Νίκη Κεραμέως - Κυριάκος Μητσοτάκης
George Vitsaras / SOOC
Καμία πρόβλεψη για την προστασία μαθητών, φοιτητών, δασκάλων, καθηγητών και πανεπιστημιακών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις από κάθε πλευρά

Ρεσιτάλ αναλγησίας δίνει η κυβέρνηση για τους εκπαιδευτικούς, πανεπιστημιακούς, μαθητές και φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, την ίδια στιγμή που προσπαθεί, όπως λέει, να "προστατεύσει" ακόμα και με επιβολή προστίμων τους πολίτες άνω των 60 ετών από τον κορονοϊό, θεωρώντας τους, δυνητικά, ως ευπαθή ομάδα...

Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί αλλά και η αντιπολίτευση στη Βουλή, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει λάβει ακόμα κανένα απολύτως μέτρο προστασίας από τον κορονοϊό για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, μαθητές και φοιτητές σε σχολεία και ΑΕΙ που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Καμία προστασία στα σχολεία

Σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως κατήγγειλε χτες η ΟΛΜΕ, με κίνδυνο της ζωής τους διδάσκουν στα σχολεία του συνωστισμού οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες από την αρχή της σχολικής χρονιάς, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν καθημερινά να μολυνθούν από τον κορονοϊό. Αυτό καθώς  δεν έχει βγει, τρεις μήνες μετά την έναρξη της λειτουργίας των σχολείων, η ΚΥΑ για τις ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι  με σοβαρά προβλήματα υγείας να βρίσκονται στα σχολεία μέσα σε πολυπληθείς πολλές φορές τάξεις με κίνδυνο την ίδια τη ζωή τους. Η ΟΛΜΕ απαιτεί άμεσα, προτού θρηνήσουμε θύματα να εκδοθεί η ΚΥΑ για αυτές τις ομάδες συναδέλφων. Η Ομοσπονδία προτείνει να λειτουργήσουν ψηφιακές τάξεις με πλήρη διαφάνεια στο θέμα της τοποθέτησης εκπαιδευτικών, να τοποθετηθούν στο ψηφιακό σχολείο οι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν σε ευπαθείς ομάδες και είχαν εμπειρία από πέρυσι καθώς η κατάσταση με τη πανδημία επιδεινώνεται έντονα εκ νέου.

Για το ίδιο θέμα, η Β ΕΛΜΕ Αθήνας ζητά από το Υπουργείο να δικαιολογήσει με ποιο νομικό έρεισμα τοποθετεί εκπαιδευτικούς σε άδεια λόγω σοβαρής ασθένειας-όπως διατείνεται- μετά από συναίνεση των εκπαιδευτικών στο Ψηφιακό Σχολείο. Επίσης να δικαιολογήσει για ποιο λόγο ισχυρίζεται ότι θα γίνει πρόσληψη νέων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του Ψηφιακού σχολείου και δεν αναγνωρίζει την άκρως επείγουσα ανάγκη  να καλυφθούν αυτές οι θέσεις από τους ανήκοντες σε ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικούς (μόνιμους και ήδη προσληφθέντες αναπληρωτές) και οι αναπληρωτές που θα προσληφθούν να καλύψουν τα κενά που θα προκύψουν.

Τι λένε 37 εκπαιδευτικοί ευπαθών ομάδων

Για το πολύ σοβαρό αυτό ζήτημα, απέστειλαν  επιστολή στο alfavita.gr και 37 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Ανέφεραν ότι  παρατήρησαν τα εξής οξύμωρα, όσον αφορά τα μέτρα που έχουν ληφθεί στο δημόσιο σχολείο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, για την προστασία της υγείας τους από τον κορονοϊό:

Σύμφωνα με την ΚΥΑ Δ1α/ΓΠ.οικ. 55400/2021 (ΦΕΚ 4206/Β/12-9-2021), τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας, (για το διάστημα από τη Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 06:00 έως και τη Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 06:00), αλλά και μετέπειτα, με την Κοινή Υπουργική Απόφαση Δ1α/ΓΠ.οικ. 55732/2021, «Οι υπάλληλοι του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (υποπερ. 1.1 – 1.11 της περ. 1 της υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/17.9.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών), επανέρχονται στην εργασία τους με αυτοπρόσωπη παρουσία, σε θέσεις που δεν έχουν επαφή με κοινό».

Για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, στις ίδιες ακριβώς ομάδες αυξημένου κινδύνου (υποπερ. 1.1 – 1.11 της περ. 1 της υπoστοιχεία ΔΙΔΑΔ /Φ.64/420/16446/17.9.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών) και της νεότερης αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/17.9.2020 (Β ́4011, ΑΔΑ ΩΔΧ746ΜΤΛ6-956) κοινής υπουργικής απόφασης όμως, δεν υπάρχει κανένα απολύτως προληπτικό μέτρο! Κι αυτά τα έλεγαν πριν από 2 μήνες, χωρίς να έχει γίνει κάτι ακόμα...

Καμία πρόβλεψη και για τους μαθητές...

Εδώ και σχεδόν δυόμιση μήνες εξάλλου, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές και μαθήτριες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, με σοβαρότατα προβλήματα υγείας, δεν μπορούν να παρακολουθήσουν δια ζώσης μαθήματα με αποτέλεσμα να βρίσκονται εκτός του εκπαιδευτικού πλαισίου. Οι συγκεκριμένοι μαθητές και μαθήτριες δεν μπορούν να συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία ούτε με τηλεκπαίδευση ούτε με κατ’ οίκον διδασκαλία, διότι το υπουργείο δεν έχει καμία πρόβλεψη για το ζήτημα αυτό. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Αμαρουσίου από τα μέσα του προηγούμενου μήνα επισήμανε ότι: «μαθητές και μαθήτριες που ανήκουν σε συγκεκριμένες ευπαθείς ομάδες, που χρήζουν κατ’ οίκον διδασκαλίας είτε δια ζώσης είτε μέσω τηλεκπαίδευσης, στερούνται πρόσβασης στην εκπαίδευση, διότι το Υπουργείο Παιδείας δεν προέβλεψε την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών για αυτές τις περιπτώσεις». Για το ζήτημα αυτό μάλιστα, κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή και η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και υπεύθυνη Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής.

Αύριο στη Βουλή

Το θέμα θα αναμένεται να συζητηθεί αύριο Παρασκευή στη Βουλή, μετά απο ανάλογη ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ.Μερόπης Τζούφη, η οποία ζητά από την υπουργό Παιδείας να αιτιολογήσει την καθυστέρηση δύο μηνών στην παροχή κατ’ οίκον διδασκαλίας σε μαθητές και μαθήτριες που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας. Την καλεί δε, να παρουσιάσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών. 

Μηδενική προστασία και στα Πανεπιστήμια

Επίσης η κ.Κεφαλίδου, σε άλλη ερώτηση αναφέρθηκε και στο ίδιο ζήτημα όσον αφορά στα Πανεπιστήμια: "Υπάρχουν καθηγητές/τριες καθώς και φοιτητές/τριες καρκινοπαθείς, νεφροπαθείς, με σοβαρές καρδιοπάθειες, με νευρολογικά́ νοσήματα, ανοσοκατεσταλμένοι λόγω θεραπευτικής αγωγής, πάσχοντες από βαριά αυτοάνοσα νοσήματα και από άλλες παθήσεις, που καθιστούν την έκθεση τους στον κορονοϊό́ απειλητική για τη ζωή τους. Επειδή η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία και η συνέχιση των σπουδών είναι αναφαίρετο δικαίωμα των φοιτητών/τριών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, η μη ύπαρξη δυνατότητας εξ αποστάσεως παρακολούθησης της διδασκαλίας, τους αποκλείει από την απρόσκοπτη πρόσβαση στη γνώση και τους στερεί την πολύτιμη εμπειρία της ζωντανής ακρόασης και παρακολούθησης των παραδόσεων, την οποία κανένα σύγγραμμα δεν μπορεί́ να αντικαταστήσει"

Ανάλογη ερώτηση κατέθεσε και η κ.Μπακαδήμα«Το πρόβλημα εντείνεται για τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και, όπως δηλώνουν πανεπιστημιακοί και φοιτητές δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για εκείνους καθώς, μπορεί να είναι εμβολιασμένοι, αλλά ο κίνδυνος είναι περισσότερο από υπαρκτός σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο», σημειώνει η βουλευτής του ΜέΡΑ25

Επιπλέον, ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας, τον πρύτανη του ΕΚΠΑ και τον κοσμήτορα της Νομικής Αθηνών, με την οποία ζητούν να παρακολουθούν με τηλεκπαίδευση τα μαθήματα και την εφαρμογή υβριδικού μοντέλου διδασκαλίας απέστειλαν φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή συγκατοικούν με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Οι υπογράφοντες δηλώνουν αποκλεισμένοι από την εκπαιδευτική διαδικασία για να προστατεύσουν την υγεία τους και την υγεία των συγγενών τους.

Απάντηση: Παράνομη η εξ αποστάσεως διδασκαλία!

Και τι απάντησε το υπουργείο; Όχι μόνο δεν έκανε ως τώρα απολύτως τίποτα, αλλά αντιθέτως ο κ.Ευ.Συρίγος πριν λίγες ημέρες ενημέρωσε τις Πρυτανικές Αρχές των ΑΕΙ ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία είναι παράνομη (!) και ότι όπου υλοποιήθηκε δεν θα συνυπολογιστεί στις 13 απαιτούμενες εβδομάδες διδασκαλίας ενός μαθήματος για κάθε εξάμηνο, κάτι το οποίο σημαίνει ότι η τυχόν εξέταση στο μάθημα καθίσταται άκυρη και ο βαθμός δεν υπολογίζεται για την απονομή του τίτλου σπουδών. Οι Πανεπιστημιακοί βέβαια αντέδρασαν, αλλά δεν έχουν εισακουστεί. Ενδεικτικά, η Κίνηση Πανεπιστημιακής Αναβάθμισης, ανακοίνωσε: 

"Όπως οφείλει να γνωρίζει το Υπουργείο, η απαίτηση για «αποκλειστικά δια ζώσης» διδασκαλία και μάλιστα «με τη μέγιστη πληρότητα» είναι ανεδαφική καθώς η χωρητικότητα των αιθουσών σε πολλά μαθήματα δεν επαρκεί, λόγω του υπερβολικού αριθμού φοιτητών σε σχέση με τις ελλιπείς υποδομές. Παράλληλα, είναι συχνά πλημμελής ή ανεφάρμοστη η τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων υγειονομικής ασφάλειας (αερισμός, καθαρισμός, τήρηση αποστάσεων, έλεγχος πρόσβασης). Το Υπουργείο εξάλλου έπρεπε να έχει αντιληφθεί ότι με τους κανόνες που έχει θέσει δεν επιτρέπει να ληφθεί μέριμνα για τη διδακτική κάλυψη των φοιτητών που τίθενται σε καραντίνα. Ούτε υπολογίζει εκείνους που δεν αποδέχονται το ρίσκο της φυσικής παρουσίας επειδή οι ίδιοι ή οι οικείοι τους είναι πρόσωπα ευάλωτα, ακόμη και αφού έχουν εμβολιαστεί, αφού ο εμβολιασμός παρέχει στατιστικά μεγαλύτερη προστασία αλλά όχι ατρωσία. Αντίστοιχα δεν υπάρχει πρόβλεψη για την περίπτωση διδασκόντων σε καραντίνα,  ενώ οφείλει επίσης να γνωρίζει  ότι για τους πανεπιστημιακούς καθηγητές, που έχουν συγκεκριμένες ειδικότητες και γνωστικά αντικείμενα, δεν είναι δυνατή η αναπλήρωση των διδακτικών ωρών τους από τον συνάδελφο του διπλανού γραφείου". 

Παρόλα αυτά, μέχρι σήμερα Υπουργείο Παιδείας και κυβέρνηση κωφεύουν, αποδεικνύοντας πόσο αληθινές είναι οι δηλώσεις τους για το μεγάλο ενδιαφέρον της κυβέρνησης για τις ευπαθείς ομάδες πολιτών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση
Ομιλία του Κυριάκου Πιερρακάκη στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2025
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση