1ο γυμνάσιο Ρέντη: 7 πειραματικές τεχνολογικές έρευνες
Στο πλαίσιο των πειραματικών ερευνών που αποτελούν αντικείμενο του μαθήματος της τεχνολογίας στη γ΄γυμνασίου , μαθητές/τριες του τμήματος Γ2 του 1ου γυμνασίου Ρέντη  σε μικρές ομάδες των 2-4 υποομάδων  διερεύνησαν  τα παρακάτω θέματα :

Πειρ. έρευνα 1η : Αριθμός  μακαρονιών και αντοχή βάρους γεφυρών δέσμης από μακαρόνια:

Η δοκιμή των υλικών στη μηχανική συχνά συνεπάγεται σκόπιμα σπάσιμο (κάταγμα) των πραγμάτων που δοκιμάζονται. Ένα σκέλος σπαγγέτι σπάει εύκολα; Θα σπάσει ξαφνικά αντί να τεντώσει ή θα κάμπτεται αργά σαν όλκιμο υλικό; Τι θα συμβεί όταν  συνδυάσουμε πολλούς κλώνους μακαρονιών ; Η δέσμη  θα κερδίζει επιπλέον δύναμη από την αναλογική αύξηση των κλώνων;  

ΟΙ μαθητές/τριες  διερεύνησαν και υπολόγισαν  την αναλογία αντοχής / βάρους ή το βάρος που μπορεί να στηρίξει μία δοκός μακαρονιών,  σε σχέση με το βάρος των αριθμού των μακαρονιών που την υποστηρίζουν. 

Πειρ. έρευνα  2η: Δομή γεφυρών από αυγά και αντοχή τους σε βάρος

Το  κέλυφος των αυγών είναι ένα φυσικό παράδειγμα μιας αψίδας. Στη πειραματική τους  έρευνα  οι μαθητές και μαθήτριες , μελέτησαν  πως  η διαφορετική  δομή ( τριγωνική ή τετραγωνική)  των αυγών, μπορεί να αντέξει το βάρος βιβλίων  που τοποθετήθηκαν πάνω της και  να καταλήξει στο συμπέρασμα, ποια δομή είναι καταλληλότερη για τον τομέα των κατασκευών.

01_antohi_gefyras_desmis_makaronion_.png

 Πειρ. έρευνα  3η: Θερμική αγωγιμότητα μετάλλων

Θερμική αγωγιμότητα είναι το χαρακτηριστικό ενός υλικού που περιγράφει πόσο γρήγορα μπορεί να περάσει η θερμότητα μέσω αυτού του υλικού. Άρα, είναι η ικανότητα να μεταδίδει θερμότητα. Η θερμική αγωγιμότητα ενός υλικού είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών θέρμανσης και ψύξης.

Η ομάδα των μαθητών/τριών αποφάσισε με βάση αυτές τις διαπιστώσεις  να κάνει μια έρευνα με βάση την θερμική αγωγιμότητα,  δηλαδή να διερευνήσει ποιο μέταλλο  (χαλκός, ορείχαλκος,  ανοξείδωτο ατσάλι ) είναι καλύτερος αγωγός  της θερμότητας.

02_ereyna_domis_kai_antohis_aygon.png

Πειρ. έρευνα 4η: Ποσότητα γλυκερίνης και χρόνος διατήρησης φυσαλίδων

Όλοι/ες αγαπάμε τις φυσαλίδες!  Αν δοκιμάσουμε όμως  να φτιάξουμε  μια φούσκα με απλό νερό, θα δούμε ότι δεν λειτουργεί. Αν όμως προσθέσουμε  ένα απορρυπαντικό στο διάλυμά μας, τότε χαλαρώνει η επιφανειακή τάση του νερού, επιτρέποντάς του να έχει πιο ελαστικές ιδιότητες και έχουμε τις σαπουνόφουσκες

Έπειτα από έρευνα στο διαδίκτυο, οι μαθητές/τριες διάβασαν  ότι η προσθήκη γλυκερίνης στο διάλυμα νερού-απορρυπαντικού, βοηθά στην μεγαλύτερη διατήρηση των φυσαλίδων και προχώρησαν  στην συγκεκριμένη έρευνα για να το διαπιστώσουν και πειραματικά

Πειρ. έρευνα 5η: Είδος υλικού και χρόνος διατήρησης του στατικού ηλεκτρισμού

Ο στατικός ηλεκτρισμός είναι η συσσώρευση ηλεκτρικού φορτίου σε ένα αντικείμενο. Ο στατικός ηλεκτρισμός μπορεί να δημιουργηθεί τρίβοντας ένα αντικείμενο σε ένα άλλο αντικείμενο. Αυτό συμβαίνει επειδή το τρίψιμο απελευθερώνει αρνητικά φορτία, που ονομάζονται ηλεκτρόνια, τα οποία μπορούν να συσσωρευτούν σε ένα αντικείμενο για να παράγουν ένα στατικό φορτίο.

Τα μέλη της υποομάδας των μαθητών/τριών, με την βοήθεια ενός μπαλονιού , επιδίωξαν  να ερευνήσουν αν διάφορα καθημερινά υλικά προσελκύουν περισσότερο η λιγότερο στατικό ηλεκτρισμό, με την τριβή του μπαλονιού στην επιφάνειά τους και στη συνέχεια με την μέτρηση του χρόνου προσκόλλησής του στο τοίχο

03_posotita_glykerinis_hronos_diatirisis_ton_fysallidon_.png

Πειρ. έρευνα 6η: Θερμοκρασία και ανάπτυξη μούχλας σε ψωμί του τοστ

     Η μούχλα που δεν είναι τίποτα άλλο παρά μύκητες, μπορεί να προσβάλει πολλά τρόφιμα και να αλλοιώσει την όψη, την υφή, τη γεύση και τη μυρωδιά τους. Οι μαθητές /τριες για να διαπιστώσουν πως αναπτύσσεται η μούχλα στα τρόφιμα   , επέλεξαν μία  πειραματική έρευνα με ένα συνηθισμένο είδος διατροφής , όπως οι φέτες του ψωμιού του τοστ  και διερεύνησαν αν οι  συνθήκες θερμοκρασίας, που επικρατούν στους εσωτερικούς χώρους μιας κατοικίας, ευνοούν την ανάπτυξή της .

Πειρ. έρευνα 7η: Είδος φρούτου και εμφάνιση μούχλας σε αποθήκευση εκτός ψυγείου

Η μούχλα μπορεί να αναπτυχθεί σχεδόν σε κάθε τρόφιμο, ωστόσο πιο ευαίσθητα είναι όσα έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό, όπως τα πορτοκάλια , τα μήλα , τα ακτινίδια και οι μπανάνες.

Οι μαθητές σχεδίασαν μία έρευνα με θέμα την ανάπτυξη μούχλας σε 4 γνωστά φρούτα με την δημιουργία συνθηκών υγρασίας και αποθήκευσης σε σκιερό μέρος και  έκαναν παρατηρήσεις σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα την ανάπτυξη της μούχλας, αξιολογώντας της σε ποσοστό επί τοις 100 (%)

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro-aei.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
Ο φοιτητής, ο οποίος είχε ήδη ολοκληρώσει δύο ακαδημαϊκά έτη, διέκοψε τη φοίτησή του προκειμένου να εγγραφεί στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών...
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή