sxoleio-astynomia
Το Τμήμα Ασφαλείας Αιγίου θέλει να υποδέχεται μια φορά τη βδομάδα εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές (!) για ενημέρωση και για να δίνονται κατευθύνσεις σχετικά με τη νεανική παραβατικότητα!

Ολα τα περιμένει κανείς σε αυτό το κράτος, όμως είναι μερικά πράγματα που όσο κι αν τα περιμένεις όταν συμβούν σε αφήνουν άναυδο, καθώς νοιώθεις να διακτινίζεσαι στο παρελθόν.

Οπως λχ την εποχή λίγο μετά τη δικτατορία, όπου σε γειτονιές (στο Παγκράτι πχ που γνωρίζουμε), ο διοικητής του τοπικού αστυνομικού τμήματος συνήθιζε να καλεί τυχαίους μαθητές από το κοντινό 7ο Γυμνάσιο (αρρένων τότε) στο Τμήμα για να τους κάνει ...κήρυγμα ευνομίας, με το αστυνομικού τύπου «brainstorming» της εποχής εκείνης. 

Τι γίνεται στο Αίγιο;

Στο Αίγιο του σήμερα λοιπόν, το τοπικό Τμήμα Ασφαλείας θέλει να υποδέχεται μια φορά τη βδομάδα εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές (!) για ενημέρωση και για να δίνονται κατευθύνσεις σχετικά με τη νεανική παραβατικότητα.

Φτάσαμε στο σημείο  να καλούνται μαθητές και μαθήτριες 13 χρονών, να προσέρχονται στο Αστυνομικό Τμήμα και να εμφανίζονται αυτοπροσώπως στο γραφείο του διοικητή του Τμήματος Ασφαλείας για να λαμβάνουν «κατευθύνσεις».Πρακτική πρωτοφανής και απαράδεκτη, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς που την αποκαλύπτουν.

«Ακόμα και στην αμφιλεγόμενη «πλατφόρμα καταγραφής καταγγελιών για περιστατικά βίας», που έχει εξαγγείλει το Υπουργείο Παιδείας, δίνεται στο μαθητή η δυνατότητα ανώνυμης καταγγελίας εντός της σχολικής μονάδας. Εδώ καλούνται μαθητές 13 χρονών να εμφανίζονται αυτοπροσώπως στο γραφείο του διοικητή του Τμήματος Ασφαλείας!», λένε.

Μάλιστα δεν είναι η πρώτη φορά που η αστυνομία επιχειρεί παρεμβάσεις σε σχολεία. Πέρυσι στην Κόρινθο,  το Τμήμα Ασφαλείας απέστειλε έγραφο προς τη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Κορινθίας, υπενθυμίζοντας τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών...

Ας δούμε πως περιγράφει το περιστατικό η Αντίσταση Εκπαιδευτικών Π.Ε Αιγιαλείας

Πριν λίγες μέρες, στις 19 Φεβρουαρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο Αίγιο ημερίδα με τίτλο «Νεανική Παραβατικότητα – Η σύγχρονη πρόκληση της κοινωνίας». Διοργανωτές ήταν το Τμήμα Ασφαλείας Αιγιαλείας, η Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Αιγιαλείας και η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αιγιαλείας. Πρωτεργάτης της προσπάθειας, όπως αναφέρεται στον τοπικό τύπο, ήταν ο Διοικητής του Τμήματος Ασφαλείας Αιγιαλείας, που είχε και τον συντονισμό. Στην εκδήλωση παρέστησαν, μίλησαν και φωτογραφήθηκαν ως είθισται, πλείστοι όσοι παράγοντες των αρχών της πόλης, του νομού και της περιφέρειας. Αν και στον τίτλο της ημερίδας αναφέρεται η νεανική παραβατικότητα γενικά, η εκδήλωση επικεντρώθηκε αποκλειστικά στους μαθητές.

