Μόνιμη τηλεκπαίδευση στα νησιά: Επιστολή στην κ. Μονογυιού
Ανοιχτή επιστολή της Ελευθερίας Ψυχογιού στην βουλευτή κ. Μονογυιού μετά την πρόταση - ερώτηση της στην Βουλή,  για μόνιμες δομές τηλεκπαίδευσης στα νησιά με μέχρι 300 μόνιμους κατοίκους

Ανοιχτή επιστολή στην βουλευτή κ. Μονογυιού στέλνει η Ελευθερία Ψυχογιού, Δημοτική Σύμβουλος Αμοργού και πρόεδρος της ΔΕΠ.

Η κα. Μονογιού είχε καταθέσει ερώτηση στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η οποία αφορούσε μόνιμες δομές τηλεκπαίδευσης στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα μικρονήσια (νησιά με λιγότερους από 300 μόνιμους κατοίκους).

Μέσα από την επιστολή της η κ. Ψυχογιού αναρωτιέται πώς αντιλαμβάνεται η Βουλευτής κα. Μονογυιού τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των παιδιών της νησιωτικής Ελλάδας καθώς επίσης και την έννοια της νησιωτικότητας, που υπογραμμίζεται από το Σύνταγμα;

Η επιστολή

Είναι γεγονός ότι η αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων αποτέλεσε αναγκαία επιλογή για αρκετές χώρες, στην προσπάθειά τους να διασφαλίσουν την υγεία των πολιτών τους.

Ωστόσο κ. Κατερίνα Μονογιού, η πρόταση-ερώτηση σας στην Βουλή,  για μόνιμες δομές τηλεκπαίδευσης στα νησιά με μέχρι 300 μόνιμους κατοίκους, εγείρει την εύλογη ανησυχία μας και πολλά ερωτήματα.

Θα τιμωρηθούν τα παιδιά, σ’ όποιο νησί είναι αριθμητικά λίγα, ενώ την πλήρη ευθύνη για το δημογραφικό πρόβλημα βάσει του Συντάγματος την έχει η πολιτεία;

Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της νησιωτικότητας, που επίσης υπογραμμίζεται από το Σύνταγμα;

Η τηλεκπαίδευση θα είναι η απάντηση στην αδιοριστία μόνιμων εκπαιδευτικών;  Ήρθε για να μείνει, πυροβολώντας το μέλλον το παιδιών μας κι εν τέλει του τόπου μας; Αν παγιωθεί σε νησιά κάτω των 300 κατοίκων ποιος μας λέει ότι δεν θα επεκταθεί και σε άλλα κάπως μεγαλύτερα;

Έρευνα που διεξήχθη από τον ΟΟΣΑ και το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ σχετικά με τα αποτελέσματα της τηλεκπαίδευσης συμπεραίνει ότι η μάθηση σε αυτή τη συνθήκη ήταν  στην καλύτερη περίπτωση, μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό από αυτήν της δια ζώσης εκπαίδευσης.

Επιπροσθέτως η  Επαγγελματική Εκπαίδευση υφίσταται επιπρόσθετη επιβάρυνση όταν  υλοποιείται μόνο με την μορφή της τηλεκπαίδευσης. Στην Β΄ και Γ΄ Λυκείου των Επαγγελματικών Λυκείων  σημαντικό ποσοστό των μαθημάτων είναι εργαστηριακά. Αυτό σημαίνει ότι τα μαθήματα αυτά δεν είναι εφικτό να υλοποιηθούν, με σοβαρές συνέπειες στην πρακτικό μέρος της εκπαίδευσης.

Αναρωτιέμαι πώς αντιλαμβάνεστε τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των παιδιών της νησιωτικής Ελλάδας; Τα δικαιώματα των παιδιών στα νησιά είναι γεγονός ότι  εδώ και αρκετά χρόνια αιμορραγούν.

Επί παραδείγματι οι μαθητές της Αμοργού δεν μπορούν να δώσουν εξετάσεις σε μουσικό πανεπιστήμιο, διότι το υπουργείο δεν στέλνει μουσικό παρότι υπάρχει οργανική θέση.

Τα παιδιά της Αμοργού δεν μπορούν να εισαχθούν σε σχολές που χρειάζεται γραμμικό ή ελεύθερο σχέδιο, διότι ποτέ δεν το διδάχτηκαν.

Τα παιδιά της Αμοργού και πολλών άλλων νησιών δεν είχαν και δεν έχουν ίσες εκπαιδευτικές δυνατότητες κι  ευκαιρίες όπως ορίζει το Σύνταγμα.

Τόσο εσείς κ. Κατερίνα Μονογυιού,  όσο και οι βουλευτές όλων των κομμάτων έχουν καθήκον κι υποχρέωση να υπερασπιστούν τόσο την νησιωτικότητα, όσο και το άρθρο 16 του Συντάγματος της Ελλάδας. Το Κράτος υποχρεούται να ενισχύει τους σπουδαστές  που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία και δεν θα δεχτούμε τίποτα λιγότερο απ’ αυτό.

Εμείς και τα παιδιά μας, εξακολουθούμε να ζούμε «σ' αυτόν τον κόσμο τον μικρό τον μέγα», όπως  περιγράφεται από τον Ελύτη. Μάθαμε την έννοια του μέτρου στα μικρά νησιώτικα σπίτια. Νιώσαμε την απεραντοσύνη του Θεού στα πιο μικρά ξωκλήσια που κοσμούν τις πιο ψηλές βουνοκορφές. Βρήκαμε την περηφάνεια αυτής της Χώρας στα μάτια της Αμοργιανής κυρά Ειρήνης, που κατοικεί μόνη της σε ένα μικρόνησο, το  Κίναρος και το κράτος δεν την έχει απογράψει ως ύπαρξη. Ελπίδα μας, κι ελπίδα για το μέλλον της νησιωτικής κοινωνίας είναι το κάθε παιδί.

Δεν πρόκειται λοιπόν να δεχτούμε σε κανένα νησί, για κανένα λόγο, την καθιέρωση της τηλεκπαίδευσης ως μόνιμο τρόπο «διδασκαλίας». Κανένα από τα μεγαλεπήβολα σχέδια της όποιας κυβέρνησης για ανάπτυξη, δεν μπορεί να συγκριθεί με την αναγκαιότητα λειτουργικών σχολείων στα νησιά μας.   

Κάθε φορά που κάνετε τον σταυρό σας, να θυμάστε τόσο εσείς,  όσο και η κ. Κεραμέως, ότι ο Κοσμάς ο Αιτωλός έλεγε: «Είναι προτιμότερο να έχει κανείς σχολείο στον τόπο του, παρά βρύσες και ποτάμια.» 

Ελευθερία Ψυχογιού

Δημοτική Σύμβουλος Αμοργού

και πρόεδρος της ΔΕΠ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ολτεε
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
Τι συζήτησε το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ με την υφυπουργό Παιδείας κ.I.Λυτρίβη
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
τεχν
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες
Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κωνσταντίνος Καραγκούνης, ανέφερε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 300.000 κενές θέσεις σε τεχνικές ειδικότητες,...
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες