Εκπαιδευτικοί: Γράμμα προς τους γονείς για την αξιολόγηση
Οι εκπαιδευτικοί του ΣΕΠΕ Ικαρίας - Φούρνων προχώρησαν στη σύνταξη της παρακάτω επιστολής προς τους γονείς, η οποία εξηγεί τους λόγους για τους οποίους είναι κατά της αξιολόγησης και προχωράνε σε απεργία-αποχή

Έπειτα από συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στη Συνέλευση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας - Φούρνων, αναδείχθηκε η ανάγκη να συνταχθεί ένα κείμενο προς τους γονείς, που να εξηγεί τους λόγους για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί είναι κατά της αξιολόγησης και προχωράνε σε απεργία-αποχή.

Όπως λένε οι εκπαιδευτικοί για την αξιολόγηση, αν η κυβέρνηση είχε πρόθεσή να στηρίξει τα σχολεία και το εκπαιδευτικό έργο, θα είχε ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Θα είχε πάρει μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων όλο αυτό το διάστημα.

Επιπλέον οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως η αξιολόγηση έρχεται στη λογική του υπουργείου για μείωση των κρατικών δαπανών για την παιδεία, στη μετακύλιση του κόστους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, στους Συλλόγους Γονέων άρα και στην κάθε λαϊκή οικογένεια – σ’ ένα φθηνό σχολείο. 

Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να μοιάσει η εκπαίδευση στην Ελλάδα στα αξιολογημένα σχολεία της Αμερικής, της Μ. Βρετανίας και των Σκανδιναβικών χωρών, τις οποίες ευαγγελίζονται, οι ταξικοί φραγμοί, οι ανισότητες και η μορφωτική υποβάθμιση ζουν και βασιλεύουν.

Η επιστολή

Αγαπητοί γονείς,

Εμείς οι δάσκαλοι ζούμε καθημερινά κοντά στα παιδιά σας και μοιραζόμαστε τις ίδιες έγνοιες μαζί σας για την ασφαλή φοίτησή τους και για την πρόοδό τους. Στην Ελλάδα είναι παράδοση οι γονείς να δίνουν όλη τους την ψυχή για τη μόρφωση των παιδιών τους. Σας διαβεβαιώνουμε λοιπόν ότι με την «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση» που επιδιώκει το υπουργείο να μας επιβάλει , μας κοροϊδεύουν κι εμάς κι εσάς μπροστά στα μάτια μας.

Αν πρόθεσή τους ήταν να στηρίξουν τα σχολεία και το εκπαιδευτικό μας έργο θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις μας. Θα είχαν πάρει μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων όλο αυτό το διάστημα.

Αν αξιολογούσαν τη δική τους μέριμνα στα σχολεία με τα παλιά κτήρια, με τις επικίνδυνες και ημιτελείς κατασκευές, με τις ελλείψεις σε σχολικές βιβλιοθήκες, με ούτε έναν μόνιμο διορισμό, με την άνιση συμμετοχή των παιδιών στην τηλεκπαίδευση, με τις ελλειμματικές  έως ανύπαρκτες και ανασφαλείς μεταφορές των μαθητών στα σχολεία τους, τι βαθμό θα έπαιρνε το υπουργείο και η κυβέρνηση με την πολιτική της; Ούτε τη βάση δε θα έπιανε.

Τι σκοπό έχει η αξιολόγησή τους;

  1. Την κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών σε πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.
  2. Την αυτονομία σχολικών μονάδων. Δηλαδή σπάσιμο ενιαίου προγράμματος σπουδών, βιβλίων, μαθημάτων. Έτσι το κάθε σχολείο θα κάνει τα δικά του, ανάλογα με τους πόρους που θα έχει ο κάθε Δήμος και τους χορηγούς. Το σχολείο θα μετατραπεί σε επιχείρηση που εμπλέκονται και ιδιώτες και σύλλογοι γονέων, που αυτοί θα χρηματοδοτούν. Δε θα γίνονται τα ίδια μαθήματα στα σχολεία, με ίδια βιβλία και ίδιο πρόγραμμα σπουδών από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη. Όπως καταλαβαίνετε τα σχολεία της Ικαρίας δε θα μπορούν να συναγωνιστούν με τα σχολεία «της αριστείας» που θα είναι «πρώτης ποιότητας». Άσε που τα σχολεία απομακρυσμένων περιοχών, όπως  Καρκινάγρι, Θύμαινα για μικρότερο κόστος θα μπορούν να τηλεκπαιδεύονται. Αυτό άλλωστε υπήρξε σαν πρόταση βουλευτή Κυκλάδων στη Βουλή.
  3. Την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, που θα είναι ένας συνεχής, επίπονος και αγχωτικός αγώνας δρόμου για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, που θα μετατρέπει το σχολείο σε φροντιστήριο προετοιμασίας, αφού και η αξιολόγηση των μαθητών θα γίνει αυστηρότερη με εξετάσεις και τέλος που θα στερεί από τον εκπαιδευτικό τη χαρά της δημιουργίας.  Το έργο είχε παιχτεί και σε παλιότερους καιρούς με το θεσμό του επιθεωρητή και τίτλο: «Αφίχθη γέραξ στα σχολεία». 

Όλα αυτά είναι στη λογική του υπουργείου για μείωση των κρατικών δαπανών για την παιδεία, όπως και για την υγεία - στη μετακύλιση του κόστους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, στους Συλλόγους Γονέων άρα και στην κάθε λαϊκή οικογένεια – σ’ ένα φθηνό σχολείο.

Και στα αξιολογημένα σχολεία της Αμερικής, της Μ. Βρετανίας και των Σκανδιναβικών χωρών, τις οποίες ευαγγελίζονται, οι ταξικοί φραγμοί, οι ανισότητες και η μορφωτική υποβάθμιση ζουν και βασιλεύουν.

Εμείς σκοπό έχουμε να τους χαλάσουμε τα σχέδια για άλλη μία φορά με το νου μας στις μορφωτικές αξίες των μαθητών μας, με της καρδιάς τη φλόγα και του λόγου τη δύναμη ζητάμε στον τόπο απάνου τα σχολεία χτίστε να ’ρχεται ο κυρ-Ήλιος διαφεντευτής κι ο δάσκαλος ποιητής και τα βιβλία να είναι σαν τα κρίνα, σαν τα τραγούδια να είναι με αρματωμένη την επιστήμη χαρά της! αρχή της σοφίας.

Έχουμε έμπνευση από τον Παλαμά.

Έχουμε δύναμη και με εσάς στο πλευρό μας θα τα καταφέρουμε!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει «επιτερπής»

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...