Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας για το Νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ
Ψήφισμα της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σχετικά με το σχέδιο νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη συνεδρίασή της στις 20 Ιανουαρίου 2021 συζήτησε διεξοδικά το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Τα μέλη της Συγκλήτου απασχόλησε ιδιαίτερα η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να θεσμοθετήσει Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής των υποψηφίων στα Πανεπιστήμια, που μάλιστα το Υπουργείο προτίθεται να εφαρμόσει από φέτος. Προτάσσοντας την παραδοχή ότι η προσήλωση στην ποιότητα και την αξιοκρατία είναι αδιαπραγμάτευτη για την πανεπιστημιακή κοινότητα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, η Σύγκλητος διατύπωσε τις εξής εποικοδομητικές θέσεις επί των εξαγγελιών του Υπουργείου:

α) Η εφαρμογή του μέτρου αδικεί και απειλεί τη βιωσιμότητα των περιφερειακών Πανεπιστημίων, για τα οποία υπάρχει ορατός κίνδυνος συρρίκνωσης σε αριθμό φοιτητών και ενδεχομένως μακροπρόθεσμα σε αριθμό Τμημάτων. Είναι εύκολα κατανοητό ότι η επιλογή των πανεπιστημιακών Τμημάτων από μέρους των υποψηφίων δεν καθορίζεται μόνο από τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, αλλά κατεξοχήν από γεωγραφικά κριτήρια, με αποτέλεσμα να προτιμώνται τα κεντρικά Πανεπιστήμια.

β) Η παραπάνω διαπίστωση επιβεβαιώνεται και από τις μετεγγραφές προς τα Πανεπιστήμια των μεγάλων αστικών κέντρων, γεγονός που επιβαρύνει την ήδη ασφυκτική κατάσταση που δημιουργεί η τακτική του Υπουργείου να κατανέμει μεγαλύτερο αριθμό εισακτέων από εκείνον που αποφασίζουν τα εν λόγω Πανεπιστημιακά τμήματα.

γ) Η μείωση του αριθμού εισακτέων στα κεντρικά Πανεπιστήμια (ουσιαστικά η αποδοχή του αριθμού που εκείνα προτείνουν) με τον παράλληλο εξορθολογισμό και έλεγχο της διαδικασίας των μετεγγραφών θα μπορούσε να λειτουργήσει αντισταθμιστικά υπέρ των περιφερειακών Πανεπιστημίων.

δ) Η ποιότητα στη δημιουργία και προώθηση της επιστημονικής γνώσης που παράγεται στα περιφερειακά Πανεπιστήμια προαπαιτεί την υποστήριξη του Υπουργείου σε υποδομές και προσωπικό, χρηματοδότηση και φοιτητικό δυναμικό.

ε) Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας καλείται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση της Περιφέρειας στη μεταλιγνιτική εποχή και να συμβάλει στην αναμενόμενη αλλαγή του οικονομικού της μοντέλου. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί δίχως το απαραίτητο κρίσιμο μέγεθος (Τμήματα και φοιτητές).

στ) Η Σύγκλητος καλεί το Υπουργείο να εκπονήσει μελέτες για τις αναμενόμενες επιπτώσεις της θεσμοθέτησης ΕΒΕ, να εκτιμήσει τους πολλαπλούς ρόλους που διαδραματίζουν τα περιφερειακά Πανεπιστήμια (αναπτυξιακό, κοινωνικό, γεωπολιτικό, εθνικό), αλλά και να λάβει σοβαρά υπόψη τον στρατηγικό τους σχεδιασμό ενόψει των επερχόμενων προγραμματικών συμφωνιών.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Κεραμέως: Νέο κρεσέντο αυταρχισμού για την αποχή από την αξιολόγηση;

Lockdown: Πρόστιμο σε φροντιστήριο και σε μαθητές

ΑΣΕΠ: Πιστοποίηση Αγγλικών LTE με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!)

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Το Κορυφαίο Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

σχετικά άρθρα

Κορονοϊός - Πρυτάνεις: Πίεση στο ΕΣΥ, αλλά είμαστε στο τέλος
Κορονοϊός - Πρυτάνεις: Πίεση στο ΕΣΥ, αλλά είμαστε στο τέλος
«Είμαστε προς το τέλος. Σωστή συμπεριφορά δική μας μαζί με τον εμβολιασμό θα μας βάλουν σε καλό δρόμο» λένε οι πρυτάνεις του ΑΠΘ και του ΕΚΠΑ για την...
Κορονοϊός - Πρυτάνεις: Πίεση στο ΕΣΥ, αλλά είμαστε στο τέλος
Εκπαιδευτικοί-Θεσπρωτία: Μεγάλη διασπορά του κορονοϊού στα σχολεία
Εκπαιδευτικοί-Θεσπρωτία: Μεγάλη διασπορά του κορονοϊού στα σχολεία
«Έξαρση κρουσμάτων» και μεγάλη διασπορά στα σχολεία παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες στη Θεσπρωτία, σύμφωνα με ανακοίνωση του συλλόγου...
Εκπαιδευτικοί-Θεσπρωτία: Μεγάλη διασπορά του κορονοϊού στα σχολεία
Αξιολόγηση: Τι θα περίμενε κανείς από ένα αυταρχικό μοντέλο διακυβέρνησης;
Αξιολόγηση: Τι θα περίμενε κανείς από ένα αυταρχικό μοντέλο διακυβέρνησης;
Αλήθεια, τι είδους εκπαιδευτική αξιολόγηση θα περίμενε κανείς από ένα αυταρχικό μοντέλο διακυβέρνησης; Γράφει ο Πολύβιος Ψήνας, Κοινωνιολόγος-...
Αξιολόγηση: Τι θα περίμενε κανείς από ένα αυταρχικό μοντέλο διακυβέρνησης;