Thumbnail
«Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει μία -ηχηρή ομολογώ- μειοψηφία να θέλει να αποκλείσει δεκάδες χιλιάδες νεότερα άτομα» - Τι είπε ο υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή του

«Ήμαστε υποχρεωμένοι να προτείνουμε ένα σύστημα, το οποίο να έχει μία ισορροπία, να είναι δίκαιο για όλους», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», για τη θέσπιση του νέου συστήματος διορισμού και προσλήψεων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που ψηφίστηκε αργά χθες το βράδυ ως τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις».

«Το Σύνταγμα λέει με σαφήνεια ότι όλοι οι πολίτες έχουν δικαίωμα στην πρόσβαση στο επάγγελμα με βάση τα κριτήρια αξιοκρατίας. Όλοι οι συνταγματολόγοι μας λένε ότι πρέπει να υπάρχουν ισόρροπα κριτήρια, να ισορροπεί η προϋπηρεσία με τα επιστημονικά κριτήρια --μάλιστα ορισμένοι λένε ότι τα επιστημονικά θα πρέπει να είναι παραπάνω από την προϋπηρεσία», είπε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι στους 150.000 εν δυνάμει υποψηφίους προς διορισμό «υπάρχουν κάποιοι που έχουν μεγάλη προϋπηρεσία, υπάρχει μία τεράστια κατηγορία ανθρώπων που δεν έχει καθόλου, υπάρχουν κάποιοι που έχουν πολλά επιστημονικά προσόντα κι άλλοι που έχουν ελάχιστα».

«Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει μία -ηχηρή ομολογώ- μειοψηφία να θέλει να αποκλείσει δεκάδες χιλιάδες νεότερα άτομα», τόνισε, εξηγώντας ότι «υπάρχουν κάποιοι συνάδελφοι που λένε ότι επειδή έχουν μεγάλη προϋπηρεσία ουσιαστικά δεν έπρεπε να μετρήσουν καθόλου τα επιστημονικά κριτήρια». Παρατήρησε, δε, ότι «ένας άνθρωπος που έχει πάνω από 8 χρόνια προϋπηρεσία και προσμετράμε και το πτυχίο του, αυτός ο άνθρωπος σίγουρα θα είναι διορισμένος».

Σε ό,τι αφορά τον γραπτό διαγωνισμό, ο κ. Γαβρόγλου διευκρίνισε ότι «τον καταργούμε διότι δεν θεωρούμε ότι είναι επιστημονικά έγκυρος, ανεξαρτήτως αν είναι αδιάβλητος --που είναι», διερωτώμενος αν «είναι ένα κριτήριο που πρέπει να μετράει τόσο πολύ, για να εγγυηθεί ένα καλό προφίλ εκπαιδευτικού».

Με αφορμή τις κινητοποιήσεις της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, αλλά και την σε υψηλούς τόνους αντιπαράθεση που είχε χθες στη Βουλή για το θέμα με τον γενικό γραμματέα του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, δήλωσε: «Δεν έχω καταλάβει τι προτείνουν όλοι αυτοί που διαδηλώνουν ή αν το έχω καταλάβει σωστά τότε υπάρχει ένα θέμα, όλοι αυτοί λένε οι συμβασιούχοι οι προσωρινοί να μετατραπούν σε μόνιμους. Αυτό το απαγορεύει το Σύνταγμα. Το δεύτερο όμως είναι: Με ποιο σύστημα θα γίνει; Όποιος κάνει αίτηση; [...] Παρακάλεσα τον κ. Κουτσούμπα με ποιο σύστημα θα το κάνει αυτό, δεν πήρα απάντηση, παρά μία επιθετικότητα».

Κληθείς να απαντήσει στην κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η κυβέρνηση νομοθετεί για όταν δεν θα είναι κυβέρνηση πια και ότι δεν υπάρχει εγγραφή στον προϋπολογισμό για τους 15.000 διορισμούς, επισήμανε: «Η αντιπολίτευση διά του αρχηγού της έχει εκφραστεί με σαφήνεια ότι δεν θέλει διορισμούς -το είπε στον ΑΝΤ1 ο κ. Μητσοτάκης πριν από 2-3 μέρες- και μάλιστα οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αρνήθηκαν να πάρουν θέση επ' αυτού του ζητήματος. Κατά τη γνώμη μου είναι μείζον το πολιτικό ζήτημα. Μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας στην εκπαίδευση, με τόσους αναπληρωτές ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έρχεται και λέει εγώ δεν θέλω διορισμούς, δεν λέει εγώ θα τους διορίσω με το τάδε σύστημα [...] Εμείς λέμε 15.000 διορισμούς και το 2019 θα γίνουν 4.500. Γι' αυτούς υπάρχει εγγραφή στον προϋπολογισμό. Για αυτούς που θα γίνουν το 2019 υπάρχει εγγραφή --ο προϋπολογισμός δεν προβλέπει τι θα γίνει σε 3 χρόνια, σε 5 χρόνια, ο προϋπολογισμός του κράτους είναι για ένα χρόνο. Ανακοινώσαμε 15.000 διορισμούς, για τους 4.500 οι πιστώσεις είναι σαφείς». Γνωστοποίησε δε, ότι «στη διάρκεια του 2019, την Άνοιξη, θα προκηρύξουμε και αυτούς του 2020, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να διοριστούν στο 2020 όσο γίνεται πιο νωρίς». «Άρα», τόνισε, «δεν καταλαβαίνω ποια ακριβώς είναι η σπέκουλα».

«Οι συνέργειες προχωρούν σε πλήρη συμφωνία με τα Ιδρύματα»

Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης αλλά μερίδας πρυτάνεων των ΤΕΙ, αυτοδιοικητικών και άλλων παραγόντων στις προωθούμενες συνέργειες για την αλλαγή του Χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ο υπουργός επισήμανε: «Δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις, από τις οποίες ορισμένες είναι αντιδράσεις που μας ανάγκασαν και εμάς να ξανασκεφτούμε πράγματα, όχι αναγκαστικά λόγω των πιέσεων, αλλά γιατί ήταν πράγματα που δεν είχαμε σκεφτεί και δεν είχαν σκεφτεί και οι συνάδελφοι, οι οποίοι είναι βασικά και οι ουσιαστικοί αρχιτέκτονες».

«Εμείς», συνέχισε, «αυτό το έχουμε κάνει σε πλήρη συμφωνά με τα ιδρύματα -παρόλες τις πολύ φιλότιμες προσπάθειες που έκανε η ΝΔ και το ΚΙΝΑΛ ειδικότερα να πουν ότι δεν υπάρχει συναίνεση- ξέρουμε ότι όλα τα ιδρύματα, για τα οποία συζητήσαμε χθες, έχουν αποφάσεις Συγκλήτων με πολύ μεγάλη πλειοψηφία υπέρ, αλλά όχι χωρίς όρους, λένε ότι αυτό είναι ένα καλό πρώτο βήμα, το οποίο όμως πρέπει να έχει και τις εξής προσθήκες -ο καθένας έχει και κάποιες προσθήκες- οι οποίες όμως δεν αλλάζουν τη φιλοσοφία του εγχειρήματος».

«Εδώ έχουμε μια συγκλονιστική συναίνεση και όταν λέμε συναίνεση δεν σημαίνει ότι συμφωνούν όλοι με όλα, αλλά σίγουρα συμφωνεί η τεράστια πλειοψηφία με το πρώτο βήμα, με αυτή την αρχιτεκτονική», διαβεβαίωσε, καταλήγοντας: «Είναι δυνατόν σε ένα εγχείρημα, όπου δεν είναι μόνο τα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια , είναι νέα πανεπιστημιακά ιδρύματα από το μηδέν, από την αρχή, νέα πανεπιστημιακά ερευνητικά ινστιτούτα και ερευνητικά κέντρα, διετή προγράμματα σπουδών, που θα δίνουν επαγγελματικά πιστοποιητικά, αγροτοδιατροφικά πάρκα, τεχνολογικά πάρκα κ.λπ., είναι δυνατόν αυτό να μπορέσει να κυλήσει χωρίς προβλήματα; Δεν υπάρχει περίπτωση. Το βασικό, όμως, είναι ότι, αν αυτοί οι άνθρωποι το πάρουν στα χέρια τους, όπως λύθηκαν όσα λύθηκαν μέχρι τώρα θα λυθούν και από εδώ και στο εξής [...] Σαν γεωμετρικό θεώρημα, έχεις κάποιες αρχές και με αυτές τις αρχές λύνεις όλα τα υπόλοιπα; Η κοινωνία δεν λειτουργεί έτσι» .

«Ήταν απόλυτη η πρόβλεψη μίας μόνο θητείας για τους πρυτάνεις»

Ερωτηθείς, εξάλλου, για την τροποποίηση -με τροπολογία που ψηφίστηκε στο νομοσχέδιο χθες- διατάξεων του ν.4485/2017, που ρύθμιζαν τα θέματα σχετικά με τη θητεία των Πρυτάνεων των ΑΕΙ και συγκεκριμένα την κατάργηση της παραγράφου 14 του άρθρου 84, που προέβλεπε ότι οι υπηρετούντες πρυτάνεις δεν μπορούσαν να θέσουν εκ νέου υποψηφιότητα για το ίδιο αξίωμα, διευκρίνισε: «Το 2017 είχαμε νομοθετήσει ότι οι πρυτάνεις θα έχουν μία θητεία. Μετά πρέπει να αποχωρήσουν και μετά αν θέλουν να ξαναέχουν μία θητεία κ.λπ. Θεωρήσαμε ότι αυτό είναι πάρα πολύ απόλυτο. Η θητεία ήταν τέσσερα χρόνια, εμείς τώρα είπαμε να έχουν τη δυνατότητα να βάλουν υποψηφιότητα και άρα τώρα η μάξιμουμ θητεία ενός πρύτανη σε περίπτωση που κερδίσει και τις δεύτερες εκλογές θα είναι έξι χρόνια».

Σε ερώτηση πώς προχωρά ο διάλογος κυβέρνησης- Εκκλησίας και πότε μπορεί να έλθει στη Βουλή μία σχετική συμφωνία απάντησε: «Το πότε να την περιμένουμε στη Βουλή θα εξαρτηθεί από τις συζητήσεις που θα προηγηθούν. Εμείς παρουσιάσαμε προφορικά στην επιτροπή που όρισε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος την δομή του νομοσχεδίου που ετοιμάζουμε, θα το καταθέσουμε στην επιτροπή και γραπτά, θα το καταθέσουμε και στο Πατριαρχείο, θα πάρουμε τα όποια σχόλια, θα αρχίσουν οι όποιες διαδικασίες που έχουν σχέση με την Ιεραρχία και στη συνέχεια θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, αυτό είναι το σχέδιο από εδώ και στο εξής».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

4 μόρια στους διορισμούς με ECDL - Πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού Η/Υ

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

20160812_20pragm_arxaia_0.jpg
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;
Με τον όρο αρχαία ελληνική γλώσσα αναφερόμαστε τη μορφή της ελληνικής γλώσσας, που ομιλούνταν κατά τους αρχαϊκούς χρόνους και την κλασική αρχαιότητα...
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;