Νίκη Κεραμέως, δημοτικό, τάξη, μαθητές
Χιλιάδες κενά στην Παράλληλη Στήριξη, εγκατάλειψη στο Κέντρο Αποκατάστασης Τυφλών, καταγγελίες εκπαιδευτικών και αγανάκτηση γονιών συνθέτουν την "αξιολόγηση" του Υπουργείου Παιδείας στο θέμα αυτό

Η κ.Κεραμέως που θέλει να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς με κάθε τρόπο και με πλήρη αυταρχισμό,  δε λέει κουβέντα για τη δική της μηδενική αξιολόγηση από τους γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες...

Χτες η υφυπουργός της  κ.Ζέττα Μακρή συναντήθηκε με εκπροσώπους της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών (ΕΟΤ) και του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών (ΠΣΤ) και με τη Διοικήτρια του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών για να συζητήσουν τα προβλήματα στην εκπαίδευση παιδιών με αναπηρία όρασης.

Μετά από τη συνάντηση η κ.Μακρή, υπέρμαχος και αυτή της αξιολόγησης όπως η πολιτική της προϊσταμένη κ.Κεραμέως, έκανε δηλώσεις σύμφωνα με τις οποίες όλα θα πάνε καλά: Αποδέχθηκε την ανάγκη για έγκαιρη χορήγηση του εξοπλισμού για την υποστήριξή τους στη μαθησιακή διδασκαλία από την πρώτη κιόλας τάξη του δημοτικού. Συζήτησε  το θέμα της διάρκειας του χρόνου εξέτασης στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, την η επιτακτική ανάγκη στελέχωσης και ενίσχυσης του θεσμού των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης  (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) με την ειδικότητα του κλάδου ΠΕ31 (Εκπαιδευτή Κινητικότητας, Προσανατολισμού και Δεξιοτήτων Καθημερινής Διαβίωσης και Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΑμεΟΑ) κ.ά

Όποιος δεν ξέρει, διαβάζοντας αυτά θα συμπεράνει ότι το υπουργείο Παιδείας νοιάζεται για τα παιδιά με προβλήματα όρασης και γενικά για τα παιδιά με αναπηρίες.  Αλλά όποιος ξέρει, θα αξιολογήσει την ηγεσία του υπουργείου στα ζητήματα αυτά με βαθμό πολύ κάτω από τη βάση...

Τι δεν είπε η κ.Μακρή

Γιατί η κ.Μακρή, όπως συνηθίζουν οι κυβερνητικοί, ανακοινώνει μόνο ότι τη συμφέρει. "Ξέχασε" λοιπόν να αναφέρει, όσα καταγγέλλουν με επιστολή τους προς κάθε αρμόδιο, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών:

* Ούτε ένας από τους δεκάδες εργαζόμενους που συνταξιοδοτήθηκαν την τελευταία 20ετία δεν έχει αντικατασταθεί, ούτε μια κενή θέση δεν έχει προκηρυχθεί!

* Το πιο νευραλγικό τμήμα του, το τμήμα εκπαιδευτικής στήριξης είναι σχεδόν ανύπαρκτο μκαι το εργαστήριο ειδικού εποπτικού υλικού έχει κλείσει.

* Ο τρισδιάστατος Η/Υ για αναπαραγωγή απτικού υλικού δε λειτουργεί λόγω έλλειψης προσωπικού.

* Ο ίδιος ο σκοπός ίδρυσης του ΚΕΑΤ, η θεραπευτική, συμβουλευτική και εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών με οπτική αναπηρία, πραγματοποιείται με.. υποκατάστατο, από το ΚΔΑΠ ΑμΕΑ, που έχει ημερομηνία λήξης καθώς χρηματοδοτείται από πρόγραμμα της ΕΕ. Μόλις τελειώσει, αν δεν αλλάξει κάτι, θα κλείσει και οι οικογένειες των παιδιών αυτών θα μείνουν  ακάλυπτες ή θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

* Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται εκεί απασχολούνται με ωρομισθία 5 ευρώ την ώρα (μεικτά) χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα.

