Δόμνα Μιχαηλίδου
ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ / INTIME NEWS
Τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο Παιδείας έχει «φορτώσει» τους διευθυντές των σχολείων με πάρα πολλές δουλειές, ενώ παράλληλα θέλει να τους έχει υπάκουους στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και στην πειθάρχηση των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση

Για «έξτρα κίνητρο» που σχεδιάζει για τους διευθυντές των σχολείων μίλησε, μεταξύ άλλων,  στο Mega η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου.

«Μέχρι τώρα έχουμε τοποθετήσει τους νέους Διευθυντές σχολείων και ελέγχουμε που μπορεί να υπάρχουν κενά διευθυντών. Τα κενά αυτά δεν έχουν καλυφθεί γατί μέχρι τώρα η πολιτεία δεν έχει θεραπεύσει το έξτρα κίνητρο που πρέπει να δώσει σε έναν δημόσιο λειτουργό, για να γίνει διευθυντής και να πάρει όλη την ευθύνη επάνω του. Το να είσαι διευθυντής σε κάποιο σχολείο είναι μια μεγάλη ευθύνη, είπε η υφυπουργός Παιδείας. Είναι μεγάλη προτεραιότητα να αυξήσουμε τους μισθούς των εκπαιδευτικών που μπαίνουν τώρα στην εκπαίδευση αλλά και όσων έχουν θέσεις ευθύνης», ανέφερε.

Ο λόγος αυτής της αναφοράς, ισοδυναμεί με το «τυράκι στη φάκα» και είναι διπλός.

Αφενός ότι τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο Παιδείας έχει «φορτώσει» τους διευθυντές των σχολείων με πάρα πολλές δουλειές και αφετέρου γιατί θέλει να τους ξεχωρίζει και να τους έχει υπάκουους στην απόλυτη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και στην πειθάρχηση στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Δεν είναι τυχαίο ότι τελευταία οι διευθυντές δέχονται ευχαριστήρια μετά από τις πρόσφατες επιλογές, για τις οποίες υπήρξαν καταγγελίες περί προώθησης ημετέρων μέσω των συνεντεύξεων...

Οι νομοθετικές παρεμβάσεις της προηγούμενης Υπουργού Παιδείας, της περιόδου 2020-2022 αποτελούν μια βραδυφλεγή βόμβα στο "κλίμα" του σχολείου. Η επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών τείνει να απογειωθεί, η πίεση και η ανασφάλεια δημιουργεί ολοένα και περισσότερες αποικίες στο εκπαιδευτικό σώμα  και ο κίνδυνος μιας κατάστασης εμφύλιας διαμάχης είναι ορατή και έτοιμη να διαχυθεί και προς "τα κάτω" και να επηρεάσει κάθε μέλος του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Την ίδια ώρα με όχημα την αυτονομία της σχολικής μονάδας και την κακόφημη αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να επιβάλλει νέα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και στρώνει το έδαφος για την κατηγοριοποίησή τους καθώς και την κατηγοριοποίηση και χειραγώγηση των δεκάδων χιλιάδων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Καθόλου τυχαία στον πρόσφατο νόμο 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» ανάμεσα σε άλλα από τη μία παραχωρεί υπεραρμοδιότητες στους διευθυντές των σχολικών μονάδων και στα στελέχη εκπαίδευσης και από την άλλη αποδυναμώνει τον ρόλο συλλογικών οργάνων όπως οι σύλλογοι διδασκόντων.

Συγκεκριμένα  με ένα νέο άρθρο (97) με τίτλο «Υπαλλακτικός τρόπος άσκησης των αρμοδιοτήτων των άρθρων 47 και 47 Α του ν. 4547/2018 από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας» δίνεται η δυνατότητα στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας,   σε συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης,  να προβεί σε όσες από τις ενέργειες της αρμοδιότητας του συλλόγου διδασκόντων εξακολουθούν να παραλείπονται και οι οποίες έχουν σχέση με την αυτοαξιολόγηση, προγραμματισμό και ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης.

Παράλληλα, ο διευθυντής ενός σχολείου επιλέγει τον «μέντορα» που ελέγχει τους νέους συναδέλφους, ο διευθυντής -πάλι-  επιλέγει τον ενδοσχολικό συντονιστή τάξεων, ο οποίος  διευθύνει τον εκπαιδευτικό προγραμματισμό των τμημάτων ευθύνης του.

Ο Διευθυντής μπορεί να βαθμολογεί τον εκπαιδευτικό που έχει τοποθετηθεί στη σχολική του μονάδα, να τον τιμωρεί, να του αναθέτει υπερωριακή διδασκαλία, την εκτέλεση εξωδιδακτικών εργασιών, εκτός του διδακτικού και εντός του εργασιακού ωραρίου, να  καθορίζει τον τρόπο και το χρόνο διεξαγωγής των παιδαγωγικών συνεδριών, να αναθέτει τη διδασκαλία των μαθημάτων χωρίς να δεσμεύεται από τις δηλώσεις προτίμησης των εκπαιδευτικών.

Με λίγα λόγια, ο διευθυντής συγκεντρώνει υπερεξουσίες και παράλληλα δημιουργούνται διαφορετικές κατηγορίες εκπαιδευτικών μέσα στο ίδιο σχολείο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pistopoiisi agglikwn
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
Το πιο εύκολο online Πιστοποιητικό Αγγλικής Γλώσσας επιπέδου Β2,C1,C2 στην Ελλάδα είναι αυτό που προωθεί η goLearn με ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΙΣΧΥ και πλήρη...
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
γονείς
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
Η άδεια χορηγείται στο γονέα−υπάλληλο ανεξάρτητα από το αν ο άλλος γονέας εργάζεται ή όχι
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
alfavita_logo
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
24ωρη απεργία προκήρυξαν για σήμερα οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