Εκπαιδευτικοί: «Μπλόκο» στον διαγωνισμό PISA
ΜΠΑΜΠΟΥΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Οι «κρυφοί» στόχοι της κυβέρνησης με τον PISA – Κάλεσμα για απόρριψη της συμμετοχής των σχολείων στον διαγωνισμό

Τις «κρυφές» επιδιώξεις της κυβέρνησης μέσα από τον διαγωνισμό PISA, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί από 15 Μαρτίου 2022 έως 15 Απρίλιου 2022 σε 255 επιλεγμένα δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, αναλύει σε ανακοίνωσή της η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Όπως επισημαίνει, με τον διαγωνισμό «επιχειρούν να μεταβιβάσουν, τις ολέθριες συνέπειες των δικών τους πολιτικών στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς».

Επίσης, τονίζει ότι προσπαθούν να βρουν ένα μετρήσιμο μέγεθος «για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων τεστ με βάση τις επιδόσεις των μαθητών και άμεση συσχέτιση τους με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών που θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλεισίματα σχολείων, αλλά και απολύσεις εκπαιδευτικών».

Στη συνέχεια, αναφέρει ότι «αποσπάται η προσοχή από τομείς που είναι αδύνατο (ή λιγότερο δυνατό) να μετρηθούν, όπως η φυσική αγωγή, η ηθική, η πολιτική και η αισθητική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα τον επικίνδυνο περιορισμό  για το τι είναι και το τι οφείλει να είναι η εκπαίδευση».

«Προωθείται αντί της γνώσης η δεξιότητα. Για να πάει καλά μια χώρα στο διαγωνισμό πρέπει οι μαθητές της να έχουν αντιμετωπίσει τη Γλώσσα σχεδόν αποκλειστικά ως εργαλείο επικοινωνίας, να έχουν διδαχτεί από τα Μαθηματικά κυρίως μεθόδους επίλυσης πρακτικών προβλημάτων, ενώ στις Φυσικές επιστήμες να μην έχουν εμβαθύνει στο γιατί αλλά στο πώς» προσθέτει.

«Έτσι, το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει, προσαρμοζόμενο στους στόχους του προγράμματος, να «προπονεί» τους μαθητές σε τέτοιου είδους θέματα αντί να τους διδάσκει, να τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει» καταλήγει.

Τέλος, καλεί τους εκπαιδευτικούς των σχολείων να ζητήσουν να τεθεί το θέμα στους Σ.Δ. και να απορρίψουν τη συμμετοχή των σχολείων στο διαγωνισμό.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:

Να μπλοκάρουμε τώρα το διαγωνισμό PISA!

Εν μέσω πανδημίας με το επισφαλές άνοιγμα των σχολείων μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, με μοναδικό μέσο προστασίας το ένα επιπλέον self-test, ενώ το κύμα της μετάλλαξης Όμικρον που πλήττει ιδιαιτέρως τις μικρότερες ηλικίες βρίσκεται σε ανοδική πορεία, το Υπουργείο Παιδείας δείχνει για άλλη μια φορά τις στοχεύσεις του και τις προτεραιότητές του. Μεθοδεύει την οργάνωση σε πρώτη φάση του διεθνούς διαγωνισμού PISA που γίνεται ανά τρία χρόνια υπό την αιγίδα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.), για να ακολουθήσει στη συνέχεια και η ελληνική του εκδοχή για τους μαθητές της ΣΤ Δημοτικού και Γ Γυμνασίου, υπό την εποπτεία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Ο διαγωνισμός PISA 2022 θα πραγματοποιηθεί από 15 Μαρτίου 2022 έως 15 Απρίλιου 2022 και θα συμμετάσχουν υποχρεωτικά τα 255 δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια που έχουν επιλεγεί με τυχαία δειγματοληψία. Η εξέταση, που αποτελείται από ένα Γνωστικό Τεστ και ένα Ερωτηματολόγιο, αφορά στα γνωστικά πεδία “Μαθηματικά”, “Φυσικές Επιστήμες”, “Κατανόηση Κείμενου” και “Δημιουργική Σκέψη” και θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής των σχολικών μονάδων.

Στην περιοχή της ευθύνης της Ε ΕΛΜΕ-Θ επιλέχθηκαν τα παρακάτω σχολεία: 4ο Γ/Σ Εχεδώρου, 3ο  Γ/Σ Λαγκαδά- Λ.Τ.,Γ/Σ Εγνατίας,1ο  ΕΠΑΛ Λαγκαδά,  ΓΕΛ Ασσήρου, 4ο ΓΕΛ Σταυρούπολης και αναπληρωματικά 3ο  Γ/Σ Εχεδώρου 2ο  Γ/Σ Ευόσμου, 2ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης, 1ο και 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου, 2ο ΓΕΛ Σταυρούπολης, 1ο ΓΕΛ Μενεμένης, 1ο και 2ο ΓΕΛ Εχεδώρου, 1ο και 2ο ΓΕΛ Κορδελιού, Διαπολιτισμικό ΓΕΛ, 3ο ΓΕΛ Αμπελοκήπων, 1ο και 2ο ΓΕΛ Ευόσμου, 3ο ΓΕΛ Σταυρούπολης, 2ο ΓΕΛ Ωραιοκάστρου.

Κορυφαίοι χορηγοί του διαγωνισμού αποτελούν  η WB (Παγκόσμια Τράπεζα), ιδρύματα βιομηχανιών π.χ. Βosch και ΜΚΟ. Ο ετήσιος προϋπολογισμός PISΑ ανέρχεται σε 80 εκατομμύρια δολάρια, χωρίς να υπολογίζεται το ετήσιο κόστος συμμετοχής των 80 χωρών!

Επιδιώξεις και Στοχεύσεις

Την εφαρμογή των προτάσεων του ΟΟΣΑ στην Εκπαίδευση τη νιώσαμε καλά τα τελευταία χρόνια: συγχωνεύσεις σχολείων, αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, μισθολογική καθήλωση, απολύσεις ,περιορισμός μόρφωσης αποκλειστικά στο πεδίο των «χρήσιμων» εργασιακών δεξιοτήτων για να γίνουμε (τάχα) πιο “ανταγωνιστικοί”, είναι δικής του έμπνευσης. Όλα τα δικαιώματα που χάσαμε σε αυτό το χρονικό διάστημα, τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι άλλοι εργαζόμενοι, περιέχονται στις οδηγίες του ΟΟΣΑ και των ακριβοπληρωμένων συμβούλων του.

Συνοπτικά, με την υλοποίηση του προγράμματος PISA :

Επιχειρούν να μεταβιβάσουν, τις ολέθριες συνέπειες των δικών τους πολιτικών στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.

Εύρεση ενός μετρήσιμου μεγέθους για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων τεστ με βάση τις επιδόσεις των μαθητών και άμεση συσχέτιση τους με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών που θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλεισίματα σχολείων, αλλά και απολύσεις εκπαιδευτικών.

Αποσπάται η προσοχή από τομείς που είναι αδύνατο (ή λιγότερο δυνατό) να μετρηθούν, όπως η φυσική αγωγή, η ηθική, η πολιτική και η αισθητική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα τον επικίνδυνο περιορισμό  για το τι είναι και το τι οφείλει να είναι η εκπαίδευση.

Προωθείται αντί της γνώσης η δεξιότητα. Για να πάει καλά μια χώρα στο διαγωνισμό πρέπει οι μαθητές της να έχουν αντιμετωπίσει τη Γλώσσα σχεδόν αποκλειστικά ως εργαλείο επικοινωνίας, να έχουν διδαχτεί από τα Μαθηματικά κυρίως μεθόδους επίλυσης πρακτικών προβλημάτων, ενώ στις Φυσικές επιστήμες να μην έχουν εμβαθύνει στο γιατί αλλά στο πώς. Έτσι, το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει, προσαρμοζόμενο στους στόχους του προγράμματος, να «προπονεί» τους μαθητές σε τέτοιου είδους θέματα αντί να τους διδάσκει, να τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.

