Thumbnail
Αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί

Κείμενο-καταγγελία από ομάδα εκπαιδευτικών αποσπασμένων στην Αυστραλία

   Συνθήκες εργασίας και  διαβίωσης αποσπασμένων εκπαιδευτικών στην Αυστραλία

  Εκπαιδευτικές συνθήκες:

Συνθήκες στα  Κολλέγια της Ελληνικής Αρχιεπισκοπής

  Η πλειοψηφία των αποσπασμένων, απασχολείται στα ιδιωτικά κολλέγια της Eλληνικής αρχιεπισκοπής, μιας και σε αυτά δίνεται η προτεραιότητα των τοποθετήσεων. Αυτά,  λειτουργούν, με έναν τελείως διαφορετικό προσανατολισμό, τόσο σε σχέση με τις  σπουδές του έλληνα αποσπασμένου εκπαιδευτικού, όσο και με την  φιλοσοφία του ελληνικού δημόσιου σχολείου, με την οποία ο έλληνας εκπαιδευτικός είναι γαλουχημένος. 

  Η διδακτική της ελληνικής γλώσσας, εντάσσεται  σε ένα πλαίσιο κιτς  ελληνισμού, διανθισμένου με τσαρούχι, θρησκευτική επικάλυψη και μπλε στολές με άσπρο γιακά, ως ανάμνηση της πρώτης μεταναστευτικής γενιάς.

   Η παιδαγωγική των κολλεγίων αυτών,  είναι η παιδαγωγική της ανισότητας, της διάκρισης των μαθητών, σε τμήματα ανωτέρου και κατωτέρου επιπέδου, του ανταγωνισμού, της κατηγοριοποίησης, της ταμπελοποίησης σε καλούς και  κακούς μαθητές και φυσικά στην απόρριψη των τελευταίων.

   Ο έλληνας αποσπασμένος εκπαιδευτικός εντάσσεται σε αυτό το σύστημα, χωρίς καμία προετοιμασία, ανενημέρωτος και εργάζεται σε συνθήκες εκμετάλλευσης, πλήρως απαξιωτικές γι’ αυτόν, μιας και δεν έχει καμία γνώμη για τα εκπαιδευτικά δρώμενα, δεν υπάρχει καμία συλλογικότητα και εννοείται καμία συνδικαλιστική δράση.

  Επιπλέον, χρησιμοποιείται ακόμη και ως μηχανισμός απολύσεων. Υπήρξε πρόσφατα περιστατικό, όπου απέλυσαν ομογενή δάσκαλο των ελληνικών, στη διάρκεια του  σχολικού έτους, και έβαλαν την αποσπασμένη εκπαιδευτικό, που τους προσφέρθηκε δωρεάν, να καλύψει τις διδακτικές της ώρες, στην θέση του απολυμένου, προκειμένου να γλυτώσει το κολλέγιο αρκετές χιλιάδες δολάρια.

    Εδώ προκύπτουν πολλά ερωτηματικά.

  Πώς οι έλληνες διορισμένοι εκπαιδευτικοί του ελληνικού  δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, αποσπώνται-προσφέρονται- στα κολλέγια-ιδιωτικές επιχειρήσεις,  που έχουν την φιλοσοφία του ανταγωνιστικού, κερδοφόρου ιδιωτικού φορέα, που  «πουλάν» τον ελληνισμό  της φουστανέλας, ως «προϊον» στην ομογένεια, προκειμένου να προσελκύσουν «πελάτες», όπως αποκαλούν τους μαθητές και τις οικογένειές τους;

  Με ποιά παιδαγωγική και δεοντολογική λογική δίνεται η προτεραιότητα στην κάλυψη των κενών των κολλεγίων, ως βορά στα σαγόνια τους και όχι στα δημόσια σχολεία της χώρας,  όπου υπάρχει πιο κοινός προσανατολισμός, μεγαλύτερος σεβασμός στην κουλτούρα και την γλώσσα  χωρών πλην Αυστραλίας, (άρα και της ελληνικής) και αυξημένες ανάγκες που μένουν ακάλυπτες (λύκεια που προετοιμάζουν όσους  μαθητές τους δίνουν ελληνικά, για τις εισαγωγικές τους εξετάσεις στο πανεπιστήμιο,  έλληνες μαθητές που μετανάστευσαν πρόσφατα λόγω οικονομικής κρίσης και που δεν φοιτούν στα κολλέγια, λόγω υπέρογκων διδάκτρων).

   Με ποια λογική η  Ελλάδα της κρίσης προσφέρει σε αυτά τα σχολεία-επιχειρήσεις, μιας οργανωμένης και αναπτυγμένης κοινωνίας,  τους  Έλληνες εκπαιδευτικούς της,  «ως αμνούς προς σφαγήν»,  με αυτούς τους όρους;

   Εάν ο στόχος είναι η εκμάθηση της ελληνικής,  θα έχει πολύ ενδιαφέρον να ερευνηθεί επιστημονικά, ποια ελληνική γλώσσα, ποιος ελληνικός πολιτισμός,  ποια  κουλτούρα και ποια ιστορία διδάσκεται σε αυτούς τους χώρους.

               Συνθήκες στα δημόσια σχολεία

  Η ισχύουσα νομοθεσία για τον ρόλο του αποσπασμένου στα  δημόσια σχολεία της χώρας, είναι ότι έχει ρόλο βοηθού, που σε συνδυασμό με την έλλειψη πλαισίου, καθιστά επισφαλή αυτόν τον ρόλο και πλήρως εξαρτώμενο από τις διαθέσεις του εκάστοτε διευθυντή,   λόγω της αυτονομίας που τους δίνει το σύστημα της χώρας. Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στα δημόσια σχολεία της Αυστραλίας ήρθαν και αυτοί,  χωρίς καμιά ενημέρωση ή επιμόρφωση σχετικά με το ρόλο τους στα σχολεία υποδοχής.

  Η μοναδική οδηγία που τους δόθηκε κατά την άφιξή τους, από το Γραφείο Συντονιστή Εκπαίδευσης στη Μελβούρνη ήταν  «να προσέξουν να μην είναι προκλητικοί και να μη δημιουργήσουν θέματα, διότι εδώ είναι Αυστραλία και δεν μπορούμε να μιλάμε με όρους συνδικαλιστικούς Ελλάδας». Όταν δε κάποιοι εκπαιδευτικοί  ζήτησαν διευκρινίσεις,  η απάντηση  ήταν,  πως δυστυχώς όλα είναι ρευστά και θα πρέπει να ακολουθήσουμε τη γενική γραμμή του σχολείου τοποθέτησης!!!

   Το μόνο που γνώριζαν, ήταν πως καλούνταν να λειτουργήσουν ως υποστηρικτές των εκπαιδευτικών, που διδάσκουν ελληνικά στα σχολεία τοποθέτησής τους. Το τι ακριβώς σημαίνει αυτό, ακόμη διερευνάται...

   Με άλλα λόγια, τοποθετήθηκαν να εργαστούν σε διάφορα σχολεία, χωρίς πλαίσιο αρμοδιοτήτων, χωρίς ξεκάθαρο κανονισμό δικαιωμάτων και
υποχρεώσεων.

   Είναι ευνόητο πόσο επικίνδυνη είναι για έναν εργαζόμενο η έλλειψη
συγκεκριμένου πλαισίου δράσης. Πολλοί από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι σημειωτέον, είναι εκπαιδευτικοί αυξημένων προσόντων, σύμφωνα με τις αξιώσεις του Υπουργείου Παιδείας, είτε βρίσκονται στην άκρη της αίθουσας του δημόσιου σχολείου, χωρίς καμιά αρμοδιότητα είτε υπάρχουν για να βγάζουν φωτοτυπίες και να κάνουν άλλα θελήματα για τον εκπαιδευτικό που «υποστηρίζουν» είτε καλούνται να καλύπτουν τα κενά των εκπαιδευτικών του σχολείου όταν αυτοί απουσιάζουν προκειμένου το σχολείο να γλιτώσει τον αναπληρωτή είτε εργάζονται υπερωρίες χωρίς αμοιβή καθώς εδώ η διδακτική ώρα κυμαίνεται από 50’ έως και 70΄, ανάλογα με το σχολείο, παρά την οδηγία ότι για τον Έλληνα δάσκαλο, ισχύει το 45λεπτο. 

   Επίσης, κανένας περιορισμός δεν ισχύει ως προς τον αριθμό των σχολείων που καλύπτει ένας εκπαιδευτικός, ο οποίος σε μερικές περιπτώσεις υπερβαίνει τα πέντε!!!

    Φανταστείτε αυτόν τον εκπαιδευτικό να προσπαθεί να ευθυγραμμιστεί με την πολιτική του κάθε σχολείου, που λόγω της υπάρχουσας νομοθεσίας, μπορεί να διαφοροποιείται...

   Επιπλέον, είναι αυθαίρετος ο τρόπος τοποθέτησής μας στα σχολεία, καθώς και η διάθεση των ωρών απασχόλησής μας σε καθένα απ’ αυτά, καθώς  δεν υπάρχουν κριτήρια με βάση τα οποία γίνεται, με αποτέλεσμα σχολεία που έχουν πραγματική ανάγκη και κάνουν σωστή χρήση του προγράμματος να λαμβάνουν λιγότερες ώρες από άλλα, όπου η παρουσία μας εκεί είναι πραγματικό χάσιμο χρόνου και χρήματος για το ελληνικό κράτος.

    Τέλος, ένα πολύ σοβαρό στοιχείο, είναι ότι δεν προβλέπεται ούτε και ασκείται κανενός είδους έλεγχος, ως προς τον τρόπο που τα σχολεία κάνουν χρήση των αποσπασμένων Ελλήνων εκπαιδευτικών.

    Γενικά, από την πρώτη στιγμή που λάβαμε την ειδοποίηση για την
απόσπασή μας στην Αυστραλία αισθανθήκαμε την παγωνιά της πλήρους
εγκατάλειψης κι αδιαφορίας, καθώς καλούμαστε μόνοι μας να
προσπεράσουμε όλα τα εμπόδια που προκύπτουν στην καθημερινότητά μας.

   Με κερασάκι στην τούρτα την αποχώρηση του Συντονιστή Εκπαίδευσης, ο οποίος τους τελευταίους μήνες ενεργούσε ως αναπληρωτής καθώς η θητεία του είχε λήξει, χωρίς καμιά ενημέρωση για το τι θα συμβεί μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής του νέου Συντονιστή και απλήρωτοι ως προς τα επιμίσθιά μας.

   Θα θέλαμε να καταστήσουμε σαφές ότι μόνη μέριμνά μας είναι να
εκπροσωπήσουμε τη χώρα μας όσο το δυνατό καλύτερα και να προσφέρουμε στο πρόγραμμα με όλες τις γνώσεις και τις δυνατότητές μας, σεβόμενοι τα χρήματα που δαπανά η χώρα μας γι' αυτό.

  Αυτό, όμως δεν είναι δυνατό να συμβεί, αν δεν μπορούμε να προασπίσουμε την επαγγελματική κι επιστημονική μας ταυτότητα κι αν δεν  μπορούμε να να εργαστούμε και να διαβιώνουμε σε συνθήκες αξιοπρέπειας.

     Εκπαίδευση παιδιών εκπαιδευτικών

  Στην  κοινωνία της Αυστραλίας, το αγαθό της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης, δεν υφίσταται, για όσους δεν έχουν την υπηκοότητα.

  Ιδιαίτερα, η προσχολική εκπαίδευση, είναι αγαθό πανάκριβο ακόμη και για τους Αυστραλούς υπηκόους. Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί που τυχαίνει να είναι γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας τιμωρούνται με το να πληρώνουν ΗΜΗΡΕΣΙΩΣ  45-65 ευρώ, σε κέντρα προσχολικής αγωγής ή διαφορετικά να διαπραγματεύονται σε προσωπικό επίπεδο την αμοιβή ή να επαιτούν την δωρεάν φοίτηση των παιδιών τους, διότι αφενός δεν  μπορούν να ανταποκριθούν, αφετέρου δεν υπάρχει καμία διακρατική συμφωνία που να το λύνει.

 Επίσης  μέχρι πρόσφατα, τα παιδιά των εκπαιδευτικών, χωρίς υπηκοότητα, που ήταν μαθητές δημοτικού ή γυμνασίου-λυκείου, δεν είχαν δικαίωμα δωρεάν φοίτησης στα δημόσια σχολεία. Τελευταία αυτό άλλαξε και πλέον μπορούν να εγγράφονται σε δημόσια δημοτικά και λύκεια.

  Συνήθως οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί- γονείς, εγγράφουν  τα παιδιά τους στα κολλέγια της αρχιεπισκοπής, όπου τα παίρνουν δωρεάν ή πληρώνουν  ένα μικρό (σε σχέση με τα δεδομένα των εδώ διδάκτρων ποσόν), με όρους όμως από την άλλη, εκβιαστικούς για το εργασιακό τους καθεστώς.

 Οικονομικές συνθήκες:

  Mε τους μισθούς και τα επιμίσθια της κρίσης, σε μια χώρα με εξαιρετικά υψηλό κόστος ζωής, με ενοίκια που πετάνε στα ύψη (ένα τριάρι σε μέτρια κατάσταση σε περιοχή  που δεν θεωρείται ακριβή, κοστίζει 1.500 ευρώ τον μήνα), είναι εξαιρετικά δύσκολη η επιβίωση των εκπαιδευτικών κάτω από  αυτές τις συνθήκες.

  To επιμίσθιο  πληρώνεται  πλέον από την Ελλάδα, οπότε, υπάρχει απώλεια και λόγω κόστους μεταφοράς διατραπεζικά, αλλά και λόγω μετατροπής του  νομίσματος. Επίσης, εδώ και τέσσερις μήνες, υπάρχει  στάση πληρωμών, ως προς την καταβολή των επιμισθίων.

  Επιπλέον, στην περίπτωση ανάκλησης της απόσπασης,  χρεώνεται ο εκπαιδευτικός εκτός των εισιτηρίων της αναχώρησης και αυτών της άφιξης, που για μια οικογένεια τετραμελή, μπορεί να είναι γύρω στα 7.000 ευρώ, ποσό υπέρογκο για τα οικονομικά δεδομένα των εκπαιδευτικών.

  Γεγονός που σημαίνει, ότι αν κάτι συμβεί, άνθρωποι είμαστε ή αν δεν μπορεί μια οικογένεια να επιβιώσει ή να αντέξει, τιμωρείται ή σε ποινή φυλάκισης τριών ετών,  όσο δηλαδή,  βαστά η απόσπαση, χωρίς αναστολή  ή εξαγοράζει την ποινή με το υπέρογκο κόστος.

   Αλήθεια με ποιά λογική, από την στιγμή που αυτό δεν ξεκαθαρίζεται στην αρχική εγκύκλιο των αποσπάσεων;

  Εντέλει τι είδους ανελεύθερες εργασιακές σχέσεις είναι αυτές ;

Στάση πληρωμών επιμισθίων:

Toυς τελευταίους τρεις μήνες δεν πληρωνόμαστε τα επιμίσθιά μας, γεγονός που καθιστά αδύνατη την επιβίωσή μας, αν δεν κάνουμε δυο και τρεις δουλειές, αφού δεν μπορούμε και να επιστρέψουμε!!!                

  Ιατρικές συνθήκες:

 Δεν υπάρχει καμία ιατρική κάλυψη, δεν υπάρχει κανένα δικαίωμα πρόσβασης στο σύστημα υγείας της Αυστραλίας. Η διαδικασία που ακολουθείται είναι να πληρώνεται ιδιωτικά η όποια ιατρική κάλυψη και να αποστέλλονται στον ΟΠΑΔ -όπου ανήκουμε ασφαλιστικά- οι αποδείξεις και να επιστρέφεται κάποιο ποσοστό. Η εμπειρία, όμως λέει, από συναδέλφους που διανύουν την τριετία, ότι ακόμη δεν έχουν πάρει επιστροφή. Οπότε η μόνη  κάλυψη είναι η ιδιωτική ασφάλιση, με επιπλέον οικονομικό κόστος, στους ήδη επιβαρυμένους εκπαιδευτικούς.

  Προτάσεις

  • Επιμίσθιο

 

ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΠΛΗΡΩΤΩΝ  ΕΠΙΜΙΣΘΙΩΝ (τελευταία φορά που καταβλήθηκε ήταν για τον Φεβρουάριο του 2015, αύξηση του επιμισθίου, σε αναλογία με το κόστος ζωής, της χώρας απόσπασης, ώστε να μπορεί να ζει αξιοπρεπώς ο εκπαιδευτικός.

 

  • Ιατρική Περίθαλψη

     Είναι αυτονόητο για κάθε εργαζόμενο, να έχει δικαίωμα στη δωρεάν ιατρική  περίθαλψη, οπότε, επιβάλλεται να λυθεί  άμεσα το θέμα της ιατρικής κάλυψης των αποσπασμένων και των οικογενειών τους στις χώρες απόσπασης ώστε να μην μένουν ανασφάλιστοι.  Συνεπώς, χρειάζεται να θεσπιστεί η άμεση, ελεύθερη πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα υγείας της χώρας.

 

  • Φοίτηση τέκνων

 

     Δωρεάν προσχολική κάλυψη των παιδιών των αποσπαμένων εκπαιδευτικών καθώς και δωρεάν φοίτηση σε σχολεία επιλογής των εκπαιδευτικών είτε σε δημόσια αγγλόφωνα είτε σε ελληνικά κολλέγια. Aς σημειωθεί εδώ, ότι υπάρχει παραπληροφόρηση, ακόμη και στο site του Γραφείου Εκπαίδευσης, αναγράφεται ότι η φοίτηση είναι δωρεάν, ενώ τα κολλέγια απαιτούν χρήματα. Ζητάνε  όλο το ποσό για την προσχολική εκπαίδευση  και για τη σχολική εκπαίδευση όλα τα άλλα εκτός διδάκτρων, τα οποία επιβαρύνουν τον εκπαιδευτικό  (π.χ. προκειμένου να εγγράψουν μαθητή στο δημοτικό 100 δολάρια για την αίτηση και 500 δολάρια για την εγγραφή). Οπότε ο εκπαιδευτικός, καλείται σε ατομικές διαπραγματεύσεις και παζάρια!!!

 

  • Ρόλος αποσπασμένων

   

    Χρειάζεται να υπάρξει ένα νέο πλαίσιο, μέσα στο οποίο ο έλληνας εκπαιδευτικός, θα εργάζεται αξιοπρεπώς, χωρίς να καταπατώνται τα ατομικά και εργασιακά του δικαιώματα, και χωρίς να χρειάζεται να «διαπραγματεύεται» ατομικά το εργασιακό του καθεστώς.

  Να επανεξεταστεί ο ρόλος του, τόσο στα κολλέγια, όσο και στα δημόσια σχολεία, ο οποίος είναι υποτιμημένος και υποβαθμισμένος.

  Η τοποθέτησή των εκπαιδευτικών,  να συνοδεύεται από τον κανονισμό εργασίας ώστε τα συνεργαζόμενα σχολεία  να ενημερώνονται για τις υποχρεώσεις τους απέναντι  στον αποσπασμένο δάσκαλο.

  Να διασφαλιστούν οι όροι εργασίας όσων τοποθετούνται στα ιδιωτικά κολλέγια, ώστε να μην αποτελούν αντικείμενο εκμετάλλευσης, είτε μηχανισμό απολύσεων, γεγονός που συνεπάγεται  τεράστια κέρδη στις τσέπες των ιδιωτικών κολλεγίων, σε βάρος   του ελληνικού δημοσίου. Να προστατεύσει η ελληνική πολιτεία, τον έλληνα εκπαιδευτικό από τις απαιτήσεις των κολλεγίων, σε  τυφλή υπακοή των εντολών της διοίκησής τους.

   Στα  δημόσια, να υπάρξει πιο ουσιαστικός ρόλος, από τον  ρόλο του βοηθού, που ισχύει σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και που  καθιστά την θέση του, επισφαλή και εξαρτώμενη από την διάθεση της  διοίκησης του σχολείου.

  Αυτός ο  έλεγχος  θα πρέπει να στηρίζεται κυρίως, στις εκθέσεις αναφοράς των ίδιων των  εκπαιδευτικών. 

     Επίσης, να υπάρχει όριο στο αριθμό των σχολείων όπου τοποθετούνται εκπαιδευτικοί. Υπάρχει εκπαιδευτικός, που είναι τοποθετημένη σε 6 (!!!) σχολεία.

  Να διασφαλίζεται το εργασιακό  ωράριο, το οποίο είναι ρευστό και βάση της νομοθεσίας, είναι κάπου ενδιάμεσα στο ωράριο της Ελλάδας και της χώρας υποδοχής!

  Χρειάζεται, λοιπόν, να κατοχυρωθεί ο ρόλος του αποσπασμένου εκπαιδευτικού,   που αφενός ως φυσικός ομιλητής της ελληνικής γλώσσας και αφετέρου, ως  έχοντας τις γνώσεις,  μπορεί να υποστηρίξει προγράμματα  με ιστορικά, πολιτισμικά, γεωγραφικά στοιχεία, ώστε να συνδεθεί η διδασκαλία της γλώσσας, με το πλαίσιό της.

  Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, είναι   το νέο μεταναστευτικό ρεύμα ελληνικών οικογενειών προς  Αυστραλία, λόγω της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Γεγονός που σημαίνει, ότι οι νέες κοινωνικές συνθήκες, διαμορφώνουν  και νέες εκπαιδευτικές ανάγκες,   με  τους έλληνες μαθητές σχολικής ηλικίας που φοιτούν στα  σχολεία της Αυστραλίας.

 Προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των νεομεταναστών Ελλήνων,  οι οποίοι είναι αναγκασμένοι, να πληρώνουν την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, είτε σε προγράμματα των κοινοτήτων των ομογενών είτε στα ιδιωτικά κολλέγια, χρειάζεται:

-να ενισχυθούν τα δημόσια σχολεία της χώρας υποδοχής, όπου φοιτούν  Έλληνες μετανάστες μαθητές, με ειδικά προγράμματα  ώστε να καλύπτεται εκεί η διδασκαλία της γλώσσας, από τους έλληνες αποσπασμένους εκπαιδευτικούς

-να ερευνηθεί το θέμα δημιουργίας αμιγώς ελληνικού σχολείου ή δίγλωσσου, όπου οι μαθητές αυτοί, θα φοιτούν δωρεάν.

 

  • Λήξη απόσπασης

 

 Οι εκπαιδευτικοί που έχουν έρθει πρόσφατα είναι κυρίως αποσπασμένοι με το καθεστώς της τριετίας με επιμίσθιο. Αν ο εκπαιδευτικός, θελήσει να αιτηθεί να διακόψει την απόσπαση, έχει μεν το δικαίωμα, ωστόσο,  χρεώνεται όλα τα εισιτήρια άφιξης και αναχώρησης από την χώρα.

   Αυτό σημαίνει ότι επιβαρύνεται με 1.800-2.200 δολάρια το άτομο, φανταστείτε το κόστος για μια οικογένεια!!!

    Είναι αυτονόητο, ότι με τους μισθούς της κρίσης, κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Και είναι αυτονόητο, ότι αυτή  η συνέπεια θα έπρεπε να καταργηθεί άμεσα.

  Τώρα που η νέα κυβέρνηση, φαίνεται να έχει εκπαιδευτικές ευαισθησίες, ζητάμε άμεσα την καταβολή των επιμισθίων μας. Καθώς και μια  απάντηση των υπευθύνων και δέσμευση ότι θα επανεξεταστεί σοβαρά  το εργασιακό καθεστώς των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στην Αυστραλία, ώστε να βελτιωθούν  οι τραγικοί όροι εργασίας και διαβίωσής τους.


                     

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Φοιτητές
Φοιτητικές κινητοποιήσεις: Καθηγητής του Βιολογικού Πάτρας κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση
Φοιτητικές kινητοποιήσεις στο Βιολογικό του Πανεπιστημίου Πατρών - Αντίσταση στην τρομοκρατία και υποστήριξη των καταγγελιών για κακοποίηση
Φοιτητικές κινητοποιήσεις: Καθηγητής του Βιολογικού Πάτρας κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση
ψευδαίσθηση
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείτε να βρείτε το ποντίκι 8 δευτερόλεπτα
Μόνο οι άνθρωποι που έχουν εξαιρετικά καλές γνωστικές ικανότητες και μεγάλη παρατηρητικότητα θα καταφέρουν να λύσουν αυτήν την οπτική ψευδαίσθηση...
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείτε να βρείτε το ποντίκι 8 δευτερόλεπτα