Thumbnail
«Οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης για τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής στο Δημοτικό σχολείο»

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 26/27- 06-2019 του Δ.Σ.) σας αποστέλλουμε οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης για τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής (Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική) στο Δημοτικό σχολείο.

Ι. Γνωστικό Αντικείμενο: Εικαστικά Το ΑΠΣ και ο Οδηγός του Εκπαιδευτικού δίνουν τη φιλοσοφία συγγραφής των σχολικών εγχειριδίων. Θα πρέπει να τονιστεί ότι τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών των Εικαστικών είναι «ανοικτού» τύπου και δεν είναι δεσμευτικά ως προς τη διδακτέα ύλη. Ο/Η εκπαιδευτικός των Εικαστικών προτείνεται να συνδυάζει κατά την κρίση του/της, τις ενότητες να εμβαθύνει περισσότερο ή λιγότερο στην ύλη που θα επιλέξει ανάλογα με το χρόνο που διαθέτει και τις ιδιαιτερότητες του μαθητικού δυναμικού, αλλά και το συνολικό σχεδιασμό και ετήσιο προγραμματισμό. Σκοπός της διδακτικής των τεχνών στο σχολείο είναι οι μαθητές/τριες να μπορούν να παράγουν τις δικές τους ιδέες, να τις επεξεργάζονται, να τις τροποποιούν και να τις χρησιμοποιούν για να μεταδώσουν την προσωπική τους εκφραστική πρόθεση. Να συλλαμβάνουν τις διαφορετικές αισθητικές ποιότητες εμφανείς και μη.

Να ερμηνεύουν το νόημα αυτού που αντιλαμβάνονται και να μιλάνε για τις εμπειρίες τους. Τα σχολεία για να συνεισφέρουν στην καλύτερη ποιότητα και στην αναβάθμιση του μαθήματος, είναι σημαντικό να διαθέτουν αίθουσα που θα γίνεται το μάθημα των Εικαστικών, δηλ. «Το εργαστήριο των Εικαστικών», όπου θα φυλάσσονται όλα τα διαφορετικά υλικά που χρησιμοποιούνται από τους μαθητές, τα χρώματα, τα πινέλα, τα μολύβια, τα χαρτιά (μικρά χαρτιά η του μέτρου), υλικά που μαζεύουν οι μαθητές για να φτιάξουν διάφορες κατασκευές, τα βιβλία τους, ένας προτζέκτορας για να βλέπουν έργα τέχνης και να τα συζητάνε μεταξύ τους ή διαφορετικά ντοκιμαντέρ, ταινίες, κ ά.

Οι διδάσκοντες εάν το επιθυμούν μπορούν να κάνουν αναδιάταξη της ύλης και να συνδυάσουν διαφορετικές ενότητες από τα εγχειρίδια εικαστικών άλλων τάξεων αν το κρίνουν απαραίτητο.

Δείτε το έγγραφο αναλυτικά εδώ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολειο
Έκκληση συμπαράστασης: Ο Ζ' ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης στο πλευρό αδικοχαμένου δασκάλου
Έκκληση οικονομική ενίσχυσης για την οικογένεια μονόμισθου εκπαιδευτικού που έφυγε από τη ζωή αφήνοντας πίσω του μια άνεργη μητέρα και ένα παιδί
Έκκληση συμπαράστασης: Ο Ζ' ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης στο πλευρό αδικοχαμένου δασκάλου
Πανεπιστήμιο Πατρών
Παν. Πατρών: Ακόμη πιο ψηλά το Τμήμα Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών Μηχανικών στην παγκόσμια θεματική κατάταξη Shanghai Ranking
Μάλιστα με βάση τα αποτελέσματα της κατάταξης του 2025, σημειώνει άνοδο στη θέση 101-150 από τη θέση 201-300 το 2024
Παν. Πατρών: Ακόμη πιο ψηλά το Τμήμα Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών Μηχανικών στην παγκόσμια θεματική κατάταξη Shanghai Ranking
patron.jpg
Αλκίνοος Ιωαννίδης το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025 στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών
Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025 στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών
Αλκίνοος Ιωαννίδης το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025 στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών
Πανελλήνιες εξετάσεις
"Ναυάγιο" στο Πολλαπλό Βιβλίο Β' και Γ' Λυκείου – Κίνδυνος για τις Πανελλαδικές
«Δεν υπάρχουν έτοιμα βιβλία για τις Πανελλαδικές» - "Καταπέλτης" οι εκδότες για το πολλαπλό βιβλίο
"Ναυάγιο" στο Πολλαπλό Βιβλίο Β' και Γ' Λυκείου – Κίνδυνος για τις Πανελλαδικές