Ειδική Αγωγή
Εκπαιδευτικοί σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής στην Πάτρα ζητούν εξηγήσεις: «Αδυνατούμε να κατανοήσουμε τους λόγους για τους οποίους η ειδική αγωγή  διαχωρίζεται από την εκπαίδευση, τη στιγμή μάλιστα που φαίνεται να κινδυνεύει  περισσότερο»

Εξηγήσεις για την απόφαση να παραμείνουν ανοικτά τα σχολεία ειδικής αγωγής ζητούν εκπαιδευτικοί της Πάτρας.

Σε ανοικτή επιστολή αναφέρουν πως πολλές σχολικές μονάδες όπου διδάσκουν έχουν ακατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις, που ευνοούν τον συνωστισμό, ενώ αρκετές αίθουσες λειτουργούν χωρίς παράθυρα.

Παράλληλα, η χρήση μάσκας δεν είναι υποχρεωτική σε ειδικές κατηγορίες μαθητών με αναπηρία, ενώ αρκετοί ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Τέλος, οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν πως το προσωπικό καθαριότητας δεν επαρκεί, ενώ δεν έχουν εξασφαλιστεί ασφαλείς συνθήκες για τη μεταφορά των μαθητών.

Αναλυτικά:

Την Παρασκευή 5/2/2021 ανακοινώθηκε από τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας η απόφαση να παραμείνουν σε αναστολή της δια ζώσης εκπαίδευσης  όλες οι σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων στις περιοχές πολύ αυξημένου  κινδύνου για τις: Δημοτική Ενότητα Πατρέων, Δημοτική Ενότητα Χαλκιδέων,  Δημοτική Ενότητα Αγίου Νικολάου της ΠΕ Λασιθίου. Στην ίδια ανακοίνωση δεν έγινε καμία αναφορά/ διαφοροποίηση για τις εκπαιδευτικές δομές Ειδικής Αγωγής των  παραπάνω περιοχών. Εκ των υστέρων διευκρινίστηκε ότι οι δομές ειδικής αγωγής  όλων των βαθμίδων εξαιρούνται από την παραπάνω απόφαση και συνεχίζουν  κανονικά τη λειτουργία τους δια ζώσης. 

Θα θέλαμε να μας γνωστοποιήσετε τους λόγους για τους οποίους η Επιτροπή  εξαίρεσε τα Ειδικά σχολεία και για ποιους λόγους δεν έλαβε υπόψη την  επικινδυνότητα των εν λόγω περιοχών. Σας υπενθυμίζουμε τις δύσκολες συνθήκες  που βιώνουμε καθημερινά στα σχολεία μας, το φόβο για την υγεία του προσωπικού,  των μαθητών και των οικογενειών τους. Οι συνθήκες στα ειδικά σχολεία είναι  ιδιαίτερα επισφαλείς και εκθέτουν σε κίνδυνο όλους τους εμπλεκόμενους στην  εκπαιδευτική διαδικασία. Συγκεκριμένα: 

∙ Τα περισσότερα ειδικά σχολεία στεγάζονται σε ακατάλληλες κτιριακές  εγκαταστάσεις, χωρίς παράθυρα, χωρίς γραφεία εκπαιδευτικών ,όπου  μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό συγχρωτίζονται αδυνατώντας να  τηρηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις. 

∙ Μεγάλο ποσοστό μαθητών ανήκει στις ομάδες υψηλού κινδύνου, με σύνθετα  νευρολογικά νοσήματα. Συνεπώς, είναι πολύ επικίνδυνο τα παιδιά αυτά να  νοσήσουν από covid-19 με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία τη δική τους  και των οικογενειών τους. 

∙ Η χρήση μάσκας δεν είναι υποχρεωτική στις περιπτώσεις μαθητών που ο  βαθμός και το είδος της αναπηρίας δεν το επιτρέπει. Οι περισσότεροι  μαθητές δεν κάνουν χρήση μάσκας, αδυνατούν να τηρήσουν βασικούς  κανόνες υγιεινής και να κρατούν μεταξύ τους αποστάσεις. 

∙ Επίσης, το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό δυσκολεύεται να τηρήσει  αποστάσεις ασφαλείας, αφού έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους μαθητές  και τα βιολογικά τους υγρά, καθώς χρήζουν άμεσης επαφής, καθοδήγησης  και υποστήριξης.  

∙ Σταθερές ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικών δεν μπορούν να ισχύσουν,  αφενός διότι οι ειδικότητες μέσα σε μία δομή (λογοθεραπευτές,  φυσικοθεραπευτές, ψυχολόγοι) συνεργάζονται με όλα τα παιδιά όλων των  τμημάτων, αφετέρου διότι οι ειδικότητες (γυμναστές, θεατρολόγοι, μουσικοί,  κ.α.) συμπληρώνουν ωράριο σε πολλές σχολικές μονάδες του νομού. 

∙ Στις μεταφορές των μαθητών των ειδικών σχολείων δεν έχει επέλθει καμία  τροποποίηση, ώστε να τηρούνται οι προβλεπόμενοι κανόνες αποστάσεων και  ασφαλείας με εμφανή κίνδυνο εξάπλωσης του επιδημιολογικού φορτίου. 

∙ Ακόμη, δεδομένου του επιβαρυμένου ιικού φορτίου της περιοχής, θα έπρεπε  να διενεργούνται συστηματικά τεστ από τον ΕΟΔΥ και φορείς, ώστε να  ελέγχεται η υγειονομική κατάσταση των σχολείων. 

∙ Τέλος, σε κάποια σχολεία δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό καθαριότητας και  υγειονομικό υλικό προστασίας του προσωπικού (μάσκες, γάντια, ρόμπες  κλπ). 

Με βάση όλα τα παραπάνω, τις ιδιαιτερότητες της ειδικής εκπαίδευσης, την  εγγύτητα του προσωπικού με τους μαθητές, τα δρομολόγια, την ακαταλληλότητα των  χώρων κ.ά, θεωρούμε καθήκον μας να σας τονίσουμε για μια φορά ακόμη την έκθεση  και τις συνθήκες επικινδυνότητας που βιώνουμε όλοι στην εργασία μας καθημερινά,  δεδομένων των συνθηκών που υπάρχουν, τον φόβο και την αγωνία που  αισθανόμαστε για την πιθανότητα να νοσήσει κάποιος και να κινδυνέψει η ζωή του,  καθώς όπως είναι γνωστό ανευρίσκονται συνέχεια κρούσματα στα ειδικά σχολεία με  συχνά δύσκολη έκβαση και σοβαρές συνέπειες. 

Αδυνατούμε να κατανοήσουμε τους λόγους για τους οποίους η ειδική αγωγή  διαχωρίζεται από την εκπαίδευση, τη στιγμή μάλιστα που φαίνεται να κινδυνεύει  περισσότερο. 

Οι εκπαιδευτικοί των Ειδικών Σχολείων Πάτρας:  

1οειδικό Νηπιαγωγείο 

2οειδικό Νηπιαγωγείο 

3οειδικό Νηπιαγωγείο 

4οειδικό Νηπιαγωγείο 

1οειδικό Δημοτικό 

2οειδικό Δημοτικό 

4οειδικό Δημοτικό 

Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών/βαρήκοων 

Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών/βαρήκοων 

Ειδικά Τμήματα & Λυκειακές Τάξεις Κωφών/βαρήκοων 18ου Γυμνασίου Και  

Εκπαιδευτικοί του ΕΕΕΕΚ Πάτρας 

Μέλη του ΕΕΠ και του ΕΒΠ ΕΕΕΕΚ Πάτρας 

Εκπαιδευτικοί του ΕΝΕΕΓΥΛ Πάτρας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THEODOROPOYLOS
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Αλέιδα Γκεβάρα μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, αλλά και τα νεανικά του πατέρα της, περιέγραψε με συγκίνηση στους μαθητές...
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα