Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας για το Νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ
Ψήφισμα της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σχετικά με το σχέδιο νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη συνεδρίασή της στις 20 Ιανουαρίου 2021 συζήτησε διεξοδικά το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Τα μέλη της Συγκλήτου απασχόλησε ιδιαίτερα η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να θεσμοθετήσει Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής των υποψηφίων στα Πανεπιστήμια, που μάλιστα το Υπουργείο προτίθεται να εφαρμόσει από φέτος. Προτάσσοντας την παραδοχή ότι η προσήλωση στην ποιότητα και την αξιοκρατία είναι αδιαπραγμάτευτη για την πανεπιστημιακή κοινότητα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, η Σύγκλητος διατύπωσε τις εξής εποικοδομητικές θέσεις επί των εξαγγελιών του Υπουργείου:

α) Η εφαρμογή του μέτρου αδικεί και απειλεί τη βιωσιμότητα των περιφερειακών Πανεπιστημίων, για τα οποία υπάρχει ορατός κίνδυνος συρρίκνωσης σε αριθμό φοιτητών και ενδεχομένως μακροπρόθεσμα σε αριθμό Τμημάτων. Είναι εύκολα κατανοητό ότι η επιλογή των πανεπιστημιακών Τμημάτων από μέρους των υποψηφίων δεν καθορίζεται μόνο από τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, αλλά κατεξοχήν από γεωγραφικά κριτήρια, με αποτέλεσμα να προτιμώνται τα κεντρικά Πανεπιστήμια.

β) Η παραπάνω διαπίστωση επιβεβαιώνεται και από τις μετεγγραφές προς τα Πανεπιστήμια των μεγάλων αστικών κέντρων, γεγονός που επιβαρύνει την ήδη ασφυκτική κατάσταση που δημιουργεί η τακτική του Υπουργείου να κατανέμει μεγαλύτερο αριθμό εισακτέων από εκείνον που αποφασίζουν τα εν λόγω Πανεπιστημιακά τμήματα.

γ) Η μείωση του αριθμού εισακτέων στα κεντρικά Πανεπιστήμια (ουσιαστικά η αποδοχή του αριθμού που εκείνα προτείνουν) με τον παράλληλο εξορθολογισμό και έλεγχο της διαδικασίας των μετεγγραφών θα μπορούσε να λειτουργήσει αντισταθμιστικά υπέρ των περιφερειακών Πανεπιστημίων.

δ) Η ποιότητα στη δημιουργία και προώθηση της επιστημονικής γνώσης που παράγεται στα περιφερειακά Πανεπιστήμια προαπαιτεί την υποστήριξη του Υπουργείου σε υποδομές και προσωπικό, χρηματοδότηση και φοιτητικό δυναμικό.

ε) Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας καλείται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση της Περιφέρειας στη μεταλιγνιτική εποχή και να συμβάλει στην αναμενόμενη αλλαγή του οικονομικού της μοντέλου. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί δίχως το απαραίτητο κρίσιμο μέγεθος (Τμήματα και φοιτητές).

στ) Η Σύγκλητος καλεί το Υπουργείο να εκπονήσει μελέτες για τις αναμενόμενες επιπτώσεις της θεσμοθέτησης ΕΒΕ, να εκτιμήσει τους πολλαπλούς ρόλους που διαδραματίζουν τα περιφερειακά Πανεπιστήμια (αναπτυξιακό, κοινωνικό, γεωπολιτικό, εθνικό), αλλά και να λάβει σοβαρά υπόψη τον στρατηγικό τους σχεδιασμό ενόψει των επερχόμενων προγραμματικών συμφωνιών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανελλαδικές - πανελλήνιες εξετάσεις
Το παζλ των βάσεων: Ποιες σχολές «εκτοξεύτηκαν» και ποιες βούτηξαν
Σε 232 τμήματα καταγράφεται ανοδική τάση, ενώ 200 βλέπουν τις βάσεις τους να υποχωρούν, διαμορφώνοντας ένα εκρηκτικό τοπίο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Το παζλ των βάσεων: Ποιες σχολές «εκτοξεύτηκαν» και ποιες βούτηξαν
ΑΤΜ
Συντάξεις Ιανουαρίου και επιδόματα: Ανατροπή με τις πληρωμές λόγω εορτών
Οι καταβολές των συντάξεων μεταφέρονται έως και 10 ημέρες νωρίτερα, ενώ και τα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ θα δοθούν νωρίτερα ενόψει Χριστουγέννων
Συντάξεις Ιανουαρίου και επιδόματα: Ανατροπή με τις πληρωμές λόγω εορτών
foto_education_pencils_2.jpg
Εκπαιδευτικοί: Οι μαθητές της ψηφιακής εποχής χάνουν τη συγκέντρωση και τη φαντασία τους
Σχολεία - Εκπαιδευτικοί: Μειώνεται δραματικά η ικανότητα συγκέντρωσης των παιδιών
Εκπαιδευτικοί: Οι μαθητές της ψηφιακής εποχής χάνουν τη συγκέντρωση και τη φαντασία τους