shmaia parelasi
Ποιο είναι το πάπλωμα; Ο τρόπος και ο χρόνος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση θέλει να εφαρμόσει μία σκληρή, εκπορευόμενη απ’ τις οδηγίες του ΟΟΣΑ για την παιδεία αξιολόγηση, με επιπτώσεις τουλάχιστον στην μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη, εγκαθιστώντας μία κουλτούρα συνεχούς και εντατικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου ακόμα και από φορείς εκτός του υπουργείου παιδείας

Κλήρωση ή αριστεία για την σημαία; Ο κακός χαμός. Απόφαση του ΣτΕ που δεν βρίσκει αντισυνταγματική την προηγούμενη ρύθμιση για την κλήρωση. Εγκύκλιοι της υφυπουργού Παιδείας κ. Ζαχαράκη «υπό την διαλυτική αίρεση» της ψήφισης του σχετικού νόμου για την σημαία και την δημοσίευσή του στο ΦΕΚ, που τροποποιεί τον προηγούμενο για την κλήρωση. Ανακοίνωση της Δ.Ο.Ε. με γνωμοδότηση της νομικής της συμβούλου περί παράνομων εγκυκλίων πριν την δημοσίευση του νέου νόμου στο ΦΕΚ, με την προτροπή της μη εφαρμογής τους από τους εκπαιδευτικούς «υπαλλήλους». Μία παρατήρηση επ’ αυτού: Μικρής πρακτικής σημασίας η ανακοίνωση αυτή, διότι σήμερα ψηφίζεται ο νέος νόμος και το πολύ σε μία εβδομάδα θα δημοσιευθεί στο ΦΕΚ. Άρα πολύ κακό για το τίποτε; Όχι, το αντίθετο θα έλεγα. Μία ελάχιστη γεύση μας δίνει η ομιλία της υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως στη Βουλή. Αναφέρει ειδικότερα, απαντώντας σε σχετικές αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι δεν ευθυγραμμίζεται με την απόφαση του ΣτΕ, η οποία δεν βρήκε αντισυνταγματική την προηγούμενη ρύθμιση για την κλήρωση: «…Εμείς ποτέ δεν είπαμε ότι η ρύθμιση για την κλήρωση είναι αντισυνταγματική. Εμείς νομοθετούμε εκφράζοντας την ιδεολογική μας αντίθεση σε αυτήν και προχωράμε σε διαφορετική ρύθμιση για την επιλογή του σημαιοφόρου, βάσει επίδοσης. Η κίνησή μας αυτή πρόκειται για κίνηση πρωτίστως συμβολισμού, με σκοπό την επιβράβευση της προσπάθειας των μαθητών και την παροχή κινήτρου για την βελτίωση των επιδόσεών τους, ήδη από φέτος για το διδακτικό έτος 2019-2020…».

Κίνηση συμβολισμού για την ιδεολογική θεώρηση της Ν.Δ. για τον τρόπο επιβράβευσης των αρίστων μαθητών των δημοτικών σχολείων. Στόχευση αιχμής της πολιτικής του κυβερνώντος κόμματος για την εκπαίδευση.

Όλα τα παραπάνω είναι τα δεδομένα για την υπόθεση της σημαίας μέχρι σήμερα. Επιτρέψτε μου να μην ασχοληθώ με την πολιτική και νομική ουσία της υπόθεσης, αλλά με τον παρασκηνιακό πόλεμο που μαίνεται πίσω και γύρω από αυτήν, σύμφωνα πάντα με την συνομωσιολογική μου προσέγγιση που πάντοτε βασίζεται σε ενδείξεις και όχι σε αποδείξεις. Πώς θα μπορούσε άλλωστε να υπάρχουν αποδείξεις για κάτι που εξελίσσεται παρασκηνιακά;

Παρακάτω θα προσπαθήσω να επιχειρηματολογήσω για το γεγονός ότι ο καυγάς γίνεται για το πάπλωμα και όχι για την σημαία.

Ένδειξη πρώτη. Κυβερνητικός προγραμματισμός για την θεσμοθέτηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών εντός Δεκεμβρίου.

Ένδειξη δεύτερη. Δηλώσεις Κεραμέως κατά την επίσκεψή της στο νησί της Λέρου για το ότι η άμεση και ευθεία επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς είναι ο καλύτερος τρόπος για να μαθαίνει τα προβλήματα της εκπαίδευσης από πρώτο χέρι.

΄Ενδειξη τρίτη. Η σημαία στον άριστο ως συμβολισμός της πολιτικής της Ν.Δ. για την εκπαίδευση.

Ένδειξη τέταρτη. Βαρυσήμαντη ανακοίνωση της Δ.Ο.Ε. περί παράνομων εγκυκλίων της υφυπουργού κ. Ζαχαράκη για την σημαία στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου. Παρατήρηση: Άλλες φορές για μεγαλύτερης πρακτικής για τους εκπαιδευτικούς σημασίας θέματα η Δ.Ο.Ε. τήρησε «σιγήν ιχθύος». Τώρα υπερθεματίζει, μάλλον αχρείαστα, δεδομένου ότι ο νόμος θα δημοσιευθεί εγκαίρως στο ΦΕΚ. Χτύπημα θα μπορούσα να το πω και κάτω από τη μέση, για ένα μέγιστης για τη Ν.Δ συμβολικής σημασίας θέμα για την πολιτική της ιδεολογία στον τομέα της εκπαίδευσης. Ας σημειωθεί ότι στη ΔΟΕ επικρατεί η συνδικαλιστική παράταξη της Ν.Δ η ΔΑΚΕ.

Που θέλω να καταλήξω; Επισημαίνω και πάλι ότι όλα τα συμπεράσματα που παραθέτω προκύπτουν απ’ τη συνομωσιολογική μου θεώρηση των πραγμάτων και από την εμμονή που έχω να ψάχνω πάντα πίσω απ τα γεγονότα και να «ανακαλύπτω» φανταστικές πλεκτάνες και εχθρούς.

Πιστεύω ότι όλος ο καβγάς για τη σημαία γίνεται για το πάπλωμα, όπως είπα παραπάνω. Ποιο είναι το πάπλωμα; Ο τρόπος και ο χρόνος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Η κυβέρνηση θέλει να εφαρμόσει μία σκληρή, εκπορευόμενη απ’ τις οδηγίες του ΟΟΣΑ για την παιδεία αξιολόγηση, με επιπτώσεις τουλάχιστον στην μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη, εγκαθιστώντας μία κουλτούρα συνεχούς και εντατικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου ακόμα και από φορείς εκτός του υπουργείου παιδείας.

Σε αυτήν την στόχευση και την πρόθεση βρίσκει αντιμέτωπους ακόμα και τους παραταξιακούς της συνδικαλιστές, οι οποίοι δεν μπορούν να ελέγξουν τη βάση τους στον εκπαιδευτικό κόσμο προς την οποία τάζουν μία ελαφριά και άνευ ουσίας αξιολόγηση, η οποία θα εφαρμοστεί σε βάθος χρόνου, γνωρίζοντας όμως ότι αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί γιατί η παρούσα όπως και η προηγούμενη κυβέρνηση έχει δεσμευθεί για κάτι διαφορετικό.

Σε αυτή τους την τακτική δεν έχουν βρει έως τώρα συμπαραστάτες στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου, για τον λόγο αυτό επιδεικνύουν με λεονταρισμούς τις δυνάμεις τους χτυπώντας ένα συμβολικό και μεγάλης επικοινωνιακής σημασίας θέμα για την κυβέρνηση, όπως η αριστεία και η σημαία. Είναι σαν να λένε: «Προσέξτε. Είμαστε και εμείς εδώ. Μπορούμε να σας κάνουμε χαλάστρα. Δώστε μας κάτι τουλάχιστον για τα μάτια του κόσμου».

Μέσα σε όλη αυτή τη διαμάχη βρίσκει πρόσφορο έδαφος και η αντιπολίτευση να κάνει το κομμάτι της, έχοντας υποτιθέμενο συμπαραστάτη και την απόφαση του ΣτΕ. Όμως τεχνηέντως κάνει πως δεν ξέρει ή παραγνωρίζει το γεγονός ότι με την απόφαση αυτή το ΣτΕ έκρινε ότι η προσφυγή γονέων για την αντισυνταγματικότητα της κλήρωσης για την σημαία δεν ευσταθεί και την απέρριψε. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια εξ αντιδιαστολής ότι η νέα ρύθμιση για την σημαία στον άριστο είναι αντισυνταγματική, ούτε χαράσσεται γραμμή για τον τρόπο που πρέπει να νομοθετήσει η κυβέρνηση επ’ αυτού.

Έτσι πιστεύω ότι έχουν τα πράγματα και μάλιστα από μία θέση ανεξάρτητη και έξω από αυτά. Απλά και μόνο από το συσχετισμό κάποιων φαινομενικά ασύνδετων γεγονότων. Δεν πειράζει έτσι είναι η πολιτική και ο συνδικαλισμός και ορισμένα πράγματα γίνονται και δεν λέγονται και άλλα λέγονται και δεν γίνονται.

Αυτό όμως που με ενοχλεί είναι ότι δήθεν όλοι κοπτόμαστε για το καλό των μαθητών και ανησυχούμε τάχα για τον αιφνιδιασμό που θα αντιμετωπίσουν στην παρέλαση και για την έλλειψη ή ανεπάρκεια προετοιμασίας για αυτήν.

Αν όμως πραγματικά για αυτό ενδιαφερόμασταν θα αφήναμε κατά μέρος διαδικαστικής φύσεως νομικές λεπτομέρειες και θα επικεντρωνόμασταν στην ουσία. Ποια είναι η ουσία; Αφού εκδόθηκαν εγκαίρως για την προετοιμασία των μαθητών οι εγκύκλιοι της υφυπουργού κ. Ζαχαράκη υπό την διαλυτική αίρεση της δημοσίευσης του νόμου στο ΦΕΚ όλοι οι εμπλεκόμενοι είχαμε την υποχρέωση, εάν είχαμε κατά νου και μόνο το συμφέρον και το καλό των παιδιών, να τα προετοιμάσουμε εγκαίρως και άρτια, αφήνοντας κατά μέρος τις επιφυλάξεις μας μόνο στο γραφειοκρατικό πεδίο υποβάλλοντας σχετικές παρατηρήσεις νομικής φύσεως.  Γιατί τόσο κακό για το τίποτα; Ο νόμος ψηφίζεται σήμερα και εντός ολίγων ημερών με την δημοσίευσή του στο ΦΕΚ θα ισχυροποιήσει αναδρομικά τις παραπάνω εγκυκλίους. Αλλά είπαμε ο καυγάς γίνεται για το πάπλωμα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα