Αξιότιμη κ. Πρύτανι
Έχουν περάσει τέσσερις ημέρες από την συνάντηση που είχατε με τον Υπουργό Παιδείας και η Σύγκλητος της οποίας ήσασταν εντολοδόχος παραμένει χωρίς επίσημη ενημέρωση εκ μέρους σας.
Βεβαίως το Πανεπιστήμιο έχει ενημερωθεί ανορθόδοξα μέσω της διάδοσης των μηνυμάτων όσων συμμετείχαν στη συνάντηση και μέσω της διάδοσης φημών και προσωπικών συναντήσεων. Από αυτά προκύπτει ότι πιθανώς μεταφέρθηκαν στον Υπουργό προτάσεις που δεν έχουν τύχει της έγκρισης της Συγκλήτου και ότι αυτό θα συνεχιστεί σε νέα συνάντηση το Σάββατο 30/3 χωρίς να έχει προηγηθεί ενημέρωση και σχετική απόφαση της Συγκλήτου.
Εκ των αναρτήσεων διαφόρων συναδέλφων στη δημόσια λίστα tovima, έχει γίνει κατά τη γνώμη μου διαφανής σε ολόκληρη την πανεπιστημιακή κοινότητα η στόχευση της διαδικασίας που ακολουθείται. Πρόκειται ακριβώς για την ίδια διαδικασία που ακολουθήθηκε τον τελευταίο χρόνο και οδήγησε τελικά στην καθολική απόρριψη του σχεδίου την οποία δείχνετε να μην αντιλαμβάνεστε.
Υπενθυμίζω ότι:
1. Ουδέποτε η Σύγκλητος αποφάσισε την εκχώρηση των αρμοδιοτήτων της, σε επιτροπή οποιασδήποτε σύνθεσης, όσον αφορά στον στρατηγικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη του ιδρύματος και ειδικότερα όσον αφορά στη γνωμοδότηση σχετικά με τη συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία, κατάργηση και μεταβολή της έδρας του οικείου Α.Ε.Ι., καθώς και για την ίδρυση, κατάργηση, συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία και μεταβολή έδρας Σχολής ή Τμήματος του οικείου Α.Ε.Ι.
2. Όλες αυτές οι αρμοδιότητες αναφέρονται ρητά στο άρθρο 13 του νόμου 4485/2017 (Νόμος Γαβρόγλου) ο οποίος υποθέτω ότι συνεχίζει να ισχύει τουλάχιστον κατά το μέρος που μας αφορά.
Με βάση τα ανωτέρω θεωρώ ότι
Είναι εντελώς αντικανονική η διαδικασία απευθείας προώθησης επιμέρους αιτημάτων τμημάτων ή σχολών οπουδήποτε εκτός από τη Σύγκλητο του ιδρύματος και δημιουργεί πολύ κακό προηγούμενο.
Οφείλει να γίνει σαφές ότι η οποιαδήποτε επιμέρους πρόταση προς τη Σύγκλητο δεν συνεπάγεται και συνολική αποδοχή του σχεδίου το οποίο άλλωστε έχει ήδη απορριφθεί με κύρια επιχειρήματα την προχειρότητα και την εξάπλωση του πανεπιστημίου σε έξι πόλεις.
Το κλίμα που έχει διαμορφωθεί δεν παρέχει αυτή τη στιγμή τα απαραίτητα εχέγγυα για μια συζήτηση της ανάπτυξης του Πανεπιστημίου με οποιαδήποτε ακαδημαϊκά κριτήρια. Παρόλα αυτά η Σύγκλητος είναι εκείνη που μπορεί να δεχτεί ή όχι να προχωρήσει.
Η πανεπιστημιακή κοινότητα δεν αντιλαμβάνεται γιατί πρέπει να παρακολουθήσει τη βιασύνη που έχει ο υπουργός να ‘κλείσει’ το θέμα. Με οποιαδήποτε ηθικά και ακαδημαϊκά κριτήρια δεν είναι δυνατόν να ιδρυθεί σήμερα νέο τμήμα του Πανεπιστημίου μας και να λειτουργήσει το Σεπτέμβριο! Γιατί μια πρόταση που απερρίφθη πριν από μια εβδομάδα ως πρόχειρη και ατεκμηρίωτη συνεχίζει να είναι τέτοια και μια εβδομάδα μετά αφού δεν μεσολαβεί στοιχειωδώς επαρκής χρόνος.
Αναμένω και ελπίζω ότι τις επόμενες ημέρες τα τμήματα και οι σχολές θα θελήσουν να εκφραστούν με όποιο τρόπο θεωρούν πρόσφορο τόσο επί του θέματος όσο και επί της διαδικασίας που ακολουθείται. Ιδιαίτερα τα τμήματα θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να συνυπολογίσουν το γεγονός ότι η διαδικασία που ακολουθείται σε συνδυασμό με το νέο σύστημα εισαγωγής μπορεί να τα οδηγήσουν στην ομάδα των τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης με συνέπειες που δεν είναι εύκολο τώρα να εκτιμηθούν. Αντιθέτως η διατήρηση του χαρακτήρα και της ποιότητας του Πανεπιστημίου Πατρών αποτελεί εγγύηση για το μέλλον του.
Τέλος, με βάση τα παραπάνω σας καλώ ως μέλος της Συγκλήτου και Κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής να αναλογιστείτε τις ευθύνες σας και να μην προχωρήσετε σε ανεπίτρεπτη παράκαμψη της Συγκλήτου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη