taksi
«Φοβάμαι όμως ότι τους πραγματικά μη ικανοποιητικούς δεν θα τους πιάσει η αξιολόγηση του Υπουργείου, επειδή οι φελλοί ξέρουν να επιπλέουν»

Κάμνει εντύπωση με πόση βιασύνη προχωράει το Υπουργείο Παιδείας την αξιολόγηση των καθηγητών. Θέλει το συντομότερο δυνατόν να κατατάξει τους καθηγητές σε άριστους, πολύ καλούς, ικανοποιητικούς και μη ικανοποιητικούς. Δεν μας έφτανε στα Λύκεια που ζούμε κάθε μέρα την απελπισία με το απαράδεκτο εκπαιδευτικό μας σύστημα, δεν μας έφτανε η αγωνία να βγάλουμε την ύλη των Πανελλαδικών και της τράπεζας θεμάτων, δεν μας έφτανε που κάθε μέρα δοκιμάζεται η υπομονή μας τόσο δύσκολοι που έχουν γίνει οι μαθητές σήμερα, η κατάταξη των καθηγητών σε κατηγορίες μας έλειπε. 

Και πόσο σωστή θα είναι η κατάταξη των καθηγητών σε κατηγορίες ; Εδώ τους μαθητές που τους ζούμε μια ολόκληρη χρονιά δεν είμαστε σίγουροι ότι τους βαθμολογούμε δίκαια, θα υπάρχει δικαιοσύνη στην αξιολόγηση του Υπουργείου με 2 διδακτικές ώρες που θα μας δουν οι Σύμβουλοι ; Δεν θέλω να πω ότι όλοι καθηγητές είναι καλοί. Στα 27 χρόνια που υπηρετώ στο Λύκειο συνάντησα συναδέλφους που ήταν προβληματικοί στο Σχολείο, δεν τους ένοιαζε να μάθουν οι μαθητές, που ούτε μάθημα έκαμναν, ακόμα και συναδέλφους ψυχοπαθείς. Δεν συναντήσαμε όλοι μας συναδέλφους που παρακαλούσαμε να φύγουν από το Σχολείο μας ; Οι γονείς δεν ευχόντουσαν κάποιους καθηγητές να μην τους έχουν τα παιδιά τους ; 

Φοβάμαι όμως ότι τους πραγματικά μη ικανοποιητικούς δεν θα τους πιάσει η αξιολόγηση του Υπουργείου, επειδή οι φελλοί ξέρουν να επιπλέουν. Το Υπουργείο αν ήθελε να ανεβάσει την ποιότητα των Σχολείων αυτούς έπρεπε να ανακαλύψει. Κι ένας εύκολος τρόπος θα ήταν να ζητήσει τις γνώμες των καθηγητών κάθε Σχολείου και των Γονέων. Και στις περιπτώσεις που διαπίστωνε σοβαρές παραλείψεις και κατηγορίες να τις ερευνούσε λεπτομερώς. 

Πως όρισε λοιπόν το Υπουργείο να γίνει η αξιολόγηση ; Αρχικά θα συμπληρώσουμε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα με πάρα πολλές πληροφορίες για εμάς, όπως αν κάμνουμε εκτός του ωραρίου μας εθελοντικά ενισχυτική διδασκαλία, αν εκτός του ωραρίου μας εκπαιδεύουμε μαθητές σε διάφορες δραστηριότητες … Το συμπέρασμα είναι εκτός του ωραρίου μου θα εργάζομαι «εθελοντικά» για να έχω μια καλή αξιολόγηση. Να με συγχωρείτε αλλά κάτι τέτοια ακόμα και τα Φασιστικά Καθεστώτα σπάνια τα εφάρμοζαν. 

Την προηγούμενη μέρα από την αξιολόγηση με τον Σύμβουλο θα ετοιμάσουμε πως θα γίνει το μάθημα. Ο Σύμβουλος θα καθορίσει ποια θα είναι η ροή του μαθήματος, με ποιο τρόπο πρέπει να κάνω την παρουσίαση της διδασκόμενης ύλης, τι βοηθητικά μέσα πρέπει να χρησιμοποιήσω, πως πρέπει να κινηθώ, τι λόγια πρέπει να λέω, πώς να φερθώ στους μαθητές … Δυστυχώς με όλα αυτά φαίνεται η άγνοια του Υπουργείου για το πώς γίνεται η διδασκαλία. Το μάθημα είναι μια δυναμική διαδικασία και παίζει μεγάλο ρόλο και η προσωπικότητα του καθηγητή και το ποιόν των μαθητών. Εγώ ό ίδιος διδάσκω εντελώς διαφορετικά από το ένα τμήμα στο άλλο. Το ίδιο μάθημα να διδάξουμε 2 Χημικοί στο ίδιο τμήμα θα είναι εντελώς διαφορετικό μάθημα. Το Υπουργείο θα βοηθούσε πραγματικά αν ο Σύμβουλος παρατηρούσε πως κάμνω το μάθημα και με συμβούλευε μετά κατά την γνώμη του τι θα μπορούσα να βελτιώσω.     

Οι μαθητές στην Γ΄ Λυκείου κοντεύουν να τρελαθούν όσο πλησιάζουν οι Πανελλαδικές για να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις του Λυκείου και του Φροντιστηρίου. Γι αυτό και σε λίγο θα σταματήσουν να έρχονται στο Σχολείο επειδή φρόντισαν να μην ξοδέψουν τις 114 απουσίες που δικαιούνται να κάνουν. Άρα και να θέλει ο Σύμβουλος να με αξιολογήσει στην Χημεία της Γ΄ Λυκείου δεν θα μπορεί γιατί δεν θα υπάρχουν μαθητές της Γ΄ στο Σχολείο. Δείξτε μου μια άλλη χώρα στον κόσμο με τόσο επιτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα.  

Οι μαθητές στην Β΄ Λυκείου ξεκίνησαν ήδη εντατικά τα φροντιστήρια για την Γ΄ Λυκείου.  Με την Βιολογία της Β΄ που διδάσκω οι περισσότεροι δεν ασχολούνται και μάλιστα το βιβλίο της Βιολογίας ούτε καν το παίρνουν στο σπίτι να διαβάσουν, αλλά το αφήνουν στο Σχολείο. Παρ’ όλα αυτά το Υπουργείο Παιδείας θέλει να με αξιολογήσει τι μάθημα κάμνω σ’ αυτές τις συνθήκες, με τι σχέδιο μαθήματος κλπ. 

Θα με αξιολογήσει ο Σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης πόσο καλό μαθησιακό περιβάλλον έχω στην τάξη, πόσο πειθαρχούν οι μαθητές, πόσο σέβονται τους συμμαθητές τους κλπ. Όταν οι μαθητές βλέπουν ότι μια χούφτα συμμαθητών τους μπορεί και κάμνει κατάληψη του Σχολείου για 1 εβδομάδα και το μόνο που μπορεί να κάνει η Ελληνική Δημοκρατία είναι να περιμένει να βαρεθούν και να λήξουν την κατάληψη πόση πειθαρχία περιμένει το Υπουργείο να έχουν ;  Όταν το μυαλό των μαθητών μέσα στην τάξη, στα διαλείμματα και παντού όπου βρεθούν είναι στο κινητό και οι μαθητές είναι μόνιμα ζαλισμένοι, πόσο καλό μαθησιακό κλίμα περιμένει το Υπουργείο ; (ξέρω το Υπουργείο τα απαγορεύει στο Σχολείο). Έλεγε ο μεγάλος άγιος Πορφύριος που κοιμήθηκε το 1991 το τηλέφωνο (το σταθερό) είναι μόνο για ώριμους ανθρώπους, επειδή οι ανώριμοι θα βλαφτούν. Κι εμείς δίνουμε στα παιδιά μας τα κινητά, που μπορούν να δουν και να κάνουν τα πάντα, από το Νηπιαγωγείο ! 

Θα αξιολογήσει ο Σύμβουλος των Φυσικών την επιστημονική μου επάρκεια. Μα ένα Σάββατο τον Σεπτέμβριο του 2000 για 3 ώρες το πρωί το ΑΣΕΠ αξιολογούσε την επιστημονική μου επάρκεια στην Χημεία και την Βιολογία, τα μαθήματα που διδάσκω εδώ και 27 χρόνια στο Λύκειο. Θέλει ο Σύμβουλος να ανεβάσω σε ηλεκτρονική πλατφόρμα σχέδιο μαθήματος. Μα το ίδιο Σάββατο το απόγευμα για 3 ώρες ανάμεσα στα άλλα και αυτό μου ζήτησε να κάνω το ΑΣΕΠ, ήταν να φτιάξω σχέδιο μαθήματος. Μα και όλοι οι Συνάδελφοι με εξαίρεση όσοι διορίστηκαν με την Επετηρίδα, που φυσικά έχουν απομείνει ελάχιστοι, με κάποιο τρόπο αξιολογήθηκαν και διορίστηκαν μόνιμα καθηγητές. Και θέλει τώρα το Υπουργείο Παιδείας να μας ξανααξιολογήσει ;  

Η κόρη μου είναι Μαθηματικός και εργάζεται σε μεγάλη Ελληνική εταιρεία λογισμικού με πελάτες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η πορεία τους στην εταιρεία, οι προαγωγές κρίνονται από την συνολική τους εικόνα. Κάθε εξάμηνο όμως γίνεται αξιολόγηση σε κλίμα αγάπης και εκτίμησης με τους Προϊσταμένους, του έργου που παράχθηκε και τι θα μπορούσε να βελτιωθεί. Δυστυχώς αυτό το κλίμα αγάπης φαίνεται να απουσιάζει στην αξιολόγηση των καθηγητών που διέταξε το Υπουργείο. 
Έλεγε ο άγιος Νεκτάριος : «Οποιοσδήποτε νόμος για να έχει κύρος πρέπει να υποστηρίζεται από την αγιότητα, την δικαιοσύνη και την δύναμη του νομοθέτη. Το κύρος του νόμου μπορεί να υποστηριχθεί και μόνο από την δύναμη, χωρίς την αγιότητα και την δικαιοσύνη, αλλά τότε αυτός ο νόμος είναι άδικος και τυραννικός. Εκτός από την αγιότητα, την δικαιοσύνη και την δύναμη το κύρος κάθε νόμου πρέπει να στηρίζεται και πάνω στην αγάπη, ώστε ο νόμος να μην προκαλεί μόνο τον σεβασμό και τον θαυμασμό μας, αλλά και την ευγνωμοσύνη και την εμπιστοσύνη μας. Το κύρος κάθε αρχής και εξουσίας στην ανθρώπινη κοινωνία προέρχεται από τον Θεό».
Φοβάμαι ότι ο νόμος για την αξιολόγηση των καθηγητών όχι στην αγάπη δεν στηρίζεται, αλλά ούτε στην αγιότητα και την δικαιοσύνη, αλλά μόνο στην δύναμη της εξουσίας. Αυτό όμως σημαίνει ότι ο νόμος είναι άδικος και τυραννικός κι ας λέμε ότι στην Ελλάδα έχουμε πολίτευμα Δημοκρατία. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PANELLINIES - 3.jpg
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Πληροφορική
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Πληροφορική από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Πληροφορική