Η ετήσια έκθεση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.
Η ετήσια έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Η έκθεση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. περιλαμβάνει μεταξύ άλλων θεματική ενότητα με θέμα την αξιολόγηση και αριθμητική αποτύπωση της βαθμολογίας των μαθητών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Η Αρχή αιτήθηκε να της χορηγηθούν οι παρακάτω βάσεις δεδομένων, οι οποίες, τελικά, και της χορηγήθηκαν:

1. Δεδομένα για τις βαθμολογίες του συνόλου των μαθητών της χώρας κατά την τριετή φοίτησή τους στην Στ' Δημοτικού (2015-16), στην Α’ Γυμνασίου (2016-17) και στη Β΄ Γυμνασίου (2017-18).

2. Δεδομένα για τις βαθμολογίες του συνόλου των μαθητών της χώρας κατά την τριετή φοίτησή τους στη Γ΄ Γυμνασίου (2015-16), στην Α΄ Λυκείου (2016-17), στη Β΄ Λυκείου (2017- 18) και στη Γ’ Λυκείου (2017-18).

II. Το Σκεπτικό της Διαμόρφωσης των Δύο Βάσεων Δεδομένων Προερχόμενων από το Πληροφοριακό Σύστημα MySchool

Οι δύο παραπάνω βάσεις δεδομένων της ψηφιακής πλατφόρμας του MySchool (1η : Στ’ Δημοτικού και Α’ και Β’ Γυμνασίου και 2η : Γ’ Γυμνασίου και Α’ και Β’ Λυκείου) αναφέρονται στις βαθμολογίες του συνόλου των μαθητών συγκεκριμένων τάξεων στη διάρκεια της σχολικής

Εισαγωγή: Το Σκεπτικό και το Περιεχόμενο της Έκθεσης της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.

Οι εν λόγω βάσεις δεδομένων παρέχουν στην Αρχή τη δυνατότητα να ερευνήσει τις κατανομές των βαθμολογιών στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο (ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.) και να αξιολογήσει τυχόν διαφοροποιήσεις μεταξύ μαθημάτων, βαθμίδων εκπαίδευσης, τύπων Λυκείου (ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.) και φύλων.

Σημαντικό στοιχείο για τη διαμόρφωση με τον παραπάνω τρόπο των δύο βάσεων δεδομένων αποτέλεσε η ψυχολογική παράμετρος της σχολικής μετάβασης (transition ή transfer) από εκπαιδευτική βαθμίδα σε βαθμίδα, η οποία βιώνεται από τους μαθητές και τις μαθήτριες ως μία στρεσογόνος κατάσταση και επηρεάζει αρνητικά τη μαθησιακή και την κοινωνική συμπεριφορά τους, όπως αναφέρεται αναλυτικότερα στη συνέχεια.

Με τον τρόπο που έγινε η επιλογή συμπεριλαμβάνονται η Στ’ τάξη Δημοτικού και η Γ’ Γυμνασίου ως τάξεις προετοιμασίας της μετάβασης, η Α’ Γυμνασίου και η Α΄ Λυκείου (ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. ) ως τάξεις μετάβασης και υποδοχής των μαθητών, ενώ οι τάξεις Β’ Γυμνασίου και Β’ Λυκείου (ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. ) ως τάξεις στις οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι διαδικασίες προσαρμογής στη νέα βαθμίδα για την πλειονότητα των μαθητών.

Σχετικά με το φαινόμενο της σχολικής μετάβασης (transition ή transfer) από βαθμίδα σε βαθμίδα στην εκπαίδευση, η υπάρχουσα έρευνα διαπιστώνει ότι ήδη στην Στ’ Δημοτικού και στην Γ’ Γυμνασίου οι μαθητές διακατέχονται από ανησυχίες για τις ακαδημαϊκές και τις κοινωνικές προκλήσεις της επόμενης βαθμίδας και ότι, όντως, κατά τη μετάβαση βιώνουν ένα είδος «σοκ» κατά τους πρώτους μήνες φοίτησης στη νέα βαθμίδα και, επομένως, έχουν δυσκολίες προσαρμογής στα δεδομένα της νέας βαθμίδας (Κονιδάρης 2009, Δημητριάδου 2011, Qualter, et al. 2009).

Στοιχεία που προκαλούν ανησυχία, αβεβαιότητα και μείωση της αυτοπεποίθησης των μαθητών, κατά τη μετάβασή τους στο Γυμνάσιο είναι σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, μεταξύ άλλων, η συχνή εναλλαγή εκπαιδευτικών ολιγόωρων μαθημάτων, που δεν επιτρέπει την ανάπτυξη σχέσεων του μαθητή με τους «διερχόμενους» εκπαιδευτικούς, οι άγνωστοι συμμαθητές και συμμαθήτριες σε πολυπληθέστερες αίθουσες, ο τρόπος διδασκαλίας και ο βαθμός δυσκολίας των μαθημάτων, ο οποίος αφορά τόσο τη σχολική γλώσσα όσο και το περιεχόμενό τους.

Οι εν λόγω σχολικές αλλαγές συμπίπτουν και με τις σωματικο-ψυχολογικές αλλαγές της εφηβείας, οπότε υπάρχει σύμπτωση ποικίλων αλλαγών, οι οποίες δυσκολεύουν την προσαρμογή, με αρνητικές συνέπειες στις μαθητικές επιδόσεις αλλά και με προεκτάσεις αργότερα στους δείκτες της σχολικής διαρροής, κυρίως στους μαθητικούς πληθυσμούς στρωμάτων χαμηλού κοινωνικο-πολιτισμικού κύρους (Blatchford, et al. 2008, Cox & Kennedy 2008, Pereira & Pooley 2007, Rice, Frederickson & Seymoor 2011, West, Sweeting & Young 2008, Symonds, 2015, Evans, Borrielo & Field, 2018, Δημητριάδου 2011, Βούλγαρης 2007). Βέβαια, η ένταση και η διάρκεια των δυσκολιών ποικίλλει και εξαρτάται από την προετοιμασία που έγινε στο σχολείο αποφοίτησης, από το κλίμα του σχολείου υποδοχής, τους προσωπικούς πόρους και τις ικανότητες των μαθητών.

Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης συμπεράσματα και προτάσεις βελτίωσης της νομοθεσίας περί της αξιολόγησης των Μαθητών.

Διαβάστε αναλυτικά την έκθεση εδώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

podilato_9.jpg
Κλειστό σήμερα το κέντρο και το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας λόγω του ποδηλατικού Γύρου 2024
Θα πραγματοποιηθούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε  λεωφόρους, οδούς και πλατείες των Δήμων Αθηναίων, Καλλιθέας, Ν. Σμύρνης, Π. Φαλήρου, Αλίμου,...
Κλειστό σήμερα το κέντρο και το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας λόγω του ποδηλατικού Γύρου 2024
ΤΑΞΗ
Ένα ολόκληρο Γυμνάσιο σε ομηρία με τον καταγγελλόμενο διευθυντή να παραμένει στη θέση του
Τα φαινόμενα αυταρχισμού από προϊσταμένους θα πολλαπλασιαστούν και θα ενταχθούν στο προσεχές μέλλον, καθώς εκτρέφονται από τον αντιευκπαιδευτικό...
Ένα ολόκληρο Γυμνάσιο σε ομηρία με τον καταγγελλόμενο διευθυντή να παραμένει στη θέση του