Το 2012, κατά τη διάρκεια απολυτηρίων εξετάσεων στο Κολλέγιο Αθηνών, η Φώφη Μπουλούτα — φυσικός με 21 χρόνια υπηρεσίας — κατήγγειλε ότι εντόπισε τον 15χρονο γιο του τότε πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά να αντιγράφει σε διαγώνισμα χημείας. Το γεγονός καταγράφηκε σύμφωνα με τους κανονισμούς: μονογράφησε την κόλλα, όπως προβλέπεται σε περίπτωση υπόνοιας παρατυπίας.
Η συνέχεια ωστόσο δεν ακολούθησε τον τυπικό δρόμο της παιδαγωγικής διαχείρισης. Έναν χρόνο αργότερα, η σύμβασή της καταγγέλθηκε από το σχολείο ( υπό την προεδρία του αδελφού του κ. Σαμαρά — Αλέξανδρος Σαμαράς) με αιτιολογία «ανεπάρκεια διδακτικών καθηκόντων», λίγα μόλις χρόνια πριν τη συνταξιοδότηση.

Η υπόθεση πήρε δημοσιότητα, έγινε σημείο αναφοράς για την ΟΙΕΛΕ και έφτασε μέχρι το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο το 2019 προχώρησε σε ανάκληση της υπουργικής απόφασης, επισημαίνοντας διαδικαστικά σφάλματα κατά την απόλυσή της.
Την ίδια στιγμή, η Μπουλούτα έδινε μάχη με μια σοβαρή ασθένεια — από την οποία τελικά έφυγε από τη ζωή τον Νοέμβριο του 2017.

Χρονολόγιο της υπόθεσης
8 Ιουνίου 2012
Περιστατικό αντιγραφής στις απολυτήριες εξετάσεις — η εκπαιδευτικός καταγράφει το γεγονός.
18 Ιουνίου 2013
Καταγγέλλεται η σύμβασή της από το Κολλέγιο Αθηνών.
2014–2017
Νομικές ενέργειες, καταγγελίες, δημόσιες παρεμβάσεις της ΟΙΕΛΕ.
Νοέμβριος 2017
Η Φώφη Μπουλούτα φεύγει από τη ζωή.
Ιανουάριος 2019
Το Υπουργείο Παιδείας ανακαλεί την υπουργική απόφαση που επικύρωνε την απόλυσή της, αναγνωρίζοντας παρατυπίες στη διαδικασία.
Τι σημαίνει η υπόθεση για την ελληνική εκπαίδευση
Η ιστορία της Μπουλούτα δεν έμεινε μόνο στη διαμάχη ενός ιδιωτικού σχολείου με μία εκπαιδευτικό. Αποτέλεσε συμβολικό σημείο αναφοράς για:
1. Τη σχέση εξουσίας ανάμεσα σε σχολείο–εκπαιδευτικό–οικογένεια
Το ερώτημα για το πόσο θωρακισμένος είναι ένας εκπαιδευτικός όταν εφαρμόζει κανονισμούς απέναντι σε «ισχυρούς» μαθητές παραμένει ενεργό.
2. Τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία
Η υπόθεση ανέδειξε την ανάγκη για ενισχυμένα, διαφανή θεσμικά πλαίσια προστασίας.
3. Την αξιοπιστία της αξιολόγησης των μαθητών
Η αντιγραφή δεν είναι απλώς παράβαση· είναι πλήγμα στην ουσία της μάθησης. Όταν το σχολείο οφείλει να προστατέψει την ακεραιότητα των εξετάσεων, η στάση του εκπαιδευτικού είναι κρίσιμη.

Τι προβλέπουν οι κανονισμοί για περιστατικά αντιγραφής
Άμεση καταγραφή από τον επιτηρητή
Μονογραφή της κόλλας ή ακύρωση, αναλόγως πρωτοκόλλου
Ενημέρωση υπεύθυνου τμήματος
Καταγραφή στο πρακτικό εξετάσεων
Δυνατότητα ένστασης από τον μαθητή
Η εφαρμογή των κανόνων δεν είναι «διακριτική ευχέρεια»· είναι υποχρέωση.
Τι μένει ως παρακαταθήκη
Η Φώφη Μπουλούτα δεν έγινε σύμβολο επειδή τιμώρησε έναν μαθητή.
Έγινε σύμβολο γιατί στάθηκε στην πλευρά των κανόνων, της αλήθειας και της αξιοπρέπειας, όταν το εύκολο θα ήταν να κάνει πίσω.
Παρέμεινε πιστή σε μια αρχή που πολλοί δάσκαλοι γνωρίζουν καλά: η διδασκαλία δεν είναι τεχνική πράξη· είναι ηθική στάση.
H2 — Προβληματισμοί για το σήμερα
Πόσο ασφαλείς είναι οι εκπαιδευτικοί όταν καλούνται να εφαρμόσουν κανονισμούς;
Πόσο διαφανείς είναι οι διαδικασίες σε ιδιωτικά σχολεία;
Πώς διδάσκουμε στους μαθητές ότι η ευθύνη ανήκει σε όλους — όχι μόνο σε εκείνους που γράφουν εξετάσεις;
Πώς καλλιεργείται ένα σχολείο όπου η αλήθεια δεν έχει «τιμωρία»;
Η αξιοπρέπεια ως μάθημα ζωής
Η Φώφη Μπουλούτα δεν δικαιώθηκε πλήρως όσο ζούσε.
Όμως η εκπαιδευτική κοινότητα και η κοινωνία συνεχίζουν να αναδεικνύουν το ήθος και τη στάση της.
Κάπου ανάμεσα στα τετράδια, στα εργαστήρια φυσικής και στους διαδρόμους ενός σχολείου, άφησε μια σπουδαία κληρονομιά: ότι η αξιοπρέπεια μπορεί να πιεστεί, αλλά δεν μπορεί να απολυθεί.
Και ότι, ακόμη κι όταν μια ιστορία πονάει, μπορεί να ρίχνει φως.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Λεωνίδας Βουρλιώτης