ΟΛΜΕ προς εκπαιδευτικούς: Ενδεικτικό σχέδιο πρακτικού για τη μη εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης
Αναλυτικό το πρακτικό

ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ______ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ/ΛΥΚΕΙΟΥ/ΕΠΑΛ _______________

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ___ Γυμνασίου/Λυκείου/ΕΠΑΛ, έπειτα από πρόσκληση του/της Διευθυντή/ντριας, η οποία κοινοποιήθηκε σε όλα τα μέλη, συνήλθε σε συνεδρίαση στις _____________ στον χώρο του Σχολείου και εκτός διδακτικού ωραρίου με θέμα ημερήσιας Διάταξης «Λήψη απόφασης περί της δυνατότητας εφαρμογής της Ταυτόχρονης Σύγχρονης Εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».

Διαπιστώθηκε η απαρτία του Συλλόγου, καθώς από τα ________ μέλη του βρέθηκαν παρόντα τα ____________ και συγκεκριμένα οι: 1] __________ 2] _________ …

Σύμφωνα με το άρθρο 38 της Υπουργικής Απόφασης Φ.353.1/324/105657/Δ1 [ΦΕΚ 1340/2002] ο Σύλλογος Διδασκόντων «…έχει την ευθύνη να υλοποιεί τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες…».

Στο πλαίσιο αυτό και με βάση τα όσα ορίζονται στην υπ’ αρ. 120126/ΓΔ4 [ΦΕΚ Β3882/12-9-2020] κοινή Υπουργική Απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021», με την οποία ορίστηκαν οι διαδικασίες για την παροχή Σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μαθητές/τριες που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, πραγματοποιήθηκε συζήτηση σχετικά με την εφαρμογή της παραπάνω κοινής Υπουργικής Απόφασης, στην οποία συμμετείχαν όλα τα παριστάμενα μέλη, τα οποία και εξέφρασαν την άποψή τους.

Ο Σύλλογος διδασκόντων, αφού έλαβε υπόψη του:

1 )  Ότι η διαδικασία της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος με κάμερα διαλύει το παιδαγωγικό κλίμα της μαθησιακής διαδικασίας, αποκλείει όλες τις σύγχρονες μορφές συνεργατικής-διαλογικής διδασκαλίας και διερευνητικής μάθησης, που προβλέπονται από τα αναλυτικά προγράμματα μπορεί να επηρεάσει την ψυχοκοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, δυσχεραίνει τη διδακτική προσήλωση του εκπαιδευτικού στο έργο του και αποκλείει την δυνατότητα άμεσης παιδαγωγικής παρέμβασης του στα ιδιαίτερα ζητήματα που προκύπτουν κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

2 ) Το γεγονός, ότι η εκπαιδευτική διαδικασία είναι καθαρά συνεργατική – διαλογική μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί, ότι υφίσταται στάδιο παράδοσης του μαθήματος, καθώς κάτι τέτοιο θα αποτελούσε παραβίαση των οδηγιών  διδασκαλίας και των αναλυτικών προγραμμάτων.

3 ) Τους σημαντικούς κινδύνους, που μία τέτοια διαδικασία ενέχει για τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών, όπως αυτοί καταγράφονται και στην υπ’ αριθμόν 4/2020 γνωμοδότηση της ΑΠΔΠΧ.

4 ) Το γεγονός ότι η σχολική μας μονάδα δεν διαθέτει τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό (υπολογιστής, κάμερα, μικρόφωνο και σύνδεση, τουλάχιστον αξιόπιστη, στο διαδίκτυο σε κάθε σχολική αίθουσα και εργαστήριο), χωρίς τον οποίο η εφαρμογή της ζωντανής μετάδοσης καθίσταται αδύνατη.

5) Το γεγονός ότι τα επιπλέον κενά σε εκπαιδευτικούς που προκύπτουν κατά τη διάρκεια και λόγω της πανδημίας δεν καλύπτονται άμεσα με τις αναγκαίες προσλήψεις όλου του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, με αποτέλεσμα να διαταράσσεται το πρόγραμμα και η ομαλή λειτουργία του σχολείου εν γένει.

αποφάσισε ομόφωνα (κατά πλειοψηφία), στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, τη μη εφαρμογή της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης  (απευθείας μετάδοση μαθήματος από την τάξη).  Στο πλαίσιο της διαρκούς υποστήριξης που πρέπει  να παρέχεται στους μαθητές, θα αναζητηθούν   εναλλακτικά λύσεις όπως πχ η ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Με τα δεδομένα αυτά καλείται ο/η Διευθυντής/ντρια της Σχολικής Μονάδας, που φέρει τη σχετική αρμοδιότητα, να συντάξει αιτιολογημένη απόφαση, με περιεχόμενο την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και βάσει αυτής να δηλώσει ότι η παροχή ταυτόχρονης Σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο____ Γυμνάσιο/Λύκειο/ΕΠΑΛ _________ δεν μπορεί να εφαρμοστεί.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dypa
ΔΥΠΑ: Νέο πρόγραμμα με 704 ευρώ το μήνα – Μόλις 6 ώρες δουλειάς την ημέρα για 132 ημέρες
Αφορά υποψηφίους άνω των 32 ετών με απολυτήριο Λυκείου – Συνολικές αποδοχές 4.224 ευρώ για την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας στον ιδιωτικό τομέα.
ΔΥΠΑ: Νέο πρόγραμμα με 704 ευρώ το μήνα – Μόλις 6 ώρες δουλειάς την ημέρα για 132 ημέρες
tefaa.jpg
Πανελλαδικές 2026: Ποιος δήμος ξεκινά δωρεάν προετοιμασία αθλημάτων για υποψηφίους Στρατιωτικών Σχολών και ΣΕΦΑΑ
Στις 10/11/2025 ξεκινά το δωρεάν πρόγραμμα προετοιμασίας αθλημάτων για μαθητές Γ΄ Λυκείου και αποφοίτους προηγούμενων ετών που ενδιαφέρονται για...
Πανελλαδικές 2026: Ποιος δήμος ξεκινά δωρεάν προετοιμασία αθλημάτων για υποψηφίους Στρατιωτικών Σχολών και ΣΕΦΑΑ
workshop-pens_notes_desk_grafeio.jpg
Εκπαιδευτικοί Ημαθίας: «Να σταματήσει η δίωξη του προέδρου της ΕΝΕΔΕΠ»
Ανακοίνωση συμπαράστασης από το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας – Καταγγέλλουν την παραπομπή του συνδικαλιστή για συμμετοχή σε κινητοποίηση ενάντια στη...
Εκπαιδευτικοί Ημαθίας: «Να σταματήσει η δίωξη του προέδρου της ΕΝΕΔΕΠ»
Παναγιώτης Κανελλόπουλος
Πένθος στον Πύργο και την ακαδημαϊκή κοινότητα για τον Παναγιώτη Κανελλόπουλο
Ο ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς αφιέρωσε τη ζωή του στη μελέτη και διάδοση του Ευρωπαϊκού Δικαίου – Τιμήθηκε με τον τίτλο Jean Monnet...
Πένθος στον Πύργο και την ακαδημαϊκή κοινότητα για τον Παναγιώτη Κανελλόπουλο