Μαθησιακές δυσκολίες: Ασκήσεις για βελτίωση στη γραφή των γραμμάτων
Απλές ασκήσεις που βοηθούν στη βελτίωση της γραφής των γραμμάτων και είναι κατάλληλες για παιδιά δημοτικού

Αρκετά συχνά, τα παιδιά δυσκολεύονται να τοποθετούν σωστά τα γράμματα σε σχέση με τις γραμμές του τετραδίου.

Παρακάτω δείτε κάποιες πολύ απλές ασκήσεις που βοηθούν στη βελτίωση της γραφής των γραμμάτων και είναι κατάλληλες για παιδιά δημοτικού:

Βάλε τη γραμμή εκεί που πρέπει

Γεμίζουμε ένα λευκό ή χρωματιστό χαρτί χωρίς όμως καθόλου γραμμές, με διάφορα γράμματα, μικρά και κεφαλαία. Ζητάμε από το παιδί να τραβήξει τη γραμμή, όπως θα έπρεπε να γράφεται το κάθε γράμμα σε σχέση με τη γραμμή ενός τετραδίου. 

Αν το παιδί δεν γνωρίζει ήδη την σωστή θέση των γραμμάτων, κάνουμε πρώτα αυτή την άσκηση: 

Τα γράμματα χωρίζονται σε 3 κατηγορίες, ανάλογα με τη θέση τους πάνω στη γραμμή του τετραδίου:

- Αυτά που σηκώνονται, δηλαδή τα γράμματα που ξεκινούν πάνω από τη γραμμή: 

β, δ, λ, θ

- Αυτά που κάθονται, δηλαδή τα γράμματα που είναι ακριβώς πάνω στη γραμμή:

α, ε, η, ι, κ, ν, ο, π, σ, τ, υ, ω

- Αυτά που πέφτουν, δηλαδή τα γράμματα που κατεβαίνουν κάτω από τη γραμμή:

 γ, ζ, μ, ξ, ρ, φ, χ, ψ

Κάθε φορά που το παιδί μαθαίνει ένα καινούριο γράμμα, αναφερθείτε στην κατηγορία στην οποία ανήκει.

π.χ. Το χ πέφτει, φτιάξτε ένα χελιδόνι που πετάει προς τα κάτω.

        Το κ κάθεται, φτιάξτε μια καρέκλα με ένα ανθρωπάκι που κάθεται πάνω της.

        Το δ σηκώνεται, φτιάξτε ένα δελφίνι που πηδάει προς τα πάνω.

Έτσι το παιδί μαθαίνει τη θέση του γράμματος σε σχέση με τη γραμμή του τετραδίου με αστείο τρόπο.

Η άσκηση μπορεί να γίνει και χρησιμοποιώντας μαγνητικά ή πλαστικά γράμματα. Κολλήστε μια μικρή κορδέλα σε ευθεία γραμμή πάνω στο θρανίο του παιδιού ή σε μαγνητικό πίνακα. Ζητήστε από το παιδί να τοποθετήσει σωστά τα γράμματα, σε σχέση πάντα με την ευθεία που λειτουργεί ως γραμμή τετραδίου. Παρομοίως η άσκηση μπορεί να γίνει με πλαστελίνη, δημιουργώντας τα γράμματα με πλαστελίνη και τοποθετώντας σωστά σε γραμμή.

Είναι πολύ σημαντικό το παιδί να μάθει να γράφει σωστά τα γράμματα  από την αρχή!

Μαγνητικά γράμματα

Πάρτε ένα σετ με μαγνητικά γράμματα και έναν πίνακα. Τραβήξτε μια γραμμή στον πίνακα και ζητήστε από το παιδί να τοποθετήσει σωστά τα γράμματα πάνω στον πίνακα.  

Βρες τα λάθη

Δίνουμε στο παιδί λέξεις, προτάσεις ή ένα μικρό κείμενο με μερικά λάθος γραμμένα γράμματα (σε σχέση πάντα με τη γραμμή του τετραδίου). Για αυτή την άσκηση θα χρησιμοποιήσουμε χαρτί με γραμμές. Ζητάμε από το παιδί να σημειώσει με ένα μαρκαδόρο τα γράμματα που είναι γραμμένα λάθος και να τα γράψει σωστά. 

Πηγή: paidagwgos.blogspot.com

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

προκ
Καταγγελία: «Μας πετάνε έξω από το σχολείο μας για να βάλουν τα παιδιά σε… προκάτ κλουβιά!»
Η απόφαση που προκαλεί σοκ: Παιδιά στέλνονται σε πρόχειρες προκάτ αίθουσες σε χώρο που δεν επαρκεί, εγείροντας φόβους για την ασφάλειά τους
Καταγγελία: «Μας πετάνε έξω από το σχολείο μας για να βάλουν τα παιδιά σε… προκάτ κλουβιά!»
προσχολική αγωγή
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση του νομοθετικού πλαισίου και των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στα πλαίσια...
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
plimmyrise_nipiagogeio
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του Υπ. Παιδείας
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο