Το 18ο Γυμνάσιο Πατρών έχει αναδειχθεί ως πρότυπο "μεικτού" σχολείου, καθώς φοιτούν και συνυπάρχουν μαθητές ειδικών τμημάτων (μαθητές με κώφωση ή βαρηκοΐα) με μαθητές που φοιτούν σε τμήματα Γενικής Αγωγής. Το "πείραμα" αυτό έχει φέρει καρπούς, καθώς η συνύπαρξη έχει καταφέρει να εμφυσήσει τον αλληλοσεβασμό και την αλληλοκατανόηση μεταξύ των μαθητών, ήδη από τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου.
Ωστόσο, ο σύλλογος διδασκόντων κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς λόγω δυστοκίας δεν έχουν αποδοθεί οι κατάλληλες οργανικές θέσεις για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών με προβλήματα ακοής, οι οποίοι εξυπακούεται ότι χρήζουν ειδικού, εξειδικευμένου προσωπικού. Μάλιστα, σύμφωνα και με τα διεθνή πρότυπα, οι συγκεκριμένοι μαθητές είναι προτιμότερο να υποστηρίζονται από μόνιμο προσωπικό, για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Εν αναμονή και των 4.500 προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή, ο σύλλογος διδασκόντων του 18ου Γυμνασίου ζητά να αποδοθούν τα οργανικά κενά ώστε το σχολείο να μπορεί να εκπληρώσει το εκπαιδευτικό και κοινωνικό του έργο.
Αναλυτικά η επιστολή:
ΨΗΦΙΣΜΑ
18ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΩΦΩΝ-ΒΑΡΗΚΟΩΝ
Από το 1985 στο 18ο Γυμνάσιο Πάτρας λειτουργούν Ειδικά Τμήματα και Λυκειακές Τάξεις Κωφών – Βαρήκοων μαθητών.
Η εκπαίδευση των Κωφών και βαρήκοων μαθητών στο Σχολείο αυτό γίνεται από εξειδικευμένους καθηγητές στην Αγωγή Κωφών, που γνωρίζουν την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και εφαρμόζουν δίγλωσση μέθοδο επικοινωνίας. Το Σχολείο δέχεται μαθητές Κωφούς, βαρήκοους με ή χωρίς βοηθήματα ακοής: ακουστικό βαρηκοΐας ή κοχλιακό εμφύτευμα, από την Πάτρα, την ευρύτερη περιοχή και τους διπλανούς Νομούς, που μεταφέρονται με ΤΑΧΙ ή λεωφορείο. Η μεταφορά καλύπτεται από τη Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.
Το μοντέλο της συμμετοχικής/συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και το “Σχολείο για όλους” εφαρμόζεται με θετικά αποτελέσματα τόσο για τους Κωφούς-Βαρήκοους μαθητές όσο και για τους ακούοντες μαθητές που φοιτούν στο Σχολείο. Αξίζει να αναφερθεί πως μέσα από την κοινή συμμετοχή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, διαμορφώνονται εκείνες οι στάσεις, οι αντιλήψεις και συμπεριφορές των μαθητών μιας ισότιμης εκπαιδευτικής κοινότητας. Το σχολείο μας προσπαθεί να εμφυσήσει στους μαθητές του τις αξίες και τις αρχές ενός ανθρωπιστικού μοντέλου εκπαίδευσης και ζωής.
Στο πλαίσιο της δημοσιονομικής πολιτικής το σχολείο μας δέχεται αλλεπάλληλα χτυπήματα. Αρχικά, αποφασίστηκε βάσει νόμου να αφαιρεθούν τα καθήκοντα της μιας από τις δυο υποδιευθύντριες, που εξυπηρετούσαν το σχολείο. Η μία από αυτές είχε μέσα στις αρμοδιότητές της όλο το βάρος των εργασιών για το Γυμνάσιο και τις Λυκειακές Τάξεις Κωφών/βαρήκοων. Τις τελευταίες ημέρες ενημερωθήκαμε πως υπάρχει μία δυστοκία στο να δοθούν τα οργανικά κενά των κλάδων της Ειδικής Αγωγής για τα Ειδικά Τμήματα των Κωφών και βαρήκοων μαθητών. Όπως ορίζει η νομοθεσία, διορισμοί μπορεί να γίνουν μόνο εάν έχουμε κενές οργανικές θέσεις, οι οποίες πρώτα δίνονται για μεταθέσεις του μόνιμου προσωπικού και έπειτα για διορισμό, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Νόμου 3699/2008“3. Όλα τα προηγούμενα χρόνια που καλούνταν να υπηρετούν ως αναπληρωτές συνάδελφοι καθηγητές εξειδικευμένοι στην Ειδική Αγωγή καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες στα Τμήματα Κωφών, προκηρύσσονταν οργανικές θέσεις για το Σχολείο μας. Τώρα που αναμένουμε τους 4.500 διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, δε θα δοθούν αυτά τα οργανικά κενά;
Αυτό σημαίνει ότι, εάν δεν δοθούν τα κενά αυτά για να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό, ελλοχεύει ο κίνδυνος τα ειδικά τμήματα να χαθούν, να απαξιωθεί ο ρόλος τους με άμεσο αποτέλεσμα την κατάργησή τους και οι μαθητές με κώφωση/βαρηκοΐα να αφεθούν σε μία «εκπαίδευση» χωρίς ουσία σε οποιοδήποτε πλαίσιο ακατάλληλο για την αναπηρία τους μόνο και μόνο για την απόκτηση των απολυτηρίων τους. Οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σύμφωνα με τα διεθνή επιστημονικά δεδομένα χρειάζονται σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό. Είναι η πρώτη φορά που θα δοθεί αυτή η παροχή στους μαθητές μας και θα τη στερηθούν, αν δε δοθούν τα οργανικά κενά.
Διεκδικούμε την ολοκληρωμένη στελέχωση της δομής μας με τον αναγκαίο αριθμό εξειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού επιστημονικού προσωπικού (λογοθεραπευτή, ψυχολόγου, κοινωνικού λειτουργού) με μονιμοποίηση τώρα όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Το ίδιο αίτημα μάς απευθύνει και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων που αποτελείται και από γονείς των Κωφών-βαρήκοων μαθητών του Σχολείου μας, οι οποίοι απαιτούν άμεση διευθέτηση του ζητήματος και το αυτονόητο για τα παιδιά τους με αναπηρία.
Σε κάθε περίπτωση, δηλώνουμε ότι ως Σύλλογος Διδασκόντων θα εξακολουθήσουμε να υποστηρίζουμε με κάθε τρόπο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και ειδικότερα των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το δικαίωμα του κάθε παιδιού να έχει τη θέση του στο δημόσιο σχολείο και στη δομή που έχει ανάγκη!
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ 18ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΤΡΑΣ
ΜΑΡΙΝΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ | ΚΑΡΑΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ |
ΜΗΤΣΩΝΙΑ ΔΗΜΗΤΡΑ | ΜΑΥΡΟΕΙΔΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ |
ΒΑΝΤΑΡΑΚΗ ΜΑΡΙΑ | ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΜΑΛΙΑ |
ΝΤΕΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ | ΜΠΕΛΛΟΥ ΑΝΝΑ |
ΦΑΡΜΑΚΗ ΑΡΕΤΗ | ΔΟΥΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ |
ΚΟΥΖΙΟΥ ΜΑΡΙΑ | ΚΟΥΚΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ |
ΖΩΧΙΟΥ ΜΑΡΙΑ | ΛΥΤΡΑ ΔΗΜΗΤΡΑ |
ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ | ΑΝΤΩΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ |
ΤΣΙΜΠΛΙΑΡΙΔΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ | ΣΙΜΩΤΑ ΚΑΛΟΜΟΙΡΑ |
ΦΥΣΙΚΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ | ΚΩΤΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ |
ΠΕΡΔΙΚΟΜΜΑΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ | ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΥ ΣΟΦΙΑ |
ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ | ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ |
ΓΡΟΥΜΠΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ | ΒΕΛΛΙΑΝΙΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ |
ΚΥΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ |
|
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη