kerameus
Τι υποκρύπτει η επίμονη άρνηση Κεραμέως για μείωση της ύλης παρά τις εκκλήσεις από παντού - Τι αναμένεται για το Μηχανογραφικό

Θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει εμμονή και αναλγησία, αν δεν επρόκειτο για πολιτική επιλογή.

Η επίμονη άρνηση της κ.Κεραμέως να ακούσει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς που ζητούν με όλους τους τόνους και με κάθε τρόπο που διαθέτουν, εξίσου επίμονα, τη μείωση της εξεταστέας ύλης για τις εφετινές Πανελλαδικές (και όχι μόνο) υποκρύπτει έναν σαφή σχεδιασμό. 

Είναι ο ίδιος σχεδιασμός, σε εξέλιξη, που ξεκίνησε με τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και την Τράπεζα Θεμάτων και τις συνεχείς εξετάσεις τύπου PISA: Μια «συνειδητή προσπάθεια να καταστήσει το μαθητικό δυναμικό φθηνή εργατική δύναμη ή πιθανή πελατεία για ιδιωτικές σχολές και κολέγια και μετατροπή του μαθήματος από παιδαγωγική – μορφωτική διαδικασία σε στρεσογόνα κατάσταση, τόσο για τους διδάσκοντες, όσο και για γονείς και μαθητές», όπως πολύ χαρακτηριστικά το περιέγραψε η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου. 

Μηχανογραφικό 2022: «Αναμένουμε  προτάσεις ΑΕΙ για αριθμό εισακτέων  και για την ενδεχομένη αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη»

Μόλις χθες, κι ενώ από κάθε πλευρά τις τελευταίες μέρες ακούγονται εκκλήσεις για τη μείωση της ύλης, η κ.Κεραμέως επανέλαβε -σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Ελευθερία Λάρισας»- ότι δεν εξετάζει το αίτημα, αν και εντέχνως απέφυγε να το αποκλείσει οριστικά:

«Δεν υπάρχει απόφαση για μείωση της ύλης. Μία μείωση είχε αποφασιστεί τις δύο προηγούμενες xpovιές δεδομένου ότι είχε ανασταλεί για σημαντικό χρονικό διάστημα η διά ζώσης λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών εξαιτίας της πανδημίας. Φέτος χάρη στο εμβόλιο και τα ισχυρά υγειονομικά πρωτόκολλα και βεβαία με την εξαιρετική συνδρομή σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας τα σχολεία μας λειτουργούν κανονικά σε πανελλαδικό επίπεδο και συνεπώς δεν έχει προκύψει τέτοια ανάγκη. Επιπλέον ας έχουμε υπόψη ότι η μείωση της ύλης δεν αποβαίνει απαραίτητα προς όφελος των μαθητών καθώς κάτι τέτοιο συνεπάγεται μεγαλύτερη εμβάθυνση στην υφιστάμενη ύλη και ενδεχόμενη αύξηση του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων. Ως προς το μηχανογραφικό σύστημα, είναι γνωστό το θεσμικό του πλαίσιο ενώ σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις και οδηγίες προς τα Πανεπιστήμια αναμένουμε τις προτάσεις τους τόσο για τον αριθμό των εισακτέων όσο και για την ενδεχομένη αναδιάταξη του ακαδημαϊκού τους χάρτη»

Απαντώντας με αυτό τον τρόπο, η κ.Κεραμέως επιτείνει την αγωνία των μαθητών για το μηχανογραφικο και το πόσες θα είναι τελικά οι σχολές που θα περιλάβει, ενώ ρίχνει ταυτόχρονα το «μπαλάκι» στα Πανεπιστήμια -που παγίως ζητιούν λιγότερους εισακτέους- σε περίπτωση που αποφασίσει περικοπές στον αριθμό τους, παρά την ΕΒΕ που έτσι κι αλλιώς θα «κόψει» πολλούς, στέλνοντας πελάτες στα κολέγια.

Προσέξτε όμως κάτι ακόμα: Πώς να καταργήσει την ΕΒΕ όπως της ζητούν, όταν «ο ακαδημαϊκός χάρτης πρόκειται να αναδιαρθρωθεί λαμβάνοντας υπόψιν ανάμεσα σε άλλα ΚΑΙ τα αποτελέσματα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ΚΑΙ τις  προτάσεις των ίδιων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων οι οποίες αναμένονται μέχρι τέλος Μαρτίου ΚΑΙ τη σχετική εισήγηση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) η οποία εμπεριέχει και τις ανάγκες της αγοράς εργασίας» ; Η φράση εντός των εισαγωγικών ανήκει επίσης στην κ.Κεραμέως.

