Σε μια έντονη τηλεοπτική αντιπαράθεση εξελίχθηκε η παρουσία του Ανδρέα Καργόπουλου, γενικού γραμματέα της ΟΛΜΕ, στην εκπομπή της ΕΡΤ «Συνδέσεις», αναδεικνύοντας τις συγκρουσιακές πτυχές της δημόσιας συζήτησης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Τι ειπώθηκε στον "αέρα" της ΕΡΤ
Ο κ. Καργόπουλος υποστήριξε ότι ήδη υπάρχει διαδικασία αξιολόγησης της επαγγελματικής επάρκειας και συμπεριφοράς των καθηγητών στα σχολεία, προσθέτοντας πως οι γονείς έχουν το δικαίωμα να διαμαρτύρονται. Επισήμανε ότι η δημοφιλία δεν αποτελεί δείκτη ποιότητας στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού – φέρνοντας ως παράδειγμα την αντίστοιχη περίπτωση των δημοσιογράφων.
«Δεν είναι τα νούμερα της ΕΡΤ που σας κάνουν καλό δημοσιογράφο. Έχετε ακροαματικότητα 7%-8%; Αν είναι έτσι, η διοίκηση θα έπρεπε να σας είχε κόψει. Αυτή η λογική είναι επικίνδυνη» είπε ο κ. Καργόπουλος
Η αναφορά αυτή προκάλεσε την άμεση αντίδραση του παρουσιαστή Κώστα Παπαχλιμίντζου, ο οποίος υποστήριξε πως ο καθηγητής έχει βαρύτερη ευθύνη, καθώς «αν δεν είναι καλός μπορεί να πάρει στον λαιμό του παιδιά». Ο κ. Καργόπουλος αντέτεινε πως και ο δημοσιογράφος «μπαίνει σε χιλιάδες σπίτια» καθημερινά και έχει τεράστια ευθύνη για το δημόσιο λόγο που αρθρώνει.
Η αιχμή για την τηλεθέαση της ΕΡΤ
Στο επίκεντρο της συζήτησης μπήκε και η τηλεθέαση της ΕΡΤ, όταν ο Ανδρέας Καργόπουλος, σε μια σαφή αποδόμηση της λογικής «αριθμοκεντρικής» αξιολόγησης, σχολίασε: «Δεν είναι τα νούμερα της ΕΡΤ που σας κάνουν καλό. Πόση ακροαματικότητα έχετε, 7%-8%; Δεν είναι αυτό που σας κάνει καλό δημοσιογράφο».
Και συμπλήρωσε με σαφές πολιτικό υπονοούμενο: «Με αυτή τη λογική, η διοίκηση της ΕΡΤ θα έπρεπε να σας είχε κόψει την εκπομπή. Και αυτή η λογική είναι λάθος».
Ο παρουσιαστής περιορίστηκε σε ένα ειρωνικό σχόλιο, λέγοντας πως ο κ. Καργόπουλος «πέρασε το σαββατοκύριακο του μαθαίνοντας ατάκες».
Η σύγκρουση αυτή δεν είναι απλώς μια τηλεοπτική στιγμή υψηλής τηλεθέασης. Αναδεικνύει τον ευρύτερο προβληματισμό γύρω από το ποιος και με ποια κριτήρια αξιολογείται στον δημόσιο χώρο. Η κυβέρνηση επιδιώκει να εισάγει ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, το οποίο, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, συνδέεται με την πειθάρχηση και όχι την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Ο ρόλος της δημοφιλίας στην αξιολόγηση
Η τοποθέτηση Καργόπουλου αγγίζει ένα κρίσιμο ζήτημα: Μπορεί η αξιολόγηση να βασίζεται στη δημοτικότητα ή την "εικόνα"; Είτε πρόκειται για εκπαιδευτικούς είτε για δημοσιογράφους, η ουσία του έργου τους κρίνεται στην ποιότητα, όχι στους αριθμούς.
Ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ ανέδειξε επίσης τις σοβαρές επιπτώσεις που θα έχει στην Εκπαίδευση τόσο η άρση μονιμότητας, όσο και η αξιολόγηση στο Δημόσιο.
Όπως είπε, πιο συγκεκριμένα, αν αρθεί η μονιμότητα από τους εκπαιδευτικούς τότε «τα σχολεία θα βαρέσουν διάλυση», υπενθυμίζοντας τα χιλιάδες κενά σε μαθήματα, ακόμα και πανελλαδικώς εξεταζόμενα, αλλά και στην παράλληλη στήριξη και στην Ειδική Αγωγή, με τα οποία ήδη έρχονται αντιμέτωποι κάθε χρόνο μαθητές σε όλη τη χώρα. Υπογράμμισε, επιπλέον, στο πλαίσιο της παρέμβασής του, ότι το ενδεχόμενο της άρσης μονιμότητας, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί αυτή τη στιγμή είναι χαμηλόμισθοι, εντείνει τον κίνδυνο οι εκπαιδευτικοί και δη στη δημόσια εκπαίδευση να γίνουν είδος προς εξαφάνιση, μιλώντας σε αυτό το σημείο για το παράδειγμα από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου υπάρχουν 1.500 κενά, έχει εξαντληθεί ο πίνακας του ΑΣΕΠ και το υπουργείο έχει φτάσει στο σημείο να βάζει μέχρι και 70χρονους συνταξιούχους ως ωρομίσθιους να κάνουν μάθημα σε παιδιά δημοτικού!
Σημείωσε, επίσης, ότι η άρση της μονιμότητας στην Εκπαίδευσης θα δυσχεράνει περαιτέρω και τις παιδαγωγικές σχέσεις που αναπτύσσουν οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές, φέρνοντας τα χαρακτηριστικά παραδείγματα, από τη μία, αναπληρωτών εκπαιδευτικών που μόλις έχουν αρχίσει να γνωρίζουν τους μαθητές τους, στέλνονται σε άλλα σχολεία, σε νέους μαθητές που θα πρέπει πάλι να γνωρίσουν άμεσα, και από την άλλη εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή «που μπορεί να περάσουν μήνες, χρόνια» μέχρι να αποκτήσουν κώδικα επικοινωνίας με τους μαθητές τους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 28/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/05
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