Thumbnail
Δημοσιεύτηκε η νέα λίστα με τα μαθήματα και τις κατευθύνσεις διδασκαλίας για το σχολικό έτος 2025-2026

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την ανανέωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης των μαθημάτων του Γενικού Λυκείου, καθώς και την έκδοση των σχετικών παιδαγωγικών οδηγιών για το σχολικό έτος 2025-2026.

Οι εγκύκλιοι εκδόθηκαν κατόπιν εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το οποίο είναι υπεύθυνο για τον επιστημονικό συντονισμό και την παιδαγωγική καθοδήγηση.

Οι οδηγίες στοχεύουν στη συνεπή εφαρμογή του προγράμματος σπουδών και στη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας σε όλα τα λύκεια.

Για το μάθημα των Θρησκευτικών (Α’, Β΄ και Γ’ τάξεις) ισχύουν όσα καθορίζονται στο ΦΕΚ 699/τ. Β’/4-3-2020, όπου περιγράφεται το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος για Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο.

Στη διδασκαλία προτείνεται να παραλειφθούν ορισμένες θεματικές ενότητες ή υποενότητες από το Βιβλίο του Μαθητή, ώστε να δοθεί έμφαση στις «Προτεινόμενες δραστηριότητες», όπως καταγράφονται στην 3η στήλη του Προγράμματος Σπουδών (ΦΕΚ 699/τ. Β’/4-3-2020).

Σύμφωνα με τις οδηγίες, οι εκπαιδευτικοί κατά τον σχεδιασμό των μαθημάτων τους οφείλουν να ελέγχουν ξανά την εγκυρότητα των διαδικτυακών πηγών που προτείνονται, καθώς ενδέχεται κάποιες να μην είναι πλέον διαθέσιμες ή να οδηγούν σε διαφορετικό περιεχόμενο.

Για την Α΄ Τάξη Λυκείου

Για τη Β΄ Τάξη Λυκείου

Για τη Γ΄ Τάξη Λυκείου

Παιδαγωγική αξιοποίηση διαδραστικών συστημάτων μάθησης

Οι εκπαιδευτικοί έχουν στη διάθεσή τους διαδραστικά συστήματα μάθησης, τα οποία λειτουργούν ως εργαλεία υποστήριξης της διδασκαλίας. Ο διαδραστικός πίνακας συνδυάζει τις δυνατότητες ενός συμβατικού πίνακα με αυτές ενός υπολογιστή, προσφέροντας αλληλεπιδραστικό περιβάλλον εργασίας. Έτσι μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο ως εποπτικό μέσο όσο και ως μέσο για την ενίσχυση της μαθητοκεντρικής διδασκαλίας.

Αν ο πίνακας χρησιμοποιείται μόνο ως εποπτικό εργαλείο, ενισχύονται κυρίως οι δασκαλοκεντρικές μέθοδοι, με τους μαθητές σε ρόλο παθητικών δεκτών.
Στόχος όμως είναι η ενεργή συμμετοχή των μαθητών/-τριών, η οποία επιτυγχάνεται με την αξιοποίηση της διαδραστικότητας – βασικού χαρακτηριστικού που διαφοροποιεί το συγκεκριμένο μέσο.

Οι κύριες δυνατότητες του διαδραστικού πίνακα περιλαμβάνουν:

α) Δημιουργία και διαχείριση πολλών σελίδων, με δυνατότητα αποθήκευσης ή καταγραφής του μαθήματος σε βίντεο.
β) Δημιουργία/εισαγωγή αντικειμένων με επιλογές όπως μετακίνηση, αλλαγή μεγέθους, περιστροφή, υπερσύνδεσμοι κ.ά.
γ) Εμφάνιση πληροφοριών σε επίπεδα και χρήση σκίασης οθόνης για έλεγχο της παρουσίασης.
δ) Εργαλεία γραφής και σχεδίασης, επισήμανση και σχολιασμός περιεχομένου, αναγνώριση ελεύθερης γραφής και μετατροπή σε κείμενο ή σχήμα.
ε) Ενσωμάτωση πολυμέσων (ήχος, βίντεο, κινούμενη εικόνα).

Η αξιοποίηση αυτών των λειτουργιών συμβάλλει στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων και ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να εκμεταλλεύονται πλήρως τις δυνατότητες των διαδραστικών συστημάτων μάθησης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα