Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την ανανέωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης των μαθημάτων του Γενικού Λυκείου, καθώς και την έκδοση των σχετικών παιδαγωγικών οδηγιών για το σχολικό έτος 2025-2026.
Οι εγκύκλιοι εκδόθηκαν κατόπιν εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το οποίο είναι υπεύθυνο για τον επιστημονικό συντονισμό και την παιδαγωγική καθοδήγηση.
Οι οδηγίες στοχεύουν στη συνεπή εφαρμογή του προγράμματος σπουδών και στη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας σε όλα τα λύκεια.
Για το μάθημα των Θρησκευτικών (Α’, Β΄ και Γ’ τάξεις) ισχύουν όσα καθορίζονται στο ΦΕΚ 699/τ. Β’/4-3-2020, όπου περιγράφεται το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος για Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο.
Στη διδασκαλία προτείνεται να παραλειφθούν ορισμένες θεματικές ενότητες ή υποενότητες από το Βιβλίο του Μαθητή, ώστε να δοθεί έμφαση στις «Προτεινόμενες δραστηριότητες», όπως καταγράφονται στην 3η στήλη του Προγράμματος Σπουδών (ΦΕΚ 699/τ. Β’/4-3-2020).
Σύμφωνα με τις οδηγίες, οι εκπαιδευτικοί κατά τον σχεδιασμό των μαθημάτων τους οφείλουν να ελέγχουν ξανά την εγκυρότητα των διαδικτυακών πηγών που προτείνονται, καθώς ενδέχεται κάποιες να μην είναι πλέον διαθέσιμες ή να οδηγούν σε διαφορετικό περιεχόμενο.
Για την Α΄ Τάξη Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και των Αρχαίων Ελληνικών του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας της Α’ τάξης του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2025-2026
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Άλγεβρας και Γεωμετρίας της Α’ τάξης του Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία στις Ξένες Γλώσσες του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Για τη Β΄ Τάξη Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Φιλοσοφίας του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος Λατινικά
Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και των Αρχαίων Ελληνικών του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Άλγεβρας και Γεωμετρίας της Α’ τάξης του Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία στις Ξένες Γλώσσες του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Για τη Γ΄ Τάξη Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Οικονομίας της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής (ΟΠΟΠ) της Γ’ τάξης του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος Λατινικά
Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και των Αρχαίων Ελληνικών του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οδηγίες για τη διδασκαλία στις Ξένες Γλώσσες του Ημερήσιου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Παιδαγωγική αξιοποίηση διαδραστικών συστημάτων μάθησης
Οι εκπαιδευτικοί έχουν στη διάθεσή τους διαδραστικά συστήματα μάθησης, τα οποία λειτουργούν ως εργαλεία υποστήριξης της διδασκαλίας. Ο διαδραστικός πίνακας συνδυάζει τις δυνατότητες ενός συμβατικού πίνακα με αυτές ενός υπολογιστή, προσφέροντας αλληλεπιδραστικό περιβάλλον εργασίας. Έτσι μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο ως εποπτικό μέσο όσο και ως μέσο για την ενίσχυση της μαθητοκεντρικής διδασκαλίας.
Αν ο πίνακας χρησιμοποιείται μόνο ως εποπτικό εργαλείο, ενισχύονται κυρίως οι δασκαλοκεντρικές μέθοδοι, με τους μαθητές σε ρόλο παθητικών δεκτών.
Στόχος όμως είναι η ενεργή συμμετοχή των μαθητών/-τριών, η οποία επιτυγχάνεται με την αξιοποίηση της διαδραστικότητας – βασικού χαρακτηριστικού που διαφοροποιεί το συγκεκριμένο μέσο.
Οι κύριες δυνατότητες του διαδραστικού πίνακα περιλαμβάνουν:
α) Δημιουργία και διαχείριση πολλών σελίδων, με δυνατότητα αποθήκευσης ή καταγραφής του μαθήματος σε βίντεο.
β) Δημιουργία/εισαγωγή αντικειμένων με επιλογές όπως μετακίνηση, αλλαγή μεγέθους, περιστροφή, υπερσύνδεσμοι κ.ά.
γ) Εμφάνιση πληροφοριών σε επίπεδα και χρήση σκίασης οθόνης για έλεγχο της παρουσίασης.
δ) Εργαλεία γραφής και σχεδίασης, επισήμανση και σχολιασμός περιεχομένου, αναγνώριση ελεύθερης γραφής και μετατροπή σε κείμενο ή σχήμα.
ε) Ενσωμάτωση πολυμέσων (ήχος, βίντεο, κινούμενη εικόνα).
Η αξιοποίηση αυτών των λειτουργιών συμβάλλει στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων και ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να εκμεταλλεύονται πλήρως τις δυνατότητες των διαδραστικών συστημάτων μάθησης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