Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: «Χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες»
Για «χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες και εκπαιδευτικούς μακριά από τα σπίτια τους» κάνει λόγο η ΕΛΜΕ Πειραιά αναφερόμενη στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών

«Το Υπουργείο Παιδείας και οι φερόμενοι ως αιρετοί παραγνωρίζουν (;) συνειδητά ότι οι φετινές μεταθέσεις έγιναν χωρίς την παρουσία αιρετών για τον έλεγχο όλης της διαδικασίας των μεταθέσεων» επισημαίνει η ΕΛΜΕ Πειραιά.

Στην ανακοίνωσή της υποστηρίζει ότι «με απόλυτα χειραγωγούμενα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ), η εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών, η προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και η διαφάνεια, παύουν, φαλκιδεύονται, ναρκοθετούνται».

«Πόσο διαφανές είναι να κυκλοφορούν λίστες με ονόματα μετατιθέμενων –πριν την επίσημη ανακοίνωση-  και να ειδοποιούνται εκπαιδευτικοί ότι πήραν μετάθεση «κατόπιν ενεργειών παραγόντων»;» διερωτάται.

«Έφυγαν από τον Πειραιά με μετάθεση 130 εκπαιδευτικοί, αλλά ήρθαν μόλις 30. Αυτό σημαίνει ότι τα εκατοντάδες κενά στον Πειραιά, οι χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες την επόμενη σχολική χρονιά, θα αυξηθούν περαιτέρω. Θυμίζουμε απλά ότι στον Πειραιά κενά υπάρχουν μέχρι και το τέλος της σχολικής χρονιάς» επισημαίνει.

Επιπλέον, αναφέρει ότι η διευθύντριας του ΕΠΑΛ Νίκαιας εκλέχθηκε στο ΑΠΥΣΔΕ Αττικής και η ΕΛΜΕ Πειραιά επικοινώνησε μαζί της, ζητώντας να παραιτηθεί χωρίς ωστόσο να λάβει θετική απάντηση.

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά για τα υπηρεσιακά συμβούλια:

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ, ΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΑΙΡΕΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥΣ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΕΤΙΝΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ

Πέρα από τις διακηρύξεις περί «συνέπειας και διαφάνειας» το Υπουργείο Παιδείας και οι φερόμενοι ως αιρετοί παραγνωρίζουν (;) συνειδητά ότι οι φετινές μεταθέσεις έγιναν χωρίς την παρουσία αιρετών για τον έλεγχο όλης της διαδικασίας των μεταθέσεων.

Η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών όλα αυτά τα χρόνια, παρόλο που τα κενά δεν προσδιορίζονταν με βάση τις προτάσεις του κλάδου και παρά το γεγονός ότι τα Υ.Σ. αποτελούσαν πάντα κρατικά όργανα, με αποστολή την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, εξασφάλιζε τον έλεγχο και την ενημέρωση για  διαδικασίες που αφορούν χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Οι ΕΛΜΕ και οι αιρετοί, που στέκονταν στο πλευρό των σωματείων και των συναδέλφων, με τις παρεμβάσεις τους στις συνεδριάσεις των Υ.Σ φρόντιζαν να αποτυπώνονται μέσω των πινάκων τα οργανικά κενά με βάση τις πραγματικές ανάγκες λειτουργίας των σχολείων και όχι απλά η ψυχρή και λογιστική αποτύπωση του πληροφορικού συστήματος που κρύβει αυτές τις ανάγκες.

Με απόλυτα χειραγωγούμενα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ), η εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών, η προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και η διαφάνεια, παύουν, φαλκιδεύονται, ναρκοθετούνται. Δεν πρόκειται ο κλάδος να αποδεχτεί αυτή την απαράδεκτη κατάσταση, να μην τηρούνται κανόνες διαφάνειας και αντικειμενικότητας, καθώς και κριτήρια δικαιοκρισίας στις υπηρεσιακές μεταβολές στις οποίες συμμετέχουν δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο.

Η ικανοποίηση ενός σημαντικού αριθμού μεταθέσεων αποτελεί αυτονόητο δικαίωμα των εκπαιδευτικών. Πέραν των πανηγυρισμών ωστόσο και την αποθέωση της Κυβέρνησης της ΝΔ, ας μας απαντήσουν επί της ουσίας  «οι φερόμενοι σαν αιρετοί» :

Πόσο υπηρετείται η διαφάνεια όταν τα 13.000 οργανικά κενά των μεταθέσεων δεν κοινοποιούνται στην ΟΛΜΕ μαζί με τις παραιτήσεις αλλά και την κατανομή των αναπληρωτών που εργάζονται σε όλες τις δομές της Δευτεροβάθμιας;

Πόσο διαφανές είναι να κυκλοφορούν λίστες με ονόματα μετατιθέμενων –πριν την επίσημη ανακοίνωση-  και να ειδοποιούνται εκπαιδευτικοί ότι πήραν μετάθεση «κατόπιν ενεργειών παραγόντων»;

Πόσο συνδικαλιστικά έντιμο είναι να παραμένουν στο ΠΥΣΔΕ «εκλεγμένοι» μέσω των εκλογών παρωδία, όταν μάλιστα ως μέλη της ΕΛΜΕ Πειραιά είχαν υπερψηφίσει την απόφαση για απόσυρση των ψηφοδελτίων;

Πόσο συνδικαλιστικά έντιμο είναι να εκμεταλλεύονται τη μονομερή απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου να μην δεχτεί τις αποσύρσεις των ψηφοδελτίων και να αυτοαποκαλούνται «αιρετοί του κλάδου»;

Για τις φετινές μεταθέσεις- Χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες και εκπαιδευτικοί μακριά από τα σπίτια τους.-Στοιχεία από τα σχολεία του Πειραιά

Μια πιο προσεκτική ματιά στις φετινές μεταθέσεις στον Πειραιά, καταρρίπτει τις κυβερνητικές τυμπανοκρουσίες και τους υπερασπιστές της. Συγκεκριμένα:

Έφυγαν από τον Πειραιά με μετάθεση 130 εκπαιδευτικοί, αλλά ήρθαν μόλις 30. Αυτό σημαίνει ότι τα εκατοντάδες κενά στον Πειραιά, οι χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες την επόμενη σχολική χρονιά, θα αυξηθούν περαιτέρω. Θυμίζουμε απλά ότι στον Πειραιά κενά υπάρχουν μέχρι και το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Μια σειρά ειδικότητες (ενδεικτικά Βιολόγοι, Μαθηματικοί, Γεωλόγοι, Ναυτικών Ειδικοτήτων κ.α.) παρουσιάζουν τρομακτικές ελλείψεις στον Πειραιά, ακόμα και με τα πετσοκομμένα κενά, που τελικά δίνονται. Με μετάθεση ήρθαν (αν ήρθαν) από καθόλου έως ελάχιστοι εκπαιδευτικοί, γεγονός που συνεπάγεται την απόρριψη αιτήσεων μετάθεσης συναδέλφων από όλη την Ελλάδα, αλλά και την ύπαρξη τεράστιων κενών την επόμενη σχολική χρονιά στις ειδικότητες αυτές στον Πειραιά. Συγκεκριμένα: έφυγαν 5 Μαθηματικοί και ήρθε μόλις 1 (άραγε μόνο ένας ζήτησε μετάθεση για τον Πειραιά από όλη την Ελλάδα;), ενώ στην ειδικότητα αυτή υπήρχαν, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΜΕ 43 (!) οργανικά κενά. Άρα τα οργανικά κενά (και όχι τα λειτουργικά, που είναι πολλαπλάσια), μετά τις φετινές μεταθέσεις γίνονται 47 (!), 4 επιπλέον. Στους Βιολόγους, υπήρχαν 41 οργανικά κενά πριν τις μεταθέσεις. Μετά από αυτές, τα κενά έγιναν 42 (!), γιατί έφυγε ένας και δεν ήρθε κανένας (δεν υπήρχε άραγε καμία αίτηση μετάθεσης βιολόγου για τον Πειραιά;). Στους ΠΕ 90 (Ναυτικών Ειδικοτήτων) υπήρχαν 21 οργανικά κενά, όσα και μετά τις μεταθέσεις (δεν έφυγε και δεν ήρθε κανείς, στην ειδικότητα αυτή υπάρχουν σχεδόν αποκλειστικά αναπληρωτές συνάδελφοι, αφού δεν έχουν γίνει διορισμοί). Στους Γεωλόγους υπήρχαν 13 οργανικά κενά πριν τις μεταθέσεις, όσα και μετά από αυτές (δεν έφυγε και δεν ήρθε κανείς).

Μια σειρά ειδικότητες, με τον απαράδεκτο τρόπο υπολογισμού των οργανικών κενών, εμφανίζονται σαν “πλεονασματικές” (π.χ. Πληροφορικής, Φυσικοί, Φυσικής Αγωγής κ.α.). Στην πραγματικότητα υπάρχουν κάθε χρόνο τεράστια κενά. Και στις ειδικότητες αυτές, τα εκατοντάδες κενά θα εμφανιστούν τελικά σαν ¨λειτουργικά”, με πολλές χαμένες διδακτικές ώρες, αλλά και συναδέλφους που δεν ικανοποιήθηκε το δικαίωμά τους στη μετάθεση (π. χ. στον Πειραιά έφυγαν 7 φυσικοί και ήρθε μόλις 1, δεν ήρθε κανένας Πληροφορικής-έφυγαν 9 και κανένας Γυμναστής-έφυγαν 8).

Ιδιαίτερη μνεία θα κάνουμε για τον πολύπαθο κλάδο των Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕ 78), που κυριολεκτικά αφανίστηκε από το αναλυτικό πρόγραμμα, με τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές το Μάη (όπως και των Καλλιτεχνικών). Ο κλάδος αυτός, εμφανίζεται στον Πειραιά σαν … πλεονασματικός (+8, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΜΕ), αφού χάθηκαν σε ένα βράδυ χιλιάδες διδακτικές ώρες. Επίσης, πλεονασματικός εμφανίζεται και ο κλάδος των Οικονομολόγων (+29). Στις δύο αυτές ειδικότητες δεν έγινε καμία μετάθεση από και προς τον Πειραιά.

Πέρα από τα παραπάνω, μια απλή παρακολούθηση των κενών και των στοιχείων, αποτυπώνει ανάγλυφα τη χρόνια πολιτική αδιοριστίας, τα τεράστια κενά που υπάρχουν και που θα αυξηθούν, μετά και τις φετινές συνταξιοδοτήσεις (163 στον Πειραιά).

Τονίζουμε για άλλη μια φορά ότι η ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ δεν αναγνωρίζουν κανέναν από τους φερόμενους ως αιρετούς που προέκυψαν από τις εκλογές-παρωδία του ΥΠΑΙΘ, καθώς και τα διορισμένα μέλη στα Υ.Σ., τους καλεί να καταθέσουν την παραίτησή τους, αν δεν το έχουν κάνει ήδη και να μη συμμετέχουν σε καμία συνεδρίαση. Σε διαφορετική περίπτωση θέτουν τους εαυτούς τους εκτός κλάδου και η ΕΛΜΕ θα προχωρήσουν στη λήψη όλων των προβλεπόμενων από το καταστατικό μέτρων για τη διαγραφή όσων «αιρετών» δεν παραιτηθούν.

Ο μόνος δημοκρατικά νομιμοποιημένος τρόπος να αποκατασταθεί η ομαλότητα είναι να παραταθεί η θητεία των αιρετών που εξελέγησαν το 2018 και να πραγματοποιηθούν οι εκλογές όταν οι επιδημιολογικές συνθήκες το επιτρέψουν, με δια ζώσης ψηφοφορία.

Μέχρι τότε, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά απαιτεί επίσημη ενημέρωση από τη ΔΙΔΕ Πειραιά για όλες τις διαδικασίες και τις αποφάσεις του, προκειμένου να υπάρχει έλεγχος από το σωματείο για τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων.

Η εκλογή της διευθύντριας του ΕΠΑΛ Νίκαιας

Αναλυτικά, η ενημέρωση για τη δήθεν εκλογή στο ΑΠΥΣΔΕ Αττικής της Διευθύντριας του ΕΠΑΛ Νίκαιας στις εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια:

Σε  συνέχεια της υπ’ αριθμόν 185/13-2-2021 απόφαση της ΕΛΜΕ Πειραιά, αλλά και της 217/13-4-2021 ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι η διευθύντρια του ΕΠΑΛ Νίκαιας κ. Γεωργαντζέλη Πολυξένη έχει “εκλεγεί” (αναπληρωματικό μέλος) στο ΑΠΥΣΔΕ Αττικής (βλέπε απόφαση ΥΠΑΙΘ για συγκρότηση ΑΠΥΣΔΕ Αττικής με αριθμό πρωτοκόλλου Φ.350 / 11 / 24048 / E3 /02-03-2021).

Μέχρι στιγμής, δεν έχει καταθέσει την παραίτησή της, παρά την συντριπτική αποχή του κλάδου από τις ψευτοεκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, παρά τις σχετικές αποφάσεις ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ Πειραιά.

Το Δ. Σ. της ΕΛΜΕ., εξαντλώντας όλα τα περιθώρια, επικοινώνησε μαζί της, ζητώντας να παραιτηθεί χωρίς ωστόσο να λάβει θετική απάντηση  (ενημέρωσε πως θα διατηρήσει τη θέση της).

Την καλούμε, έστω και τώρα, να καταθέσει την παραίτησή της.

Διαφορετικά, όπως ισχύει και για τους δήθεν εκλεγμένους στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά (οι οποίοι συμμετέχουν κανονικά στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά και μάλιστα στέλνουν και “ενημερωτικά” σαν αιρετοί), την  παραδίδουμε στην κρίση των συναδέλφων. Αποτελούν όλοι τους ξένο σώμα ανάμεσά μας και το Δ. Σ.  της ΕΛΜΕ θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα για να επιβληθεί η μέγιστη καταστατική ποινή (διαγραφή).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΙΕΠ
ΙΕΠ: Πρόσκληση για το Μητρώο Αξιολογητών Διδακτικών Βιβλίων (Πολλαπλό βιβλίο)
Προαναγγελία δημοσίευσης Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υποβολής αιτήσεων από ενδιαφερομένους (φυσικά πρόσωπα) για την ένταξη σε «Μητρώο...
ΙΕΠ: Πρόσκληση για το Μητρώο Αξιολογητών Διδακτικών Βιβλίων (Πολλαπλό βιβλίο)