Thumbnail
Ένα θεατρικό έργο του 6ου ΓΕΛ Λάρισας που συμπεριλαμβάνει Τέχνη, Φυσικές Επιστήμες, Πρόσβαση στην Αναπηρία και Ενσυναίσθηση

Η θεατρική ομάδα του 6ου ΓΕΛ Λάρισας συμμετέχει και φέτος στο σχολικό θεατρικό διαγωνισμό “Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο” (του SCIENCE VIEW με την υποστήριξη των ΕΚΠΑ, OSOS και CASE) που πραγματοποιείται στην Ελληνογερμανική Αγωγή στην Παλλήνη, το Σάββατο 6 - 7 Απριλίου 2019 και στο Noesis στη Θεσσαλονίκη στις 13-14 Απριλίου 2019. Η παράσταση του σχολείου  θα παρουσιαστεί στην αίθουσα εκδηλώσεων της Ελληνογερμανικής Αγωγής, το Σάββατο 6 Απριλίου 2019 και ώρα 3.00μμ. Η πρόσβαση είναι ελεύθερη στο κοινό (διάρκεια παράστασης 20’).

Ιστορικό

Στο πλαίσιο της δράσης αυτής, οι μαθητές καλούνται να υλοποιήσουν μια θεατρική παράσταση σχετική με επιστημονικά θέματα και να μάθουν θετικές επιστήμες με δημιουργικό τρόπο. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο site  http://lstt.eu/

Η θεατρική  αυτή δράση ξεκίνησε ως πρότασή μας στο OSOS (Οpen school for Open Societies) με επιταχυντή τη δράση “Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο”. Ο υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Λάρισας, Δημήτρης Νάκος  πρότεινε στο σχολείο μας, φέτος, να δημιουργήσει ένα σενάριο CSI με πειράματα που θα είχαν σχέση με την εγκληματολογική έρευνα. Η παρουσίαση του θεατρικού επίσης αποτελεί διάχυση της δουλειάς μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+  ΚΑ229 με τίτλο “Handicap, Inclusion et Tutorat: la mobilité dans 4 pays pour reussir “ (HITMOB-4R). Αντικείμενο αυτού του προγράμματος είναι η ενσωμάτωση και η σχολική επιτυχία παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω του θεάτρου και άλλων μορφών Τέχνης από παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας . Μ’ αυτό το θεατρικό ξεκινήσαμε και μια συνεργασία με την διδάκτορα εκπαιδευτικό - εργοθεραπεύτρια Αικατερίνη Κατσιάνα από το ειδικό σχολείο Νεάπολης.

Υπόθεση Θεατρικής Παράστασης

Κάποιος πίνακας μεγάλης αξίας κλέβεται και ένας φύλακας δηλητηριάζεται στην Πινακοθήκη Κατσίγρα της Λάρισας. Κατηγορείται για το έγκλημα πρώην υπεύθυνος ασφαλείας της Πινακοθήκης. Η κόρη του, φοιτήτρια εγκληματολογίας, αποφασίζει να ανακαλύψει με τους φίλους της τα απαραίτητα επιστημονικά στοιχεία στον τόπο του εγκλήματος, ώστε να αποδείξει την αθωότητα του πατέρα της. Το σενάριο ανάγει σε παρόμοια μυστηριώδη κλοπή στην Πινακοθήκη Κατσίγρα το 2016 που δεν διαλευκάνθηκε ποτέ.

Στόχοι - Μελλοντικές παραστάσεις - Συντελεστές

Το θεατρικό, εκτός από τον επιμορφωτικό  και επιστημονικό του ρόλο, στοχεύει να είναι προσβάσιμο στην αναπηρία και να ευαισθητοποιεί τον θεατή υπέρ της ομαλής, αυτεξούσιας και επιτυχούς ενσωμάτωσης των ΑΜΕΑ στην κοινωνία.

Η παράσταση συνοδεύεται από επιστημονικά πειράματα εντοπισμού του ενόχου και γρίφους ως διάδραση που όμως δεν αποτελούν μέρος της παράστασης στο  διαγωνισμό “Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο”. Ωστόσο κατά την παράσταση στην Αθήνα αυτό το Σάββατο, στις 6 Απριλίου 2019, οι θεατές συμμετέχουν διαδραστικά με κουίζ.

Ο τίτλος του έργου “CSI στην Πινακοθήκη Κατσίγρα” στρέφει  την προσοχή του κοινού, αλλά και των μαθητών μας σε ένα χώρο της πόλης μας, κοντά στο σχολείο μας, που μας τιμά με την καλλιτεχνική και δομική αρτιότητα, καθώς και την πολιτιστική προσφορά στην τοπική κοινωνία.

Ολόκληρο το θεατρικό και πειραματικό μέρος θα παρουσιαστεί στην εκδήλωση του ΕΚΦΕ Λάρισας “Σχολείο ανοιχτό στην Κοινωνία” στις 19 Απριλίου 2019 στο Αμφιθέατρο της Ιατρικής Σχολής (πρώην κλινική Κατσίγρα). Επιπλέον, θα παρουσιαστεί και στις 19 Ιουνίου 2019 στο αμφιθέατρο του σχολείου μας στην τελική απολογιστική εκδήλωση του 6ου ΓΕΛ Λάρισας για τη σχολική περίοδο 2018-19, ενώ  στα Αγγλικά θα παρουσιαστεί στην Πολωνία κατά την τρίτη κινητικότητα του HITMOB-4R το Σεπτέμβριο 2019.

Το σενάριο του θεατρικού έγραψαν οι μαθήτριες Βασιλική Καρατζιόλη και Βασιλική Τσαλέρα. Η ομάδα των μαθητών που απασχολείται στη  συνολική δράση αποτελείται από 36 μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί που υποστηρίζουν/συμμετέχουν στη δράση είναι: Βελησσαρίου Χρύσα, ΠΕ0401 (συντονισμός, παραγωγή), Ονουφριάδου Ελένη,   ΠΕ02 (φιλολογική επιμέλεια), Ντάκος Ιωάννης, ΠΕ08 (κατασκευή σκηνικών), Ελπινίκη Διαμαντά ΠΕ11 (χορευτική απόδοση), Νάκος Δημήτριος ΠΕ0401, υπεύθυνος ΕΚΦΕ Λάρισας (ιδέα, πειραματικό μέρος) , Νοτοπούλου Χριστίνα, Δασκάλα (Νοηματική), Κατσιάνα Αικατερίνη, Εργοθεραπεύτρια Ειδικό Σχολείο Νεάπολης (σύστημα Braille, αισθητηριακοί γρίφοι, αναπηρία). Διευθύντρια 6ου ΓΕΛ Λάρισας είναι η  Ευθυμία Αργυρακούλη

Δείτε το πρόγραμμα ΕΔΩ

afisa_csi_2.jpg

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

toualeta
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους
Όπως μάλιστα η ίδια διευκρινίζει με τους μύθους ότι η αυτοϊκανοποίηση μπορεί να οδηγήσει σε τύφλωση ή στην ανάπτυξη τριχοφυΐας στις παλάμες δήλωσε...
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους