Thumbnail
Εκπαίδευση

Δημοσιεύτηκε η έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για το 2018. Στην Έκθεση που εστιάζει στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων του 2013-2014 και αναλύει τα όσα καταχωρήθηκαν στο σύστημα από  14.222 σχολεία.  Στο Δεύτερο μέρος αναλύονται εκθέσεις Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ.Ε  και καταγράφονται τα προβλήματα που εντοπίζονται ως προς το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.

Στα προβλήματα που αναφέρουν οι ΠΕΠΚΑ κυριαρχούν τα εξής:

Σχετικά με τους Σχολικούς Συμβούλους και το έργο που παρέχουν επισημαίνονται τα ακόλουθα:

1.Οι σημαντικές αριθμητικές ελλείψεις λόγω μη αντικατάστασης των συνταξιοδοτηθέντων Σχολικών Συμβούλων, υποβαθμίζουν τη δυνατότητα παροχής υποστήριξης σε όλους τους εκπαιδευτικούς.
2.Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις εκτός έδρας, λόγω οικονομικής στενότητας, δυσχεραίνουν το έργο τους.
3. Η ελλιπής ενημέρωση των Σχολικών Συμβούλων από το ΙΕΠ για τις εισαγόμενες εκπαιδευτικές αλλαγές και καινοτομίες, καθώς και περιορισμένη αξιοποίησή τους δεν βοηθά στην αποτελεσματικότερη υλοποίησή τους.

Σχετικά με τους εκπαιδευτικούς και τις επιμορφώσεις διαπιστώνονται τα εξής:

1.Οι υψηλές επιμορφωτικές ανάγκες, για τις οποίες δεν επαρκούν οι επιμορφώσεις
των Σχολικών Συμβούλων.
2.Οι εκπαιδευτικοί, χωρίς κατάλληλη επιμόρφωση, εμφανίζουν «αντίσταση» τόσο
στις πολυάριθμες προωθούμενες αλλαγές και στις καινοτομίες, όσο και στην
αλλαγή διδακτικών πρακτικών.
3.Οι καθυστερήσεις στην πρόσληψη αναπληρωτών δυσχεραίνουν την ολοκλήρωση
της ύλης.

Σχετικά με τα Π.Σ. και τα σχολικά εγχειρίδια

1. αναφέρεται ότι πολλά Π.Σ. και σχολικά βιβλία, καθώς και η μεγάλη σε έκταση ύλη δεν διευκολύνουν τη μαθητοκεντρική διδασκαλία, τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις και το σχεδιασμό κατάλληλων δραστηριοτήτων.

Για τις διδακτικές πρακτικές

1.επισημαίνεται ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί τείνουν να παραμένουν προσηλωμένοι στις μετωπικές διδακτικές πρακτικές, ιδίως στο Λύκειο, υπό την αρνητική επίδραση τόσο της έλλειψης κεντρικών επιμορφώσεων όσο και των νοοτροπιών που απορρέουν από τις Πανελλαδικές εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου.

Σχετικά με τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Τονίζεται αφενός η διαχρονική αύξηση του αριθμού τους και αφετέρου η ελλιπής στήριξη των εκπαιδευτικών.

Σχετικά με τα σχολεία και τις υποδομές τους καταγράφεται ότι:

1.Πολλές σχολικές μονάδες υστερούν από άποψη εκπαιδευτικού εξοπλισμού και υποδομών.
2.Οι σχολικές μονάδες δεν έχουν το αναγκαίο διοικητικό προσωπικό.
3.Οι σχολικές μονάδες στελεχώνονται με εκπαιδευτικό προσωπικό με σημαντικές καθυστερήσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η ελληνική συνταγή που ξετρέλανε το TikTok – Με μόνο 3 υλικά

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

astinomia-peripoliko
Ρόδος: Ελεύθεροι οι δύο ανήλικοι Αμερικανοί μαθητές για εμπρησμό – Τι υποστήριξαν στις απολογίες τους
Εκτός κράτησης χωρίς περιοριστικούς όρους αφέθηκαν οι δύο έφηβοι που κατηγορούνται για πρόκληση φωτιάς σε δασική έκταση – «Δεν είχαμε πρόθεση»,...
Ρόδος: Ελεύθεροι οι δύο ανήλικοι Αμερικανοί μαθητές για εμπρησμό – Τι υποστήριξαν στις απολογίες τους
autismos_mousiki
Αυτιστικό φάσμα: Πώς να εντοπίσετε τα πρώτα σημάδια στη συμπεριφορά του παιδιού σας και να δράσετε έγκαιρα
Μάθετε να αναγνωρίζετε τα βασικά σημάδια του αυτιστικού φάσματος για να προσφέρετε στο παιδί σας την υποστήριξη που χρειάζεται από νωρί
Αυτιστικό φάσμα: Πώς να εντοπίσετε τα πρώτα σημάδια στη συμπεριφορά του παιδιού σας και να δράσετε έγκαιρα