syntaxeis
Τι απαντούν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης; 

Τα Διοικητικά Συμβούλια των Α’, Β’, Γ’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας πραγματοποίησαν συνάντηση όπου αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων στις καθυστερήσεις των συντάξεων των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι οι εκπαιδευτικοί που συνταξιοδοτήθηκαν, είτε αυτοδίκαια είτε κατόπιν αίτησης, δεν έχουν λάβει τις συντάξεις τους λόγω της μη ολοκλήρωσης της απαιτούμενης διαδικασίας από τη Διεύθυνση Γ’ Αθήνας.

Αυτή η καθυστέρηση έχει δημιουργήσει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και ανασφάλεια στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι βρίσκονται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση, μετά από χρόνια προσφοράς στην εκπαίδευση. Η Διευθύντρια Εκπαίδευσης επισημαίνει ότι η καθυστέρηση οφείλεται στην υποστελέχωση της Διεύθυνσης και την έλλειψη προσωπικού λόγω συνταξιοδοτήσεων και αδειών. Παρά την κατάσταση, αναφέρει ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Στη συνάντηση που πραγματοποίησαν τα Διοικητικά Συμβούλια των τριών ΕΛΜΕ της Γ΄ Αθήνας την Παρασκευή 3/10/25 στα γραφεία της Διεύθυνσης εξέθεσαν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι και οι μαθητές με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Πιο συγκεκριμένα:

1) Την μη καταβολή των συντάξεων σε πολλούς συναδέλφους και συναδέλφισσες που συνταξιοδοτήθηκαν -είτε αυτοδίκαια είτε κατόπιν αίτησής τους- εξαιτίας της μη ολοκλήρωσης από τη Διεύθυνση Γ΄ Αθήνας απαιτούμενης προβλεπόμενης διαδικασίας. Το γεγονός αυτό συνεπάγεται την οξυμμένη οικονομική ανασφάλεια και τη δυσκολία επιβίωσης των εκπαιδευτικών, έπειτα από τους κόπους και την προσφορά μιας ζωής στις σχολικές αίθουσες.

2) Την έλλειψη κάλυψης των κενών ακόμη και με τη δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών/τριών και την άσκηση πίεσης προς τους συναδέλφους να δεχθούν τις αναθέσεις υποχρεωτικών υπερωριών από τις Διευθύνσεις των σχολικών μονάδων για την κάλυψη τους. Το πρόβλημα των κενών είναι ιδιαίτερα έντονο στα ΕΠΑΛ, όπου λείπουν ολόκληρες ειδικότητες και σε όλες τις πλευρές της Ειδικής Αγωγής (Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης, Νοσηλευτές).

3) Την συνεχιζόμενη αύξηση των υπερπληθών τμημάτων (25-27 μαθητών) και την έναρξη των συγχωνεύσεων, που αποδυναμώνουν το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών, ιδίως στα πολυπληθή τμήματα όπου υπάρχουν πολλά παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες.

4) Την εκβιαστική πίεση από πλευράς Διεύθυνσης μέσω των Συμβούλων να ξεκινήσουν την ατομική αξιολόγηση σε δόκιμους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν κλείσει ούτε ένα μήνα στην τάξη και στην κατ’ επανάληψη πίεση σε απεργούς-απέχοντες, πολλοί από τους οποίους διώκονται πειθαρχικά. Από την πλευρά των τριών ΕΛΜΕ τονίστηκε στη Διευθύντρια κ. Μακρή ότι οι συνάδελφοι των ετών 2020-2021-2022-2023 που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή έχουν ξεπεράσει τη διετή δόκιμη περίοδο και, συνεπώς είναι μόνιμοι σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον ισχύοντα Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα, ενώ αναμένουν τη δικαίωσή τους με την εκδίκαση των δικαστικών προσφυγών τους τον φετινό Οκτώβρη και Νοέμβρη.

Η Διευθύντρια Εκπαίδευσης ανέφερε ότι:

·         Για τους απλήρωτους συνταξιούχους ευθύνονται η υποστελέχωση της ΔΙΔΕ και η έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού λόγω συνταξιοδότησης και αδειών του προσωπικού της ευθύνης της, και ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί εντός του Οκτωβρίου.

·         Για την μη κάλυψη των κενών και τα πολυπληθή τμήματα επικαλέστηκε την εφαρμογή της νομοθεσίας σε μια περίοδο «ισχνών αγελάδων» και ότι σε καμία περίπτωση δεν κάλεσε -μέχρι την στιγμή της συνάντησής μας, δηλαδή έως τις 3/9/2025 και ώρα 14:00 μ.μ.- τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες να αναθέσουν υποχρεωτικές υπερωρίες σε εκπαιδευτικούς.

·         Για τις περιπτώσεις αναθέσεων σε πολλά σχολεία σε διαφορετικές πόλεις και βάρδιες ανέφερε ότι οι συνάδελφοι μπορούν να προχωρήσουν σε ενστάσεις.

·         Η Διευθύντρια κ. Μακρή δεν απάντησε στις επίμονες ερωτήσεις μας για την ευθύνη που φέρει στη συγκρότηση πολυπληθών τμημάτων, αφού με τις αποφάσεις της δυσχεραίνει το παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό έργο των εκπαιδευτικών καθώς και τις εργασιακές συνθήκες μας, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της τις ιδιαίτερα αυξημένες περιπτώσεις μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ανά τμήμα. Η συζήτηση έκλεισε με δική της ευθύνη τονίζοντας ότι δεν θα απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις μας.

Με βάση τις απαντήσεις και το κλίμα της συζήτησης, θεωρούμε ότι η προστασία των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εργασιακών μας δικαιωμάτων ως κλάδου επαφίεται στη δική μας οργάνωση και διεκδίκηση. Την ίδια στιγμή, είναι προφανές ότι για κυβέρνηση-ΥΠΑΙΘΑ-Διοίκηση είμαστε απλώς αριθμοί και οι ανάγκες μας πρέπει να χωρέσουν στο κρεβάτι του Προκρούστη: από τη μία πλευρά οι αιματηρές περικοπές στην παιδεία και από την άλλη πακτωλός δημόσιου χρήματος σε μεγαλοεπιχειρηματίες και εξωφρενικές δαπάνες για την “πολεμική οικονομία”.

Σε αυτό το πλαίσιο, καλούμε τους συναδέλφους:

·         Για τις υπερωρίες: Απαντάμε στην υποχρεωτική ανάθεση με στάση εργασίας που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, αλλά και οι 3 ΕΛΜΕ. Σε κάθε περίπτωση ζητάμε εγγράφως την υποχρεωτική ανάθεση από τους διευθυντές,-ριες των σχολείων. Συγχρόνως, καλούμε τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες των σχολείων να ζητάνε εγγράφως εντολές από τη ΔΙΔΕ για ανάθεση υπερωριών και τους Συλλόγους Διδασκόντων να υπερασπιστούν τα εργασιακά δικαιώματα του κλάδου και τους νέους συναδέλφους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές, που έχουν δεχτεί τις πιο ισχυρές πιέσεις για υπερωρίες στο ήδη υπερβολικά διευρυμένο ωράριό τους και σε πολλά σχολεία.

·         Απαντάμε αγωνιστικά σε οποιαδήποτε προσπάθεια συγχώνευσης τμημάτων μαζί με τους γονείς και τους μαθητές για την υπεράσπιση των τωρινών τμημάτων.

·         Απαιτούμε την κάλυψη όλων των κενών με μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών στα ολόκληρα ή ημιτελή κενά σε Γυμνάσια-Λύκεια-ΕΠΑΛ-Ειδική Αγωγή.

·         Διαμηνύουμε ότι η απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ για την ατομική αξιολόγηση είναι αμετάκλητα σε ισχύ και έχει παρέλθει το χρονικό διάστημα κατά το οποίο μπορούσε να προσβληθεί από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ. Υπενθυμίζουμε, επίσης, ότι είναι σε ισχύ η απεργία-αποχή των 3 ΕΛΜΕ της Γ΄ Αθήνας από μέντορες-συντονιστές, καθώς και των Α΄ και Β΄ ΕΛΜΕ από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

·         Καλούμε τους Συμβούλους να περιοριστούν στον παιδαγωγικό τους ρόλο και να μην υπερβαίνουν τα καθήκοντά τους ασκώντας πιέσεις σε απεργούς.

Αποφασιστικός αγώνας

Για δημόσιο δωρεάν σχολείο. Για την ολόπλευρη μόρφωση όλων των παιδιών. Για την εργασιακή μας αξιοπρέπεια.

Είμαστε οι πολλοί, έχουμε το δίκιο με το μέρος μας, μπορούμε να κάνουμε τις ανάγκες μας πράξη!

Τα Διοικητικά Συμβούλια των Α΄, Β΄, Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 8/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sintaxeis2-520x290.jpg
Συντάξεις: Ποιες αλλαγές εξετάζονται στα όρια ηλικίας;
Αν και η κυβέρνηση διαβεβαιώνει πως δεν θα υπάρξουν δυσμενείς αλλαγές, οι αναθεωρήσεις βάσει του προσδόκιμου ζωής θεωρούνται πλέον πιθανές, σύμφωνα...
Συντάξεις: Ποιες αλλαγές εξετάζονται στα όρια ηλικίας;
βιβλία
Τι σημαίνει το «Gigil»
Η συνεχής ενσωμάτωση ξένων λέξεων στην αγγλική γλώσσα αντανακλά, σύμφωνα με το OED, την πολυπολιτισμικότητα και την ανάγκη των ομιλητών να καλύψουν...
Τι σημαίνει το «Gigil»
αμαξι
Νομοθετική λύση για τις θέσεις στάθμευσης στις πολυκατοικίες – Τι αλλάζει με τον νόμο 5005/2022
Η νέα νομοθεσία επιδιώκει να τερματίσει τη νομική ασάφεια που δημιουργούσαν για δεκαετίες οι δικαστικές αποφάσεις σχετικά με την ιδιοκτησία των...
Νομοθετική λύση για τις θέσεις στάθμευσης στις πολυκατοικίες – Τι αλλάζει με τον νόμο 5005/2022