Είναι γεγονός ότι τα φαινόμενα αντικοινωνικής συμπεριφοράς και παραβατικότητας, ανάμεσα και στη μαθητική νεολαία, παρουσιάζουν αυξητική τάση που είναι ανάλογη με την επιδείνωση των κοινωνικών δεικτών το ίδιο χρονικό διάστημα. Διευρυνόμενη φτωχοποίηση μεγάλων τμημάτων της κοινωνίας. Μεγέθυνση της κοινωνικής ανισότητας. Αύξηση των φαινομένων κοινωνικού αποκλεισμού ήδη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Όλο και περισσότεροι μισθωτοί και συνταξιούχοι δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα μετά τις 20 κάθε μήνα.

Επιπλέον υπάρχουν και τα ιδιαίτερα προβλήματα της περιοχής. Ζούμε σε ένα δήμο που τα τελευταία χρόνια ακολουθεί μια παρακμιακή πορεία. Οι θέσεις εργασίας είναι ελάχιστες και συνεχώς συρρικνώνονται. Κεντρικές υπηρεσίες αποχωρούν από την πόλη· αυτή την περίοδο επιχειρείται η κατάργηση του Πρωτοδικείου Αιγίου. Σιγά- σιγά τα χαρακτηριστικά της πόλης υποχωρούν και αντικαθίστανται με αυτά του χωριού. Τα παιδιά από τις τρυφερές κιόλας ηλικίες συνειδητοποιούν ότι, όταν ενηλικιωθούν, δεν θα υπάρχει χώρος για αυτά, να εγκατασταθούν και να ζήσουν στην πόλη που γεννήθηκαν. Η πλειοψηφία τους πρέπει υποχρεωτικά να την εγκαταλείψει και να αναζητήσει αλλού την τύχη του. Η πόλη μοιάζει να διώχνει τα παιδιά της.

Όλη αυτή πίεση των κοινωνικών προβλημάτων διαταράσσει την σταθερότητα της οικογένειας. Η οικογένεια γίνεται δυσλειτουργική. Ένα τέτοιο προβληματικό περιβάλλον, κουβαλούν καθημερινά στο σχολείο όλο και περισσότερα παιδιά. Το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί, καλούνται να το διαχειριστούν, στην ουσία μόνοι τους.

Κι ενώ έτσι έχουν τα πράγματα, ο παρευρισκόμενος στην ημερίδα Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης περιορίστηκε να αναφέρει ότι επανδρώθηκαν τα σχολεία με ελάχιστους ψυχολόγους και ακόμα λιγότερους κοινωνικούς λειτουργούς που περιστασιακά διορίζονται για μερικούς μήνες και περνούν μια φορά την εβδομάδα από κάθε σχολείο, αν είναι στο πρόγραμμά τους. Ευχήθηκε δε και αυτός στους γονείς «να βρίσκεστε κοντά στα παιδιά σας» και συνεχάρη την τοπική ΕΛ.ΑΣ. για την πρωτοβουλία της.

Από τους εκπροσώπους των τοπικών αρχών θα περίμενε κανείς να πληροφορηθεί, αν σκοπεύουν να κάνουν κάτι για την πραγματική αναβάθμιση και ενεργοποίηση των δομών πρόνοιας και κοινωνικής μέριμνας. Αν πρόκειται να αναπτύξουν στοχευμένες και λειτουργικές δράσεις για την στήριξη - αντιμετώπιση οικογενειών στις οποίες ανήκουν παιδιά με προβλήματα κοινωνικής ενσωμάτωσης. Οι τοπικές αρχές που έχουν σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την παρακμιακή κατάσταση που βρίσκεται η περιοχή, ως ήταν αναμενόμενο, αρκέστηκαν σε ευχολόγια και νουθεσίες.

Η μοναδική συγκεκριμένη παρέμβαση, ήταν αυτή της τοπικής αστυνομίας. Όπως αναφέρθηκε από τον Διοικητή του τοπικού Τμήματος Ασφαλείας η παρέμβαση της ΕΛ.ΑΣ. έχει σκοπό τη συγκέντρωση προανακριτικού υλικού και την προώθησή του στην Εισαγγελία Πρωτοδικών. Εννοείται ότι σε τέτοιες διαδικασίες όλοι οι εμπλεκόμενοι, πρωτίστως οι εκπαιδευτικοί, κινδυνεύουν να εμπλακούν σε δικαστικές περιπέτειες. Για την επίτευξη του σκοπού του το τοπικό Τμήμα Ασφαλείας θα υποδέχεται μια φορά τη βδομάδα εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές (!) για ενημέρωση και για να δίνονται κατευθύνσεις.

Δηλαδή να καλούνται μαθητές και μαθήτριες 13 χρονών, να προσέρχονται στο Αστυνομικό Τμήμα και να εμφανίζονται αυτοπροσώπως στο γραφείο του διοικητή του Τμήματος Ασφαλείας! Πρακτική πρωτοφανής και απαράδεκτη!

Ακόμα και στην αμφιλεγόμενη «πλατφόρμα καταγραφής καταγγελιών για περιστατικά βίας», που έχει εξαγγείλει το Υπουργείο Παιδείας, δίνεται στο μαθητή η δυνατότητα ανώνυμης καταγγελίας εντός της σχολικής μονάδας. Εδώ καλούνται μαθητές 13 χρονών να εμφανίζονται αυτοπροσώπως στο γραφείο του διοικητή του Τμήματος Ασφαλείας!

Είναι χρέος των αρμοδίων, πριν από όλα του Υπουργείου Παιδείας, να φροντίσουν να ακυρωθεί άμεσα αυτή η πρακτική που μας γυρίζει δεκαετίες πίσω σε εποχές που κανείς δεν θέλει να επαναληφθούν.

Δεν είναι η πρώτη προσπάθεια εμπλοκής της αστυνομίας στα σχολεία

Τον προηγούμενο χρόνο το Τμήμα Ασφαλείας Κορίνθου επιχείρησε να εμπλακεί στο χώρο της Β΄/θμιας εκπαίδευσης αποστέλλοντας έγγραφο το οποίο αναφέρονταν σε διατάξεις του Ποινικού Κώδικα. Δια του εγγράφου υπενθύμιζε τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών απειλώντας τους με το ενδεχόμενο να τους ασκηθούν ποινικές διώξεις σε περίπτωση παραλήψεων. Τότε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είχε προθύμως σπεύσει να το διανείμει στις σχολικές μονάδες της περιοχής. Πολύ σύντομα όμως και αμέσως μετά την γενική κατακραυγή που εκδηλώθηκε, αναγκάστηκε να το πάρει πίσω με το ακόλουθο απολογητικό κείμενο που κοινοποιήθηκε στους εκπαιδευτικούς: «Σας γνωστοποιούμε ότι το ανωτέρω σχετικό έγγραφο, το στείλαμε για ενημέρωσή σας και μόνο και το ανακαλούμε. Τα θέματα ασφάλειας των μαθητών στις σχολικές μονάδες, τα χειρίζονται τα διοικητικά όργανα της εκπαίδευσης και οι εκπαιδευτικοί σύμφωνα με την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία.» Μια αντίστοιχη δήλωση αναμένουμε και από τις υπηρεσίες εκπαίδευσης του νομού μας.

Τα κοινωνικά προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται ούτε με αστυνομικά μέτρα, ούτε με αυστηροποίηση ποινών, ούτε με δημιουργία νέων φυλακών. Στις ΗΠΑ, όπου ισχύει μέχρι και η θανατική ποινή, η εγκληματικότητα δεν μειώνεται, αλλά αυξάνεται. Στα σχολεία της ίδιας χώρας υπάρχουν ανιχνευτές μετάλλων, όμως αυτό δεν μείωσε τις εκδηλώσεις βίας και τις δολοφονικές επιθέσεις σε χώρους εκπαίδευσης.

Η αστυνομία είναι βασικός κατασταλτικός μηχανισμός του κράτους· μέσω και αυτής το κράτος ασκεί το λεγόμενο ‘’μονοπώλιο της βίας.’’ Η αντιμετώπιση των προβλημάτων κοινωνικοποίησης, φαινομένων βίας και παραβατικότητας σε παιδιά και εφήβους, δε λύνονται με περισσότερη καταστολή. Για να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα, απαιτούνται ενέργειες που θα απευθύνονται ταυτόχρονα και στις οικογένειες. Απαιτείται η δραστηριοποίηση και επέμβαση των δομών πρόνοιας και κοινωνικής μέριμνας. Αυτές οι δομές είναι λίγες και ανεπαρκείς, χρειάζονται άμεση ενίσχυση. Κάτι τέτοιο όμως δεν φαίνεται. Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει τη συρρίκνωση και την σταδιακή κατάργηση σημαντικών δομών: όπως των ‘’Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας’’. Οι δωρεάν υπηρεσίες που προσφέρονται από αυτά τα κέντρα θα καταργηθούν. Για παράδειγμα, στο Νομό μας είναι υπό κατάργηση η «Καλλίπολις», δομή που έχει επιτελέσει σημαντικό έργο σε παιδιά, εφήβους, γονείς, εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες υγείας κ.λ.π.

Πολύ περισσότερο η αντιμετώπιση των παραπάνω προβλημάτων εντός του σχολείου δεν είναι και δεν πρέπει να είναι υπόθεση άλλων παρά μόνο των υπηρεσιών της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Στην πραγματικότητα όμως οι εκπαιδευτικοί πασχίζουν μόνοι και αβοήθητοι να τα βγάλουν πέρα. Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει επιτέλους να αναλάβει τις ευθύνες του και όχι να αφήνει εκτεθειμένους μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Η ευκαιριακή και η αποσπασματική ενασχόληση με το θέμα πρέπει να σταματήσει.

Απαιτείται επάνδρωση των σχολικών μονάδων με επαρκές ειδικό προσωπικό κοινωνικών λειτουργών, ειδικευμένων ψυχολόγων, οργανικά ενταγμένων στη σχολικές μονάδες. Όχι τα σχολεία να είναι κέντρο διερχομένων με κάποιους ελάχιστους ψυχολόγους που περνούν μια φορά τη βδομάδα σε κάθε σχολείο, στην καλύτερη περίπτωση. Που πριν προλάβουν να καταλάβουν πώς έχουν τα πράγματα, η χρονιά τελειώνει και πάλι από την αρχή. Επίσης πρέπει να παρέχεται σοβαρή επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς με ευθύνη και κάλυψη του κόστους από την πολιτεία. Είναι οι εκπαιδευτικοί που καλούνται να αντιμετωπίσουν τα σύγχρονα προβλήματα που οι μαθητές φέρνουν στο σχολείο από το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον. Και τα προβλήματα αφορούν την πλειοψηφία των μαθητών ανεξάρτητα από το ποιοί από αυτούς θα καταλήξουν παραβατικοί.

Επιτέλους οι αρμόδιοι να πράξουν κάτι ουσιαστικό που θα συμβάλει στη βελτίωση της σχολική ζωής και την αντιμετώπιση των φαινομένων παραβατικότητας και σχολικής βίας.

Επιτέλους ας σταματήσει το υποκριτικό δήθεν ενδιαφέρον για τα προβλήματα των παιδιών και των εφήβων. Τα νέα παιδιά δεν έχουν ανάγκη από ανέξοδα ευχολόγια και νουθεσίες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΣΕΠ
ΑΣΕΠ 1ΓΒ/2024: Το ΦΕΚ για 82 μόνιμους διορισμούς στο Δημόσιο
Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων και δικαιολογητικών συμμετοχής αρχίζει τη Δευτέρα 29 Ιουλίου 2024 και ώρα 08:00 και λήγει τη Δευτέρα...
ΑΣΕΠ 1ΓΒ/2024: Το ΦΕΚ για 82 μόνιμους διορισμούς στο Δημόσιο
foto_education_pencils_molyvia.jpg
Εκπαιδευτικοί – ΕΕΠ-ΕΒΠ με 67% αναπηρία: Να υπολογίζεται ως  χρόνος απόσπασης ο χρόνος υπηρέτησης της οργανικής
Κείμενο από τον αιρετό Δυτικής Ελλάδας Σεραφείμ ( Μάκη ) Λάππα για να επεκταθεί το δικαίωμα να υπολογίζεται ως  χρόνος απόσπασης υπηρέτησης της...
Εκπαιδευτικοί – ΕΕΠ-ΕΒΠ με 67% αναπηρία: Να υπολογίζεται ως  χρόνος απόσπασης ο χρόνος υπηρέτησης της οργανικής