Ώδινεν όρος και έτεκεν μυν: Η τροποποίηση του ΥΠΑΙΘ για την Τράπεζα Θεμάτων

Ώδινεν όρος και έτεκεν μυν («κοιλοπονούσε βουνό και γέννησε ποντίκι») ισχύει για την τροποποίηση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττας Μακρή για την Τράπεζα θεμάτων.

Την ώρα που η εκπαιδευτική κοινότητα ομόθυμα ζητά την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, το ΥΠΑΙΘ προχωρά σε μια άνευ ουσίας και σημασίας τροποποίηση σύμφωνα με την οποία δίνεται πλέον η δυνατότητα στον διδάσκοντα να επιλέγει μεταξύ τριπλάσιου πλήθους κληρωθέντων θεμάτων

Απόφαση 48803/ΓΔ4/29-04-2022 (ΦΕΚ 2136/Β/30-04-2022) του Υπουργείου Παιδείας

Τροποποιούμε την παρ. 4 του Κεφαλαίου IV της υπό στοιχεία 173678/ΓΔ4/22-12-2020 απόφασης της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.)» (Β’ 5787), η οποία διαμορφώνεται ως εξής:

«4. Την ημέρα των εξετάσεων, κατά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο Διευθυντής και ο οικείος ή οι οικείοι διδάσκοντες, με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει το σχολείο, κληρώνουν άπαξ (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/ Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/ Νέων Ελληνικών, καθώς και για τα μαθήματα Σχεδιαστικού Περιεχομένου), με τυχαία επιλογή, το 50% των θεμάτων του μαθήματος στο οποίο θα εξετασθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες. Η κλήρωση του προηγουμένου εδαφίου διενεργείται ως εξής: Ανάλογα με το εξεταζόμενο μάθημα κληρώνονται έξι (6) θέματα από τα οποία τρία (3) για το 2ο και τρία (3) για το 4ο ερώτημα ή τρεις (3) ενότητες θεμάτων. Οι διδάσκοντες επιλέγουν τα θέματα ένα (1) για το 2ο και ένα (1) για το 4ο ερώτημα ή μία (1) ενότητα θεμάτων στην οποία θα εξεταστούν οι μαθητές. Στην συνέχεια, με ευθύνη του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, η επιλογή των διδασκόντων καταχωρίζεται στην ΤΘΔΔ.».

Κατά τα λοιπά, ισχύει η υπό στοιχεία 173678/ΓΔ4/22-12-2020 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.)» (Β’ 5787). Η απόφαση ισχύει από το τρέχον σχολικό έτος 2021-2022.

Τι ίσχυε πριν την ανωτέρω τροποποίηση :

«4. Την ημέρα των εξετάσεων, κατά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο Διευθυντής και ο οικείος ή οι οικείοι διδάσκοντες, με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει το σχολείο, κληρώνουν (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/ Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/ Νέων Ελληνικών), με απόλυτη τυχαιότητα, το 50% των θεμάτων του μαθήματος στο οποίο θα εξετασθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες.»

Τράπεζα θυμάτων: Εξοστρακισμός χιλιάδων μαθητών!

Για την ιστορία να θυμίσουμε ότι η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων (Ν.4186/13 «Νέο Λύκειο»),  προβλήθηκε με φωτοστέφανο αθωότητας στις διακηρύξεις των πρώην υπουργών Παιδείας Αρβανιτόπουλου – Λοβέρδου και  εφαρμόστηκε για πρώτη φορά τη σχολική χρονιά 2013-2014 στην Α’ Τάξη και Β’ Τάξη του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Αυτός ο θεσμός δημιούργησε πολλές αντιδράσεις, καθώς το 40% των εξεταζόμενων μαθητών την πρώτη χρονιά της εφαρμογής του επανεξετάστηκε στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Καταργήθηκε επισήμως τον Μάρτιο του 2015.

Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, ωστόσο, καταλαβαίνουν ότι στην πραγματικότητα η κεντρική γραμμή πλεύσης του υπουργείου Παιδείας είναι η έμφαση στις εξεταστικές δοκιμασίες που αφενός οδηγεί σε ένα «ξεκαθάρισμα» του μαθητικού πληθυσμού και αφετέρου απλώνει την «σκιά της» στην ημερήσια διάταξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κατανοούν ότι ο ρόλος που επιφυλάσσεται για τους  ίδιους είναι η μετάλλαξή τους σε μικρόψυχους ελεγκτές, σε συμβολαιογράφους επιδόσεων, εξεταστές, επιτηρητές, διορθωτές, κοντολογίς σε κακοπληρωμένους τεχνικούς χωρίς ίχνος παιδαγωγικής λειτουργίας.

Τράπεζα θεμάτων – αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση

Η εκπαιδευτική διαδικασία κινδυνεύει να μπει στα εκπαιδευτικά φέρετρα της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης, τα σχολεία να μετατραπούν σε «νησί των νεκρών», και να διευκολυνθεί η κατηγοριοποίησή τους με αγοραία κριτήρια.

Με την Τράπεζα Θεμάτων το υπουργείο Παιδείας θα επιχειρήσει σταδιακά να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες με βάση τις επιδόσεις των μαθητών.  Στρώνει το δρόμο για να διευκολύνει την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών με κριτήριο τις επιδόσεις των μαθητών και με αυτό τον τρόπο  να γίνει ευκολότερη υπόθεση η επιβολή αυταρχικών μέτρων αξιολόγησης, εντατικοποίησης και διοικητικού ελέγχου.

 

* Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» του Εκπαιδευτικού Ομίλου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δουκας
Δούκας στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ: «Οι Δήμοι στα όρια επιβίωσης – Ήρθε η ώρα για αγώνα και δράση»
Σφοδρή επίθεση του δημάρχου Αθηναίων στην κυβέρνηση – Μιλά για αφαίρεση πόρων, υποβάθμιση της Αυτοδιοίκησης και καλεί σε κινητοποιήσεις και κλείσιμο...
Δούκας στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ: «Οι Δήμοι στα όρια επιβίωσης – Ήρθε η ώρα για αγώνα και δράση»
διστομο
Παν. Liverpool John Moores, ΠΑΔΑ και ΕΚΠΑ: Επιστημονική συνεργασία για τη Σφαγή στο Δίστομο
Η πιλοτική αυτή μελέτη αποσκοπεί στην επιστημονική αξιολόγηση των σκελετικών λειψάνων των θυμάτων της σφαγής του Διστόμου το 1944 στην Ελλάδα, όπου...
Παν. Liverpool John Moores, ΠΑΔΑ και ΕΚΠΑ: Επιστημονική συνεργασία για τη Σφαγή στο Δίστομο
καρτα
Σφοδρές αντιδράσεις εκπαιδευτικών για τις τραπεζικές πρακτικές στις προπληρωμένες κάρτες ανεργίας
Αντιδράσεις για την προπληρωμένη κάρτα ανεργίας: Ο Σύλλογος Αθηνών ζητά κατάργηση και αύξηση επιδόματος
Σφοδρές αντιδράσεις εκπαιδευτικών για τις τραπεζικές πρακτικές στις προπληρωμένες κάρτες ανεργίας