Aξιολόγηση: Μερικές σκέψεις για το τρίπτυχο προγραμματισμός- εφαρμογή -αποτίμηση
Γνωρίζουν οι αρμόδιοι τι συμβαίνει στα σχολεία και ποια προβλήματα προκύπτουν;

Στα πλαίσια του τρίπτυχου, προγραμματισμός- εφαρμογή -αποτίμηση, θα ήθελα να πω μερικές σκέψεις πάνω σε αυτά τα οποία ήταν προγραμματισμένα να γίνουν από το υπουργείο Παιδείας.

1. Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης ,η επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης καθυστέρησε, τουλάχιστον πέντε μήνες από  τον  προγραμματισμό  της,  η επιλογή των Σχολικών Συμβούλων έχει ήδη καθυστερήσει ,πάνω από τέσσερις μήνες και ακόμη δεν έχει παραδοθεί η μοριοδότηση των  τυπικών  προσόντων  τους, από τις αρμόδιες επιτροπές ,ακολουθεί ο έλεγχος των μορίων ,οι ενστάσεις, οι συνεντεύξεις ,οι αιτήσεις τοποθέτησης και τελικά η τοποθέτηση Όσο για τους Διευθυντές Δημοτικών σχολείων που ήταν προγραμματισμένη να γίνουν μέσα στο καλοκαίρι, έως και σήμερα δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα .

2. Αξιολόγηση σχολικών μονάδων .Πέρσι τέτοια εποχή οι Σύλλογοι  Διδασκόντων  σε  όλα  τα σχολεία της  χώρας  βρέθηκαν στο δίλημμα, εάν θα προχωρήσουν ή όχι την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ,με  αποτέλεσμα  το  κλίμα  μεταξύ  των  συναδέρφων  να  είναι  τεταμένο  σε  βάρος  της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό της τάξης άνω του 70%  υιοθέτησαν τα κείμενα  που κατατέθηκαν από  τη  Δ.Ο.Ε ,φασόν, παρά της απειλές από διάφορες μεριές για τιμωρίες σε όλους που  θα  κατέθεταν αυτά τα κείμενα .Τελικά ούτε οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης ούτε κανείς άλλος μπορούσε να εφαρμόσει αυτά τα οποία ισχυρίζονταν  ,ότι  θα  έπρεπε  να  γίνουν, μη  θέλοντας να  δυναμιτίσουν το  κλίμα των σχολείων (θυμίζω  ότι  η  απεργία- αποχή  ενάντια  στην  αξιολόγηση  άγγιξε  το  90%)

3. Το  διευρυμένο  ολοήμερο. Στα πλαίσια του τρίτου αυτού  μέτρου ,  εξαγγέλλετε ότι  το  μέτρο  αυτό ,ήταν  απαίτηση  από  τους  γονείς   των  παιδιών μάλιστα  στα  μέτρα  αντιμετώπισης  της  υπογεννητικότητας το οποίο, θα ικανοποιούσε τις ανάγκες των γονέων οι οποίοι ζητούσαν την διεύρυνση του ολοήμερου έως τις 5:30 για φέτος και έξι για τον επόμενο χρόνο .

Αποτέλεσμα, προσλήφθηκαν εκπαιδευτικοί για να λειτουργήσουν τα διευρυμένα ολοήμερα, όμως φαίνεται ότι το 75 με 80%  αυτών των  σχολείων  που  είχαν  επιλεγεί !!!  να  λειτουργήσουν με  αυτό  το  πρόγραμμα,δεν συγκέντρωσε τον απαραίτητο αριθμό παιδιών τουλάχιστον 10 και έτσι δεν θα λειτουργήσει, η απορία βέβαια υπάρχει  πως οι ανάγκες αυτές εκφράστηκαν από γονείς, αφού οι ίδιοι δεν άφησαν τα παιδιά τους και σωστά κατά τη γνώμη μου να μένουν στο σχολείο από τις 7:00 το πρωί μέχρι τις 6:00 το απόγευμα.

Άρα υπάρχει και  σπατάληση πόρων με την πρόσληψη  εκπαιδευτικών;  Αφού  με  τις  εξαγγελίες  του  Υπουργείου  δεν  υπάρχουν κενά;;; (  στο  σχολείο  μας  βέβαια  από  4  εγκρίσεις  παράλληλης  στήριξης,  τοποθετήθηκε  μόνο  ένας  εκπαιδευτικός…έως  τώρα)

4. Ένδεια στελεχών αφού  παρατηρείται σε διάφορες υπηρεσίες και  συμβούλια  του  Υπουργείου να ανακυκλώνονται οι ίδιοι άνθρωποι ή να τοποθετούνται σε διάφορα συμβούλιά  ή  ίδιοι και οι  ίδιοι ( δες  Κ.Υ.Σ.Π.Ε  ο πρόεδρος  , προεδρεύει  και  σε  άλλα  2-3) καίει αυτό γεννάει μία απορία, δεν υπάρχουν μάχιμοι εκπαιδευτικοί στελέχη εκπαίδευσης σου να εφαρμόσουν αυτά τα οποία θέλει η πολιτική ηγεσία ή υπάρχουν αλλά αρνούνται και έτσι τοποθετούνται οι ίδιοι και οι ίδιοι φτάνοντας στο σημείο να τοποθετείται σε συμβούλιο αντί για εκπαιδευτικός διοικητικός και όταν το αντιλαμβάνονται ότι η σύνθεση του θα είναι άκυρη τότε να προβαίνουν άμεσα στην αντικατάστασή του

Φέτος ξεκινάμε με το νέο  μέτρο, μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές.

Πριν φτάσουμε στην αποτίμηση ,αφού είμαστε ακόμη στην αρχή γνωρίζουν άρα οι αρμόδιοι τι συμβαίνει στα διάφορα σχολεία και πόσα προβλήματα δημιουργούνται αφού ελάχιστοι είναι αυτοί που αποδέχονται το ρόλο αυτόν;;;

Θέλω να κλείσω, αφού  βλέπω  δυστυχώς, ότι ο προγραμματισμός των παραπάνω μέτρων όχι μόνο δεν ήταν αποτελεσματικός  αλλά  δημιούργησε προβλήματα τα οποία πιθανόν  να δυσκόλεψαν την εκπαιδευτική κοινότητα και το εκπαιδευτικό έργο.

Θέλω να ελπίζω ότι τέτοιες αποσπασματικές ενέργειες ,έπρεπε να  είχαν μελετηθεί πιο σωστά ,να είχαν μπει σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα πριν καν εφαρμοστούν  και βέβαια να  είχαν, τη σύμφωνη γνώμη τόσο των εκπαιδευτικών όσο και Του γονεικού κινήματος .Μόνο με αυτό τον τρόπο, οι προγραμματισμοί οδηγούν σε αποτελεσματικότητα και μόνο με αυτό τον τρόπο κάποιες καινοτόμες ιδέες μπορούν να εφαρμοστούν.

*Ο Αθανάσιος Γρίβας είναι δ/ντης του 18ου δημοτικού σχολείου Αμαρουσίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kairos-aeras-mast.jpg
Καιρός: Με ισχυρούς βοριάδες ξεκινά η Μεγάλη Εβδομάδα - Συναγερμός για τον κίνδυνο πυρκαγιών
Αίθριος καιρός σήμερα με υψηλές θερμοκρασίες - Βοριάδες έως 8 μποφόρ
Καιρός: Με ισχυρούς βοριάδες ξεκινά η Μεγάλη Εβδομάδα - Συναγερμός για τον κίνδυνο πυρκαγιών
ναρκωτικα σχολειο
Διακίνηση ναρκωτικών σε σχολείο: Οι ηχογραφημένες συνομιλίες "καίνε" - Σοκαριστικές απειλές σε μαθητές
Τους μαθητές προσέγγιζε η σπείρα δελεάζοντας τους με χρήματα. Στην συνέχεια όμως ο εφιάλτης άρχιζε όταν οι απειλές και οι εκφοβισμοί, αλλά και οι...
Διακίνηση ναρκωτικών σε σχολείο: Οι ηχογραφημένες συνομιλίες "καίνε" - Σοκαριστικές απειλές σε μαθητές
Πιερρακάκης-Μητσοτάκης
Τα σημερινά θέματα της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου - Παρουσίαση από τον Υπουργό Παιδείας ερανιστικού νομοσχεδίου
Πρόγραμμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για σήμερα Δευτέρα, 29 Απριλίου 2024
Τα σημερινά θέματα της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου - Παρουσίαση από τον Υπουργό Παιδείας ερανιστικού νομοσχεδίου