Νίκη Κεραμέως: Σχετικά με τα μισθολογικά των εκπαιδευτικών και τα τρία επίπεδα αξιολόγησης
Τι δήλωσε η υπουργός Παιδείας στα ερωτήματα αναφορικά με τα μισθολογικά των δασκάλων και των καθηγητών, τη διαδικασία της αξιολόγησης και την Πανεπιστημιακή Αστυνομία

Η Νίκη Κεραμέως στη χθεσινή της συνέντευξη στο «tomanifesto» και στη Ντόρα Κουτροκόη απαντά σε ερωτήσεις αναφορικά με τα μισθολογικά των εκπαιδευτικών, την αξιολόγηση και την Πανεπιστημιακή αστυνομία

Δημοσιογράφος: Η κυβέρνηση έδωσε αυξήσεις στους γιατρούς, επίδομα στους ενστόλους και τους λιμενικούς. Μήπως, κυρία υπουργέ, θα πρέπει να ανοίξει η συζήτηση και για τα μισθολογικά των δασκάλων και των καθηγητών;

Νίκη Κεραμέως: Είναι απόλυτη προτεραιότητα ο δημόσιος τομέας να καταστεί πιο ανταγωνιστικός και να προσελκύσει ακόμα περισσότερα ικανά στελέχη, τα οποία θα συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ενα σημαντικό βήμα έγινε ήδη με την αύξηση στις αποδοχές των υγειονομικών μας, δεδομένων και των τεράστιων δοκιμασιών που πέρασε ο κλάδος τα δύσκολα χρόνια της πανδημίας. Στόχος μας στην κυβέρνηση είναι ο συνολικός εξορθολογισμός επί τα βελτίω των αμοιβών του Δημοσίου.

 Δημοσιογράφος: Σε τι στάδιο βρίσκεται η διαδικασία της αξιολόγησης; Προέκυψαν τελικώς συμπεράσματα χρήσιμα για τη βελτίωση της ποιότητας των σχολείων;

Νίκη Κεραμέως: Υπάρχουν τρία επίπεδα αξιολόγησης: α) σχολικής μονάδας, β) εκπαιδευτικού συστήματος – η λεγόμενη «ελληνική PISA» και γ) η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση στα δύο πρώτα επίπεδα εφαρμόζεται ήδη. Συγκεκριμένα, η αξιολόγηση σχολικής μονάδας πραγματοποιήθηκε πρώτη φορά πέρυσι, όπως και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος. Ως προς την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, και αυτή θα ξεκινήσει φέτος, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των συμβούλων εκπαίδευσης. Ηδη τα πρώτα αποτελέσματα είναι απτά και θα σας δώσω ένα παράδειγμα: πρόσφατα επισκέφθηκα δημοτικό σχολείο που βρίσκεται σε ένα χωριό έξω από τα Γρεβενά, το οποίο είχε προβεί σε αξιολόγηση σχολικής μονάδας. Από τη διαδικασία προέκυψε ότι το σχολείο είχε πολλά περιθώρια βελτίωσης σε επίπεδο εξωστρέφειας και, πλέον, στη βάση της αξιολόγησης που έλαβε χώρα, συμμετέχει σε διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα όπως το e-twinning. Μέσω της αξιολόγησης δίνεται η ευκαιρία σε αυτό το σχολείο να βελτιώσει την εκπαίδευση που παρέχει στους μαθητές του.

 Δημοσιογράφος: Η Πανεπιστημιακή Αστυνομία θα αναλάβει καθήκοντα ή θα μείνει «στα χαρτιά»;

Νίκη Κεραμέως: Οι Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (ΟΠΠΙ) έχουν ήδη αναλάβει καθήκοντα, μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έκρινε συνταγματική τη σχετική ρύθμιση. Οι ΟΠΠΙ ήδη λειτουργούν σε τρία πανεπιστήμια –ΕΚΠΑ, ΕΜΠ και ΑΠΘ– βάσει του επιχειρησιακού σχεδιασμού της ΕΛΑΣ. Η λειτουργία τους είναι η πιο πρόσφατη πρωτοβουλία της κυβέρνησης, στο πλαίσιο της προάσπισης της ακαδημαϊκής ελευθερίας και ασφάλειας. Το πρώτο βήμα ήταν η αποκατάσταση του ασύλου στην πραγματική του έννοια, τον Αύγουστο του 2019, ρύθμιση που αποτέλεσε τη βάση για τη λήξη δεκάδων καταλήψεων που χρόνιζαν για δεκαετίες. Ακολούθησε η κατάρτιση σχεδίων ασφαλείας σε όλα τα πανεπιστήμια, που περιλαμβάνουν π.χ. ακόμη και αντιπυρικά ή αντισεισμικά σχέδια, καθώς και σημαντικά βήματα ως προς την ελεγχόμενη είσοδο στα ΑΕΙ. Προχωράμε δυναμικά στη συνολική αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος των ΑΕΙ μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα