Πολλά μέσα μαζικής ενημέρωση (ηλεκτρονικός και έντυπος τύπος, στην εποχή της νεοφιλελεύθερης επίθεσης ενάντια στα κοινωνικά, μορφωτικά και εργατικά δικαιώματα, συχνά προβάλλουν, διαβαθμίζουν ή δέχονται άκριτα θεωρίες συνομωσίας, μυστικιστικές και αποκρυφιστικές προσεγγίσεις για τη ζωή, οι οποίες φυσικά απορρίπτονται από τα διδάγματα της επιστήμης.
Η δημόσια τηλεόραση δικαιούνται να κάνει το ίδιο πράγμα; Το αρμόδιο υπουργείο, η διοίκηση της ΕΡΤ, η επιστημονική και η εκπαιδευτική κοινότητα τι θέση λαμβάνουν και πως προστατεύονται οι μαθητές-τελεθεατές από τη διείσδυση της βιομηχανίας της ψευδο-θρησκευτικότητας του Νew Age/Νέου Πολιτισμού που παραλύει την ανθρώπινη θέληση;
Οι νέες τάσεις και το «κβαντικό θέατρο» της δημόσιας τηλεόρασης
Η πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ1 «από τις έξι…», 31/07/2020, δεν παρουσίασε κάποια επίκαιρη θεατρική παράσταση της κ. Μαρίας Όλον Τσαρούχα, αλλά με ένα βίντεο-εφιέρωμα διαφήμισε τις απόψεις της. Την παρουσίασε έκανε ο δημοσιογράφος κ. Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος, υποψήφιος βουλευτής στις τελευταίες εκλογές. Το σχετικό video βρίσκεται αναρτημένο στο διαδίκτυο: https://www.youtube.com/watch?v=ZeTUlv5aDyc&fbclid=IwAR2FXaWA87bxW7jr950Bwaq-9AQUQLX7NNsSi070tBKr2EiyUXmgOzV_BVY. Ας παρακολουθήσουμε την καταγραφή των όσων ακούσαμε:
Λιζάρδος: «Πριν ξεκινήσουμε με τις ταινίες της εβδομάδας, θα μιλήσομε για μία ελληνίδα ηθοποιό η όποια έχει φτιάξει μία καινούργια μέθοδο που συνδέει την υποκριτική με την κβαντική φυσική. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με το βίντεο και ας επανέλθουμε για να προτείνουμε και τις ταινίες της εβδομάδας. Μαρία Τσαρούχα. Έχει πολύ ενδιαφέρον!».
«Με τρόμαξες τώρα με την εισαγωγή», λέει ο βασικός παρουσιαστή της εκπομπής.
«Έχει πολύ ενδιαφέρον», ανταπαντά ο κ. Λιζάρδος
«Είναι θρίλερ;», ρωτάει ο βασικός παρουσιαστή της εκπομπής.
«Έχει πολύ ενδιαφέρον. Αν ήταν κινηματογραφική ταινία, σίγουρα στο τέλος θα υπήρχε ένα happy end», απαντάει ο κ. Λιζάρδος
«Πάμε να την δούμε», λέει ο βασικός παρουσιαστή της εκπομπής ο οποίος φαίνεται να αγνοεί το περιεχόμενο του βίντεο-αφιέρωμα.