Στις σκανδιναβικές χώρες που δήθεν βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης, το πρόγραμμα PISA άσκησε μεγάλη οικονομική πίεση προς τις οικογένειες για να υποστηρίξουν τα παιδιά τους, το «PISA for schools» έγινε το προϊόν, που σαν άλλη «Τράπεζα Θεμάτων» δένει τις εξετάσεις όλο και πιο στενά με το αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων, αύξησε τα ιδιωτικά σχολεία, με την ελεύθερη επιλογή του πιο ανταγωνιστικού προγράμματος σπουδών στα πρότυπα του PISA,  ενίσχυσε ιδιωτικά συμβουλευτικά ιδρύματα (Ο όμιλος Pearson Inc., ιδιοκτήτης μεταξύ άλλων των εφημερίδων «Financial Times» και «The Economist», αντλεί το 80% των εσόδων της από την πώληση προσχεδιασμένων μαθημάτων.   Όλα τα παραπάνω οδήγησαν το φθινόπωρο του 2014 τους εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων της Νορβηγίας στην απόφαση να προχωρήσουν σε απεργία για την αντι-εκπαιδευτική αξιολόγηση και την ανούσια εντατικοποίηση της δουλειάς τους. Επίσης, 2.000 ακαδημαϊκοί κατήγγειλαν ότι ο διαγωνισμός «σκοτώνει τη χαρά της μάθησης και προκαλεί ζημιά στις βασικές παιδαγωγικές αξίες».

Συνεπώς, τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA έρχονται να νομιμοποιήσουν ήδη προειλημμένες πολιτικές αποφάσεις για τη νεοφιλελεύθερη επίθεση στην εκπαίδευση που στοχεύει στην πλήρη ιδιωτικοποίησή της. Η Ελλάδα θεωρείται ουραγός στις επιδόσεις και άρα μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε  ότι τα αποτελέσματα αυτού του διαγωνισμού, μαζί με την εσωτερική PISA για τους μαθητές της ΣΤ Δημοτικού και Γ Γυμνασίου, την αυτονομία και την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών θα αξιοποιηθούν ως εργαλεία για το τσάκισμα του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών

Δεν πρέπει να συμβάλουμε σε αυτή την προσπάθεια δυσφήμισης του εκπαιδευτικού έργου που παρέχουμε μέσα σε αντικειμενικά αντίξοες και επικίνδυνες συνθήκες εν μέσω πανδημίας, με τους μαθητές αποπροσανατολισμένους και ψυχικά επιβαρυμένους από τα δύο χρόνια πανδημίας, με τεράστια μαθησιακά κενά από τον ένα σχεδόν χρόνο αποχής από τη δια ζώσης εκπαίδευση και χωρίς κανένα αντισταθμιστικό μέτρο (ενισχυτική διδασκαλία, μείωση- αναδιάταξη της ύλης), με το κύμα ακρίβειας και φτώχειας να επιδεινώνει ακόμη περισσότερο την ήδη βεβαρυμένη οικονομική και ψυχολογική κατάσταση των οικογενειών.

Να μπλοκάρουμε τώρα το διαγωνισμό PISA!

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς των σχολείων να ζητήσουν να τεθεί το θέμα στους Σ.Δ. και να απορρίψουν τη συμμετοχή των σχολείων στο διαγωνισμό.  Η ΕΛΜΕ θα αποστείλει κείμενο  - πρόταση για τους συλλόγους διδασκόντων.

Η ΟΛΜΕ το Δεκέμβρη του 2013 με ανακοίνωσή της τοποθετήθηκε αρνητικά απέναντι στο διαγωνισμό και στη χρήση των αποτελεσμάτων των μαθητών, τόσο από τους “ιθύνοντες”, όσο και από τα ΜΜΕ, ως εργαλεία δυσφήμισης του έργου των εκπαιδευτικών κaι του δημόσιου σχολείου.

Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να απευθυνθεί στο Υπουργείο και να ζητήσει την κατάργησή του προγράμματος PISA

Να κηρύξουν τώρα η ΟΛΜΕ και οι τοπικές ΕΛΜΕ απεργία-αποχή από τις εξεταστικές διαδικασίες του διαγωνισμού PISA.

Για το Δ.Σ.

Ο πρόεδρος                          Η γραμματέας

Χρήστος Ζαγανίδης                 Ειρήνη Σωπιάδου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

toualeta
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους
Όπως μάλιστα η ίδια διευκρινίζει με τους μύθους ότι η αυτοϊκανοποίηση μπορεί να οδηγήσει σε τύφλωση ή στην ανάπτυξη τριχοφυΐας στις παλάμες δήλωσε...
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους