ΒΙΒΛΙΟ
Για τα 187 διδακτικά πακέτα του Δημοτικού, Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου κατατέθηκαν συνολικά 636 προτάσεις, από 35 εκδοτικούς οίκους, 17 ενώσεις φυσικών προσώπων και 51 φυσικά πρόσωπα

Την Πέμπτη που μας πέρασε (28 Σεπτεμβρίου) ολοκληρώθηκε η προθεσμία υποβολής προτάσεων συγγραφής των νέων σχολικών βιβλίων. 

Όπως σημειώνει στην «Καθημερινή» σε αναλυτικό του δημοσίευμα ο Απόστολος Λακασάς για τα 187 διδακτικά πακέτα του Δημοτικού, Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου κατατέθηκαν συνολικά 636 προτάσεις, από 35 εκδοτικούς οίκους, 17 ενώσεις φυσικών προσώπων και 51 φυσικά πρόσωπα.

Ο αριθμός των εγκεκριμένων βιβλίων δεν είναι κλειστός. Αυτό σημαίνει ότι για ένα μάθημα μπορεί να υπάρχουν ακόμη και δέκα ή περισσότερα εγκεκριμένα βιβλία, αλλά και μόνο δύο. Μπορεί βέβαια να μην υπάρχει και κανένα.

Τα προς αξιολόγηση βιβλία θα πρέπει να υποβληθούν έως τα τέλη Μαρτίου 2024 για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, το Γυμνάσιο και την Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου, και τα διδακτικά βιβλία της Β΄ και Γ΄ Λυκείου έως τις 21 Φεβρουαρίου 2025.

Κατόπιν, δουλειά θα αναλάβουν οι ομάδες αξιολόγησης των προτάσεων. Η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί σε ένα δίμηνο και από τον Μάιο – Ιούνιο του 2024 οι διδάσκοντες κάθε μαθήματος σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια θα επιλέξουν ανάμεσα στα εγκεκριμένα βιβλία που θα περιλαμβάνονται σε ένα Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων, εκείνο που θα διδάξουν στην τάξη τους και θα το δηλώνουν ηλεκτρονικά σε ψηφιακή πλατφόρμα.

Παράλληλα, θα υπάρχουν σε ψηφιακή μορφή τα υπόλοιπα βιβλία, που έχουν μεν εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής αλλά δεν έχουν επιλεγεί από τον διδάσκοντα.

Όπως επισημαίνει στη Ναυτεμπορική ο Στρατής Στρατηγάκης οι εκδότες θα πληρώνονται κάθε χρόνο με βάση τον αριθμό των βιβλίων που θα παραγγέλνουν οι εκπαιδευτικοί των σχολείων. Αν δηλαδή το βιβλίο ενός εκδοτικού οίκου στη Γεωμετρία της Α Λυκείου, για παράδειγμα, έχει το 10% του συνολικού αριθμού των βιβλίων που θα επιλέξουν οι καθηγητές των σχολείων θα πάρει το 10% του προκαθορισμένου ποσού. Αν ένα άλλο βιβλίο για το ίδιο μάθημα έχει παραγγελίες το 30% του συνολικού αριθμού, ο εκδότης του θα πάρει το 30% του συνολικού ποσού. Αυτό σημαίνει ότι οι εκδότες θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιος θα έχει περισσότερες παραγγελίες, ώστε να εισπράξει περισσότερα χρήματα. Ιδού ένα νέο πεδίο ανταγωνισμού, που δεν υπήρχε στο παρελθόν. 

Είναι προφανές ότι πάρα πολλοί πωλητές θα… ξαμοληθούν σε σχολεία για να φέρουν παραγγελίες.

Νέο στοιχείο σε σχέση με το ισχύον καθεστώς είναι η θεσμοθέτηση μηχανισμού αξιολόγησης των βιβλίων (ανά τάξη και επιστημονικό αντικείμενο), αποτελούμενος από έναν πανεπιστημιακό, έναν σύμβουλο εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς των δύο βαθμίδων.

Από τη στιγμή που το υπουργείο Παιδείας θα κατέχει τα πνευματικά δικαιώματα των βιβλίων (αυτό είναι ένα σημείο στο οποίο υπάρχουν αντιδράσεις ισχυρών εκδοτικών οίκων), θα μπορεί να κάνει και επικαιροποιήσεις με βάση τις παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών.

«Τώρα μία μικρή ομάδα στελεχών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής προτείνει διορθώσεις στα βιβλία αλλά όχι επικαιροποιήσεις τους. Ομως, το βιβλίο είναι η οπτική του συγγραφέα τη στιγμή που το γράφει», παρατηρεί, μιλώντας στην «Καθημερινή» για το θέμα, ο πρόεδρος του ΙΕΠ, επίκουρος καθηγητής του τμήματος Πληροφορικής στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Σπύρος Δουκάκης. Ωστόσο το υψηλό κόστος που θα προκύψει εάν γίνονται συχνές αλλαγές σε βιβλία αποτελεί «πονοκέφαλο» για το υπουργείο Παιδείας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαιδευτικοί στην Ισλανδία
Καινοτόμοι Έλληνες εκπαιδευτικοί στη χώρα του Πάγου και της Φωτιάς!
Συμμετείχαν σε Διακρατικό Επιμορφωτικό Πρόγραμμα στην Ισλανδία για την Υπαίθρια και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, στο πλαίσιο του προγράμματος...
Καινοτόμοι Έλληνες εκπαιδευτικοί στη χώρα του Πάγου και της Φωτιάς!
Πανεπιστήμιο της Λωζάνης: Φοιτητές κατέλαβαν την είσοδο κτιρίου
Πανεπιστήμιο της Λωζάνης: Φοιτητές κατέλαβαν την είσοδο κτιρίου - Ζητούν κατάπαυση πυρός στη Γάζα
Φοιτητές κατέλαβαν την είσοδο κτιρίου στο πανεπιστήμιο της Λωζάνης ζητώντας κατάπαυση πυρός στη Γάζα
Πανεπιστήμιο της Λωζάνης: Φοιτητές κατέλαβαν την είσοδο κτιρίου - Ζητούν κατάπαυση πυρός στη Γάζα