«Η Μαρία Όλον Τσαρούχα είναι η δημιουργός της Perceptual Acting and Directing θεωρίας και μεθόδου. Ηθοποιός και σκηνοθέτης που εισάγει τη φιλοσοφία της κβαντικής φυσικής, τις νέες τάσεις της ψυχολογίας, της αυτογνωσίας, της νευροεπιστήμης, του διαλογισμού, της ενσυναίσθησης, του νέου αξιακού συστήματος έθος, ως εργαλεία προς εξέλιξης της ανθρώπινης συνειδητότητας», λέει ο αφηγητής στο αφιέρωμα και η κάμερα επικεντρώνεται στην κ. Τσαρούχα:
«Την προηγούμενη ζωή μου, ήμουν εγώ πάλι ίδια. Σε μικρότερη ηλικία, σε άλλο frame όπως λέω εγώ, σε άλλο πλαίσιο δηλαδή συνειδητότητας. Τι σημαίνει αυτό; Μια ηθοποιός, με σπουδές κοινωνιολογίας, με σπουδές στην δημιουργική γραφή, η οποία είχε πάρα πολλές αναζητήσεις. Και ξεκίνησε να κάνει θέατρο για ένα πολύ σημαντικό λόγο. Διότι θέλω μέσα από το θέατρο να διερευνήσω την ανθρώπινη φύση. Γιατί το θέατρο είναι πνεύμα, νους, σώμα. Οπότε είναι ένα εξαιρετικό τρίπτυχο το οποίο - όλοι μας είμαστε, πνεύμα, νους σώμα. Μέσα στο θέατρο έκανα μία πολύ μεγάλη διαδρομή, οι σπουδές μου στην Αμερική, μετά στην Ελλάδα. Μέχρι που έφτασα, μέσα από την αυτογνωσία που πήρα μέσα από το θέατρο, κατάλαβα ότι υπάρχουνε… Το θέατρο μου ανοίξει πάρα πολλούς δρόμους, για πάρα πολλά άλλα, υπέροχους κλάδους. Και επειδή είμαι ένας άνθρωπος που μελετώ, διαβάζω και ερευνώ, ψάχνοντας την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μου, όχι μέσα από ρόλους και κοινωνικές ταμπέλες: της μαμάς, της ερωμένης, της όμορφης γυναίκας αν θέλεις, της στρίγγλας ίσως, οτιδήποτε. Όπως όλοι οι άνθρωποι τούς φορούμε αυτούς τους ρόλους, αυτό που κάνουμε στο θέατρο δηλαδή. Άρχισα να αναρωτιέμαι, και έτσι έχοντας ένα πάζλ μπροστά μου, άρχισα να συνθέτω τα κομμάτια του».
«Εργάζεται βοηθώντας τις ευάλωτες ομάδες γυναικών και παιδιών. Η έρευνα και η μελέτη της για τον υποσυνείδητο άνθρωπο ξεκίνησαν δεκαεπτά χρόνια πριν και βρίσκονται σε εξέλιξη», λέει ο αφηγητής χωρίς να εξηγήσεις τι είναι ατές οι «ευάλωτες ομάδες» και δίνεται και πάλι το μικρόφωνο στην κ. Τσαρούχα:
«Το μέλλον από εδώ και πέρα έχει να κάνει μόνο με εξερεύνηση του εαυτού. Διότι μίλησε ο πρωθυπουργός μας για ατομική ευθύνη. Για να πάει στην ατομική ευθύνη, πρέπει να τα έχεις καλά με τον εαυτό σου, να ξέρεις τι θα την κάνεις την ατομική ευθύνη. Δεν την παίρνεις επειδή κάποιος σου λέει, γιατί μετά μουτρώνεις πάλι. Πρέπει να ξέρεις τι σημαίνει αυτό. Και τελικά νομίζω ότι το πιο σημαντικό είναι να είμαστε καλά με τον εαυτό μας: το τρίπτυχο εγώ, εσύ και η κοινωνία, γιατί αν εγώ δεν είμαι καλά, εσύ είσαι καλά, η κοινωνία είναι καλά, κανείς δεν είναι καλά, και το αντίστοιχο σε κάθε τρίγωνο. Δηλαδή αν η κοινωνία πάει χάλια και εμείς οι δύο δεν είμαστε καλά, σίγουρα κάτι δεν πάει καλά».
«Είναι μέλος της Ακαδημίας Δραματικών Τεχνών, μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών…» προσθέτει ο αφηγητής του βίντεο-ντοκιμαντέρ.
«Μπράβο της!», λέει ο βασικός παρουσιαστή της εκπομπής, αμέσως μετά την προβολή του αφιερώματος.
«Έχει πολύ ενδιαφέρον να βλέπουμε έλληνες με τις καινούργιες θεωρίες τους να καταφέρνουν να κάνουν και κάποια βήματα και στο εξωτερικό», υπερθεμάτισε από το στούντιο της ΕΡΤ1 ο κ. Λιζάρδος και αμέσως πέρασαν σε άλλο θέμα...
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ), στα τέλη του 2018, έκδωσε το αντιεπιστημονικό βιβλίο της κ. Μαρίας Όλον Τσαρούχα «Ο συμπαντικός ηθοποιός» περί μιας δήθεν «κβαντικής επιστήμης του θεάτρου» και Perceptual Acting and Directing (PAD) θεωρίας και μεθόδου. Το βιβλίο κατακλύζεται με τσάκρας, ζώδια, ινδικούς διαλογισμούς και οραματισμούς, αποκρυφιστικά ασκησολόγια, καθαρές ενέργειας, ζώδια του χαρακτήρα, χρυσά τρίγωνα κλπ. με αποτέλεσμα να ξεσπάσει θύελλα αντιδράσεων στον Τύπο, στα τμήματα φυσικής των μεγαλύτερων πανεπιστημίων της χώρας, σε επιστημονικές ενώσεις, σε επιφανείς επιστήμονες και φοιτητικούς συλλόγους. Το βιβλίο προλόγιζαν για την Εκδοτική Ομάδα της ΕΕΦ ο πρόεδρος και ο Α’ αντιπρόεδρος της Ένωσης.
Σύμφωνα με την συγγραφέα «Ένας ηθοποιός ταξιδεύει μέσα σε πολλές διαφορετικές μετενσαρκώσεις» (σ. 133). Τι σχέση μπορεί να έχει η κβαντική φυσική με τις «μετενσαρκώσεις» των πέρα από το Σουέζ δοξασιών;
Σύμφωνα με τα βιογραφικά στοιχεία της συγγραφέως που παρατίθενται στο βιβλίο, «Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και συνεργάτης στην πλατφόρμα Επιστήμη και Τέχνη».
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, στις 1/08/2020, μετά την παραπάνω εκπομπή και τα σχετικά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανάρτησε την εξής ανακοίνωση: «Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών δηλώνει ότι δεν υπάρχει στο αρχείο της μέλος με το όνομα Μαρία Τσαρούχα. Στην ΕΕΦ εγγράφονται ως μέλη μόνο Φυσικοί ή συγκεκριμένοι πτυχιούχοι Φ.Ε. που έχουν σημαντική προσφορά στη Φυσική, όπως άλλωστε ορίζει από το 1930 το καταστατικό μας. Επίσης η συγκεκριμένη κυρία δεν είναι εκπρόσωπος της ΕΕΦ στην πλατφόρμα Φυσική και τέχνη, ενώ η ΕΕΦ δεν υιοθετεί σεμινάρια που η κυρία Τσαρούχα πραγματοποιεί. Οποιοσδήποτε ισχυρίζεται ότι έχει έναν τίτλο από την ΕΕΦ πρέπει να το αποδεικνύει με έγγραφο από το ΔΣ. Συνιστούμε σε όσους χρησιμοποιούν το όνομα της ΕΕΦ να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Το ΔΣ της Ένωσης» [βλ. https://www.eef.gr/articles/anakoinwsi-1-8-2020].
Η «ιατρική αστρολογία» και το «κάρμα» της κρατικής τηλεόρασης
O ηθοποιός κ. Παύλος Χαϊκάλης, υποψήφιος βουλευτής στις εκλογές του 1993, με το κόμμα Πολιτική Άνοιξη του κ. Αντώνη Σαμαρά, βουλευτής στις εκλογές του 2012 και του 2015 με το κόμμα ΑΝΕΛΛ του κ. Πάνου Καμμένου, ποικιλότροπος δηλώνει σε διάφορα ιδιωτικά δίκτυα τα αστρολογικά ενδιαφέροντά του. Πάντως, σύμφωνα με τον γερμανό φιλόσοφο Theodor Adorno «η λόξα της αστρολογίας» συνιστά «ανατροφοδότηση παρανοϊκών προδιαθέσεων».
Η δημόσια τηλεόραση (ΕΡΤ1), στις 16/07/2020, στην εκπομπή «φλερτ», με αφορμή τη θεατρική παράσταση «ένα μωρό για τρεις», δεν προέβαλε μόνο τις καλλιτεχνικές δραστηριότητας του κ. Χαϊκάλη, αλλά κυρίως τα αντιεπιστημονικά και ανορθολογικά αφηγήματά του, μιας άγνωστης θρησκείας. Το σχετικό video βρίσκεται αναρτημένο στο διαδίκτυο: https://www.youtube.com/watch?v=f53_eICNVTA&fbclid=IwAR2FhO2hfXuhioESfZ9_OUjbE12LpBViTqVsFcVIo0UdNg_meUvExtHI1gM . Ας παρακολουθήσουμε εδώ μερικά αποσπάσματα:
Χαϊκάλης: «Θα σου πω κάτι, τα πράγματα εξηγούνται, και εξηγούνται πολύ απλά. Μαζί σου μιλάω γιατί είσαι ένας διαφορετικός άνθρωπος, σε ξέρω σαν ηθοποιό, γνωριζόμαστε και κάτι χρόνια πιο πριν, και έχεις άλλη mentalité. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν. Νομίζουν ότι η αστρολογία είναι ένα επίπεδο, αν θα τα φτιάξω με τον τάδε, αν θα βγάλω λεφτά, αν θα αγοράσω ένα ακίνητο. Δεν είναι αυτό το πράγμα. Είναι πολύ πιο βαθύ. Είναι το νόημα της ζωής. Είναι το Θεϊκό Σχέδιο που έχει εφαρμόσει ο Θεός στη γη για να το ακολουθήσει ο άνθρωπος».
Παρουσιάστρια: «Διάβασα μια συνέντευξη σου που λες ότι η αστρολογία σε βοηθάει να βελτιώσεις την αποστολή σου στη γη… Λέω κοίτα πως έχει αποκωδικοποιήσει την ύπαρξη του εδώ».
Χαϊκάλης: «Βέβαια! Υπάρχει ένας κόσμος ο οποίος δεν πιστεύει ας πούμε, σου λέει, ερχόμαστε ότι φάμε ότι ποιούμε, και τέλος. Δεν είναι αυτό το πράγμα. Η ζωή είναι ένα σχολείο, το οποίο έρχεσαι εδώ πέρα για να το περάσεις για πρέπει να συνειδητοποιήσεις πράγματα. Δηλαδή για να φανταστείς, πεθαίνοντας δεν παίρνεις τίποτα μαζί σου, μόνο τη συνείδησή σου, και γι αυτήν δεν ενδιαφέρεται κανένας. Ενδιαφερόμαστε για όλα τ’ άλλα (…)Εκείνο λοιπόν που πρέπει να συνειδητοποιήσεις είναι να αποκτήσεις συνειδητότητα μάλλον, γιατί άλλο η συνειδητότητα άλλο η συνειδητοποίηση.
Η συνειδητότητα λοιπόν του ανθρώπου είναι να κατανοήσεις το γιατί ήρθε εδώ, τι έχει να κάνει, και να βελτιώσει και να βελτιωθεί. Να καταλάβει ότι όλα είναι εφήμερα, ότι όλα είναι επιδερμικά, ότι αυτό είναι ένα matrix που ζούμε. Και ότι η αλήθεια είναι σε μια άλλη διάσταση. Και επειδή πολλοί, ας πούμε, ρωτάνε: γιατί ο άνθρωπος δεν μπορεί να κάνει μερικά πράγματα μόνο του, η ελεύθερη βούληση κτλπ. Επίσης είναι κάτι που δεν μπορούμε να καταλάβουμε, ότι ο άνθρωπος έχει προεπιλέξει, άρα δεν μπορεί να επιλέξει εδώ. Έχει προεπιλέξει σε άλλη διάσταση να βρεθούμε οι δυο ψυχές, εγώ και εσύ, σε αυτή τη ζωή. Να κάνουμε είτε μια σχέση, είτε να είμαστε πατέρας, γιος και κόρη, είτε να είμαστε επαγγελματικά σε μία σχέση, είτε οτιδήποτε άλλο, το έχουμε προεπιλέξει αυτό το πράγμα, άρα δεν μπορούμε να επιλέξουμε κάτι το διαφορετικό… »
Παρουσιάστρια: «Για να πάρουμε κάποια μάθημα και να επιστρέψουμε σε ένα μεγαλύτερο επίπεδο συνειδητότητας;»
Χαϊκάλης: «Ναι, ναι! Γιατί πρέπει να λύσουμε διαφορές, γιατί πρέπει να ξεπεράσουμε πράγματα μεταξύ μας: φοβίες, ανασφάλειες, κακοποιήσεις, λάθος συμπεριφορές, ερωτικά ναυάγια που μπορεί να έχουν συμβεί, φοβίες, κουλουπού, κουλουπού, κουλουπού.»
Παρουσιάστρια: «Με απώτερο στόχο όμως;»
Χαϊκάλης: «Με απώτερο στόχο τη λύτρωση, την απελευθέρωση, αυτό που ζει η ψυχή. Το να φύγει δηλαδή κάποια στιγμή σε μια άλλη διάσταση και να ενωθεί με το θείο. Αυτή είναι η θέωση. Αυτή τη θέωση λοιπόν είναι το μεγάλο ζητούμενο που δεν μπορεί να γίνει σε μία ζωή. Δηλαδή ακόμα, αν διαβάσεις και αναλύσεις τη χριστιανική θρησκεία, τα ευαγγέλια και οτιδήποτε άλλο, θα δεις ότι δεν αναφέρουν ότι ο λόγος του Θεού μπορεί να τελειώσει και να καρποφορήσει μέσα σε μία ζωή, δεν γίνεται εκ των πραγμάτων. Υπάρχουν πολλά άλλα, δεν είναι τώρα της παρούσης ότι έρχεσαι και επανέρχεσαι πάλι στη ζωή…»
Παρουσιάστρια: «Άρα πιστεύεις ότι περνάμε από διάφορες ζωές για να μπορέσουμε να πάρουμε μαθήματα για να απελευθερωθούμε από όσα μας κρατούν…»
Χαϊκάλης: «Να το δώσω με ένα παράδειγμα. Ένα παιδί το οποίο έρχεται στον κόσμο διαμορφώνει μια προσωπικότητα από τους γονείς, που εύχεσαι να μην του δώσουνε λάθος… Άρα οι γονείς πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για το τι θα αντιμετωπίσουνε σε ένα παιδί. Και πρέπει να καταλάβουν ότι το παιδί είναι το μέλλον. Δεν είναι αυτοί που είναι οι επιβήτορες πάνω στο παιδί. Επιβήτορες με την έννοια, καταλαβαίνεις πως το λέω… Το παιδί πρέπει να το ακολουθήσεις, γιατί είναι μέλλον, και να το βοηθήσεις να βρει το δρόμο του. Αυτή είναι η αποστολή σου.
Το παιδί λοιπόν δεν πρέπει να βρει δυο γονείς κομπλεξαρισμένους, φοβισμένους, με προβλήματα κουλουπού, κουλουπού, κουλουπού, γιατί μετά θα πέσει και σε ένα δάσκαλο ή σε ένα καθηγητή στο σχολείο το οποίο μπορεί να του διαλύσει όλη τη θεωρία, από αυτά που έχει στο μυαλό του. Γιατί κάθε παιδί από μωρό με τα 21 του χρόνια που ενηλικιώνεται περνάει από διάφορους μεταβολισμούς και σαφέστατα, σε αυτούς τους μεταβολισμούς, εάν δεν το κάτσουν σωστά κάποια πράγματα, θα του δημιουργηθούν προβλήματα: κόμπλεξ τα οποία θα τα κουβαλάει μια ζωή. Μετά θα πέσει σε μία σχέση η οποία μπορεί να του τινάξει τη ζωή στον αέρα. Καταλαβαίνεις, σε ένα γάμο ο οποίος μπορεί πάλι να του δημιουργήσει προβλήματα και ότι απωθημένα, φοβίες κουλουπού, κουλουπού, υπάρχουνε, τα μεταφέρει στο παιδί του μετά. Είναι ένας φαύλος κύκλος. Πρέπει να είσαι ψύχραιμος και δομημένα στο μυαλό πολύ εντάξει για να αντιμετωπίσεις την έννοια του γεννάω ένα παιδί. Φέρνεις μια ψυχή στον κόσμο.»
Παρουσιάστρια: «Άρα προετοιμάζεις και τον εαυτό σου, κάνεις την εσωτερική διεργασία για να μπορέσεις να προετοιμαστείς τον εαυτό σου το δυνατόν πιο ελεύθερα».
Χαϊκάλης: «Ακριβώς! Πως το κάνουμε όμως; Γιατί ακούω πολλούς που “τα θέλω” του πατέρα και της μητέρας προσπαθούν να τα κάνουν “θέλω” του παιδιού. Δεν είναι έτσι. Το παιδί λέει έχει στρωμένη δουλειά. Ο πατέρας σου είναι… Δεν θέλω ρε παιδί μου να γίνω δικηγόρος, δεν θέλω να γίνω γιατρός! Θέλω να γίνω ηλεκτρολόγος. Θέλω να γίνω κάτι άλλο, ας πούμε. Όχι! Μα τι βλακείες είναι αυτές…»
Παρουσιάστρια: «Όμως βάσει της λογικής ότι έχουμε προεπιλέξει τους γονείς. δεν έχουμε προεπιλέξει και το εμπόδιο για να κατακτήσουμε την ελευθερία μας;»
Χαϊκάλης: «βεβαίως! Αυτή λοιπόν η ιστορία είναι ακριβώς… Και σωστά το είπες γιατί το παιδί προεπιλέγει τους γονείς, δεν επιλέγουν οι γονείς το παιδί. Το παιδί προεπιλέγει. Επιλέγει το ζευγάρι πότε θα γίνει η πράξη, για να ψηθεί, για να μπορεί να κατέβει, ας πούμε, στη γη. Το παιδί, λοιπόν, επιλέγει. Και επιλέγει σύμφωνα με το πεπρωμένο του, αυτό που λέμε κάρμα, που είναι ένας νόμος ανταπόδοσης, να βιώσει μέσα από δυσκολίες ή ευκολίες τη ζωή του και να την διαμορφώσει με έναν τέτοιο τρόπο ώστε να φτάσει στη θέωση. Την οποία δεν θα φτάσει σε αυτή τη ζωή, για αυτό ερχόμαστε πάλι…»
Παρουσιάστρια: «Σαν πίστα»
Χαϊκάλης: «Είναι πίστες, ακριβώς όπως το είπες! Δεν είναι μόνο η γη, υπάρχουν πολλά σύμπαντα που… φεύγοντας από εδώ ακούω κόσμο που λέει “φοβάμαι το θάνατο”. Δεν υπάρχει θάνατος στο σύμπαν! Αλλάζεις διάσταση! Η ψυχή δεν πεθαίνει. Είναι αθάνατη! Το έχει πει ο Σωκράτης, να μην το λέει ο Χαϊκάλης. Το έχει πει ο Σωκράτης και εκατό χιλιάδες άλλοι φιλόσοφοι κτλπ., χιλιάδες χρόνια πιο πριν. Δεν πεθαίνει! Αλλάζει πίστες. Αλλάζει διάσταση. Πηγαίνει… φεύγει από εδώ, πηγαίνει αναλόγως την πορεία, σε άλλα σύμπαντα πιο ανώτερα, πιο κατώτερα, αν εδώ πέρα κουβαλάει, αν θέλεις βαρύ φορτίο ή έχει επιτελέσει φοβερά εγκλήματα κτλπ, μέχρι να συνειδητοποιήσει τι έχει συμβεί…»
Παρουσιάστρια: «Πιστεύεις αν έχουμε επίγνωση στο αν είμαστε κοντά…»
«Η επίγνωση είναι κάτι το οποίο είναι πολύ δύσκολο να το αποκτήσει ο άνθρωπος. Μακάρι να κάναμε ό,τι κάνουμε με επίγνωση. Το κάνουμε γιατί κινούμαστε, αν θέλεις, από μνήμες λανθασμένες, από λανθασμένα κύτταρα μνήμης…»
Παρουσιάστρια: «Εσύ, στο δικό σου ταξίδι Παύλο, στο μέχρι στιγμής, έχεις πάρει μαθήματα ζωής που αισθάνεσαι ότι σου ανέβασαν επίπεδο συνειδητότητας;»
Χαϊκάλης «Πάρα πολλά. Κοίταξε όλοι οι άνθρωποι είμαστε γεννημένοι με λάθη και πάθη. Να είμαστε ακριβοδίκαιοι, έτσι; Από εκεί και πέρα είναι πως ουσιαστικά βρίσκεις την ισορροπία στα πράγματα. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι ζούμε από την αρχή της δυαδικότητας. Αν τα δεις, όλα στη ζωή είναι δυαδικά: ανοίγω -κλείνω, ξυπνάω-κοιμάμαι, δίκαιο-άδικο, καλό-κακό…»
Παρουσιάστρια: «Γιν-Γιανγκ»
Χαϊκάλης: «Γιν-Γιανγκ. Αυτό είναι ουσιαστικά να βρεθείς στην ισορροπία των πραγμάτων (…) Εκεί λοιπόν σε αυτή τη φάση συνειδητότητας του ανθρώπου, όταν έχει μέσα του περιλουστεί με όλη την επίγνωση των πραγμάτων θα αρχίσει να βλέπει τη ζωή με ένα άλλο τελείως διαφορετικό μάτι. Και εκεί νομίζω η πραγματική διείσδυση που χρειάζεται το άτομο για να αντιμετωπίσει τα πράγματα, το οδηγεί σε άλλες διαστάσεις. Σε άλλα πράγματα και μπορεί εκεί να λειτουργήσει αυτό που λέμε “με ελεύθερη βούληση”, να πράξει κάτι, μετά από επίγνωση και μετά από πνευματική διείσδυση που να του φέρει αποτελέσματα μπροστά του στο μέλλον, είτε στη τωρινή ή στην επόμενη ζωή…»
«…Λέμε για ασθένειες, επειδή κάνω και ένα κομμάτι της ιατρικής αστρολογίας, και έχω πέσει με τα μούτρα εκεί πέρα σε έρευνα, με έχει απασχολήσει πάρα πάρα πολύ, θα δεις ότι οι τρεις βασικοί άξονες που ευθύνονται για τις ασθένειες στους ανθρώπους είναι οι εξής: ο πρώτος είναι η διατροφή… η ροπή προς τα πάθη… ο τρόπος σκέψης…»
Το υποκατάστατο της αυθεντικής πνευματικότητας
Προκύπτει λοιπόν ότι η δημόσια τηλεόραση έρχεται σε αντίθεση με τα διδάγματα της επιστήμης. Προβάλλει άκριτα σύγχρονες μορφές ανορθολογισμού οι οποίες συναρτώνται με ιδιωτικές οικονομικές δραστηριότητας πώλησης των υποπροϊόντων του και εθίζει τους πολίτες στις μεταφυσικές μωρολογίες και στο σκοταδισμό.
«Κολακεύοντας ένα διανοητικά υποανάπτυκτο κοινό σε μια μορφή “κουλτούρας” προσφέροντας σε όσους δεν τολμούν ή απλώς δεν έχουν το χρόνο για επίπονη διανοητική προσπάθεια την ψευδαίσθηση ότι μπορούν να “κόψουν δρόμο” προς τη φιλοσοφία, ο εσωτερικισμός γίνεται ένα μαζικό υποκατάστατο της αυθεντικής πνευματικότητας, σύμμετρο –δίχως πάντα να το συνειδητοποιεί –με τους θεμελιώδεις κανόνες κίνησης της καπιταλιστικής αγοράς (Φώτης Τερζάκης).
Πέτρος Λυμπερόπουλος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη