Thumbnail
Οι Εξετάσεις θα διεξαχθούν από τη Δευτέρα 27-06-2022 και θα διαρκέσουν για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί προκειμένου να εξεταστούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι στις περιοχές με τη μεγαλύτερη συμμετοχή

Μέχρι την ερχόμενη Κυριακή 19 Ιουνίου 2022 και ώρα 23:59 θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά αιτήσεις συμμετοχής των υποψηφίων στις πρώτες Εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής εξεταστικής περιόδου 2022, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας.

Οι Εξετάσεις θα διενεργηθούν για την πιστοποίηση της γνώσης χειρισμού Η/Υ στα αντικείμενα α) επεξεργασίας κειμένου, β) υπολογιστικών φύλλων και γ) υπηρεσιών διαδικτύου. Το alfavita.gr ετοίμασε  έναν χρήσιμο οδηγό για τους υποψήφιους, οι οποίοι σε αυτή την πρώτη εξέταση θα είναι αποκλειστικά οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του σχολικού έτους 2018-2019 που ολοκλήρωσαν το πιλοτικό πρόγραμμα της υπό στοιχεία 211455/Δ2/6-12-2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΑΔΑ: ΩΝΕΝ4653ΠΣ–Μ5Η). Οι μαθητές που ολοκλήρωσαν αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν δωρεάν στις εξετάσεις για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής

Οι Εξετάσεις θα διεξαχθούν από τη Δευτέρα 27-06-2022 και θα διαρκέσουν για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί προκειμένου να εξεταστούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι στις περιοχές με τη μεγαλύτερη συμμετοχή. Ωστόσο, θα υπάρξουν και περιοχές όπου ο πληθυσμός των συμμετεχόντων, σε συνδυασμό με τις διαθέσιμες υποδομές των Κ.Η.Ε., θα επιτρέψουν την ολοκλήρωση των εξετάσεων σε μικρότερο χρόνο.

Τι πρέπει να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι

Α) Να αιτηθούν και να αποκτήσουν κωδικό πρόσβασης στην πλατφόρμα των ηλεκτρονικών εξετάσεων του Κ.Π.Π. στο πληροφοριακό σύστημα το οποίο είναι προσπελάσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://kpp-mis.cti.gr/kppmis/   

ακολουθώντας τις οδηγίες που περιγράφονται αναλυτικά στο σχετικό αναρτημένο εγχειρίδιο (manual).

Β) Να ελέγξουν στην ηλεκτρονική τους αίτηση ότι είναι ορθά τα αναγκαία προσωπικά τους στοιχεία, τα οποία θα αξιοποιηθούν για τον έλεγχο ταυτοπροσωπίας και την απόδοση πιστοποιητικού ή βεβαίωσης επιτυχίας, εφόσον διεξέλθουν επιτυχώς τις εξετάσεις. Επισημαίνεται ότι τα ατομικά στοιχεία θα πρέπει να συμφωνούν με τα στοιχεία που αναγράφονται στο έγγραφο ταυτοπροσωπίας που θα προσκομίσει ο υποψήφιος στο εξεταστικό κέντρο (π.χ. αστυνομική ταυτότητα ή άλλο επίσημο έγγραφο, εφόσον τούτο φέρει επικυρωμένη φωτογραφία, όπως διαβατήριο).

Γ) Εάν οι υποψήφιοι είναι ανήλικοι (κάτω των 18 ετών), απαιτείται Υπεύθυνη Δήλωση συναίνεσης γονέα/κηδεμόνα για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις του Κ.Π.Π. Το κείμενο της δήλωσης και οδηγίες διατίθενται στο σχετικό αναρτημένο εγχειρίδιο (manual).

Δ) Να δηλώσουν με την ηλεκτρονική αίτηση την πρόθεσή τους για συμμετοχή στις εξετάσεις και τον τόπο στον οποίο επιθυμούν να προσέλθουν για να εξεταστούν, από τις διαθέσιμες ανά την Επικράτεια τοποθεσίες στις οποίες λειτουργούν Κέντρα Ηλεκτρονικών Εξετάσεων (Κ.Η.Ε.). Διευκρινίζεται ότι οι περιοχές όπου θα οριστούν Εξεταστικά Κέντρα αναφέρονται αναλυτικά στον ακόλουθο πίνακα. 

Οι περιοχές εξέτασης ανά νομό 

  1. ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
  2. ΑΤΤΙΚΗΣ
  3. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
  4. ΑΡΚΑΔΙΑΣ
  5. ΑΡΤΑΣ
  6. ΑΧΑΪΑΣ
  7. ΓΡΕΒΕΝΩΝ
  8. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
  9. ΕΒΡΟΥ
  10. ΕΥΒΟΙΑΣ
  11. ΖΑΚΥΝΘΟΥ
  12. ΗΛΕΙΑΣ
  13. ΗΜΑΘΙΑΣ
  14. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
  15. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  16. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
  17. ΚΑΒΑΛΑΣ
  18. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
  19. ΚΕΡΚΥΡΑΣ
  20. ΚΙΛΚΙΣ
  21. ΚΟΖΑΝΗΣ
  22. ΚΟΡΙΝΘΟΥ
  23. ΚΥΚΛΑΔΩΝ
  24. ΛΑΡΙΣΑΣ
  25. ΛΑΣΙΘΙΟΥ
  26. ΛΕΣΒΟΥ
  27. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
  28. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
  29. ΠΕΛΛΑΣ
  30. ΠΙΕΡΙΑΣ
  31. ΠΡΕΒΕΖΑΣ
  32. ΡΕΘΥΜΝΗΣ
  33. ΡΟΔΟΠΗΣ
  34. ΣΕΡΡΩΝ
  35. ΤΡΙΚΑΛΩΝ
  36. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
  37. ΦΛΩΡΙΝΑΣ
  38. ΦΩΚΙΔΑΣ
  39. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
  40. ΧΑΝΙΩΝ
  41. ΧΙΟΥ

Ε) Να υποβάλουν την ηλεκτρονική αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στις εξετάσεις έως και την Κυριακή 19-06-2022 και ώρα 23.59. Με την επιτυχή Υποβολή αίτησης εμφανίζεται σχετικό μήνυμα επιβεβαίωσης («Η αίτησή σας καταχωρίστηκε με επιτυχία!»).

Σε περίπτωση που μετά από την υποβολή της αίτησης, μέχρι την ημερομηνία λήξης υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, υποψήφιος διαπιστώσει ότι έχει συμπληρώσει εσφαλμένως στοιχεία, ο υποψήφιος θα πρέπει να επικοινωνήσει με την υπηρεσία υποστήριξης της Πράξης (https://kpp.cti.gr/ypostiriksi/help-desk ). 

Σε περίπτωση που έχει συμπληρώσει εσφαλμένως περιοχές εξέτασης, η αίτηση θα πρέπει να διαγραφεί και να υποβληθεί εκ νέου διαφοροποιώντας τις επιλογές τοποθεσίας. Η λειτουργία της διαγραφής αίτησης παύει να λειτουργεί με τη λήξη της περιόδου υποβολής αιτήσεων.

Επισημαίνεται ότι, μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής στις εξετάσεις της εξεταστικής περιόδου 2022 για το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής, θα ακολουθήσει κατανομή των υποψηφίων σε εξεταστικά κέντρα, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των Κέντρων Ηλεκτρονικών Εξετάσεων στις προγραμματισμένες εξετάσεις ανά περιοχή, και μετά την οριστικοποίηση του προγράμματος διεξαγωγής των εξετάσεων, θα ακολουθήσει νεότερο σχετικό Δελτίο Τύπου για την ανακοίνωση των εξεταστικών κέντρων και για τη δημοσιοποίηση της ολοκλήρωσης του προγραμματισμού των εξετάσεων. Επίσης, οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν, μέσω του προσωπικού λογαριασμού τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ονομαστικά για την τοποθεσία στην οποία πρέπει να προσέλθουν, την ημερομηνία, τον χρόνο προσέλευσής τους και το εξεταστικό κέντρο στο οποίο θα εξεταστούν. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να μπουν στο πληροφοριακό σύστημα και να εκτυπώσουν το προσυμπληρωμένο έντυπο Υ1 – Έντυπο Συμμετοχής σε Εξέταση Πιστοποίησης, το οποίο μαζί με την αστυνομική τους ταυτότητα ή άλλο επίσημο έγγραφο, εφόσον τούτο φέρει επικυρωμένη φωτογραφία, όπως διαβατήριο κ.λπ., και την Υπεύθυνη Δήλωση συναίνεσης γονέα/κηδεμόνα εάν είναι ανήλικοι, υποχρεούνται να προσκομίσουν στο Κ.Η.Ε. που θα εξεταστούν, προκειμένου να τους επιτραπεί η είσοδος μετά τον έλεγχο ταυτοπροσωπίας.

Λόγω των κρίσιμων επιδημιολογικών δεδομένων, επιπρόσθετα επισημαίνεται ότι για τη διενέργεια των εξετάσεων του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής θα ληφθεί υπόψη η ισχύουσα με αρ. Δ1α/Γ.Π.οικ.30819/2022 (Β’ 2676/ 31-05-2022) Κοινή Υπουργική Απόφαση αναφορικά με τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού Covid-19 στο σύνολο της Επικράτειας, όπως εκάστοτε θα ισχύει.

Κατά την προσέλευση των εξεταζόμενων

* Οι υποψήφιοι προσέρχονται στο ΚΗΕ μισή ώρα πριν την προγραμματισμένη έναρξη της διαδικασίας πιστοποίησης.

*  Γίνεται από τον επιτηρητή σε συνεργασία με τον επόπτη έλεγχος στοιχείων ταυτοπροσωπίας και οι εξεταζόμενοι υπογράφουν στο τυποποιημένο έντυπο Π1 - Συγκεντρωτική κατάσταση συμμετεχόντων σε προγραμματισμένη πιστοποίηση. Ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας γίνεται με επίδειξη: α) αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου ή προσωρινό έγγραφο βεβαίωσης ταυτοπροσωπίας β) του εντύπου Υ1 - Έντυπο Συμμετοχής σε εξέταση πιστοποίησης το οποίο φέρει μαζί του ο υποψήφιος, και γ) της Υπεύθυνης Δήλωσης συναίνεσης γονέα/κηδεμόνα για τη συμμετοχή στις εξετάσεις του ΚΠΠ, εφόσον ο υποψήφιος είναι ανήλικος (δεν έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του).

* Οι εξεταζόμενοι δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους κατά την εξέταση σημειώσεις, βιβλία ή άλλου είδους εκπαιδευτικό υλικό σχετικό με τη διαδικασία της πιστοποίησης. Δεν επιτρέπεται επίσης να φέρουν κινητό τηλέφωνο ή άλλους είδους ψηφιακή συσκευή.

* Οι εξεταζόμενοι καθοδηγούνται στις θέσεις τους, στους σταθμούς εργασίας. Οι εξετάσεις και για τα τρία γνωστικά αντικείμενα πραγματοποιούνται διαδοχικά, την ίδια ημέρα, στο ΚΗΕ όπου τοποθετήθηκε ο εξεταζόμενος. Επομένως ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας και του συνοδευτικού εντύπου αρκεί να πραγματοποιείται πριν την έναρξη της πρώτης εξέτασης.

Τα γενικά χαρακτηριστικά των εξετάσεων

* Η διαδικασία πιστοποίησης πραγματοποιείται ηλεκτρονικά μέσω κατάλληλα διαμορφωμένου λογισμικού.

* Η διάρκεια της εξέτασης είναι 1 ώρα για κάθε γνωστικό αντικείμενο. Μεταξύ των επιμέρους εξετάσεων προβλέπεται διάλειμμα μισής ώρας.

* Ο χρόνος εξέτασης μετράται ηλεκτρονικά και μετά τη λήξη του δεν δίνεται παράταση για την ολοκλήρωση τυχόν ερωτήσεων που εκκρεμεί η απάντησή τους από τον εξεταζόμενο ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο.

* Ο αριθμός των ερωτήσεων ενός τεστ δεν ξεπερνά τις 54 (υπάρχουν μικρές διαφορές μεταξύ των γνωστικών αντικειμένων). Κατά την αξιολόγηση των ερωτημάτων εξετάζεται μόνο η ορθότητα του αποτελέσματος.

* Εάν το λογισμικό εξέτασης παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα ή διαπιστωθεί ότι ο υπολογιστής δεν συμπεριφέρεται «ομαλά» (δηλ. δεν ανταποκρίνεται στις ενέργειες του εξεταζόμενου) ή συμβεί διακοπή ρεύματος, τότε ο εξεταζόμενος οφείλει άμεσα να σταματήσει κάθε ενέργεια και να ενημερώσει τον/τους Επιτηρητή/τες. Αυτοί στη συνέχεια φροντίζουν με τη βοήθεια του τεχνικού υπεύθυνου για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Αν δεν μπορεί να αποκατασταθεί το πρόβλημα ώστε να ολοκληρωθεί ομαλά η εξέταση, τότε πρέπει να επαναληφθεί σε χρόνο και τόπο που θα προγραμματιστεί εκ νέου.

* Οι απαντήσεις κάθε εξεταζόμενου βαθμολογούνται αυτόματα, σύμφωνα με τα ζητούμενα της κάθε δοκιμασίας που διεξήλθε και ολοκλήρωσε κατά την εξέταση. Η αυτόματη διαδικασία βαθμολόγησης πραγματοποιείται μέσω του λογισμικού εξέτασης που λειτουργεί στο σταθμό εργασίας του εξεταζόμενου. Για κάθε ένα γνωστικό αντικείμενο οι υποψήφιοι πρέπει να ανταποκριθούν κατ’ ελάχιστο στο 70% της μέγιστης βαθμολογίας, προκειμένου να θεωρηθεί επιτυχής η εξέταση. Ένας υποψήφιος, προκειμένου να αποκτήσει το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει επιτυχώς την εξέτασή του σε όλα τα εξεταζόμενα γνωστικά αντικείμενα.

Ποιές είναι οι ζητούμενες ικανότητες για απόκτηση του ΚΠΠ

Οι ζητούμενες ικανότητες συνδυάζονται με γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να εξασφαλίζουν τις απαιτήσεις επάρκειας, όπως αυτές ορίζονται στην Υ.Α. με αριθ. 48456/Α5/24-04-2020 «Εξετάσεις – όργανα εξετάσεων για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής» (ΦΕΚ Β’ 2285/2020), για τα τρία γνωστικά αντικείμενα που αναφέρονται παρακάτω.

Οι υποψήφιοι για κάθε ένα γνωστικό αντικείμενο αντίστοιχα, θα πρέπει να είναι ικανοί:

Α. Επεξεργασία Κειμένου

  • Να δημιουργούν αρχεία κειμένου, να τα αποθηκεύουν, να τα ανοίγουν και να τα διαχειρίζονται μέσα από το περιβάλλον λογισμικού επεξεργασίας κειμένου.
  • Να εισάγουν κείμενο, να μετακινούν και να διαχειρίζονται το περιεχόμενο (επιλογή λέξεων, γραμμάτων, αντιγραφή τμημάτων, ορθογραφικός έλεγχος).
  • Να τροποποιούν τη μορφή του κειμένου για να γίνει καλαίσθητη η παρουσίαση του (μορφή, μέγεθος, χρώμα γραφής, ειδικοί χαρακτήρες, αντιγραφή μορφοποίησης, μορφοποίηση παραγράφων, στοίχιση κειμένου).
  • Να δίνουν μορφή στις σελίδες του κειμένου προσθέτοντας στοιχεία που διευκολύνουν την παρουσίαση και εκτύπωση τους (αρίθμηση σελίδων, κεφαλίδες, υποσέλιδα, μεγέθη χαρτιού εκτύπωσης).
  • Να αξιοποιούν διάφορα στοιχεία που βοηθούν ανάλογα με την περίπτωση στην καλύτερη παρουσίαση της πληροφορίας που μεταφέρει το κείμενο (προσθήκη εικόνων, γραφημάτων, αισθητική βελτίωση, καλαίσθητη και ελκυστική παρουσίαση περιεχομένου).
  • Να χρησιμοποιούν πίνακες για την παρουσίαση στοιχείων.
  • Να δημιουργούν έγγραφα που απευθύνονται μαζικά σε πολλαπλούς αποδέκτες (μαζική αλληλογραφία).
  • Να προετοιμάζουν τα έγγραφά τους για να εκτυπωθούν.

Β. Υπολογιστικά Φύλλα

  • Να περιγράφουν τις έννοιες του βιβλίου εργασίας, των φύλλων εργασίας, να δημιουργούν αρχεία – βιβλία εργασίας, να τα αποθηκεύουν, να τα ανοίγουν και να τα διαχειρίζονται (εισαγωγή, διαγραφή, μετονομασία, αντιγραφή, μετακίνηση) μέσα από το περιβάλλον λογισμικού επεξεργασίας λογιστικών φύλλων.
  • Να χειρίζονται τα φύλλα εργασίας σε επίπεδο κελιού, γραμμής, στήλης (επιλογή, μετακίνηση, διαγραφή, εισαγωγή) και να μπορούν να ρυθμίζουν βασικές παραμέτρους αξιοποιώντας τις διαθέσιμες επιλογές.
  • Να εισάγουν και να διαχειρίζονται διαφόρων τύπων δεδομένα (αριθμοί, ημερ/νιες, κείμενο) σε κελιά των φύλλων εργασίας, να τα ταξινομούν σε αύξουσα ή φθίνουσα διάταξη και εν γένει να διαχειρίζονται κελιά με περιεχόμενο (διόρθωση, μετακίνηση, διαγραφή, γέμισμα, είτε σε μεμονωμένα κελιά είτε σε περιοχές – ομάδες κελιών).
  • Να τροποποιούν τη μορφή και το περιεχόμενο των κελιών και των φύλλων εργασίας για να γίνει καλαίσθητη η παρουσίαση των δεδομένων που περιέχουν (μορφή, μέγεθος, χρώμα γραφής, μορφοποίηση κελιών, στοίχιση περιεχομένου) ανάλογα με τον τύπο τους.
  • Να αξιοποιούν απλές συναρτήσεις ή τύπους υπολογισμού για να εξάγουν αποτελέσματα κατά την επεξεργασία των δεδομένων που έχουν συλλέξει καθώς επίσης και απλές λογικές συναρτήσεις
  • Να δημιουργούν και να μορφοποιούν γραφήματα.
  • Να διαμορφώνουν και να προσαρμόζουν σε σελίδες το περιεχόμενο των φύλλων εργασίας με στοιχεία που διευκολύνουν την παρουσίαση και εκτύπωση τους (αρίθμηση σελίδων, κεφαλίδες, υποσέλιδα, μεγέθη χαρτιού εκτύπωσης) και να τα προετοιμάζουν για να εκτυπωθούν.

Γ. Διαδίκτυο και Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο

  • Να περιγράφουν όρους και έννοιες που αφορούν στο διαδίκτυο και τα δίκτυα υπολογιστών (www, http(s), url, ISP, FTP κλπ), την μορφή διευθυνσιοδότησης των ιστοσελίδων (url) ενώ επίσης θα πρέπει να έχουν επίγνωση των βασικών κινδύνων στους οποίους δύνανται να εκτεθούν αν χρησιμοποιούν αλόγιστα την κάθε είδους προσφερόμενη πρόσβαση σε περιεχόμενο. Παράλληλα θα πρέπει να γνωρίζουν ορισμένα αντίμετρα ελάχιστης ασφάλειας προστασίας (τείχος προστασίας, ψηφιακά πιστοποιητικά, κίνδυνοι κατά τη μετάδοση πληροφοριών κλπ).
  • Να μπορούν να αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν βασικές δυνατότητες που παρέχονται από προγράμματα πλοήγησης (μετάβαση σε ιστοσελίδα, μετακίνηση μεταξύ ιστοσελίδων, χρήση url για την πρόσβαση σε ιστοσελίδα, ανανέωση, διακοπή φόρτωσης, λήψη αρχείων κλπ).
  • Να οργανώνουν την πρόσβαση σε ενδιαφέροντες ιστότοπους και ιστοσελίδες αξιοποιώντας τα «Αγαπημένα» στοιχεία πρόσβασης και εν γένει τους σελιδοδείκτες.
  • Να αναζητούν πληροφορίες κατανοώντας τη χρήση των μηχανών αναζήτησης πληροφορίας.
  • Να αξιοποιούν την προεπισκόπηση ιστοσελίδων και τις παραμέτρους ρύθμισης για την εκτύπωσή τους.
  • Να αναγνωρίζουν βασικές έννοιες της υπηρεσίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (διεύθυνση, δυνητικοί κίνδυνοι περιεχομένου και μόλυνσης από ιούς, πλεονεκτήματα) και τα βασικά κοινά στοιχεία διαχείρισης μηνυμάτων σε μια εφαρμογή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (βασικοί φάκελοι μηνυμάτων – Εισερχόμενα – Εξερχόμενα – Απεσταλμένα – Πρόχειρα, άνοιγμα και κλείσιμο μηνύματος, περιβάλλον ανάγνωσης, επισημάνσεις σε μηνύματα).
  • Να αξιοποιούν τις βασικές χρηστικές λειτουργίες για μηνύματα (δημιουργία νέου, εισαγωγή διευθύνσεων, εισαγωγή θέματος, επισύναψη αρχείων, διαχείριση κειμένου, άνοιγμα επισυναπτόμενων, αποστολή, προώθηση, επιλογή παραληπτών, απάντηση σε μήνυμα κλπ).
  • Να διαχειρίζονται μηνύματα στο περιβάλλον εργασίας λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το βιβλίο διευθύνσεων.
  • Να αξιοποιούν την προεπισκόπηση μηνύματος και τις παραμέτρους ρύθμισης για την εκτύπωσή του.

Πώς θα γίνουν οι εξετάσεις

Κάθε υποψήφιος τοποθετείται σε ένα σταθμό εργασίας και εξετάζεται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, με χρήση εφαρμογών λογισμικού με κατάλληλο αυτοματοποιημένο σύστημα διόρθωσης. Η εξέταση πραγματοποιείται σε τρεις (3) διακριτές συνεδρίες, μία (1) για κάθε εξεταζόμενο γνωστικό αντικείμενο/ενότητα εξέτασης. Η διάρκεια της εξέτασης κάθε γνωστικού αντικειμένου είναι μια (1) ώρα. Μεταξύ διαδοχικών ενοτήτων εξέτασης μεσολαβεί διάλειμμα διάρκειας 15 λεπτών. Στη διάρκεια της εξέτασης διατίθεται σε κάθε υποψήφιο διακριτό όργανο μέτρησης για κάθε γνωστικό αντικείμενο.

Το περιεχόμενο των οργάνων μέτρησης ανά αντικείμενο περιλαμβάνει: α) ερωτήματα κλειστού τύπου, απλής επιλογής από πολλές, β) δοκιμασίες κατά τις οποίες περιγράφεται το ζητούμενο ως ενέργεια την οποία πρέπει να πραγματοποιήσει ο εξεταζόμενος σε υφιστάμενο αρχείο εργασίας στο περιβάλλον της εφαρμογής λογισμικού που αντιστοιχεί, και γ) την απάντηση σε ερώτημα μετά από διερεύνηση στο περιβάλλον της εφαρμογής λογισμικού που αντιστοιχεί στο γνωστικό αντικείμενο που εξετάζεται. Όλα τα όργανα μέτρησης περιλαμβάνουν το ίδιο πλήθος δοκιμασιών - ερωτημάτων, ανά γνωστικό αντικείμενο - ενότητα εξέτασης.

Κάθε εξέταση ανά ενότητα αξιολογεί τη γνώση, τις δεξιότητες και την ικανότητα των εξεταζομένων στο χειρισμό Η/Υ, βασιζόμενη στις απαιτήσεις του εξεταστικού συστήματος για τη χορήγηση πιστοποιητικών γνώσης χειρισμού Η/Υ., όπως περιγράφονται ακολούθως:

α) Για την ενότητα της εξέτασης που αφορά στο γνωστικό αντικείμενο της Επεξεργασίας Κειμένου, τα όργανα μέτρησης περιλαμβάνουν δοκιμασίες μέσω των οποίων οι υποψήφιοι ελέγχονται σε 50 ικανότητες - δεξιότητες που εστιάζουν στους ακόλουθους τομείς: α1) Δημιουργία αρχείων κειμένου, αποθήκευση, άνοιγμα και εν γένει διαχείριση μέσα από το περιβάλλον λογισμικού επεξεργασίας κειμένου. α2) Εισαγωγή κειμένου, μετακίνηση και διαχείριση περιεχομένου (επιλογή λέξεων, γραμμάτων, αντιγραφή τμημάτων, ορθογραφικός έλεγχος). α3) Τροποποίηση της μορφής του κειμένου για να γίνει καλαίσθητη η παρουσίαση του (μορφή, μέγεθος, χρώμα γραφής, ειδικοί χαρακτήρες, αντιγραφή μορφοποίησης, μορφοποίηση παραγράφων, στοίχιση κειμένου). α4) Διαμόρφωση των σελίδων του κειμένου προσθέτοντας στοιχεία που διευκολύνουν την παρουσίαση και εκτύπωση τους (αρίθμηση σελίδων, κεφαλίδες, υποσέλιδα, μεγέθη χαρτιού εκτύπωσης). α5) Αξιοποίηση στοιχείων που βοηθούν, ανάλογα με την περίπτωση, στην καλύτερη παρουσίαση της πληροφορίας που μεταφέρει το κείμενο (προσθήκη εικόνων, γραφημάτων, αισθητική βελτίωση, καλαίσθητη και ελκυστική παρουσίαση περιεχομένου). α6) Χρήση πινάκων για την παρουσίαση στοιχείων. α7) Δημιουργία εγγράφων που απευθύνονται μαζικά σε πολλαπλούς αποδέκτες (μαζική αλληλογραφία). α8) Προετοιμασία εγγράφων για να εκτυπωθούν.

