Πώς μπορούν οι εκπαιδευτικοί να βοηθήσουν τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
Μερικά στοιχειώδη πράγματα που μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί για να βοηθήσουν τους μαθητές με δυσλεξία

Κάθε σχολική τάξη (και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση) έχει κάποιους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Για να είναι αποτελεσματικός ένας καθηγητής/μία καθηγήτρια, καταρχήν πρέπει να γνωρίζει μερικά βασικά έστω στοιχεία για τις μαθησιακές δυσκολίες, να έχει ευαισθησία, υπομονή και ευελιξία στους τρόπους διδασκαλίας.

Οι περισσότεροι μαθητές, έχουν τις ικανότητες και τις δυνατότητες να προοδεύσουν και αυτό που συνήθως τους κρατά πίσω είναι οι αδιάφοροι εκπαιδευτικοί και τα πολλά αρνητικά του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ας δούμε όμως μερικά στοιχειώδη πράγματα που μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί για να βοηθήσουν τους μαθητές με δυσλεξία:

Διακριτική βοήθεια

Βοηθήστε διακριτικά τους μαθητές, ελέγχοντας την πρόοδο σε μια εργασία, ενθαρρύνοντας ή ακόμα και βοηθώντας πρακτικά στην λύση μιας άσκησης. π.χ. δείξτε μια λέξη κλειδί, υπογραμμίστε μια πρόταση, προτείνετε κάποιες ιδέες σε μια έκθεση κλπ.

Επικοινωνία και κατανόηση

Μιλήστε με τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και βεβαιώστε τους ότι κατανοείτε τις δυσκολίες τους και ότι θα τους βοηθάτε. Κάντε τα παιδιά να νοιώσουν αποδεκτά και ότι έχουν κάποιον που σέβεται τις δυσκολίες τους.

Περιλήψεις-Σχεδιαγράμματα

Κάντε σχεδιαγράμματα του μαθήματος στον πίνακα ή ακόμα καλύτερα και τυπωμένα ώστε τα παιδιά να τα παίρνουν σπίτι τους και να βοηθιούνται στην μελέτη τους. Τονίστε τις λέξεις κλειδιά και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο που θα βοηθήσει στην εκμάθηση.

Διόρθωση γραπτού

Δώστε έμφαση στην προσπάθεια και βαθμολογείστε με επιείκεια. Δώστε έμφαση στο γεγονός ότι έχει μελετήσει και έχει προσπαθήσει, άσχετα αν δεν είναι ικανοποιητικό το τελικό αποτέλεσμα σε μια γραπτή ή προφορική δοκιμασία. Προσοχή, μην γεμίζετε το γραπτό με παρατηρήσεις και διορθώσεις, παρά μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο!

Ενθάρρυνση

Έπαινος σε κάθε προσπάθεια και βελτίωση του μαθητή, θα του δώσει δύναμη και κίνητρο να συνεχίσει να προσπαθεί. Τονίστε ακόμα και την πιο μικρή πρόοδο!

Εργασίες για το σπίτι

Αν είναι εφικτό, μειώστε τον όγκο των εργασιών για το σπίτι ή ακόμα και ειδικά για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Αφήστε τα παιδιά να επιλέξουν αν θέλουν να κάνουν μια εργασία γραπτά ή στον υπολογιστή.

Πηγή: paidagwgos.blogspot.com

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

ΟΙΕΛΕ για νομοσχέδιο Κεραμέως: Καταργείται το προστατευτικό καθεστώς των συμβάσεων εργασίας των εκπαιδευτικών
ΟΙΕΛΕ για νομοσχέδιο Κεραμέως: Καταργείται το προστατευτικό καθεστώς των συμβάσεων εργασίας των εκπαιδευτικών
Το κείμενο ανάλυσης των επιπτώσεων του νομοσχεδίου Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση έχουν επιμεληθεί το Προεδρείο της ΟΙΕΛΕ σε συνεργασία με τους...
ΟΙΕΛΕ για νομοσχέδιο Κεραμέως: Καταργείται το προστατευτικό καθεστώς των συμβάσεων εργασίας των εκπαιδευτικών
Πρόεδρος ΔΣΑ για νομοσχέδιο για διαδηλώσεις: Δεν μπορεί να γίνει καμία πορεία - Θα φτιάξουμε αυτοφοράκηδες πορειών
Πρόεδρος ΔΣΑ για νομοσχέδιο για διαδηλώσεις: Δεν μπορεί να γίνει καμία πορεία - Θα φτιάξουμε αυτοφοράκηδες πορειών
Ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (ΔΣΑ), Δημήτρης Βερβεσός, μίλησε για το νόμο για τον περιορισμό των συναθροίσεων και των διαδηλώσεων
Πρόεδρος ΔΣΑ για νομοσχέδιο για διαδηλώσεις: Δεν μπορεί να γίνει καμία πορεία - Θα φτιάξουμε αυτοφοράκηδες πορειών