Thumbnail
Βουλή

Ρύθμιση για τις μετεγγραφές ώστε να αμβλυνθούν τα όρια του νόμου και να μετεγγραφούν περισσότεροι φοιτητές προανήγγειλε η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Ιωάννη Δελή σχετικά με τη λήψη μέτρων για τις μεταγραφές των φοιτητών.

Η Αναπληρώτρια Υπουργός γνωστοποίησε ότι αναζητείται σύννομος τρόπος, χωρίς να παραβιαστεί το άρθρο 16, ώστε να μετεγγραφούν όσο το δυνατόν περισσότεροι φοιτητές. «Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε αυτές τις ημέρες. Μην μου λέτε, λοιπόν, ότι με αυτό τον τρόπο αποκλείουμε φοιτητές. Ίσα ίσα αυτό προσπαθούμε να κάνουμε» τόνισε η Σία Αναγνωστοπούλου.

Για το εξάμηνο, η Αναπληρώτρια Υπουργός, δήλωσε ότι δε χάνεται για κανέναν φοιτητή για τον απλό λόγο ότι μπορεί να δώσει την εξεταστική. Παράλληλα, αναγνώρισε την αναγκαιότητα της αλλαγής του νόμου ώστε να επισπευσθούν οι διαδικασίες. «Αυτό θα γίνει από του χρόνου, γιατί θα έχουμε ηλεκτρονική συμπλήρωση όλων των στοιχείων ευθύς εξαρχής, με το που εγγράφεται ένας φοιτητής. Αλλά προσπαθούμε να θεραπεύσουμε το ζήτημα και να πάρουμε όσο το δυνατόν περισσότερους φοιτητές μάς επιτρέπει ο ήδη υπάρχων νόμος και το Συμβούλιο της Επικρατείας» ανέφερε η Σία Αναγνωστοπούλου.

Ακολουθεί αναλυτικά η πρωτολογία και η δευτερολόγια της Αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην επίκαιρη ερώτηση:

Πρωτολογία:

Ευχαριστώ τον κύριο συνάδελφο για την ερώτηση, γιατί είναι ένα ερώτημα, το οποίο απασχολεί όλον τον κόσμο και εμάς πάνω απ’ όλους. Κανένας Υπουργός, πολύ περισσότερο εμείς, δεν θα θέλαμε να πούμε όλοι που έχουν αιτηθεί μετεγγραφής να κάνουν μετεγγραφή.

Υπάρχουν, όμως, μερικά θέματα, τα οποία δεν μπορεί να παραβλέψει κανένας Υπουργός. Το είχε κάνει ο κ. Λοβέρδος την προηγούμενη ακαδημαϊκή χρονιά με τα γνωστά αποτελέσματα. Υπάρχει ένας νόμος, τον οποίον ήμασταν υποχρεωμένοι να σεβαστούμε, και υπάρχει και η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Το τρίτο είναι ότι δεν μπορούμε να παραβιάσουμε το αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων. Πέρσι έγινε χαμός, βούλιαξαν τα ιδρύματα και δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν σ’ αυτό που έγινε.

Εγώ θα σας δώσω, όμως, μερικούς αριθμούς. Αιτήθηκαν μετεγγραφής εννιά χιλιάδες εφτακόσιοι δέκα φοιτητές και φοιτήτριες. Πήραν μετεγγραφή τέσσερις χιλιάδες πεντακόσιοι τριάντα τέσσερις, με βάση κριτήρια εισοδηματικά, πάνω απ’ όλα, και κοινωνικά. Η μοριοδότηση, λοιπόν, μπήκε για να ανταποκριθεί σε αυτό που ο νόμος και το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει επιβάλει και το οποίο δεν μπορούμε να παραβιάσουμε

Το τρίτο θέμα είναι ότι απ’ αυτούς που αιτήθηκαν μετεγγραφής θα μπορούσαν να πάρουν σχεδόν όλοι, δηλαδή επτάμισι χιλιάδες περίπου.

Το πρόβλημα, κύριε συνάδελφε, είναι ότι όλοι αιτούνται μετεγγραφής -σχεδόν όλοι- είτε στην Αθήνα είτε στη Θεσσαλονίκη και εκεί κορυφώνεται το πρόβλημα. Δεν μπορούμε -και βάσει του νόμου και της ανάγκης των ιδρυμάτων αυτό είναι το σημαντικότερο- να φορτώσουμε τα τμήματα με τον τριπλάσιο και τετραπλάσιο αριθμό σε σχέση με τους εισακτέους, με αυτούς που έχουν μπει στο πανεπιστήμιο.

Άρα, αυτό που προσπαθήσαμε να κάνουμε είναι να σεβαστούμε τα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια. Βεβαίως, υπάρχουν οι περιπτώσεις, οι οποίες επιλέγησαν χωρίς μοριοδότηση, χωρίς ποσοστό, χωρίς τίποτα τέτοιο. Μπήκαν κατευθείαν άνθρωποι με σωματική, διανοητική ή ψυχική αναπηρία, άνθρωποι με οξυμμένα προβλήματα.

Θέλω να σας πληροφορήσω, επίσης, ότι υπάρχει κατ’ εξαίρεσιν επιτροπή, στην οποία έχουν γίνει άλλες χίλιες αιτήσεις με οξυμμένα προβλήματα και που καλύπτουν ένα ποσοστό των ανθρώπων που έχουν κάνει αιτήσεις και με τον τρόπο της μοριοδότησης.

Επίσης, θέλω να πω ότι για πρώτη φορά είχαμε ένα σύστημα απολύτως αδιάβλητο, γιατί ήταν ηλεκτρονικό. Δεν υπάρχει, δηλαδή, ούτε μία περίπτωση να έχει γίνει οποιαδήποτε αλλαγή στην κατάταξη. Άρα, εκεί είναι αδιάβλητο.

Υπάρχει και κάτι άλλο που προσπαθούμε να κάνουμε αυτές τις μέρες, γιατί, βεβαίως, καταλαβαίνουμε το οξυμμένο πρόβλημα. Υπάρχουν περιπτώσεις που ένας άνθρωπος πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια, αλλά δεν πληροί άλλα κριτήρια. Ξέρετε ότι είχαμε το φαινόμενο να ισοψηφίσουν αιτούντες, από τους οποίους ο ένας είχε μόρια, είχε περάσει στις εισαγωγικές εξετάσεις με δεκαεννιά, και ο άλλος με δώδεκα.

Εκεί και τα ίδια τα ιδρύματα έχουν επιβάλει ότι δεν μπορεί να έρθει κάποιος στην Αθήνα χωρίς να ληφθεί υπ’ όψιν η μοριοδότηση. Παρ’ όλα αυτά –και για να μην σπαταλώ τον χρόνο- κάνουμε προσπάθεια αυτήν τη στιγμή να καλύψουμε τουλάχιστον το πρόβλημα των ανθρώπων με μεγάλα εισοδηματικά κριτήρια.

Δευτερολογία:

Καταλαβαίνω πολύ περισσότερο –πιστέψτε με- και από εσάς το τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα, γιατί το ζω κάθε μέρα. Από τον Οκτώβριο δεν κάνουμε τίποτα άλλο από το να προσπαθούμε να αμβλύνουμε τα όρια του νόμου και αυτό που έχει αποφασίσει το Συμβούλιο της Επικρατείας, επικαλούμενο το άρθρο 16. Και ξέρετε τι σημαίνει για τη δημόσια παιδεία το άρθρο 16.

Ένα πράγμα που με ενοχλεί, κύριε συνάδελφε, είναι το να φθάνετε από ένα πραγματικό πρόβλημα στο αν εμείς θέλουμε να κάνουμε τη δημόσια παιδεία κάτι άλλο και μόνο για αυτούς που έχουν λεφτά.

Εμείς θα φέρουμε ρύθμιση εδώ στη Βουλή, για να αμβλύνουμε τα όρια του νόμου και θέλω να δω τι θα κάνετε. Γιατί εμείς το ζούμε το πρόβλημα και βεβαίως καταλαβαίνουμε ότι σε έναν φοιτητή, ο οποίος έχει έξι και επτά μόρια, το Τμήμα του ΤΕΙ της Αθήνας ή του Πανεπιστημίου της Αθήνας δεν του το επιτρέπει με τίποτα, γιατί του τριπλασιάζει τον αριθμό και έχει περιορισμένα εργαστήρια ή αμφιθέατρα. Γιατί όταν τριπλασιάζεται ο αριθμός, είναι αυτό το πρόβλημα.

Και προσπαθούμε να βρούμε έναν τρόπο να είμαστε σύννομοι, να μην παραβιάζουμε το άρθρο 16, γιατί είναι πάρα πολύ σημαντικό και το οποίο έχει επικαλεστεί το Συμβούλιο της Επικρατείας, και να πάρουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε αυτές τις ημέρες. Μην μου λέτε, λοιπόν, ότι με αυτό τον τρόπο αποκλείουμε φοιτητές. Ίσα ίσα αυτό προσπαθούμε να κάνουμε.

Στις κατ’ εξαίρεση μετεγγραφές, όπου πάει ένας πολύ μεγάλο όγκος και ανθρώπων που έχουν αιτηθεί με τον ηλεκτρονικό τρόπο, εκεί θα ιδωθούν τα πράγματα –νομίζω- με πάρα πολύ ελαστικό τρόπο και με τη ρύθμιση που θα κάνουμε για να αμβλύνουμε τα όρια.

Όσο για το εξάμηνο, δεν χάνεται για κανέναν φοιτητή για τον απλό λόγο ότι μπορεί να δώσει την εξεταστική. Και να σημειώσω παρενθετικά ότι πρώτη φορά βγήκαν τα αποτελέσματα των μετεγγραφών τόσο νωρίς. Καθυστερούσαν πολύ περισσότερο, εκτός από την προηγούμενη χρονιά που όλοι πήγαν όπου ήθελαν, με την απόφαση που είχε πάρει ο κ. Λοβέρδος. Είναι η πρώτη χρονιά λοιπόν που βγαίνουν τόσο γρήγορα. Δεν χάνει κανείς το εξάμηνό του. Δίνει εξεταστική στο πανεπιστήμιο που είναι.

Έχετε δίκιο ότι πέφτουν οι μετεγγραφές και πρέπει να αλλάξει ο νόμος και να γίνεται γρήγορα. Αυτό θα γίνει από του χρόνου, γιατί θα έχουμε ηλεκτρονική συμπλήρωση όλων των στοιχείων ευθύς εξαρχής, με το που εγγράφεται ένας φοιτητής. Αλλά προσπαθούμε να θεραπεύσουμε το ζήτημα και να πάρουμε όσο το δυνατόν περισσότερους φοιτητές μάς επιτρέπει ο ήδη υπάρχων νόμος και το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
Εκφράσεις από τα Αρχαία Ελληνικά που χρησιμοποιούμε σήμερα
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
paidia glossa
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα λέξεις με ελληνική ρίζα, που κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές