Thumbnail
Ερώτηση του ΚΚΕ για το ωράριο των εκπαιδευτικών

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Εργασιακά προβλήματα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με το ν. 4152/2013 αυξήθηκε κατά 2 ώρες και έφτασε στις 23 ώρες την εβδομάδα, από 21 ώρες. Την ίδια στιγμή το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας ξεκινά από 24 ώρες ενώ οι νηπιαγωγοί δεν έχουν κατοχυρωμένο διδακτικό ωράριο και εργάζονται ανελλιπώς όσο διαρκεί η λειτουργία του νηπιαγωγείου.

Είναι πασιφανές ότι ο εκπαιδευτικός δεν εργάζεται στο σχολείο και στην τάξη μόνο κατά την διάρκεια του διδακτικού του ωραρίου. Υπάρχει πληθώρα εξωδιδακτικών εργασιών στο σχολείο (πχ. γραμματειακή υποστήριξη), που πραγματοποιούνται χωρίς καμία υποστήριξη από μόνιμο διοικητικό προσωπικό.  Ταυτόχρονα η εργασία του εκπαιδευτικού συνεχίζεται και μετά το τέλος του εργασιακού του ωραρίου, αφού χρειάζεται να προετοιμάσει τις παιδαγωγικές του παρεμβάσεις για την επόμενη μέρα, να σχεδιάσει και να προγραμματίσει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα τη διδακτέα ύλη, να οργανώσει το μάθημα του με τέτοιο τρόπο με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών του, να μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις στο επιστημονικό του αντικείμενο.

Όλο αυτό το έργο δυσχεραίνεται τόσο με τα πολυπληθή τμήματα που παραμένουν από 25 ως 28 μαθητές, όσο και με το φόρτο εργασίας που προκύπτει από την αύξηση του ωαρίου, υποβαθμίζοντας έτσι συνολικά τη ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται στη παιδιά όλης της χώρας.

Την ίδια ώρα, αποτελεί πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών και του συνδικαλιστικού κινήματος, η εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αυτό των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και η νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου των νηπιαγωγών.

Επιπρόσθετα με το νόμο 4186/2013 (άρθρο 36, παρ. 20) και την εγκύκλιο 48380/Δ1/31-03-2014 το Υπουργείο Παιδείας καθόρισε την προθεσμία αιτήσεων παραιτήσεων για τη συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών το τελευταίο 10ήμερο του Απριλίου. Με το προηγούμενο καθεστώς οι αιτήσεις κατατίθεντο το 1ο 10ήμερο του Ιούλη και γίνονταν αποδεκτές με αυτοδίκαιη λύση της υπαλληλικής σχέσης τον Αύγουστο.

Η εγκύκλιος αυτή δημιουργεί πολλαπλές αδικίες στους εκπαιδευτικούς. Χάνουν για 2 μήνες, έναν ολόκληρο συντάξιμο χρόνο, αφού οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί έχουν διορισθεί αρχές Σεπτέμβρη κάθε έτους, ενώ ταυτόχρονα χάνουν την άδεια καλοκαιριού αφού δεν προσμετρείται ως χρόνος προϋπηρεσίας αλλά και ως μισθός.

Τέλος, ορισμένα στελέχη της Διοίκησης της Εκπαίδευσης, συνεχίζουν να επικαλούνται την υπουργική απόφαση 1340/2002, το λεγόμενο “καθηκοντολόγιο”, που έχει καταδικαστεί στη συνείδηση των εκπαιδευτικών ως μια αντιδημοκρατική και αυταρχική απόφαση και που με τους αγώνες των εκπαιδευτικών έχει μείνει ανενεργή.

Η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση, πέρα των άλλων, αξιοποιείται σε πολλές περιπτώσεις για την καταστρατήγηση του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Ορισμένα στελέχη της Διοίκησης, λειτουργώντας αυταρχικά και βασιζόμενοι στις διατάξεις της, υποχρεώνουν τους εκπαιδευτικούς να παραμείνουν στο σχολείο χωρίς να έχουν συγκεκριμένο αντικείμενο, να κάνουν αναπλήρωση διδακτικών κενών, ή να παραμένουν και μετά τις 2 μ.μ. για σύγκλιση συλλόγων διδασκόντων ή άλλων δραστηριοτήτων των σχολικών μονάδων. Όλες αυτές οι αυθαιρεσίες έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το ν. 1566/85 που καθορίζει με σαφή τρόπο το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών (έως 30 ώρες την εβδομάδα και εκτέλεση εξωδιδακτικών εργασιών όχι πέρα από τις 2 μ.μ.). Την ίδια ώρα, μια σειρά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, όπως η αναπλήρωση, μπορούν και πρέπει να ρυθμίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου.

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει έτσι ώστε:

  • Να επανέλθει το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο προηγούμενο καθεστώς και να εξισωθεί με αυτό το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Να κατοχυρωθεί νομοθετικά το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών στην ίδια κατεύθυνση.
  • Να προσληφθεί μόνιμο διοικητικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες για την υποστήριξη τους.
  • Να καταργηθεί το άρθρο 36 (παρ. 20) του ν. 4186/2013 και να αποσυρθεί η εγκύκλιος 48380/Δ1/31-03-2014 και οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να κάνουν αίτηση παραίτησης για συνταξιοδότηση με το προηγούμενο καθεστώς ή όποια άλλη ημερομηνία το επιθυμούν όπως οι υπόλοιποι Δημόσιοι Υπάλληλοι.
  • Να καταργηθεί η υπουργική απόφαση 1340/2002.

 

 

Οι Βουλευτές

 

Χρήστος Κατσώτης

Σάκης Βαρδαλής

Μανώλης Συντυχάκης

Σταύρος Τάσσος

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ


ΚΚΕ
Κοινοβουλευτική Ομάδα

Λεωφ. Ηρακλείου 145, 14231 ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ,

τηλ.: 2102592213, 2102592105, 2102592258, fax: 2102592155

e-mail: [email protected], http://www.kke.gr

Γραφεία Βουλής: 2103708168, 2103708169, fax: 2103707410

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PARASTATIDIS
Παραστατίδης: «Παράταση στην παράταση και τα ξένα πανεπιστήμια δεν έρχονται στην Ελλάδα»
Κριτική του Παραστατίδη στην κυβέρνηση για τις καθυστερήσεις στην Παιδεία και την ενίσχυση των ανισοτήτων
Παραστατίδης: «Παράταση στην παράταση και τα ξένα πανεπιστήμια δεν έρχονται στην Ελλάδα»