Η ύλη και η «ατομική ευθύνη»

Επιπλέον, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, πιστή στο κυβερνητικό αφήγημα της «ατομικής ευθύνης», απλά μεταβιβάζει το πρόβλημα της αδυναμίας κάλυψης της ύλης στους μαθητές, στους γονείς τους και στους διδάσκοντες. Η πίεση να βγει η ύλη με αποκλειστική ευθύνη των διδασκόντων ουσιαστικά τους εξωθεί να «τρέξουν» με όσους μαθητές μπορούν να αντέξουν σε αυτόν τον ρυθμό, ενώ οι «αδύνατοι» εγκαταλείπονται στην τύχη τους. Η εμπέδωση των γνώσεων και η συγκρότηση της προσωπικότητας του μαθητή συνιστούν άγνωστες – ή, ακόμα χειρότερα, εχθρικές – έννοιες για την κ. Κεραμέως και το επιτελείο της, το οποίο ασκεί «εκπαιδευτική» πολιτική με εντολόχαρτα και χωρίς καμία συζήτηση με τους άμεσα εμπλεκόμενους. Αγνοεί (;) βέβαια ότι ως ούτε η φετινή σχολική χρονιά χαρακτηρίζεται από ομαλότητα, καθώς οι απουσίες διδασκόντων και μαθητών λόγω του covid-19 είναι καθημερινά στην ημερήσια διάταξη, ενώ πολλά μαθήματα χάνονται λόγω των διαδικασιών ιχνηλάτησης. Επιπλέον, τα γνωστικά κενά των μαθητών είναι σημαντικά εξαιτίας του μεγάλου διαστήματος κατά το οποίο τα σχολεία ήταν κλειστά. Το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΑΙΘ) έδωσε στην αρχή της χρονιάς οδηγία να αφιερωθούν έως και τέσσερις εβδομάδες στην κάλυψη προγενεστέρων κενών.  Πώς συμβαδίζει αυτό με την αύξηση της ύλης σε πολλά μαθήματα είναι κάτι που μόνο το ΥΠΑΙΘ μπορεί (;) να απαντήσει. 

Η ΟΛΜΕ

Εκτός από εκατοντάδες μαθητές με επιστολές τους, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς, συνδικαλιστές και μη, τη μείωση της ύλης ζήτησε χθες επίσημα και η ΟΛΜΕ, αιτιολογώντας το αίτημά της:

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ, με συνεχείς παρεμβάσεις του το προηγούμενο διάστημα, είχε θέσει στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το ζήτημα της ΕΒΕ, της Τράπεζας Θεμάτων και της μείωσης της ύλης σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και ιδιαίτερα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Συγκεκριμένα είχαμε επισημάνει τα εξής:

• Η συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών τμημάτων λειτούργησε λόγω του παράλογου υγειονομικού πρωτοκόλλου, που προέβλεπε το κλείσιμο του τμήματος, εάν νοσούσε  ταυτόχρονα το 50% των μαθητών/τριών +1, δηλαδή 14 μαθητές/τριες ταυτόχρονα!!! Για μεγάλο χρονικό διάστημα εκατοντάδες τμήματα υπολειτουργούσαν, αφού οι ασθενείς μαθητές/τριες προσέγγιζαν, αλλά δεν άγγιζαν το παραπάνω όριο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην Αυστρία και τη Γαλλία τα σχολικά τμήματα έκλειναν με την καταγραφή τριών μαθητών/τριών να νοσούν.

• Επιπροσθέτως, πολλά περισσότερα παιδιά υποχρεώθηκαν να χάσουν τα μαθήματά τους, προκειμένου να υποβληθούν σε αλλεπάλληλα rapidτεστ στις Δημόσιες Δομές, στο πλαίσιο της ιχνηλάτησης κρουσμάτων που καθιέρωσε το Υπουργείο Παιδείας. Αρκετοί/ες  μαθητές/τριες υποχρεώθηκαν στο πλαίσιο του παραπάνω υγειονομικού πρωτοκόλλου να παραμείνουν σε πενθήμερη καραντίνα στο σπίτι τους.  Είναι λοιπόν προφανές ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξήχθη μετ’ εμποδίων και κάθε άλλο παρά φυσιολογική μπορεί να χαρακτηριστεί η φετινή σχολική χρονιά.

• Οι παραπάνω διαδικασίες έρχονται να προσθέσουν νέα μαθησιακά κενά στα έτσι κι αλλιώς υφιστάμενα λόγω της 8μηνης τηλεκπαίδευσης των προηγούμενων ετών.

• Οι μαθητές/τριες που δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν έχουν εξεταστεί γραπτώς στις προαγωγικές Εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου λόγω των εξαιρετικών συνθηκών που επικράτησαν, εξαιτίας της πανδημίας. Αντί να ληφθεί αυτή η παράμετρος υπόψη από το Υπουργείο Παιδείας, αυτό προχώρησε στην περαιτέρω αύξηση της εξεταστέας ύλης, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι η πρώτη γραπτή δοκιμασία των μαθητών/τριών σε επίπεδο Λυκείου θα είναι οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η πρακτική αυτή επέτεινε το άγχος των μαθητών/τριών της Γ΄ Λυκείου. Η εμμονή στην υλοποίηση αυτής της πολιτικής θεωρούμε ότι είναι εξόχως αντιπαιδαγωγική.

• Κατ’ αντιστοιχία οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου καλούνται να εξεταστούν σε μία υπέρογκη ύλη, με τα μισά θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, καθιστώντας τις προαγωγικές εξετάσεις υπερβολικά απαιτητικές. Και οι μαθητές/τριες της συγκεκριμένης κατηγορίας δεν έχουν αντίστοιχη εμπειρία εξετάσεων την τελευταία διετία.
Σαν να μην έφταναν οι δυσκολίες λόγω της πανδημίας, το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχουν εκατοντάδες μαθητές/τριες που νοσούν λόγω της έξαρσης της γρίπης, που ταλαιπωρεί παράλληλα με τον κορωνοϊό τη σχολική κοινότητα.

Με δεδομένη την εξαιρετική αυτή κατάσταση που βιώνει ο κόσμος της εκπαίδευσης, το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θεωρεί απολύτως απαράδεκτη την απόφαση του Γενικού Γραμματέα (Μάρτιος 2022) του Υπουργείου Παιδείας, που καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών των Λυκείων να προβούν στην πλήρη κάλυψη της ύλης, χωρίς καμία περικοπή, ακόμα και με αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και φυσικά χωρίς καμία πρόσθετη αμοιβή για τους/τις συναδέλφους που αναγκαστικά θα δουλέψουν επιπλέον. Η απόφαση αυτή του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, που αποτελεί έμμεση παραδοχή ότι καμία κανονικότητα δεν υφίσταται στην εκπαιδευτική διαδικασία και φέτος, δείχνει ότι το Υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που είναι η αφομοίωση της διδακτέας ύλης και εμμονικά απαιτεί την τυπική κάλυψη της ύλης μέχρι το τέλος του σχολικού έτους, που όμως κανείς δεν γνωρίζει, αφού δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα η ημερομηνία λήξης των μαθημάτων!

Αναλγησία ή συμφέρον;

Τι συμβαίνει λοιπόν με την κ.Κεραμέως και την κυβέρνηση; Είναι τόσο ανάλγητοι όσο φαίνονται; Γιατί δεν ακούνε τους εκπαιδευτικούς της τάξης, τους γονείς, τους μαθητές που κοντεύουν να τρελαθούν; Θεωρούν ότι όλοι αυτοί είναι οπαδοί της ήσσονος προσπάθειας και ζητούν επίμονα μείωση ύλης για να λουφάρουν; Κατά τη γνώμη μας η απάντηση δεν βρίσκεται τόσο στην αναλγησία, αλλά όπως είπαμε εξ αρχής, στην πολιτική επιλογή. 

Είναι σαφής πολιτική επιλογή αυτής της κυβέρνησης να συρρικνώσει τη δημόσια δωρεάν Παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της, μετατρέποντας μαθητές και φοιτητές σε πελάτες ιδιωτικών δομών εκπαίδευσης και σε φθηνό εργατικό δυναμικό. Το αν αυτή η πολιτική επιλογή εμπεριέχει εκ φύσεως την κοινωνική αναλγησία, είναι μια άλλη, ακόμα μεγαλύτερη συζήτηση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Γονείς: «Αγανάκτηση και οργή για τα σχολεία χωρίς πιστοποιημένο ηλεκτρολογικό έλεγχο»
«Η παραπάνω αποκάλυψη φέρνει ξανά στο προσκήνιο τις δραματικές εκκλήσεις των οργανώσεων Γονέων, των συλλόγων εκπαιδευτικών, των μαθητών, σε όλη την...
Γονείς: «Αγανάκτηση και οργή για τα σχολεία χωρίς πιστοποιημένο ηλεκτρολογικό έλεγχο»