«Η έλλειψη πατρίδας γίνεται παγκόσμιο πεπρωμένο. Οφείλουμε επομένως να σκεφτούμε αυτό το πεπρωμένο οντολογικοϊστορικά. Ό,τι ο Μαρξ, αφορμώμενος από τον Χέγκελ, αναγνώρισε, με ένα ουσιαστικό και σημαντικό τρόπο, ως την αποξένωση του ανθρώπου, έχει τις ρίζες του στο γεγονός ότι ο σύγχρονος άνθρωπος δεν έχει πατρίδα»
Μάρτιν Χάιντεγκερ, «Επιστολή για τον Ανθρωπισμό».
Ότι, επίσης, στον ανεπτυγμένο καπιταλισμό, ο άνθρωπος πέρασε στην εποχή του homo inhumanus (απάνθρωπος άνθρωπος), είναι γνωστό ακόμα και από τον, όλως αμφιλεγόμενο, Γερμανό φιλόσοφο. Ότι, όμως, η έννοια, ακόμη και του στοιχειώδους, ανθρωπισμού θα καταλυόταν πλήρως, για μία ακόμα φορά, με αφορμή όσα συμβαίνουν στο νησί της Κω –αφενός από τις ρυπαρότητες της «Ντέιλι Μέιλ» και αφετέρου από την κακή διαχείριση του όλου ζητήματος εκ μέρους των τοπικών αρχόντων–, τούτο μοναχά αιδώ μπορεί να προκαλέσει.
Είναι ο πικρός κοινός τόπος: το πλήθος των δυστυχισμένων που βρέθηκαν στο νησί, όχι για παραθερισμό αλλά διότι απώλεσαν εκείνο που θεωρείται για τον Ευρωπαίο άνθρωπο αυτονόητο –εστία και πατρίδα, δηλαδή–, παρενοχλεί την ευζωία εκείνων που, με τη καταφατική σιωπή τους, συναινούν στην εξαθλίωση κάθε ξεριζωμένου. Και ο τρόπος που η συγκεκριμένη εφημερίδα της Βρετανίας κάλυψε, μόνο τρόπος του λέγειν δημοσιογραφικά, όσα διαδραματίζονται, δεν θα έπρεπε να εκπλήσσει κανέναν. Συμπεριλαμβανομένων των τοπικών αρχών.
Οι άρχοντες του τόπου, όμως, έχασαν το παιχνίδι. Και της ουσίας και των εντυπώσεων. Μία θα έπρεπε να είναι η απάντησή τους, απέναντι στη βρετανική και την ελληνική κοινή γνώμη: εκείνη που υπαγορεύεται από τις αρχαιοελληνικές αλλά και τις χριστιανικές αρχές, στις οποίες και η Δύση ομνύει. Κοινότοπο και τούτο; Προφανώς. Αλλά πώς αλλιώς δύναται να θεωρηθεί κανείς όντως άνθρωπος, εάν δεν τάσσεται υπέρ του «αδελφού του ελάχιστου» και δεν περιθάλπει τον καταδιωγμένο;
Εάν το πρόβλημα του δημάρχου είναι τα «αρνητικά δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου για την Κω, τις εικόνες που κάνουν το γύρο του κόσμου και διαλύουν κυριολεκτικά τον τουρισμό μας», μπορεί να τα αντιγυρίσει. Κατά το λαϊκώς λεγόμενο, να τα τρίψει στα μούτρα των λοιπών Ευρωπαίων. Να προτάξει τον ανθρωπισμό. Να ανάγει την έλλειψη ανθρωπισμού των δήθεν πολιτισμένων σε μείζον πολιτικό ζήτημα. Και αντί να αποστέλλει, αμφιλεγόμενης προαίρεσης, επιστολές στον πρωθυπουργό, να απαντήσει στα ρυπαρογραφήματα καταγγέλλοντας τα.
Όταν η «έλλειψη πατρίδας γίνεται παγκόσμιο πεπρωμένο» –πόσους ξενιτεμένους δεν είχε και δεν έχει η Ελλάδα;–, μοιάζει επικίνδυνη αβελτηρία να εξαντλείται κανείς σε κοντόφθαλμα μικροπολιτικά παιχνίδια.
Να σκεφτεί οντολογικά και ιστορικά ο δήμαρχός της Κω, μοιάζει μάλλον απίθανο. Να υπερασπίσει όμως τον τόπο του απέναντι στον κιτρινισμό του τύπου, είναι καθήκον του. Αντ' αυτού, όμως, επιλέγει να υιοθετεί την ίδια φιλοσοφία και να χρησιμοποιεί τα προϊόντα της.
Η μάχη της Κω για τον Άνθρωπο μοιάζει να χάνεται, στο παιχνίδι τουλάχιστον της επικοινωνίας. Τι πράττουν και τι σκέφτονται οι νησιώτες είναι, βέβαια, άλλη ιστορία. Διαφορετική από εκείνη του εκλεγμένου εκπροσώπου τους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Τα 5 ιδιωτικά σχολεία που εξαγοράστηκαν από funds και τα 2 που επίκειται
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