sxoleio aithousa
Nikos Libertas / SOOC
«Για να μπορέσουν να ανακοινωθούν τα λειτουργικά κενά, πρέπει να γνωρίζουμε τον αριθμό τμημάτων κάθε σχολικής μονάδας, τους εκπαιδευτικούς, ανά κλάδο και ανά ειδικότητα, που υπηρετούν σε κάθε σχολική μονάδα,  το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριό τους καθώς και τα ωρολόγια προγράμματα»

Στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας τούτη τη χρονική στιγμή, μέσα Αυγούστου, βρίσκονται η ορκωμοσία των νεοδιόριστων, οι τοποθετήσεις αυτών σε λειτουργικά κενά και, τέλος, οι δηλώσεις των αναπληρωτών και οι τοποθετήσεις τους σε λειτουργικά κενά.

Και όλα αυτά θεωρούνται από τους ασκούντες την πολιτική διοίκηση του υπουργείου παιδείας ότι μπορούν άνετα να υλοποιηθούν, διότι οι εκπαιδευτικοί των οικείων ΠΥΣΔΕ έχουν ήδη τοποθετηθεί στα λειτουργικά κενά!

Αυτό που αρχικά προκαλεί θυμηδία και, κατόπιν, αγανάκτηση είναι η εμμονή των διοικούντων ότι : « ναι, κυρίες και κύριοι της κάθε ΔΔΕ, μπορείτε να τοποθετήσετε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο τους εκπαιδευτικούς σε λειτουργικά κενά», αδιαφορώντας για την ορθότητα αυτής της διαδικασίας.

Και ταυτόχρονα έχουμε κάποιους που βρίσκονται σε παράλληλο σύμπαν και θεωρούν ότι βεβαίως και  μπορούν να υπάρξουν τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά και ότι η όποια ένσταση και διαφορετική φωνή στις εντολές δεν αξιολογείται ως λογική βασιζόμενη στην κείμενη νομοθεσία.

Αυτό που δεν έχει γίνει κατανοητό από αυτούς που ασκούν διοίκηση και λαμβάνουν τις αποφάσεις για την «ομαλή» λειτουργία των σχολικών μονάδων είναι ότι αυτές οι οδηγίες για τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά των εκπαιδευτικών είτε εντός του Ιουλίου είτε εντός του Αυγούστου, είτε μόνιμων είτε νεοδιόριστων είτε αναπληρωτών, ΔΕΝ μπορούν να εφαρμοστούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Και αυτό δυστυχώς δε γίνεται αντιληπτό ούτε από τη πολιτική διοίκηση του υπουργείου ούτε και από την κοινωνία. Μιλούν ορισμένοι εκπαιδευτικοί για το άτοπο του εγχειρήματος και χαρακτηρίζονται ως αντιδραστικοί και ως «βολεμένοι». Η πολιτική διοίκηση του υπουργείου στον οίστρο της  να αποδείξει ότι  ανοίγουν τα σχολεία με πλήρη σύνθεση εκπαιδευτικού δυναμικού, δεν ασχολείται με τη νόμιμη διαδικασία τοποθέτησης των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά.

Θα προσπαθήσω να αποδείξω το έωλο της όλης αυτής διαδικασίας, δηλαδή της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε «λειτουργικά» κενά εντός του Ιουλίου και του Αυγούστου.

Για να μπορέσουν να ανακοινωθούν τα λειτουργικά κενά, πρέπει να γνωρίζουμε τον αριθμό τμημάτων κάθε σχολικής μονάδας, τους εκπαιδευτικούς, ανά κλάδο και ανά ειδικότητα, που υπηρετούν σε κάθε σχολική μονάδα,  το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριό τους καθώς και τα ωρολόγια προγράμματα.

Για τον Αύγουστο του 2021:

Α. Γνωρίζουμε τα τμήματα κάθε σχολικής μονάδας;

Η απάντηση είναι ΟΧΙ! Γιατί;

  1. Διότι οι εγγραφές και οι μετεγγραφές ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί (αυτό ορίζεται από την νομοθεσία).
  2. Διότι δεν έχουν εγκριθεί τα ολιγομελή τμήματα. Έχουν εγκριθεί κάποια από τους κατά τόπους περιφερειακούς διευθυντές ενώ όσα δεν έχουν εγκριθεί (και είναι πολλά αυτά) έχουν αποσταλεί στο υπουργείο για να εγκριθούν ή να μην εγκριθούν. Έπρεπε να έχει υπάρξει απόφαση έγκρισης ή μη των τμημάτων. Πονηρό φαίνεται να πιέζουμε να τοποθετήσουμε τους εκπαιδευτικούς σε λειτουργικά κενά χωρίς την ανακοίνωση της έγκρισης των ολιγομελών τμημάτων.
  3. Διότι δεν γνωρίζουμε πόσα τμήματα ειδικών μαθημάτων θα λειτουργήσουν σε κάθε γενικό λύκειο, εφόσον δεν έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο από τους μαθητές που θα φοιτήσουν  στη Γ λυκείου.
  4. Διότι δεν γνωρίζουμε πόσες ώρες μαθητείας θα χρειαστούν στα ΕΠΑΛ.

Β. Γνωρίζουμε το εκπαιδευτικό δυναμικό κάθε ΠΥΣΔΕ;

Η απάντηση είναι ΟΧΙ! Γιατί;

Διότι:

Σε εκκρεμότητα βρίσκονται οι εγκρίσεις των αιτήσεων αποσπάσεων των νεοδιορισθέντων που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών που θα θελήσουν να ακολουθήσουν τους/τις νεοδιόριστους/στες συζύγους τους  για οικογενειακούς λόγους, στο ΠΥΣΔΕ των νεοδιορίστων.

Γ. Γνωρίζουμε το εκπαιδευτικό δυναμικό κάθε σχολικής μονάδας με το υποχρεωτικό διδακτικό του ωράριο;

Η απάντηση είναι ΟΧΙ! Γιατί;

Διότι:

  • Δεν έχουν πληρωθεί οι θέσεις διευθυντών ή υποδιευθυντών στις κενούμενες θέσεις.
  • Δεν γνωρίζουμε ποιοι θα επιλεγούν ως διευθυντές – υποδιευθυντές των ΣΔΕ και των ΔΙΕΚ.

Πώς άραγε επηρεάζουν τα δύο ανωτέρω σημεία το προσωπικό κάθε σχολικής μονάδας;

Θα απαντήσω με παράδειγμα (Η επιλογή των σχολείων είναι τυχαία):

Έστω ότι στο 1ο ΓΕΛ Χαλανδρίου υπάρχει κενούμενη θέση διευθυντή. Τούτη τη χρονική στιγμή, αν δοθούν τα λειτουργικά κενά, θα φαίνονται όλα τακτοποιημένα, χωρίς να χρειάζεται κανένας εκπαιδευτικός οποιασδήποτε ειδικότητας. Όταν πληρωθεί η θέση του διευθυντή του 1ου ΓΕΛ Χαλανδρίου, έστω ότι επιλέγεται με βάση τις οδηγίες που θα σταλούν εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02. Αυτός, σύμφωνα με τα έτη υπηρεσίας του και τον αριθμό τμημάτων του συγκεκριμένου σχολείου,  θα πρέπει να ασκεί και διδακτικά καθήκοντα. Έστω ότι υποχρεούται να διδάσκει έξι ώρες. Σύμφωνα με τη νομοθεσία ο Διευθυντής θα πρέπει πρώτος να συμπληρώσει το υποχρεωτικό διδακτικό του ωράριο. Θα πρέπει λοιπόν να πάρει έξι ώρες από τον τελευταίο τοποθετηθέντα εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ02. Τότε αυτός θα υπολείπεται έξι ωρών και θα πρέπει να πάει σε άλλο σχολείο, για να συμπληρώσει το διδακτικό του ωράριο. Πού θα βρει τότε ώρες, αφού στα λειτουργικά κενά που έχουν ανακοινωθεί τώρα και είναι εσφαλμένα θα έχει τοποθετηθεί άλλος εκπαιδευτικός; Ταυτόχρονα ο επιλεγείς διευθυντής έστω ότι δίδασκε στο 1ο Γυμνάσιο Πειραιά και είχε 18 ώρες μάθημα. Το κενό που προέκυψε από την απομάκρυνσή του ποιος άραγε θα το αναπληρώσει; Εάν γνώριζαν οι εκπαιδευτικοί εξαρχής αυτά τα κενά, θα δήλωναν τις προτιμήσεις τους με διαφορετικό τρόπο και σύμφωνα πάντα με τη νομοθεσία θα διεκδικούσαν άλλες θέσεις.

Αυτό που περιέγραψα ισχύει για κάθε επιλογή στελέχους εκπαίδευσης.

Εάν είναι άγνωστα τα τμήματα των ειδικών μαθημάτων, πώς θα γνωρίζουμε ποιος θα τα διδάξει; Και αυτά αποτελούν ώρες διδασκαλίας που θα μπορούσε να τις διεκδικήσει συνάδελφος που δε συμπληρώνει το υποχρεωτικό διδακτικό του ωράριο.

Συνεπώς, η εμμονή του υπουργείου να τοποθετήσει τώρα εκπαιδευτικούς σε λειτουργικά κενά καθώς και τους αναπληρωτές δηλώνει είτε άγνοια της διαδικασίας είτε αδιαφορία επί της νομίμου διαδικασίας είτε επιβολή της απόψεώς μας , αφού κανείς δεν πρόκειται να αντιδράσει, είτε προβολή προς την κοινωνία ότι όλα καλώς βαίνουν αδιαφορώντας όμως για τη νομιμότητα.

Για να γίνει κατανοητή με περισσότερη σαφήνεια η προαναφερθείσα τοποθέτησή μου, θα πρέπει οι εντέλλοντες να βιώσουν ένα παράδειγμα με ενσυναίσθηση.

Έστω ότι ένας εκ των τριών πολιτικών προϊσταμένων του υπουργείου παιδείας (υπουργός υφυπουργός, Γενικός Γραμματέας) συντονιστής των διαδικασιών για τις υπηρεσιακές μεταβολές των λειτουργικών κενών, του υπουργείου παιδείας είναι εκπαιδευτικός μάχιμος,  έστω δηλαδή ότι εργάζεται σε σχολική μονάδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης και μάλιστα έστω στο ΓΕΛ Σταυρού Θεσσαλονίκης. Η μόνιμη κατοικία  του εκπαιδευτικού έστω ότι είναι στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Ως εκπαιδευτικός πηγαινοέρχεται καθημερινά στο Σταυρό Θεσσαλονίκης. Σκοπός του είναι να βρίσκεται πλησιέστερα στον τόπο της μόνιμης κατοικίας του, δηλαδή να υπηρετήσει σε σχολείο της πόλεως της Θεσσαλονίκης, και μάλιστα πλησίον του σπιτιού του.  Αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς. Περιμένει λοιπόν να ανακοινωθούν τα λειτουργικά κενά, για να δει σε ποια σχολική μονάδα μπορεί να υποβάλει αίτηση για απόσπαση ή για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού του ωραρίου. Όμως εντός του Αυγούστου είναι γνωστό ότι τα λειτουργικά κενά δεν είναι ορθά, διότι δεν έχουν κλειδώσει τα ολιγομελή τμήματα, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές και οι μετεγγραφές και, τέλος, για την περίοδο που διανύουμε δεν έχει ολοκληρωθεί η πλήρωση των κενουμένων θέσεων διευθυντών σχολικών μονάδων. Παρόλα αυτά η ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης προχωρά και ολοκληρώνει τη διαδικασία τοποθέτησης στα εικονικά και τελικά ψευδή λειτουργικά κενά και ένας/μία εκ των  του υπουργείου παιδείας ως απλός καθηγητής δεν μετακινείται από τη σχολική μονάδα που ανήκει οργανικά. Μετά την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων σε λειτουργικά κενά λόγω της επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων στις κενούμενες θέσεις προκύπτει λειτουργικό κενό του κλάδου του σε Γενικό λύκειο πολύ κοντά στον τόπο της μόνιμης κατοικίας του/της. Όμως, για να μην υπάρξει πληθώρα αλλαγών, δεν του/της επιτρέπεται να υποβάλει αίτηση απόσπασης και τη θέση αυτή την καταλαμβάνει αναπληρωτής εκπαιδευτικός. Πώς άραγε φαντάζει στη σκέψη και στο νου ενός εκ των τριών πολιτικών προσώπων του υπουργείου παιδείας εάν ήταν μάχιμοι εκπαιδευτικοί η παρούσα κατάσταση; Θα ήταν αρεστή; Θα την ανεχόταν; Θα τη θεωρούσε νόμιμη; Θα την αποδεχόταν; Θα προσπαθούσε να διεκδικήσει το λειτουργικό αυτό κενό;

Αντίστοιχες καταστάσεις με αυτή που περιέγραψα αναμφίβολα θα προκύψουν, αλλά δυστυχώς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας ενδιαφέρεται μόνον για το φαίνεσθαι και όχι και για την νομιμότητα αυτών. Δεν είναι ηθικό ο πολιτικός προϊστάμενος να διατηρεί δύο θέσεις για να μην αδικηθεί ενώ ταυτόχρονα να αδικεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας με τις εντολές της τους απλούς μάχιμους εκπαιδευτικούς. Πρώτα δηλαδή το προσωπικό συμφέρον. Το συμφέρον των εκπαιδευτικών πού βρίσκεται άραγε;;; Ποιος το διασφαλίζει και ποιος το προασπίζεται;;;

*Αιρετός επί σειρά ετών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;