Μερόπη Τζούφη για το Bullying: Ναι σε διάλογο, αποδοχή, συμμετοχή. Όχι στις επικοινωνιακές και αυταρχικές λύσεις
«Η ενίσχυση του δημοκρατικού σχολείου της αλληλεγγύης, του σεβασμού και της συμμετοχής, αλλά και της αλληλοκατανόησης και της αποδοχής της διαφορετικότητας, αποτελεί το μεγάλο στοίχημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για την αντιμετώπιση του bullying», όπως τόνισε στη Βουλή η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη.

«Αν και πρόσφατα καταγράφηκαν αρκετά περιστατικά σχολικής βίας και εκφοβισμού, το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο. Ήδη από το 2014 υπάρχουν επίσημες καταγραφές περιστατικών παρενόχλησης εντός του σχολικού περιβάλλοντος, με την οικονομική κρίση, τη φτώχεια και τον αποκλεισμό να συμβάλλουν στην μεγέθυνση του προβλήματος». είπε.

Η βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε επίσης πως «το 2016 υπήρξε νομοθετική ρύθμιση για την ποινική αντιμετώπιση του ζητήματος. Ωστόσο, αυτό αποτελεί μια μερική λύση και για το λόγο αυτό, το υπουργείο Παιδείας μερίμνησε για την πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, θεσμοθέτησε το Σύμβουλο Καθηγητή στα ΕΠΑΛ, οργάνωσε σχετικές επιμορφώσεις και εισήγαγε τη Θεματική Εβδομάδα στα Γυμνάσια, με σκοπό την ενεργοποίηση των μαθητών γύρω από ζητήματα ανθρώπινων δικαιωμάτων, έμφυλων ταυτοτήτων και πρόληψης του εθισμού και των εξαρτήσεων». Στο πλαίσιο αυτό, απηύθυνε ερώτημα προς την αρμόδια υφυπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη για τις προθέσεις του υπουργείου σχετικά με τη συνέχιση ή μη του επιτυχημένου αυτού προγράμματος, καθώς μια σειρά από δημοσιεύματα κάνουν λόγο για την κατάργηση ή τη διαφοροποίηση των συγκεκριμένων θεματικών.

Ειδική αναφορά έκανε στην εκπαίδευση προσφύγων και τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης στο προσφυγικό-μεταναστευτικό ζήτημα, οι οποίες αποθαρρύνουν την ένταξη των συγκεκριμένων μαθητών και ενισχύουν τα ρατσιστικά αντανακλαστικά. «Το προηγούμενο σχολικό έτος είχαν ενταχθεί 13.000 παιδιά προσφύγων και μεταναστών εντός των δημόσιων σχολείων. Σήμερα, ο αριθμός αυτός είναι ασαφής παρά το γεγονός ότι όλοι οι διεθνείς οργανισμοί (ΟΗΕ, UNICEF, ΔΟΜ) ζητούν τα επίσημα στοιχεία».

Παράλληλα, υπογράμμισε πως η πρόσφατη απομάκρυνση των 8 προσφυγόπουλων από το νηπιαγωγείο στα Βρασνά είναι λαθεμένη, βαραίνει την κυβέρνηση και δε βοηθά στην απαραίτητη διαδικασία της συμπερίληψης.

Κλείνοντας, επεσήμανε πως το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται με αυταρχικές λύσεις, αλλά με αλλαγή του σχολικού κλίματος, διάλογο και συνεννόηση, αποδοχή και συμπερίληψη, ενώ παρουσίασε το θετικό παράδειγμα των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, όπου τα επίπεδα σχολικού εκφοβισμού είναι ιδιαίτερα χαμηλά, καθώς οι μαθητές καλούνται να συνεργαστούν και να συντονιστούν, παραμερίζοντας τις όποιες συγκρουσιακές συμπεριφορές.

Δείτε την ομιλία της

 

σχετικά άρθρα

Διαδικτυακή εκδήλωση της Σχολής Σαχέτι στην Ν. Αφρική για τους Ιδρυτές και τα Γενέθλια της Σχολής
Διαδικτυακή εκδήλωση της Σχολής Σαχέτι στην Ν. Αφρική για τους Ιδρυτές και τα Γενέθλια της Σχολής
Διαδικτυακή εκδήλωση διοργανώνει η Σχολή Σαχέτι στην Ν. Αφρική για τους Ιδρυτές και τα Γενέθλια της Σχολής την Τρίτη 2 Ιουνίου 10.00 ώρα Ελλάδας
Διαδικτυακή εκδήλωση της Σχολής Σαχέτι στην Ν. Αφρική για τους Ιδρυτές και τα Γενέθλια της Σχολής
Μεταθέσεις με το σταγονόμετρο …Μεταθέσεις ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής) στη Δ΄Αθήνας πρόκληση…
Μεταθέσεις με το σταγονόμετρο …Μεταθέσεις ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής) στη Δ΄Αθήνας πρόκληση…
Ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) στην ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας
Μεταθέσεις με το σταγονόμετρο …Μεταθέσεις ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής) στη Δ΄Αθήνας πρόκληση…
Θερινό Σχολείο από το Εργαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης και Ανάλυσης Πληροφοριών του ΑΠΘ
Θερινό Σχολείο από το Εργαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης και Ανάλυσης Πληροφοριών του ΑΠΘ
Θερινό Σχολείο με θέμα «Summer School on Autonomous Systems 2020» διοργανώνει το Εργαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης και Ανάλυσης Πληροφοριών
Θερινό Σχολείο από το Εργαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης και Ανάλυσης Πληροφοριών του ΑΠΘ
Αλλαγές στα Γυμνάσια: Αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων, συνθετικές εργασίες, κατάργηση της εξεταστικής του Ιουνίου
Αλλαγές στα Γυμνάσια: Αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων, συνθετικές εργασίες, κατάργηση της εξεταστικής του Ιουνίου
Σημαντικές αλλαγές στο Γυμνάσιο φέρνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε στη Βουλή
Αλλαγές στα Γυμνάσια: Αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων, συνθετικές εργασίες, κατάργηση της εξεταστικής του Ιουνίου