β) Για την ενότητα της εξέτασης που αφορά στο γνωστικό αντικείμενο των Υπολογιστικών Φύλλων, τα όργανα μέτρησης περιλαμβάνουν δοκιμασίες, μέσω των οποίων οι υποψήφιοι ελέγχονται σε 54 ικανότητες – δεξιότητες που εστιάζουν στους ακόλουθους τομείς: β1) Περιγραφή των εννοιών του βιβλίου εργασίας, των φύλλων εργασίας, δημιουργία αρχείων – βιβλίων εργασίας, αποθήκευση, άνοιγμα και διαχείρισή των φύλλων εργασίας (εισαγωγή, διαγραφή, μετονομασία, αντιγραφή, μετακίνηση) μέσα από το περιβάλλον λογισμικού επεξεργασίας λογιστικών φύλλων. β2) Χειρισμός των φύλλων εργασίας σε επίπεδο κελιού, γραμμής, στήλης (επιλογή, μετακίνηση, διαγραφή, εισαγωγή), και να μπορούν να ρυθμίζουν βασικές παραμέτρους αξιοποιώντας τις διαθέσιμες επιλογές. β3) Εισαγωγή και διαχείριση διαφόρων τύπων δεδομένα (αριθμοί, ημερ/νίες, κείμενο) σε κελιά των φύλλων εργασίας, ταξινόμηση σε αύξουσα ή φθίνουσα διάταξη και εν γένει διαχείριση κελιών με περιεχόμενο (διόρθωση, μετακίνηση, διαγραφή, γέμισμα, είτε σε μεμονωμένα κελιά είτε σε περιοχές – ομάδες κελιών). β4) Τροποποίηση της μορφής και του περιεχομένου των κελιών και των φύλλων εργασίας για να γίνει καλαίσθητη η παρουσίαση των δεδομένων που περιέχουν (μορφή, μέγεθος, χρώμα γραφής, μορφοποίηση κελιών, στοίχιση περιεχομένου), ανάλογα με τον τύπο τους. β5) Αξιοποίηση απλών συναρτήσεων ή τύπων υπολογισμού για να εξαχθούν ζητούμενα – αποτελέσματα κατά την επεξεργασία των δεδομένων που έχουν συλλεχθεί, καθώς επίσης και απλές λογικές συναρτήσεις. β6) Δημιουργία και μορφοποίηση γραφημάτων. β7) Διαμόρφωση και προσαρμογή σε σελίδες του περιεχομένου των φύλλων εργασίας με στοιχεία που διευκολύνουν την παρουσίαση και εκτύπωση τους (αρίθμηση σελίδων, κεφαλίδες, υποσέλιδα, μεγέθη χαρτιού εκτύπωσης) και προετοιμασία για εκτύπωση.

γ) Για την ενότητα της εξέτασης που αφορά στο Διαδίκτυο και το Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο, τα όργανα μέτρησης περιλαμβάνουν δοκιμασίες μέσω των οποίων οι υποψήφιοι ελέγχονται σε 51 ικανότητες – δεξιότητες – γνώσεις που εστιάζουν στους ακόλουθους τομείς: γ1) Περιγραφή όρων και εννοιών που αφορούν στο διαδίκτυο και τα δίκτυα υπολογιστών (www, http(s), url, ISP, FTP κ.λπ.), στην μορφή διευθυνσιοδότησης των ιστοσελίδων (url), ενώ επίσης εξετάζονται ζητήματα σχετικά με την επίγνωση των βασικών κινδύνων στους οποίους δύνανται να εκτεθούν αν χρησιμοποιούν αλόγιστα την κάθε είδους προσφερόμενη πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο. Η γνώση ορισμένων αντίμετρων ελάχιστης ασφάλειας προστασίας (τείχος προστασίας, ψηφιακά πιστοποιητικά, κίνδυνοι κατά τη μετάδοση πληροφοριών κ.λπ.) περιλαμβάνεται στα αντικείμενα της εξέτασης. γ2) Δυνατότητα αναγνώρισης και αξιοποίησης βασικών δυνατοτήτων που παρέχονται από προγράμματα πλοήγησης (μετάβαση σε ιστοσελίδα, μετακίνηση μεταξύ ιστοσελίδων, χρήση url για την πρόσβαση σε ιστοσελίδα, ανανέωση, διακοπή φόρτωσης, λήψη αρχείων κ.λπ.). γ3) Οργάνωση της πρόσβασης σε ενδιαφέροντες ιστότοπους και ιστοσελίδες αξιοποιώντας τα «Αγαπημένα» στοιχεία πρόσβασης και εν γένει τους σελιδοδείκτες. γ4) Αναζήτηση πληροφορίας κατανοώντας τη χρήση των μηχανών αναζήτησης πληροφορίας. γ5) Αξιοποίηση της προεπισκόπησης ιστοσελίδων και των παραμέτρων ρύθμισης για την εκτύπωσή τους. γ6) Αναγνώριση βασικών εννοιών της υπηρεσίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (διεύθυνση, δυνητικοί κίνδυνοι περιεχομένου και μόλυνσης από ιούς, πλεονεκτήματα) και των βασικών κοινών στοιχείων διαχείρισης μηνυμάτων σε μια εφαρμογή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (βασικοί φάκελοι μηνυμάτων - Εισερχόμενα - Εξερχόμενα - Απεσταλμένα - Πρόχειρα, άνοιγμα και κλείσιμο μηνύματος, περιβάλλον ανάγνωσης, επισημάνσεις σε μηνύματα). γ7) Αξιοποίηση των βασικών χρηστικών λειτουργιών για μηνύματα (δημιουργία νέου, εισαγωγή διευθύνσεων, εισαγωγή θέματος, επισύναψη αρχείων, διαχείριση κειμένου, άνοιγμα επισυναπτόμενων, αποστολή, προώθηση, επιλογή παραληπτών, απάντηση σε μήνυμα). γ8) Διαχείριση μηνυμάτων στο περιβάλλον εργασίας λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και του βιβλίου διευθύνσεων. γ9) Αξιοποίηση της προεπισκόπησης μηνύματος και των παραμέτρων ρύθμισης για την εκτύπωσή τους.

Τυχόν διαφοροποιήσεις στους τομείς ελέγχου ικανοτήτων - δεξιοτήτων προκειμένου τα όργανα μέτρησης να συμβαδίζουν με τις αντίστοιχες τεχνολογικές εξελίξεις, πραγματοποιούνται μετά από εισήγηση της Εποπτικής Επιστημονικής Επιτροπής και εφαρμόζονται σε μεθεπόμενη περίοδο εξετάσεων από την ανακοίνωσή τους. 6. Με σκοπό την ενημέρωση των ενδιαφερομένων για τις εξετάσεις και την πρακτική τους εξάσκηση στα θέματα των εξετάσεων για το Κ.Π.Π., δείγματα δοκιμασιών διατίθενται σε ψηφιακή μορφή από την πύλη ενημέρωσης και διάθεσης πληροφοριών για τις εξετάσεις του Κ.Π.Π.

Αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων

* Ανάλυση οθόνης: Η ανάλυση της οθόνης πρέπει να είναι ρυθμισμένη σε πλάτος 1152 και πάνω, με ανάλογη ρύθμιση για το ύψος βάσει μεγέθους οθόνης. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση εμφανίζεται μήνυμα λάθους και η εφαρμογή τερματίζεται.

* Μοναδική Εκκίνηση του λογισμικού εξέτασης (kppPlayerLykeio): Μόνο το λογισμικό εξέτασης μπορεί να «τρέχει» κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Προσοχή: Αν ο υποψήφιος τερματίσει τη λειτουργία του λογισμικού εξέτασης επιλέγοντας «Τέλος Εξέτασης», παύει οποιαδήποτε δυνατότητα προσπέλασης στο τεστ που του έχει διατεθεί. Για το λόγο αυτό το προσωπικό του ΚΗΕ πρέπει να εφιστά την προσοχή σε όλους τους υποψηφίους.

* Αδυναμία εύρεσης του δικτυακού δίσκου Z: Κατά την έναρξη και το τέλος της λειτουργίας του λογισμικού εξέτασης γίνεται έλεγχος ύπαρξης και προσπέλασης του δικτυακού δίσκου Ζ:. Σε περίπτωση ύπαρξης προβλήματος εμφανίζεται αντίστοιχο μήνυμα. Αν το μήνυμα εμφανιστεί κατά την έναρξη τότε ο διαχειριστής του ΚΗΕ καλείται να τοποθετήσει το αρχείο τεστ που αντιστοιχεί στον εξεταζόμενο, στον τοπικό φάκελο C:\Certification του σταθμού εργασίας. Στην περίπτωση που η σύνδεση με το Ζ χαθεί στο «ενδιάμεσο» το αρχείο των απαντήσεων πρέπει να αναζητηθεί στο C:\Users\Cert\kppPlayerLykeio\local, και στη συνέχεια να τοποθετηθεί στον διαμοιραζόμενο φάκελο του server.

* Λάθος εισαγωγή Αριθμού αίτησης: Ο υποψήφιος έχει στην διάθεσή του 5 (πέντε) προσπάθειες για την εισαγωγή του σωστού αριθμού αίτησης. Για να θεωρηθεί ένας αριθμός αίτησης έγκυρος θα πρέπει να υπάρχει και το αντίστοιχο αρχείο τεστ στον δικτυακό δίσκο Ζ (φάκελο αναζήτησης).

* Λάθος εισαγωγή Σειριακού Αριθμού: Ο υποψήφιος έχει στην διάθεσή του 5 (πέντε) προσπάθειες για την εισαγωγή του σειριακού αριθμού.

* Απώλεια του αρχείου απαντήσεων: Σε περίπτωση απώλειας του αρχείου απαντήσεων μίας εξέτασης, ο τεχνικός υπεύθυνος του ΚΗΕ μπορεί να αναζητήσει το αρχείο αυτό στον φάκελο local, στο μονοπάτι C:\Users\Cert\kppPlayerLykeio\local. Προσοχή: Το αρχείο απαντήσεων παραμένει εκεί μέχρι το επόμενο «τρέξιμο - έναρξη» του λογισμικού εξέτασης, οπότε και διαγράφεται. Επομένως είναι κρίσιμο πριν την έναρξη της επόμενης χρονικά προγραμματισμένης πιστοποίησης να διευθετούνται οι μεταφορές των αρχείων απαντήσεων των εξεταζόμενων της προηγούμενης.

* «Βίαιος» τερματισμός του λογισμικού εξέτασης. Στη περίπτωση που το λογισμικό εξέτασης τερματιστεί «βίαια» κατά την διάρκεια της εξέτασης (π.χ. διακοπή λειτουργίας του Η/Υ), δίνεται στον υποψήφιο η δυνατότητα επανεκκίνησης και συνέχισης (Resume-Ανάκτηση) της εξέτασης χωρίς να υπάρχει απώλεια χρόνου.Για να είναι διαθέσιμη η δυνατότητα ανάκτησης θα πρέπει να υπάρχει το αρχείο απαντήσεων, που έχει παραχθεί μέχρι την χρονική στιγμή του βίαιου τερματισμού, στο φάκελο ο οποίος μπορεί να αναζητηθεί στο αντίστοιχο μονοπάτι (C:\Users\Cert\kppPlayerLykeio\local). Κατά την έναρξη του λογισμικού εξέτασης σε κατάσταση ανάκτησης, ο υποψήφιος καλείται να εισάγει εκ νέου τον σειριακό αριθμό. Εάν εισαχθεί επιτυχώς ο σειριακός αριθμός, η εξέταση ξεκινάει από την πρώτη μη απαντημένη ερώτηση και στη χρονική στιγμή που πραγματοποιήθηκε ο «βίαιος» τερματισμός της εφαρμογής.

* Άλλου είδους προβλήματα: Αν κατά την εξέταση παρουσιαστούν προβλήματα τα οποία δεν περιγράφονται εδώ, τότε θα πρέπει ο τεχνικός υπέυθυνος του ΚΗΕ να αποστείλει τόσο το αρχείο απαντήσεων n.ans.7z (όπου n= Ο αριθμός αίτησης του υποψήφιου) όσο και το αρχείο καταγραφής προβλημάτων ηλεκτρονικά, σε διεύθυνση που θα ανακοινωθεί.

* Το λογισμικό εξέτασης, καταγράφει τα τυχόν προβλήματα που θα παρουσιαστούν στο αρχείο με όνομα exception.err.log. Το αρχείο αυτό βρίσκεται στον φάκελο C:\Users\Cert\kppPlayerLykeio\local.

Αξιολόγηση – βαθμολόγηση

Οι απαντήσεις κάθε εξεταζόμενου, καθώς και το αποτέλεσμα των ενεργειών που καλείται να υλοποιήσει μέσω του οργάνου μέτρησης (τεστ) που του ανατίθεται σε κάθε ενότητα εξέτασης, βαθμολογούνται αυτόματα, σύμφωνα με τα ζητούμενα της κάθε δοκιμασίας που διεξήλθε και ολοκλήρωσε κατά την εξέταση. Η αυτόματη διαδικασία βαθμολόγησης πραγματοποιείται μέσω του λογισμικού εξέτασης που λειτουργεί στο σταθμό εργασίας του εξεταζόμενου. Κάθε ερώτημα/δοκιμασία βαθμολογείται με μια (1) μονάδα, εφόσον απαντηθεί ορθά. Λανθασμένες απαντήσεις βαθμολογούνται με μηδέν (0). Η διαδικασία βαθμολόγησης πραγματοποιείται αυτόματα μέσω του λογισμικού εξέτασης κατά την διεξαγωγή της διαδικασίας.

Η συνολική - μέγιστη βαθμολογία που μπορεί να επιτευχθεί, για κάθε γνωστικό αντικείμενο, ισοδυναμεί με το πλήθος των εξεταζόμενων ικανοτήτων-δεξιοτήτωνγνώσεων που αντιστοιχούν. Ειδικότερα: 

1.jpg

Για κάθε ένα γνωστικό αντικείμενο οι υποψήφιοι πρέπει να ανταποκριθούν κατ’ ελάχιστο στο 70% της μέγιστης βαθμολογίας, προκειμένου να θεωρηθεί επιτυχής η εξέταση. Όπου κατά τον προσδιορισμό του ποσοστού 70% της μέγιστης βαθμολογίας ανά εξεταζόμενο γνωστικό αντικείμενο προκύπτει αριθμός με δεκαδικό μέρος, ο αριθμός αυτός στρογγυλοποιείται στην επόμενη ακέραιη μονάδα. Ειδικότερα:  Επεξεργασία Κειμένου 35 Υπολογιστικά Φύλλα 38 Διαδίκτυο και Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο 36 Ένας υποψήφιος, προκειμένου να αποκτήσει το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει επιτυχώς την εξέτασή του σε όλα τα εξεταζόμενα γνωστικά αντικείμενα.

ΔΕΙΤΕ: Οδηγός αξιοποίησης Υποστηρικτικού Υλικού για την προετοιμασία του μαθητή 

 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ερωτήσεις και απαντήσεις για το Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ

ΌΛΑ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΔΕΚΤΑ στο Πανελλήνιο Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ - Αιτήσεις Εδώ

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Επαναλειτουργούν σήμερα και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί ΟΑΕΔ
Δήμος Χαλανδρίου: Ομόφωνη στήριξη στους 58 συμβασιούχους στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Ομόφωνη στήριξη του Δήμου Χαλανδρίου στον αγώνα μονιμοποίησης των συμβασιούχων της Προσχολικής Αγωγής
Δήμος Χαλανδρίου: Ομόφωνη στήριξη στους 58 συμβασιούχους στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Μητσοτάκης Πράγα
Ένταση μεταξύ Μητσοτάκη – Ερντογάν στην Πράγα: Τι απάντησε ο Έλληνας πρωθυπουργός
Ένταση σημειώθηκε μεταξύ Κυριάκου Μητσοτάκη και Ρετζέμπ Ταγίπ Ερντογάν κατά τη διάρκεια του δείπνου των ηγετών στην Πράγα - Τι απάντησε ο Έλληνας...
Ένταση μεταξύ Μητσοτάκη – Ερντογάν στην Πράγα: Τι απάντησε ο Έλληνας πρωθυπουργός
Τσιόδρας: Η ανθρωπότητα έκανε τεράστια λάθη στην αντιμετώπιση του κορονοϊού - Μακάρι να μάθουμε
«Δυστυχώς οι κοινωνίες άργησαν να αντιδράσουν, οι περισσότερες κυβερνήσεις άργησαν να αντιδράσουν και ο κόσμος έχασε σιγά - σιγά την εμπιστοσύνη του...
Τσιόδρας: Η ανθρωπότητα έκανε τεράστια λάθη στην αντιμετώπιση του κορονοϊού - Μακάρι να μάθουμε