Thumbnail
Μαθηματικά

Σχεδόν σε όλο τον κόσμο τα κορίτσια έχουν σαφώς μεγαλύτερο άγχος για τις επιδόσεις τους στα μαθηματικά από ό,τι τα συνομήλικα αγόρια, σύμφωνα με διεθνή μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο PLoS One.

Επιπλέον, στις δύο από τις τρεις τα κορίτσια έχουν κατά μέσο όρο χειρότερες επιδόσεις στα μαθηματικά σε σχέση με τα αγόρια.

Η μελέτη έρχεται να ενισχύσει τα συμπεράσματα άλλων ερευνών που έχουν δείξει ότι οι γυναίκες, τόσο ως φοιτήτριες, όσο και ως επαγγελματίες, εμφανίζουν μικρότερα ποσοστά συμμετοχής, σε σχέση με τους άνδρες, στον τομέα της Επιστήμης-Τεχνολογίας-Μηχανικής-Μαθηματικών (STEM), ακόμη και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες.

Στην παρούσα μελέτη, ψυχολόγοι Πανεπιστήμια του Μισούρι και της Καλιφόρνια στο Ιρβάϊν των ΗΠΑ, καθώς και της Γλασκόβης στη Σκοτία, με επικεφαλής τον καθηγητή Ντέηβιντ Γκίρι, ανέλυσαν στοιχεία για μαθητές 15 ετών σε πάνω από 60 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Η γενική διαπίστωση ήταν ότι τα κορίτσια αγχώνονται σαφώς περισσότερο από τα μαθηματικά και μάλιστα αυτό συμβαίνει ακόμη και στις χώρες με την μεγαλύτερη ισότητα μεταξύ των δύο φύλων. Τα αρνητικά αυτά συναισθήματα και ο φόβος συχνά οδηγούν τα κορίτσια να αποφεύγουν τα μαθηματικά και άλλα μαθήματα που περιέχουν μαθηματικά (π.χ. φυσική), με αποτέλεσμα αυτό να έχει αντίκτυπο και στις μετέπειτα επιλογές και ευκαιρίες, όσον αφορά τις πανεπιστημιακές σπουδές και την καριέρα τους.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτό το άγχος έχει διάφορες αιτίες. Όμως, αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι δεν φαίνεται να μειώνεται αν έχει ένα πρότυπο μέσα στην οικογένεια, π.χ. μια μητέρα που ακολουθεί επιστημονική-τεχνολογική-μαθηματική καριέρα.

Από την άλλη, η μελέτη επισημαίνει ότι ακόμη και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες οι γονείς τείνουν να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην μαθηματική εκπαίδευση του γιού παρά της κόρης, παρόλο που σε αυτές τις χώρες ζουν αναλογικά οι περισσότερες γυναίκες που ακολουθούν καριέρες στο πεδίο STEM.

Οι ερευνητές συμπεραίνουν ότι «οι πολιτικές για την προσέλκυση περισσότερων κοριτσιών και γυναικών σε θέματα όπως η επιστήμη των υπολογιστών, η φυσική και η μηχανική έχουν σε μεγάλο βαθμό αποτύχει, παγκοσμίως. Δεν είναι λάθος να πούμε ότι κανείς δεν ξέρει τι είναι αυτό που στην πραγματικότητα θα τραβήξει περισσότερα κορίτσια σε αυτά τα πεδία».

Επιμέλεια: Μαίρη Μπιμπή

Πηγή: health.in.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

email
Πέντε φράσεις που πρέπει να αποφεύγετε στα επαγγελματικά emails – Τι να πείτε αντί γι’ αυτές
Ακόμα και οι πιο ευγενικές εκφράσεις στα emails μπορεί να παρερμηνευτούν και να βλάψουν την επαγγελματική σας εικόνα. Δείτε ποιες φράσεις να...
Πέντε φράσεις που πρέπει να αποφεύγετε στα επαγγελματικά emails – Τι να πείτε αντί γι’ αυτές
γιωργος φυσάκης
Έφυγε ο “δάσκαλος των δασκάλων”, ο ιστορικός ηγέτης της ΟΙΕΛΕ, ο εκπαιδευτικός Γιώργος Φυσάκης
Ένας αγωνιστής, διανοούμενος και αληθινός παιδαγωγός που σημάδεψε την ιστορία της ιδιωτικής εκπαίδευσης
Έφυγε ο “δάσκαλος των δασκάλων”, ο ιστορικός ηγέτης της ΟΙΕΛΕ, ο εκπαιδευτικός Γιώργος Φυσάκης
beer-1320.jpg
Μπίρα χωρίς αλκοόλ: Πόσο «αλκοόλ-free» είναι πραγματικά – Μπορείς να μεθύσεις;
Η αγορά της μπίρας χωρίς αλκοόλ αυξάνεται ραγδαία παγκοσμίως. Πόσο αλκοόλ περιέχουν στην πραγματικότητα αυτές οι μπίρες, πώς παράγονται και τι...
Μπίρα χωρίς αλκοόλ: Πόσο «αλκοόλ-free» είναι πραγματικά – Μπορείς να μεθύσεις;