Κι αυτά είναι μόνο λίγα από όσα αναφέρουν οι υπάλληλοι του ΚΕΑΤ, οι οποίοι καταγγέλλουν τη διοίκηση, αυτήν ακριβώς που συναντήθηκε με την κ.Μακρή, για διάφορες υπερβάσεις της εξουσίας της, όπως ότι σα να είχε άφθονο προσωπικό, "έβαλε στο ψυγείο" και τους ελάχιστους μόνιμους εκπαιδευτικούς του ΚΔΑΠ, προχωρώντας σε άλλες προσλήψεις με μυστικότητα και άγνωστα κριτήρια!

Η "μεγάλη ευαισθησία" του ΥΠΑΙΘ για τα παιδιά με αναπηρίες

Βέβαια όλα αυτά τα γνωρίζει η κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία, αλλά προτιμούν αντί να προσπαθήσουν να τα διορθώσουν, να παρουσιάζουν μια ειδυλλιακή εικόνα της κατάστασης, όπως λχ όταν η Κεραμέως μας ενημερώνει με καμάρι για το πόσους εκπαιδευτικούς προσέλαβε στην Ειδική Αγωγή, αλλά "ξεχνάει" να μας πει ποιες ελλείψεις υπάρχουν.  Ο λόγος στην εκπαιδευτικό και γονέα κ.Ολγα Ντέλλα:

"Να καταγγείλω τα σχολεία δύο ταχυτήτων -τα παιδιά ενός Θεού και τα παιδιά ενός άλλου, κατώτερου προφανώς. Κάθε χρόνο λουζόμαστε την ίδια ακριβώς υπογράμμιση. Διανθισμένη νωρίτερα με τις απαραίτητες επισκέψεις των πολιτικών αρχόντων, τους εκπαιδευτικούς παράγοντες, τους θεσμούς και τα πρόσωπα στους αγιασμούς των σχολείων μας. Εκεί όπου κάθε χρόνο συντελούνται οι χαιρετούρες, διαβαίνουν τα κανάλια. Σβήνουν τα φώτα. Εκεί όπου όλοι κάθε χρόνο ακούμε ανελιππώς για ήρωες εκπαιδευτικούς και ήρωες γονείς. Εκεί όπου συντελείται το “άδειασμά” μας μέσα στη διάρκεια του ίδιου μήνα και των επόμενων. Είναι κοινό μυστικό ότι η Ειδική Εκπαίδευση υπολειτουργεί σε βαθμό επικινδυνότητας. Πώς γίνεται αυτό; Αγνοώ και φέτος την απάντηση.

Μπορώ όμως να μιλήσω για τη δική μου πραγματικότητα. Να υποθέσω την πραγματικότητα των μονογονεϊκών οικογενειών και των άλλων οικογενειών με τους δυο εργαζόμενους γονείς. Να μιλήσω για την πραγματικότητα του ΕΝΕΓΥΛ (Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου -Λυκείου) Πτολεμαϊδας. Για την κόρη μου και τους συμμαθητές της -22 παιδιά Γυμνασίου/Λυκείου- που εδώ και ένα μήνα, όταν όλα τα σχολεία τυπικής εκπαίδευσης έχουν ήδη μπει στο εβδομαδιαίο πρόγραμμά τους από την πρώτη κιόλας εβδομάδα με πλήρες ωράριο σχεδόν, κάνοντας 6ωρα και 7ωρα, αυτά τα παιδιά σχολούν εδώ και ένα μήνα στις 10.45 π.μ. !!!Κανένας διευθυντής δεν μπορεί να βγάλει πρόγραμμα για 6 τμήματα με 1 Μαθηματικό, 1 Φυσικό, 1 Γεωπόνο και 1/2 Καθηγητή Πληροφορικής. Ο υπόλοιπος εκτελεί χρέη Αναπληρωτή Διευθυντή. Ο Φιλόλογος αγνοείται -στη β' φάση δεν ξέρουμε αν θα έρθει. Αν έρθει, να είμαστε, λέτε, και ευχαριστημένοι; Εικαστικός δεν υπάρχει. Ο Μουσικός θα έρθει για λίγο. Ο Γυμναστής θα έρθει για λίγο. Ο Νοσηλευτής δεν θα έρθει καθόλου (;)" 

Μια άλλη εκπαιδευτικός και μητέρα, η κ. Έλενα Βαλατσού αναφέρει: 

Η παράλληλη στήριξη στα Ελληνικά σχολεία είναι μια πονεμένη ιστορία. Υπάρχουν μαθητές που λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν, είναι αδύνατον να είναι στο χώρο του σχολείου χωρίς ειδικό παιδαγωγό δίπλα τους. Τα παιδιά αυτά, τις περισσότερες φορές, απέχουν από την μαθησιακή διαδικασία. Μένουν στο σπίτι μέχρι να εμφανιστεί ‘’ο σωτήρας ‘’εκπαιδευτικός της παράλληλης. Κάθε τρεις και λίγο παίρνουν οι γονείς τους τηλέφωνο στις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας να μάθουν αν προσλήφθηκαν αναπληρωτές. Δεν κοιμούνται το βράδυ νύχτες ολόκληρες, ζουν με την αγωνία με το άγχος του τέλους αυτής της κατάστασης που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο τέτοια εποχή. Κάποιοι γονείς αναγκάζονται στην λύση της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης. Δεν μπορούν όμως όλοι οι γονείς να το υποστηρίξουν αυτό οικονομικά. Και έτσι περιμένουν…

Συγκλονιστικές επώνυμες διηγήσεις γονιών για την εγκατάλειψη...

Και δεν είναι μόνο αυτές οι επώνυμες διηγήσεις-αποδείξεις της αποτυχίας του υπουργείου Παιδείας. Συγκλονιστικές διηγήσεις γονιών τα παιδιά των οποίων χρειάζονται παράλληλη στήριξη αλλά δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν λόγω της ανεπάρκειας και ολιγωρίας του υπουργείου Παιδείας, καταγράφει σε επιστολή που απέστειλε προς τον Πρωθυπουργό ο Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων παιδιών με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες “ Η Αγία Σκέπη”.

Οι αληθινές περιπτώσεις που περιγράφονται επωνύμως (σ.σ. το alfavita.gr παρέλειψε τα επώνυμα των γονέων, τα οποία όμως υπάρχουν στην επιστολή) προκαλούν αγανάκτηση για την εγκατάλειψη του θεσμού, την ίδια ώρα που η κ.Κεραμέως αναλώνει τις δυνάμεις της στην αξιολόγηση άλλων.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΝ

Χιλιάδες κενά και μεθοδεύσεις στην Παράλληλη Στήριξη

Και σα να μην έφταναν αυτά, παίζονται και παιχνίδια σε κάποιες διευθύνσεις εκπαίδευσης: «Αντί να καλύψουν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης προσπαθούν, το ΥΠΑΙΘ και η Διεύθυνση Π. Ε. Β΄ Αθήνας, να μοιράσουν τη φτώχεια τους σε προσλήψεις αναπληρωτών στα σχολεία της περιοχής μετακινώντας παράνομα και παράτυπα αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και στέλνοντας μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα σχολεία δίνοντας ανυπόγραφες εντολές για διαμοιρασμό του ωραρίου των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης σε περισσότερους του ενός μαθητές. Στο πλαίσιο αυτό επιχειρήθηκε μετακίνηση εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης με τηλεφωνικές εντολές και από άλλο σχολείο του Αμαρουσίου» σημειώνει ο σύλλογος, καταγγέλλοντας «με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις παρανομίες και παρατυπίες της διοίκησης της Διεύθυνσης Π. Ε. Β΄ Αθήνας και τις αντιλαϊκές – αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του ΥΠΑΙΘ εξαιτίας των οποίων το Δημόσιο Σχολείο απαξιώνεται και διαλύεται», καταγγέλει ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου.

Στο Αιγάλεω, ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής (ΣΕΕΠΕΑ) διαμαρτύρεται για την έλλειψη αιθουσών διδασκαλίας στο ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω, την αδυναμία λήψης μέτρων προφύλαξης, οι χώροι–γραφεία υποστήριξης του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού δεν επαρκούν, ενώ οι μαθητές καθημερινά ταλαιπωρούνται με μεγάλης διάρκειας διαδρομές κατά την μεταφορά από και προς το σχολείο. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, το σχολείο καλύπτει τις ανάγκες των πυκνοκατοικημένων δήμων της δυτικής Αθήνας (Αιγάλεω, Περιστέρι, Ίλιον, Χαϊδάρι, Αγ. Βαρβάρα, κ.ά) αλλά και του όμορου δήμου της Αθήνας, όπου δεν λειτουργεί αντίστοιχου τύπου ΣΜΕΑΕ, με αποτέλεσμα την συγκέντρωση υπερβολικού αριθμού μαθητών, οι οποίοι φέτος έφτασαν τους 140...

* Στο Λαύριο, Την αναστολή λειτουργίας του Ειδικού Νηπιαγωγείου  καταγγέλλει ο σύλλογος εκπαιδευτικών ΠΕ «Κ. Σωτηρίου» καταλογίζοντας ευθύνες τόσο στην Δ/νση Ανατολικής Αττικής και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, αλλά και στο υπουργείο Παιδείας.  «O κόφτης του ΥΠΑΙΘ χωρίς την παραμικρή ευαισθησία με αποκλειστικό γνώμονα τη λογιστική έφτασε και στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Λαυρίου. Το Ειδικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Λαυρίου είναι τα σχολεία που χρόνια τώρα η πολιτεία αντιμετωπίζει ως «φτωχούς συγγενείς» αναφέρει ο σύλλογος, ζητώντας την επαναλειτουργία του Ειδικού Νηπιαγωγείου με πλήρη στελέχωση ΕΕΠ και ΕΒΠ και με επιπλέον ενδεχομένως νηπιαγωγό για την ολοήμερη λειτουργία.

Στη Βουλή

Το θέμα έχει φτάσει ακόμα και στη Βουλή, με κατάθεση Αναφοράς προς την  Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων ,από τον  Βουλευτή Β΄ Πειραιά και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ   Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος κατέθεσε επιστολή-έκκληση που υπογράφουν εκατοντάδες γονείς παιδιών που απαιτείται η παράλληλη στήριξή τους, ώστε να ανταποκριθούν στοιχειωδώς στις μορφωτικές τους ανάγκες στη δημόσια εκπαίδευση. Το Υπουργείο καλείται να δώσει πειστικές εξηγήσεις, γιατί δεν προχωρά στην πρόσληψη των αναπληρωτών για την πλήρη κάλυψη των παράλληλων στηρίξεων από την έναρξη των μαθημάτων του έτους 2021-22, αλλά αντιθέτως ανακοίνωσε προσλήψεις μόλις στο 50% των μαθητών με εγκεκριμένη παράλληλη στήριξη. Ανάλογη ερώτηση έκανε και η Μερόπη Τζούφη, καταγγέλοντας χιλιάδες κενά που καταγράφονται στην Παράλληλη Στήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αμφισβητώντας την απρόσκοπτη πρόσβαση και συμμετοχή των εν λόγω μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παράλληλα, οι χειρισμοί του υπουργείου Παιδείας οδηγούν τους γονείς στα όρια της απόγνωσης και ωθούν, όσους έχουν τη δυνατότητα, στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών με ιδιωτική δαπάνη.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pikantika-fagita.jpg
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά
Μαγειρέψτε σαν Έλληνες στην πατρίδα του Τσελεμεντέ - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχώρισε γαστρονομικά το βρετανικό περιοδικό National Geographic
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά