ΑΔΕΙΕΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ | ||
ΕΙΔΟΣ ΑΔΕΙΑΣ | ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ | ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ |
Κανονική Άδεια | Άρθρο 48 του Υ.Κ. 3528/2007 | Έως 10 εργάσιμες ημέρες εφόσον συντρέχουν σοβαροί λόγοι ανάγκης (κατά ημερολογιακό έτος) |
Ειδική Άδεια Γάμου | Άρθρο 50 του Υ.Κ. | 5 εργάσιμες ημέρες πριν ή μετά την τέλεση του γάμου |
Ειδική Άδεια Θανάτου | Άρθρο 50 του Υ.Κ. | 3 εργάσιμες ημέρες συνεχόμενα με το γεγονός έως β? βαθμού |
Άδεια για γέννηση τέκνου | Άρθρο 50 – παρ. 1 του Υ.Κ. όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 18 ? παρ. 2 του Ν. 3801/2009 | Στον πατέρα εκπαιδευτικό άδεια 2 εργάσιμες ημέρες σε περίπτωση γέννησης τέκνου |
Άδεια για συμμετοχή σε δίκη | Άρθρο 50 ? παρ. 1 του Υ.Κ. τελευταίο εδάφιο | 1 – 3 εργάσιμες ημέρες ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης |
Άδεια νοσήματος | Παράγραφος 2 του Υ.Κ. και επιπλέον παρ. 1 του άρθρου 51 του Ν. 4075/2012 | Έως 22 εργάσιμες ημέρες |
Άδεια αναπηρίας | Άρθρο 50 παρ. 4 του Ν. 3528/2007 | 6 εργάσιμες ημέρες επιπλέον της άδειάς τους σε υπαλλήλους με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω. |
Άδεια αιμοδοσίας | Άρθρο 50 παρ. 5 του Ν. 3528/2007 | 2 εργάσιμες ημέρες πέραν της ημέρας αιμοδοσίας. |
Άδεια μητρότητας | Άρθρο 52 του Υ.Κ. όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 18 του Ν. 3801/2009 |
|
Κύησης (60 ημ.) |
| 2 μήνες (60 ημ.) |
Άδεια παράτασης κύησης |
| Σε περίπτωση μεταγενέστερου τοκετού από την ΠΗΤ |
Λοχείας (90 ημ.) |
| 3 μήνες (90 ημ.) |
Κανονική άδεια κυοφορίας με αποδοχές | Άρθρο 52 του Υ.Κ. όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 18 του 3801/2009 | Σε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη ειδικής θεραπείας χορηγείται κανονική άδεια κυοφορίας μετά την εξάντληση της αναρρωτικής και μέχρι την έναρξη της άδειας κύησης |
Εννεάμηνη άδεια ανατροφής (270 ημ.) | Άρθρο 53 παρ. 2-5 του Υ.Κ. | 9 μήνες (270 ημέρες) για ανατροφή παιδιού έως 4 ετών, σε περίπτωση που δεν κάνει χρήση μειωμένου ωραρίου |
Τρίμηνη άδεια (90 ημερών) | Άρθρο 53 παρ.1 του Υ.Κ. τελευταίο εδάφιο | Σε περίπτωση γέννησης 3ου παιδιού μπορεί να χορηγηθεί: |
Μειωμένο ωράριο | Άρθρο 53 του Υ.Κ. παρ.2 και άρθρο 13 παρ.8 του Ν. 1566/1985 | Εάν δεν κάνει χρήση της εννεάμηνης άδειας ανατροφής μπορεί να επιλέξει την μείωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου κατά 2 ώρεςτην εβδομάδα με παράλληλη απαλλαγή από τις πρόσθετες υπηρεσίες, εφόσον το παιδί είναι ηλικίας έως 2 ετών. |
Άδεια για παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης | Άρθρο 53 παρ. 6 του Υ.Κ. | -Έως 4 ημέρες το χρόνο οι εκπαιδευτικοί που έχουν : 1 παιδί |
Άδεια εξετάσεων | Άρθρο 60 του Υ.Κ. όπως αντικαταστάθηκε από το Ν.4210/2013 | Στους εκπαιδευτικούς που είναι μαθητές, σπουδαστές προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί χορηγείται 10 ημέρες άδεια εξετάσεων. Όσοι επίσης συμμετέχουν σε προγράμματα μεταπτυχιακού ανοικτού πανεπιστημίου, ασχέτως εάν οι εξετάσεις διεξάγονται κατά το Σαββατοκύριακο. |
Άδεια για επιμορφωτικούς ή επιστημονικούς λόγους | Άρθρο 59 του Υ.Κ. | Μικρής χρονικής διάρκειας για συμμετοχή σε συνέδρια, σεμινάρια και κάθε είδους συναντήσεις επιστημονικού χαρακτήρα, εφόσον η συμμετοχή κρίνεται συμφέρουσα για την υπηρεσία. |
Άδεια Αιρετών ΟΤΑ | Άρθρα 93, 182, 183 του Ν. 3852/2010 | Ανάλογα με το αξίωμά τους χορηγείται ειδική άδεια ή απαλλαγή για όλο το χρονικό διάστημα της θητείας τους. |
Άδειες Συνδικαλιστικές | Άρθρα 17, 18 του Ν. 1264/1982 | Πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις |
Αναρρωτική άδεια | Άρθρα 54, 55, 56 του Υ.Κ. όπως αντικαταστάθηκαν από τον Ν. 4210/2013 ΦΕΚ 254 Α΄ | Βραχυχρόνιες αναρρωτικές |
Άδειες άνευ αποδοχών Οι αιτήσεις υποβάλλονται τον μήνα ΙΟΥΝΙΟ | Άρθρα 51, 53 του Υ.Κ.Άρθρο 16 περ. Ε του Ν.1566/1985 | Α. Έως 1 μήνα ,μέσα στο ίδιο ημερολογιακό έτος, εφόσον οι ανάγκες της υπηρεσίας το επιτρέπουν χορηγείται από τον Δ/ντή εκπαίδευσης χωρίς γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου. |
Άδειες άνευ αποδοχών για ανατροφή τέκνου | Άρθρο 51 παρ.2 του Υ.Κ. όπως τροποποιήθηκε με την παρ.4 του άρθρου 37 του Ν.3986/2011 | Στους γονείς εκπαιδευτικούς χορηγείται άδεια άνευ αποδοχών έως 3 έτη, υποχρεωτικά και χωρίς γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου, όταν πρόκειται για ανατροφή παιδιού έως και 6 ετών, χορηγείται από τον Δ/ντη εκπαίδευσης |
Τετράμηνη άδεια άνευ αποδοχών για ανατροφή τέκνου. Οι αιτήσεις υποβάλλονται 2 μήνες νωρίτερα από την επιθυμητή ημερομηνία έναρξης της άδειας | Άρθρο 50 του Ν.4075/2012 Όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 39 του Ν.4144/2013 | Για ανατροφή παιδιού έως 6 ετών χωρίς γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου μπορεί να χορηγηθεί σε : |
Διαβάστε επίσης: Πλήρης οδηγός αδειών αναπληρωτών εκπαιδευτικών | Πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων
Άδειες εκπαιδευτικών: Από ποιον χορηγούνται
Πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων
Συνάδελφοι-ισσες, σας κοινοποιούμε το πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων που προβάλλει και στηρίζει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κερατσινίου-Περάματος « Νίκος Πλουμπίδης» υπερασπίζοντας τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των συναδέλφων από κάθε καταστρατήγηση τόσο από τη Διοίκηση όσο και από τους κυβερνώντες όλων των αποχρώσεων. Ο Σύλλογος καλεί τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων να υπερασπιστούν το πλαίσιο των εργασιακών μας δικαιωμάτων, να αρνούνται κάθε εντολή που το αντιστρατεύεται και καλύπτει συνδικαλιστικά και απόλυτα κάθε μέλος μας και κάθε σύλλογο διδασκόντων που το επικαλείται και το υπερασπίζεται:
- Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2470/97. (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10-15 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω)
- Με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν κάποια φορά (και όχι πάγια) του έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων άλλο συγκεκριμένο έργο (εκπαιδευτικού/παιδαγωγικού-πολιτιστικού χαρακτήρα) ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Είναι σαφές ότι καμιά οδηγία-εντολή για υποχρεωτική παραμονή μέχρι τις 2μμ δεν είναι σύννομη, ως εκ τούτου αρνούμαστε μια τέτοια «παραμονή» και κάθε τέτοια εντολή από όπου κι αν προέρχεται. Σε καμία περίπτωση, επίσης, η πρόσφατη του άρθρου 245 του ν. 4512/2018, δεν θεσπίζει υποχρέωση παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με άλλο συγκεκριμένο έργο που έχει ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια συλλογικά όργανα.
- Σε ό,τι αφορά τα σχολεία που έχουν οριστεί στο πρόγραμμα των "σχολικών γευμάτων", οι σύλλογοι διδασκόντων με την πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη του συλλόγου «Ν. ΠΛΟΥΜΠΙΔΗ» και της Ομοσπονδίας να καταγράψουν σε πρακτικά αποφάσεις με τις οποίες δε θα συγκροτήσουν επιτροπές ποιοτικού και υγειονομικού ελέγχου των γευμάτων, μη αναλαμβάνοντας δηλαδή αλλότρια καθήκοντα με πολλαπλές ευθύνες που μετακυλύουν στους εκπαιδευτικούς το κράτος, το υπουργείο και οι προμηθευτές, αλλά και ούτε να αναλάβουν καθήκοντα τραπεζοκόμου σε διδακτήρια χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές και προσωπικό, έτσι που όσα παιδιά δεν μένουν στο ολοήμερο να παίρνουν το φαγητό στο σπίτι. Τα αντίστοιχα σχέδια πρακτικών κυκλοφορούν.
- Με αφορμή την απόπειρα επαναφοράς της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης, που αποτρέψαμε με σκληρό αγώνα, και την πρόβλεψη για έναρξη των διαδικασίων για "προγραμματισμό" και "αποτίμηση" του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας μέσω του νόμου για τις νέες δομές στην εκπαίδευση που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά και τις εκφρασμένες προθέσεις της σημερινής κυβέρνησης για συνολική εφαρμογή της αξιολόγησης, σας ενημερώνουμε και πάλι για τις συλλογικές μας αποφάσεις, με τις οποίες απέχουμε με απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αποτίμησης, προγραμματισμού, αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού. Η απεργία-αποχή είναι μια νόμιμη και αποτελεσματική μορφή αγώνα. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να στηρίξουν και πάλι μαζικά και αποφασιστικά τη συλλογική προσπάθεια ενάντια στην αξιολόγηση -αυτοαξιολόγηση, για να αποτρέψουμε δυσμενείς εξελίξεις για το δημόσιο σχολείο και το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών.
- Η διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος γίνεται με δημοκρατική συλλογική συζήτηση στο σύλλογο διδασκόντων. Αυτή η συζήτηση και η δημοκρατική συλλογική κουλτούρα πρέπει να πρυτανεύσει σε κάθε σχολική μονάδα παρά την απαράδεκτη διάταξη που εισήχθη στο ΠΔ 79. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους διευθυντές των σχολείων να συμπράξουν στην υπεράσπιση του δημοκρατικού ρόλου του σχολείου και του κυρίαρχου ρόλου του συλλόγου διδασκόντων.
- Στη διαμόρφωση του προγράμματος πρέπει να υπάρχει μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή των κενών, με τα λιγότερα δυνατόν κενά για τον καθένα και μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή στην ώρα αποχώρησης των συναδέλφων με τη λήξη του διδακτικού τους ωραρίου.
- Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Κάθε απασχόληση τμήματος ανάγεται στο διδακτικό ωράριο. Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν και να αρνούνται κάθε εντολή για επιπλέον κάλυψη διδακτικών ωρών.
- Οι σύλλογοι διδασκόντων, διαμορφώνοντας τα προγράμματα στα σχολεία να υπολογίζουν τη σίτιση στο ολοήμερο στο διδακτικό ωράριο των συναδέλφων. Η ανυποχώρητη δράση του Συλλόγου μας όλο το προηγούμενο διάστημα, η στάση σχολικών μονάδων που εφάρμοζαν στην πράξη το νόμιμο ωράριό μας, οι μαζικές παραστάσεις διαμαρτυρίας στη Δ/νση Εκπαίδευσης των συναδέλφων για την παραβίαση του διδακτικού τους ωραρίου και η διεύρυνση του συλλογικού αγώνα για την προσμέτρηση της ώρας σίτισης στο διδακτικό ωράριο καθενός συναδέλφου, υποχρέωσαν το Υπουργείο στη εγγραφή του δικαιώματος αυτού, δηλαδή της προσμέτρησης της ώρας της σίτισης και στο ΠΔ 79/2017. Καλούμε επίσης τους συλλόγους διδασκόντων να υπολογίζουν αναγόμενη σε διδακτικές ώρες εβδομαδιαία και την πρωινή ζώνη 7-8, όπου λειτουργεί. Να απαιτούν την έγκριση του προγράμματος με την αποδοχή του αυτονόητου: ότι κάθε απασχόληση των μαθητών τους μέχρι την αποχώρηση από το σχολείο/νηπιαγωγείο ανάγεται στο διδακτικό ωράριο!
- Σε ό,τι αφορά τις απουσίες εκπαιδευτικών λόγω αδειών, σε περίπτωση που δεν στέλνονται αναπληρωτές για την κάλυψη των κενών, καλούνται οι σύλλογοι διδασκόντων να αποφασίσουν ένα πάγιο ή κατά περίπτωση τρόπο για την κάλυψη του κενού που σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να είναι η καταστρατήγηση του διδακτικού ωραρίου κανενός συναδέλφου.
- Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα που θα εκτείνονται όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που υπάρχει στο σχολείο.
- Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων, ενημερώσεις-συναντήσεις με γονείς κλπ, δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο, και ασφαλώς σε καμία περίπτωση απογευματινές ώρες.
- Ενάντια στα προγράμματα λάστιχο και τα κυλιόμενα ωράρια που ακολουθούν τη λογική των περικοπών και τη στενή λογιστική των ωρών, οι σύλλογοι διδασκόντων να απαιτούν τη διαμόρφωση του προγράμματος και του διδακτικού ωραρίου κατά βάση σε δύο ζώνες: Από 8.15-13.15 και από 11.45- 16.00
- Οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν με απόφαση του 1/3 των μελών που τον απαρτίζουν να προκαλούν έκτακτη συνεδρίαση του κυρίαρχου αυτού οργάνου για οποιοδήποτε ζήτημα εργασιακό ή παιδαγωγικό θεωρούν ότι θίγει μορφωτικά ή εργασιακά δικαιώματα.
- Οι σύλλογοι διδασκόντων, όταν σε ένα τμήμα που προσεγγίζει τους 25 μαθητές, έχουν ως κυρίαρχο όργανο το αναφαίρετο δικαίωμα να συνεδριάσουν, να αναδείξουν τους παιδαγωγικούς λόγους (φοίτηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, φοίτηση αλλοδαπών κ.α) και να προχωρήσουν σε αποφάσεις με τις οποίες θα ζητούν το χωρισμό των τμημάτων σε δύο και την άμεση έγκριση από τη Διoίκηση.
- Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων, έχουν το δικαίωμα να αντιδρούν στις πολλαπλές μετακινήσεις σε περισσότερα από δύο σχολεία (τα συστεγαζόμενα λογίζονται ως ένα), να ζητούν ενυπόγραφη αιτιολογημένη εντολή και σε κάθε τέτοια περίπτωση, μείωση του ωραρίου και απαλλαγή από τις εφημερίες.
- Δε μπορεί να ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς του σχολείου για εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να καλυφθεί από μόνιμο εκπαιδευτικό ή αναπληρωτή. Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν πρέπει να αποδέχονται τέτοιες « λύσεις », που μειώνουν τις θέσεις εργασίας και εισάγουν την ωρομίσθια δουλειά. Οι Σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να αρνηθούν με απόφασή τους τις υπερωρίες. Κανένας δεν μπορεί να υποχρεωθεί σε υποχρεωτική υπερωρία χωρίς τη θέλησή του. Σε κάθε τέτοια περίπτωση να ζητείται έγγραφη εντολή και σε περίπτωση επιμονής της διοίκησης να ενημερώνεται ο σύλλογος για να απαντήσει και να αντιδράσει άμεσα. Σε οποιαδήποτε περίπτωση υποχρεωτικής ανάθεσης υπερωρίας ο Σύλλογος «Ν. ΠΛΟΥΜΠΙΔΗΣ» κηρύσσει στάσεις εργασίας και καλύπτει όλους τους συναδέλφους για τη μη εφαρμογή τους.
- Οι συνάδελφοι ωρομίσθιοι- ΑΜΩ αμείβονται με ωριαία αποζημίωση, με βάση τις ώρες που διδάσκουν και μόνο γι’ αυτές. Ως εκ τούτου η ανάθεση εφημερίας δεν προκύπτει από πουθενά και καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αναθέτουν εφημερία στους ωρομίσθιους συναδέλφους και τους συναδέλφους να μην τις αποδέχονται. Υπενθυμίζουμε ότι οι ώρες και οι ημέρες απεργίας των ωρομίσθιων συναδέλφων υπολογίζονται στην προϋπηρεσίας τους.
- Γενικότερα, δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή. Καταγγέλλουμε αμέσως στο Σύλλογο κάθε αυθαιρεσία και παραβίαση των δικαιωμάτων μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη