Η ετήσια έκθεση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.
Η ετήσια έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Η έκθεση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. περιλαμβάνει μεταξύ άλλων θεματική ενότητα με θέμα την αξιολόγηση και αριθμητική αποτύπωση της βαθμολογίας των μαθητών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Η Αρχή αιτήθηκε να της χορηγηθούν οι παρακάτω βάσεις δεδομένων, οι οποίες, τελικά, και της χορηγήθηκαν:

1. Δεδομένα για τις βαθμολογίες του συνόλου των μαθητών της χώρας κατά την τριετή φοίτησή τους στην Στ' Δημοτικού (2015-16), στην Α’ Γυμνασίου (2016-17) και στη Β΄ Γυμνασίου (2017-18).

2. Δεδομένα για τις βαθμολογίες του συνόλου των μαθητών της χώρας κατά την τριετή φοίτησή τους στη Γ΄ Γυμνασίου (2015-16), στην Α΄ Λυκείου (2016-17), στη Β΄ Λυκείου (2017- 18) και στη Γ’ Λυκείου (2017-18).

II. Το Σκεπτικό της Διαμόρφωσης των Δύο Βάσεων Δεδομένων Προερχόμενων από το Πληροφοριακό Σύστημα MySchool

Οι δύο παραπάνω βάσεις δεδομένων της ψηφιακής πλατφόρμας του MySchool (1η : Στ’ Δημοτικού και Α’ και Β’ Γυμνασίου και 2η : Γ’ Γυμνασίου και Α’ και Β’ Λυκείου) αναφέρονται στις βαθμολογίες του συνόλου των μαθητών συγκεκριμένων τάξεων στη διάρκεια της σχολικής

Εισαγωγή: Το Σκεπτικό και το Περιεχόμενο της Έκθεσης της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.

Οι εν λόγω βάσεις δεδομένων παρέχουν στην Αρχή τη δυνατότητα να ερευνήσει τις κατανομές των βαθμολογιών στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο (ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.) και να αξιολογήσει τυχόν διαφοροποιήσεις μεταξύ μαθημάτων, βαθμίδων εκπαίδευσης, τύπων Λυκείου (ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.) και φύλων.

Σημαντικό στοιχείο για τη διαμόρφωση με τον παραπάνω τρόπο των δύο βάσεων δεδομένων αποτέλεσε η ψυχολογική παράμετρος της σχολικής μετάβασης (transition ή transfer) από εκπαιδευτική βαθμίδα σε βαθμίδα, η οποία βιώνεται από τους μαθητές και τις μαθήτριες ως μία στρεσογόνος κατάσταση και επηρεάζει αρνητικά τη μαθησιακή και την κοινωνική συμπεριφορά τους, όπως αναφέρεται αναλυτικότερα στη συνέχεια.

Με τον τρόπο που έγινε η επιλογή συμπεριλαμβάνονται η Στ’ τάξη Δημοτικού και η Γ’ Γυμνασίου ως τάξεις προετοιμασίας της μετάβασης, η Α’ Γυμνασίου και η Α΄ Λυκείου (ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. ) ως τάξεις μετάβασης και υποδοχής των μαθητών, ενώ οι τάξεις Β’ Γυμνασίου και Β’ Λυκείου (ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. ) ως τάξεις στις οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι διαδικασίες προσαρμογής στη νέα βαθμίδα για την πλειονότητα των μαθητών.

Σχετικά με το φαινόμενο της σχολικής μετάβασης (transition ή transfer) από βαθμίδα σε βαθμίδα στην εκπαίδευση, η υπάρχουσα έρευνα διαπιστώνει ότι ήδη στην Στ’ Δημοτικού και στην Γ’ Γυμνασίου οι μαθητές διακατέχονται από ανησυχίες για τις ακαδημαϊκές και τις κοινωνικές προκλήσεις της επόμενης βαθμίδας και ότι, όντως, κατά τη μετάβαση βιώνουν ένα είδος «σοκ» κατά τους πρώτους μήνες φοίτησης στη νέα βαθμίδα και, επομένως, έχουν δυσκολίες προσαρμογής στα δεδομένα της νέας βαθμίδας (Κονιδάρης 2009, Δημητριάδου 2011, Qualter, et al. 2009).

Στοιχεία που προκαλούν ανησυχία, αβεβαιότητα και μείωση της αυτοπεποίθησης των μαθητών, κατά τη μετάβασή τους στο Γυμνάσιο είναι σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, μεταξύ άλλων, η συχνή εναλλαγή εκπαιδευτικών ολιγόωρων μαθημάτων, που δεν επιτρέπει την ανάπτυξη σχέσεων του μαθητή με τους «διερχόμενους» εκπαιδευτικούς, οι άγνωστοι συμμαθητές και συμμαθήτριες σε πολυπληθέστερες αίθουσες, ο τρόπος διδασκαλίας και ο βαθμός δυσκολίας των μαθημάτων, ο οποίος αφορά τόσο τη σχολική γλώσσα όσο και το περιεχόμενό τους.

Οι εν λόγω σχολικές αλλαγές συμπίπτουν και με τις σωματικο-ψυχολογικές αλλαγές της εφηβείας, οπότε υπάρχει σύμπτωση ποικίλων αλλαγών, οι οποίες δυσκολεύουν την προσαρμογή, με αρνητικές συνέπειες στις μαθητικές επιδόσεις αλλά και με προεκτάσεις αργότερα στους δείκτες της σχολικής διαρροής, κυρίως στους μαθητικούς πληθυσμούς στρωμάτων χαμηλού κοινωνικο-πολιτισμικού κύρους (Blatchford, et al. 2008, Cox & Kennedy 2008, Pereira & Pooley 2007, Rice, Frederickson & Seymoor 2011, West, Sweeting & Young 2008, Symonds, 2015, Evans, Borrielo & Field, 2018, Δημητριάδου 2011, Βούλγαρης 2007). Βέβαια, η ένταση και η διάρκεια των δυσκολιών ποικίλλει και εξαρτάται από την προετοιμασία που έγινε στο σχολείο αποφοίτησης, από το κλίμα του σχολείου υποδοχής, τους προσωπικούς πόρους και τις ικανότητες των μαθητών.

Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης συμπεράσματα και προτάσεις βελτίωσης της νομοθεσίας περί της αξιολόγησης των Μαθητών.

Διαβάστε αναλυτικά την έκθεση εδώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καρκίνος του μαστού
Οι γυναικολογικοί καρκίνοι μετά τα 40: Nέες ελπίδες από την ανοσοθεραπεία
Κάθε χρόνο περισσότερα από 1,4 εκατομμύρια γυναίκες παγκοσμίως διαγιγνώσκονται με κάποια μορφή γυναικολογικού καρκίνου (εκτός του μαστού), ενώ...
Οι γυναικολογικοί καρκίνοι μετά τα 40: Nέες ελπίδες από την ανοσοθεραπεία
karbonara
Η τέλεια καρμπονάρα: όταν η μαγειρική συναντά τη χημεία της γεύσης
Η καρμπονάρα, απλή στη σύστασή της αλλά εξαιρετικά απαιτητική στην εκτέλεση, είναι κάτι παραπάνω από μια κλασική μακαρονάδα: είναι μάθημα φυσικής.
Η τέλεια καρμπονάρα: όταν η μαγειρική συναντά τη χημεία της γεύσης
Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέα
Οργή Ντόλκα που έχασε την κόρη της στα Τέμπη για Καραμανλή: «Βραβεύει φοιτήτρια του Γεωπονικού ενώ το 2023 δολοφόνησε μία άλλη»
Η κ. Ντόλκα χαρακτήρισε τη βράβευση «ασέβεια» και «ντροπή», κατηγορώντας τον Καραμανλή ως «μακελάρη των Τεμπών», ενώ σημείωσε ότι η κόρη της δεν θα...
Οργή Ντόλκα που έχασε την κόρη της στα Τέμπη για Καραμανλή: «Βραβεύει φοιτήτρια του Γεωπονικού ενώ το 2023 δολοφόνησε μία άλλη»
olme
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Αίτημα ενίσχυσης της συλλογικότητας και ανθρωπιστική εκπαίδευση
Στην εκδήλωση για τα 100 χρόνια της ΟΛΜΕ, ο Νίκος Τσούλιας τόνισε τον ρόλο της Ομοσπονδίας ως κεντρικού μορφωτικού και κοινωνικού κινήματος,...
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Αίτημα ενίσχυσης της συλλογικότητας και ανθρωπιστική εκπαίδευση