Thumbnail
ΠΑ.Σ.Ε.Π. καταγγέλλει την υποβάθμιση του κλάδου και την καθυστέρηση προσλήψεων αναπληρωτών

Οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής (ΠΕ86) καταγγέλλουν δραματική μείωση στις προσλήψεις αναπληρωτών, γεγονός που αποδεικνύει την πλήρη απαξίωση του κλάδου και του μαθήματος. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΑ.Σ.Ε.Π.) εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για τη συνεχιζόμενη αδράνεια και καθυστέρηση του Υπουργείου Παιδείας στην τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών.

Όπως σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, η κυβέρνηση δεν έχει εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια στον τακτικό προϋπολογισμό, με αποτέλεσμα να καλύπτεται μόλις το 42% των πραγματικών κενών στα σχολεία. Οι 3.500 νέες πιστώσεις που συζητούνται υπολείπονται σημαντικά των αναγκών, αφήνοντας χιλιάδες μαθητές χωρίς βασικά μαθήματα.

Από την αρχή της χρονιάς, πολλά σχολεία λειτουργούν με τεράστια κενά σε βασικές ειδικότητες, ενώ το Υπουργείο προτιμά να «μπαλώνει τρύπες» με αναθέσεις Β’ και Γ’ ειδικότητας, υποβαθμίζοντας το μάθημα και εξαντλώντας τους εκπαιδευτικούς. Αναπληρωτές αναγκάζονται να μετακινούνται για λίγες ώρες διδασκαλίας σε μεγάλες αποστάσεις, αντί να αξιοποιούνται πλήρως στα σχολεία όπου ήδη υπηρετούν.

Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν επίσης παράνομες κρίσεις υπεραριθμιών, αναγκαστικές μετακινήσεις σε άλλες περιφέρειες και εκμετάλλευση προγραμμάτων ΕΣΠΑ για να αποφευχθεί η κάλυψη των αναγκών από τον κρατικό προϋπολογισμό. Πολλά σχολεία συνεχίζουν να λειτουργούν με 3ωρα και 4ωρα προγράμματα, ενώ οι εκπαιδευτικοί καλούνται να καταγράψουν οι ίδιοι τα κενά — μια προσβλητική πρακτική που αποδεικνύει πλήρη αποσύνδεση από την πραγματικότητα.

Ο ΠΑ.Σ.Ε.Π. επισημαίνει ότι ενώ το Υπουργείο διαφημίζει φανφάρες για «Τεχνητή Νοημοσύνη» και «ψηφιακή μετάβαση», οι προσλήψεις αναπληρωτών Πληροφορικής μειώνονται δραματικά, υποβαθμίζοντας τον κλάδο και το μάθημα.

Καταλήγοντας, ο ΠΑ.Σ.Ε.Π. απαιτεί άμεση εξασφάλιση πιστώσεων στον τακτικό προϋπολογισμό, διαφάνεια και δημοσιοποίηση των πραγματικών κενών ανά ειδικότητα και περιοχή, τερματισμό των παράλογων μετακινήσεων και εξασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας για τους αναπληρωτές. Παράλληλα ζητεί ενίσχυση του κλάδου Πληροφορικής και αναβάθμιση του ρόλου του στο σχολείο, για τη διασφάλιση ποιοτικής δημόσιας εκπαίδευσης.

Όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί ΠΕ86, «η υποβάθμιση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών δεν θα μείνει αναπάντητη», ενώ η οργή και η αγανάκτηση χιλιάδων συναδέλφων δεν μπορούν να καλυφθούν με επικοινωνιακές εξαγγελίες. Η εκπαίδευση δεν είναι αριθμοί και κονδύλια ΕΣΠΑ, αλλά δικαίωμα των παιδιών και αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ταξη
Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί: Το ΦΕΚ με τον καθορισμό της διαδικασίας εγγραφής στην Επετηρίδα Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί: Πως θα μπείτε στην επετηρίδα των ιδιωτικών σχολείων - Η διαδικασία εγγραφής βήμα-βήμα
Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί: Το ΦΕΚ με τον καθορισμό της διαδικασίας εγγραφής στην Επετηρίδα Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών