Ώδινεν όρος και έτεκεν μυν: Η τροποποίηση του ΥΠΑΙΘ για την Τράπεζα Θεμάτων

Ώδινεν όρος και έτεκεν μυν («κοιλοπονούσε βουνό και γέννησε ποντίκι») ισχύει για την τροποποίηση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττας Μακρή για την Τράπεζα θεμάτων.

Την ώρα που η εκπαιδευτική κοινότητα ομόθυμα ζητά την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, το ΥΠΑΙΘ προχωρά σε μια άνευ ουσίας και σημασίας τροποποίηση σύμφωνα με την οποία δίνεται πλέον η δυνατότητα στον διδάσκοντα να επιλέγει μεταξύ τριπλάσιου πλήθους κληρωθέντων θεμάτων

Απόφαση 48803/ΓΔ4/29-04-2022 (ΦΕΚ 2136/Β/30-04-2022) του Υπουργείου Παιδείας

Τροποποιούμε την παρ. 4 του Κεφαλαίου IV της υπό στοιχεία 173678/ΓΔ4/22-12-2020 απόφασης της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.)» (Β’ 5787), η οποία διαμορφώνεται ως εξής:

«4. Την ημέρα των εξετάσεων, κατά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο Διευθυντής και ο οικείος ή οι οικείοι διδάσκοντες, με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει το σχολείο, κληρώνουν άπαξ (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/ Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/ Νέων Ελληνικών, καθώς και για τα μαθήματα Σχεδιαστικού Περιεχομένου), με τυχαία επιλογή, το 50% των θεμάτων του μαθήματος στο οποίο θα εξετασθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες. Η κλήρωση του προηγουμένου εδαφίου διενεργείται ως εξής: Ανάλογα με το εξεταζόμενο μάθημα κληρώνονται έξι (6) θέματα από τα οποία τρία (3) για το 2ο και τρία (3) για το 4ο ερώτημα ή τρεις (3) ενότητες θεμάτων. Οι διδάσκοντες επιλέγουν τα θέματα ένα (1) για το 2ο και ένα (1) για το 4ο ερώτημα ή μία (1) ενότητα θεμάτων στην οποία θα εξεταστούν οι μαθητές. Στην συνέχεια, με ευθύνη του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, η επιλογή των διδασκόντων καταχωρίζεται στην ΤΘΔΔ.».

Κατά τα λοιπά, ισχύει η υπό στοιχεία 173678/ΓΔ4/22-12-2020 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.)» (Β’ 5787). Η απόφαση ισχύει από το τρέχον σχολικό έτος 2021-2022.

Τι ίσχυε πριν την ανωτέρω τροποποίηση :

«4. Την ημέρα των εξετάσεων, κατά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο Διευθυντής και ο οικείος ή οι οικείοι διδάσκοντες, με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει το σχολείο, κληρώνουν (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/ Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/ Νέων Ελληνικών), με απόλυτη τυχαιότητα, το 50% των θεμάτων του μαθήματος στο οποίο θα εξετασθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες.»

Τράπεζα θυμάτων: Εξοστρακισμός χιλιάδων μαθητών!

Για την ιστορία να θυμίσουμε ότι η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων (Ν.4186/13 «Νέο Λύκειο»),  προβλήθηκε με φωτοστέφανο αθωότητας στις διακηρύξεις των πρώην υπουργών Παιδείας Αρβανιτόπουλου – Λοβέρδου και  εφαρμόστηκε για πρώτη φορά τη σχολική χρονιά 2013-2014 στην Α’ Τάξη και Β’ Τάξη του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Αυτός ο θεσμός δημιούργησε πολλές αντιδράσεις, καθώς το 40% των εξεταζόμενων μαθητών την πρώτη χρονιά της εφαρμογής του επανεξετάστηκε στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Καταργήθηκε επισήμως τον Μάρτιο του 2015.

Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, ωστόσο, καταλαβαίνουν ότι στην πραγματικότητα η κεντρική γραμμή πλεύσης του υπουργείου Παιδείας είναι η έμφαση στις εξεταστικές δοκιμασίες που αφενός οδηγεί σε ένα «ξεκαθάρισμα» του μαθητικού πληθυσμού και αφετέρου απλώνει την «σκιά της» στην ημερήσια διάταξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κατανοούν ότι ο ρόλος που επιφυλάσσεται για τους  ίδιους είναι η μετάλλαξή τους σε μικρόψυχους ελεγκτές, σε συμβολαιογράφους επιδόσεων, εξεταστές, επιτηρητές, διορθωτές, κοντολογίς σε κακοπληρωμένους τεχνικούς χωρίς ίχνος παιδαγωγικής λειτουργίας.

Τράπεζα θεμάτων – αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση

Η εκπαιδευτική διαδικασία κινδυνεύει να μπει στα εκπαιδευτικά φέρετρα της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης, τα σχολεία να μετατραπούν σε «νησί των νεκρών», και να διευκολυνθεί η κατηγοριοποίησή τους με αγοραία κριτήρια.

Με την Τράπεζα Θεμάτων το υπουργείο Παιδείας θα επιχειρήσει σταδιακά να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες με βάση τις επιδόσεις των μαθητών.  Στρώνει το δρόμο για να διευκολύνει την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών με κριτήριο τις επιδόσεις των μαθητών και με αυτό τον τρόπο  να γίνει ευκολότερη υπόθεση η επιβολή αυταρχικών μέτρων αξιολόγησης, εντατικοποίησης και διοικητικού ελέγχου.

 

* Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» του Εκπαιδευτικού Ομίλου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

epal
Τάξη Μαθητείας ΕΠΑΛ: Εξέταστρα 100€ για απόκτηση πτυχίου και κατάργηση της δωρεάν προετοιμασίας των μαθητών...
ΣΥΝΕΚ: Η κυβέρνηση είναι σαφές ότι δεν νοιάζεται, παρά τις υποκριτικές διακηρύξεις των υπουργών και του πρωθυπουργού, για τους μαθητές και τις...
Τάξη Μαθητείας ΕΠΑΛ: Εξέταστρα 100€ για απόκτηση πτυχίου και κατάργηση της δωρεάν προετοιμασίας των μαθητών...
πλοίο, λιμάνι, αυτοκίνητα, τουρισμός, νησιά
Αναπληρωτές: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Η έκπτωση παρέχεται με τον μοναδικό κωδικό που έχουν λάβει οι δικαιούχοι από τον χρόνο πρόσληψής τους, εφόσον δεν έχουν ήδη εξαντλήσει τις δέκα (10)...
Αναπληρωτές: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα