Thumbnail
Εκπαίδευση

Δημοσιεύτηκε η έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για το 2018. Στην Έκθεση που εστιάζει στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων του 2013-2014 και αναλύει τα όσα καταχωρήθηκαν στο σύστημα από  14.222 σχολεία.  Στο Δεύτερο μέρος αναλύονται εκθέσεις Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ.Ε  και καταγράφονται τα προβλήματα που εντοπίζονται ως προς το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.

Στα προβλήματα που αναφέρουν οι ΠΕΠΚΑ κυριαρχούν τα εξής:

Σχετικά με τους Σχολικούς Συμβούλους και το έργο που παρέχουν επισημαίνονται τα ακόλουθα:

1.Οι σημαντικές αριθμητικές ελλείψεις λόγω μη αντικατάστασης των συνταξιοδοτηθέντων Σχολικών Συμβούλων, υποβαθμίζουν τη δυνατότητα παροχής υποστήριξης σε όλους τους εκπαιδευτικούς.
2.Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις εκτός έδρας, λόγω οικονομικής στενότητας, δυσχεραίνουν το έργο τους.
3. Η ελλιπής ενημέρωση των Σχολικών Συμβούλων από το ΙΕΠ για τις εισαγόμενες εκπαιδευτικές αλλαγές και καινοτομίες, καθώς και περιορισμένη αξιοποίησή τους δεν βοηθά στην αποτελεσματικότερη υλοποίησή τους.

Σχετικά με τους εκπαιδευτικούς και τις επιμορφώσεις διαπιστώνονται τα εξής:

1.Οι υψηλές επιμορφωτικές ανάγκες, για τις οποίες δεν επαρκούν οι επιμορφώσεις
των Σχολικών Συμβούλων.
2.Οι εκπαιδευτικοί, χωρίς κατάλληλη επιμόρφωση, εμφανίζουν «αντίσταση» τόσο
στις πολυάριθμες προωθούμενες αλλαγές και στις καινοτομίες, όσο και στην
αλλαγή διδακτικών πρακτικών.
3.Οι καθυστερήσεις στην πρόσληψη αναπληρωτών δυσχεραίνουν την ολοκλήρωση
της ύλης.

Σχετικά με τα Π.Σ. και τα σχολικά εγχειρίδια

1. αναφέρεται ότι πολλά Π.Σ. και σχολικά βιβλία, καθώς και η μεγάλη σε έκταση ύλη δεν διευκολύνουν τη μαθητοκεντρική διδασκαλία, τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις και το σχεδιασμό κατάλληλων δραστηριοτήτων.

Για τις διδακτικές πρακτικές

1.επισημαίνεται ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί τείνουν να παραμένουν προσηλωμένοι στις μετωπικές διδακτικές πρακτικές, ιδίως στο Λύκειο, υπό την αρνητική επίδραση τόσο της έλλειψης κεντρικών επιμορφώσεων όσο και των νοοτροπιών που απορρέουν από τις Πανελλαδικές εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου.

Σχετικά με τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Τονίζεται αφενός η διαχρονική αύξηση του αριθμού τους και αφετέρου η ελλιπής στήριξη των εκπαιδευτικών.

Σχετικά με τα σχολεία και τις υποδομές τους καταγράφεται ότι:

1.Πολλές σχολικές μονάδες υστερούν από άποψη εκπαιδευτικού εξοπλισμού και υποδομών.
2.Οι σχολικές μονάδες δεν έχουν το αναγκαίο διοικητικό προσωπικό.
3.Οι σχολικές μονάδες στελεχώνονται με εκπαιδευτικό προσωπικό με σημαντικές καθυστερήσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 26/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 26/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γάτα
Τι πραγματικά αισθάνεται η γάτα σας όταν την παίρνετε αγκαλιά;
Μήπως η κίνηση αυτή, που για εμάς είναι ένδειξη αγάπης, για εκείνη είναι μια εμπειρία που απλώς υπομένει με στωικότητα ή και ενόχληση;
Τι πραγματικά αισθάνεται η γάτα σας όταν την παίρνετε αγκαλιά;
robin williams
Άνοια πριν τα 65: Τι δείχνει η περίπτωση του Ρόμπιν Ουίλιαμς
Η άνοια είναι συνήθως συνδεδεμένη με την τρίτη ηλικία. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια ανησυχητική αύξηση περιστατικών σε ανθρώπους κάτω...
Άνοια πριν τα 65: Τι δείχνει η περίπτωση του Ρόμπιν Ουίλιαμς
prosfygopoula.jpg
Οικονομική ενίσχυση 300 ευρώ σε προσφυγόπουλα: Η πρωτοβουλία αλληλεγγύης εκπαιδευτικών
Αλληλεγγύη στην πράξη: Εκπαιδευτικοί Κερατσινίου – Περάματος στέλνουν προσφυγόπουλα για διακοπές στη Σίφνο και καλούν σε συγκέντρωση ρούχων!
Οικονομική ενίσχυση 300 ευρώ σε προσφυγόπουλα: Η πρωτοβουλία αλληλεγγύης εκπαιδευτικών