ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩ
Σχολικοί Νοσηλευτές: Ακόμα μια ιστορία εγκατάλειψης «αόρατων» παιδιών...
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Η διαδικασία έγκρισης των αιτήσεων για τους σχολικούς νοσηλευτές είναι χρονοβόρα και αντεπιστημονική αφού πέρα από την ιατρική γνωμάτευση, χρειάζεται, επιπλέον, έγκριση από την Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να καθυστερούν δραματικά οι εγκρίσεις που προσδιορίζονται από τον αριθμό των προσλήψεων και όχι τον πραγματικό αριθμό των παιδιών που χρήζουν τέτοιου είδους στήριξη

Επιστολή: "Είμαι μέλος μιας ομάδας μαμάδων, που έχουμε παιδιά με διαβήτη τύπου 1. Αυτη τη σχολική χρονιά αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα με την έλλειψη νοσηλευτών. Οι περισσότεροι έχουμε αφήσει τη δουλειά μας κ παραμένουμε έξω από το σχολείο για να κάνουμε μετρήσεις κ να χορηγούμε ινσουλίνη. Σας μιλώ για ηλικίες από 4 έως 13 ετών. Παρακαλούμε πολύ να κάνετε αναφορά για εμάς στην σελίδα σας. Οσο περισσότερος κόσμος το βλέπει , τόσο μπορούμε να ελπίζουμε πως θα γίνει κάτι. Είμαστε αόρατοι γιατί σε αυτή τη κυβέρνηση όλα πηγαίνουν τέλεια. Κανένα κανάλι, όπως είναι φυσικό εξάλλου, δεν εκθέτει το θέμα"

Μικρή αγγελία: "Αναζητούμε έμπειρο νοσηλευτή, ο οποίος θα μπορεί να βρίσκεται στο σχολείο του γιου μας στην περιοχή Παπάγου Αττικής καθημερινά από τις 8:00 έως τη 13:00. Όποιος ενδιαφέρεται, παρακαλώ να μας στείλει το βιογραφικό του..."

Αυτή η επιστολή που έλαβε το alfavita.gr και η αγγελία που ακολουθεί, θίγoυν ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα στα ελληνικά σχολεία, την εγκατάλειψη των "αόρατων παιδιών" που δεν έχουν σχολικούς νοσηλευτές. Και δεν είναι μόνο αυτά, όλη η παράλληλη στήριξη πάσχει. Μόλις χτες, ήρθε στην επικαιρότητα η περίπτωση του μαθητή  Γιώργου Καλαρύτη που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας, με αποτέλεσμα οι συμμαθητές του στο Γενικό Λύκειο Βαρθολομιού να προχωρήσουν από αλληλεγγύη σε συμβολική αποχή διεκδικώντας συνοδό – ειδικό βοηθητικό προσωπικό- για το συμμαθητή τους, που ένα μήνα μετά την έναρξη των σχολείων δεν έχει ακόμα προσληφθεί από το Υπουργείο Παιδείας.

Όπως γράφει η "Πρωϊνή" της Ηλείας, ο Γιώργος, μαθητής της γ’ τάξης του Λυκείου, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας από την γέννηση του, λόγω ενός σπάνιου συνδρόμου που ονομάζεται Jacobsen και για πρώτη φορά στην σχολική του πορεία, βρίσκεται στην τάξη χωρίς την παρουσία συνοδού, ανθρώπου δηλαδή που τον βοηθά και τον φροντίζει καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου, γεγονός που δεν του επιτρέπει να παρακολουθήσει τα μαθήματα του.

Χωρίς νοσηλευτή λόγω...μετεγγραφής!

Μητέρα μιας μικρής μαθήτριας με επιληψία του 10ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής καταγγέλλει, σύμφωνα με την ιστοσελίδα "Χρόνος" της πόλης,  ότι ενώ το παιδί της δικαιούται σχολικό νοσηλευτή, δεν υπάρχει νοσηλευτής στο συγκεκριμένο σχολείο. Όπως τονίζει έχει υπάρξει η απαραίτητη αίτηση για να υπάρχει νοσηλευτής. Ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ Ροδόπης Μαρίνος Κωνσταντινίδης απαντάει ότι το παιδί είχε σχολικό νοσηλευτή στο 11ο Δημοτικό, αλλά λόγω μετεγγραφής που έκανε στο 10ο Δημοτικό, πλέον δεν έχει νοσηλευτή. Η ίδια η μητέρα λόγω της έλλειψης νοσηλευτή στο 10ο Δημοτικό περιμένει κάθε μέρα μέχρι να σχολάσει το παιδί της έξω από το σχολείο μέσα στο αυτοκίνητό της, προκειμένου να της χορηγηθεί άμεσα φάρμακο σε περίπτωση επιληπτικής κρίσης.

Η απουσία σχολικών νοσηλευτών από τα σχολεία είναι μεγάλη και υπάρχουν δεκάδες ανάλογες περιπτώσεις και οι καταγγελίες φτάνουν από παντού, από την Αλεξανδρούπολη, την Κέρκυρα, την Αίγινα, την Κρήτη (νομός Λασιθίου), τη Νάξο, τη Θεσσαλονίκη και από την Αθήνα. Όλα αυτά είχαν φανεί από τον Αύγουστο, όταν με προφορική οδηγία που διέρρευσε, το ΥΠΑΙΘ κάλεσε τις διευθύνσεις να μην δημοσιεύσουν τα κενά των παράλληλων στηρίξεων, ΕΒΠ και σχολικών νοσηλευτών βάζοντας κόφτη και ορίζοντας ότι σε κάθε σχολείο θα υπάρχουν μόνο 2 εργαζόμενοι παράλληλων στηρίξεων, ομαδοποιώντας επιπλέον τις ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές και ΕΒΠ.

Δεν είναι μεμονωμένες περιπτώσεις

Σε ρεπορτάζ της ιστοσελίδας news247  καταγράφεται ότι οι περισσότερες αφορούν σε διαβητικά παιδιά: "Στου Ζωγράφου, ας πούμε, φοιτά σε νηπιαγωγείο της πόλης στο οποίο έχει εμφυτευθεί ειδική αντλία για τη ρύθμιση του διαβήτη του. Η παρουσία του σχολικού νοσηλευτή είναι απαραίτητη αλλά παρά τις συνεχείς προσπάθειες της διευθύντριας του νηπιαγωγείου δεν έχει καταστεί δυνατόν να καλυφθεί η θέση. Άλλη περίπτωση, στην Καλαμαριά της Θεσσαλονίκης, αποκαλύπτει άλλη μία διάσταση του προβλήματος. Εκεί σχολικός νοσηλευτής για το διαβητικό παιδί υπάρχει αλλά σχολά στις 13:15. Η μητέρα του παιδιού έχει αναγκαστεί προσωρινά να αφήσει τη δουλειά της έτσι ώστε να μπορεί να παίρνει το παιδί της από το σχολείο γιατί χωρίς σχολικό νοσηλευτή δεν μπορεί να παραμείνει στο ολοήμερο. Στη Νάξο η 6χρονη μικρή διαγνώστηκε με διαβήτη μόλις πριν από οκτώ μήνες. Ο διαβήτης του παιδιού παραμένει αρύθμιστος και η ανάγκη παρουσίας σχολικού νοσηλευτή είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη. Το γεγονός όμως ότι η θέση δεν έχει καλύφθεί έχει εξαναγκάσει τη μητέρα να βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τη δασκάλα του παιδιού. Οι διδάσκοντες κάνουν από την πλευρά τους ότι μπορούν. Σε άλλη περίπτωση η μητέρα παιδιού με διαβήτη άκουσε και το εξής: Ο,τι μάλλον θα είναι καλύτερο, μέχρι να παρουσιαστεί σχολικός νοσηλευτής, να κρατήσει το παιδί της στο σπίτι και να μην το στέλνει στο σχολείο! Επειδή, λοιπόν, το κράτος δεν μπορεί να πράξει το καθήκον του, το παιδί αυτό θα πρέπει να στερηθεί την εκπαίδευση. Στη Σητεία, τέλος, η μητέρα άφησε τη δουλειά της για να βρίσκεται κοντά στο παιδί όσο αυτό βρίσκεται στο (δημοτικό) σχολείο. Μας κατήγγειλε μάλιστα ότι η κατανομή των νοσηλευτών γίνεται εντελώς τυχαία και χωρίς ιδιαίτερη αξιολόγηση των περιπτώσεων"

Στη Βουλή

Το ζήτημα είναι σοβαρό και ήδη έφτασε στη Βουλή με ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕΚομνηνάκα Μαρία, Δελής Γιάννης και Λαμπρούλης Γιώργος. Το γεγονός πως ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς τα σχολεία στερούνται τους απαιτούμενους σχολικούς νοσηλευτές έχει εγείρει έντονη ανησυχία στους γονείς, αφού υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις που η έλλειψη σχολικού νοσηλευτή μπορεί να κοστίσει στα παιδιά και την ίδια τους τη ζωή. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα, όπως αναφέρουν οι Βουλευτές στην ερώτηση τους, των παιδιών που πάσχουν από Διαβήτη Τύπου 1, καθώς την ασθένεια αυτή είναι δύσκολο να τη διαχειριστούν παιδιά του νηπιαγωγείου ή του δημοτικού. Η παρουσία του σχολικού νοσηλευτή είναι αναγκαία και επιτακτική, καθώς η παρακολούθηση των παιδιών αυτών μπορεί να γίνει μόνο από ενήλικα εκπαιδευόμενο στον ΔΤ1. Επιπλέον, όπως αναφέρουν οι τρεις Βουλευτές, η διαδικασία έγκρισης των αιτήσεων για τους σχολικούς νοσηλευτές είναι χρονοβόρα και αντεπιστημονική αφού πέρα από την ιατρική γνωμάτευση, χρειάζεται, επιπλέον, έγκριση από την Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να καθυστερούν δραματικά οι εγκρίσεις που προσδιορίζονται από τον αριθμό των προσλήψεων και όχι τον πραγματικό αριθμό των παιδιών που χρήζουν τέτοιου είδους στήριξη. Το παράλογο είναι ότι ζητούνται γνωματεύσεις και εγκρίσεις σε μια ασθένεια που δεν ιάσιμη αλλά εφ’ όρου ζωής.

Ανάλογη αναφορά κατέθεσε και η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, μαζί με τον βουλευτή της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής, Γ. Αρβανιτίδη,  βάσει της επιστολής του Συλλόγου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων παιδιών με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες “Η Αγία Σκέπη”, με την οποία επισημαίνουν και τονίζουν την αδιαφορία του ΥΠΑΙΘ όσον αφορά στις ελλείψεις των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξηςειδικού βοηθητικού προσωπικού και σχολικών νοσηλευτών στα σχολεία. Οι δύο βουλευτές ζητούν να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες, καθώς και οι οικογένειές τους

Ούτε 50% των αναγκών...

Επίσης ερώτηση κατέθεσε η βουλευτίνα του ΜέΡΑ25 Φωτεινή Μπακαδήμα, με θέμα: «Κενά στην ειδική αγωγή Δ/νσεων ΠΕ & ΔΕ Πειραιά». Η Φ. Μπακαδήμα υποστηρίζει ότι οι προσλήψεις στην ειδική αγωγή «δεν καλύπτουν ούτε το 50% των αναγκών» και γι' αυτόν τον λόγο ζητά να δοθούν στοιχεία για τα λειτουργικά κενά αλλά και για τον αριθμό και τις ειδικότητες των αναπληρωτών που αναμένεται να προσληφθούν.

Η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μερόπη Τζούφη σε άλλη ερώτηση, επισημαίνει ότι «οι χειρισμοί του υπουργείου Παιδείας αμφισβητούν την απρόσκοπτη και συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία», ενώ τονίζει πως οι γονείς οδηγούνται στα όρια της απόγνωσης και ωθούνται, εφόσον έχουν τη δυνατότητα, να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες με ιδιωτική δαπάνη

Με το θέμα της εγκατάλειψης των παιδιών με ειδικές ανάγκες το alfavita.gr έχει ασχοληθεί αρκετές φορές και θα συνεχίσει, ώσπου η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αντιληφθεί ποια είναι τα πραγματικά προβλήματα στην εκπαίδευση. Και σε αυτά θα αξιολογηθεί στο τέλος η κ.Κεραμέως

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες  ειδήσεις σήμερα

Περιφερειάρχης «αδειάζει» Κεραμέως: Αναλαμβάνω μισθούς εκπαιδευτικών!

Άγριο έγκλημα στο Αιγάλεω: Γυναίκα βρέθηκε μαχαιρωμένη στο λαιμό μέσα στο σπίτι της

Μάθημα Σεξουαλικής Αγωγής: Αυτό το σεμινάριο μοριοδότησε και η ζήτηση του εκτοξεύτηκε

Εύκολη Online ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ  ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ, προσλήψεις, ΠΜΣ,  ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙΤΕ σε προφορικά και έκθεση!

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια σε ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, Σχολική Ψυχολογία, Διαπολιτισμική, ΜΟΝΟ με 25 ευρώ το μήνα

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ  ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

boulbasakos
Μπουλμπασάκος : «Να ξανασκεφτεί η κυβέρνηση τις παρελάσεις»
Ο διευθυντής της Πνευμονολογικής Κλινικής του Ευαγγελισμού Γ. Μπουλμπασάκος προτείνει από τη κυβέρνηση να ξανασκεφτεί το θέμα των παρελάσεων
Μπουλμπασάκος : «Να ξανασκεφτεί η κυβέρνηση τις παρελάσεις»
ειδική αγωγή
Προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ: Καταγραφή λειτουργικών κενών στο ΟΠΣΥΔ
Για τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης η καταχώριση θα πραγματοποιηθεί από την Τετάρτη 20/10/2021 έως και την Πέμπτη 21/10/2021. Στη συνέχεια, για τις...
Προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ: Καταγραφή λειτουργικών κενών στο ΟΠΣΥΔ
Τράπεζα Θεμάτων: Ενημέρωση από το ΙΕΠ στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου
Το ΙΕΠ θα πραγματοποιήσει διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση την Τρίτη 26 Οκτωβρίου για την Τράπεζα Θεμάτων - Πώς θα γίνει η συμμετοχή των...
Τράπεζα Θεμάτων: Ενημέρωση από το ΙΕΠ στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου