ΠΑΠΑΔΟΜΑΡΚΑΚΗΣ
Η έμφαση δίνεται στην απαρέγκλιτη τήρηση της διοικητικής ιεραρχίας και στον σαφή καταμερισμό αρμοδιοτήτων, ώστε να αποφεύγονται διπλές ερμηνείες και καθυστερήσεις.

Με εγκύκλιο που υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας Ιωάννης Παπαδομαρκάκης, το Υπουργείο Παιδείας υπενθυμίζει ότι τα ερωτήματα που αφορούν θέματα υπηρεσιακής κατάστασης, διορισμών, προσλήψεων ή εξέλιξης εκπαιδευτικών, υποβάλλονται αποκλειστικά μέσω της διοικητικής ιεραρχίας.

Δείτε την Εγκύκλιο ΕΔΩ

Η διοικητική διαδρομή

Συγκεκριμένα, τα ερωτήματα πρέπει να ακολουθούν την παρακάτω πορεία:

  1. Εκπαιδευτικός → Διευθυντής Σχολείου

  2. Διεύθυνση Εκπαίδευσης

  3. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (με γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου όπου υπάρχει)

  4. ΥΠΑΙΘΑ (Γενική Διεύθυνση Εκπαιδευτικού Προσωπικού), μόνο εφόσον χρειάζεται.

Η μη τήρηση αυτής της ιεραρχίας συνεπάγεται επιστροφή του ερωτήματος ως μη αποδεκτού.

Ποιες υποθέσεις εξετάζονται

Η Γενική Διεύθυνση Εκπαιδευτικού Προσωπικού θα ασχολείται μόνο με ερωτήματα που πληρούν τα παρακάτω κριτήρια:

  • Υπάρχει ασάφεια ή κενό στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

  • Δεν έχουν εκδοθεί σχετικές εγκύκλιοι ή οδηγίες.

  • Έχει ήδη εξαντληθεί η διοικητική διερεύνηση από Διευθύνσεις και Περιφερειακές Διευθύνσεις.

Για ζητήματα καθημερινής λειτουργίας και εφαρμογής, η αρμοδιότητα ανήκει στις Διευθύνσεις και Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Ο ρόλος των Γραφείων Νομικής Υποστήριξης

Η εγκύκλιος υπενθυμίζει ότι τα Γραφεία Νομικής Υποστήριξης των Περιφερειακών Διευθύνσεων έχουν την ευθύνη παροχής νομικών απαντήσεων για θέματα λειτουργίας και άσκησης αρμοδιοτήτων. Συνιστάται μάλιστα η δημιουργία εσωτερικού πρωτοκόλλου διαχείρισης υποθέσεων, ώστε οι απαντήσεις να δίνονται με γραπτά «Σημειώματα» και όχι με «Γνωμοδοτήσεις» (οι οποίες αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους).

Συλλογικά όργανα

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στα Υπηρεσιακά Συμβούλια και τα Συμβούλια Επιλογής, τα οποία λειτουργούν ανεξάρτητα και με βάση την προσωπική κρίση των μελών τους. Οι αποφάσεις τους δεν υπόκεινται σε ιεραρχικό έλεγχο ούτε σε αξιολογική κρίση από άλλες διοικητικές μονάδες.

Με την εγκύκλιο αυτή, το ΥΠΑΙΘΑ επιχειρεί να βάλει τάξη στον τεράστιο όγκο ερωτημάτων που κατακλύζουν καθημερινά τις υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού. Η έμφαση δίνεται στην απαρέγκλιτη τήρηση της διοικητικής ιεραρχίας και στον σαφή καταμερισμό αρμοδιοτήτων, ώστε να αποφεύγονται διπλές ερμηνείες και καθυστερήσεις.

Η Εγκύκλιος του Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας

«Ιεραρχική υποβολή ερωτημάτων για θέματα αρμοδιότητας της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης»

Λαμβάνοντας υπόψη τον ιδιαίτερα αυξημένο όγκο τηλεφωνικών και γραπτών ερωτημάτων που υποβάλλονται καθημερινά στις Υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης από Περιφερειακές Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, από στελέχη της εκπαίδευσης καθώς και από εκπαιδευτικούς, και τα οποία αφορούν σε ζητήματα ερμηνείας και εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας ή εγκυκλίων, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:

1. Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002 Υ.Α. (ΦΕΚ 1340/Β΄/16.10.2002), όπως ισχύει, τα θέματα που αφορούν την υπηρεσιακή κατάσταση, διοίκηση, εξέλιξη, διορισμούς, προσλήψεις εκπ/κων και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού υπάγονται στην αρμοδιότητα των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, ανάλογα με την περίπτωση. Συναφώς, με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 170405/ΓΓ1 (ΦΕΚ 6273/Β’/28.12.2021) Υ.Α. καθορίστηκαν το έργο, τα γενικά/ειδικά καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των Διευθυντών Εκπαίδευσης (Π/θμιας & Δ/θμιας).

2. Η απαρέγκλιτη τήρηση της διοικητικής ιεραρχίας διασφαλίζει την ομοιόμορφη αντιμετώπιση ομοειδών θεμάτων, την αποφυγή αντικρουόμενων ερμηνειών, την αμεροληψία και την αποτελεσματική διοικητική λειτουργία. Ερωτήματα που αφορούν αρμοδιότητες των ανωτέρω δομών πρέπει σε κάθε περίπτωση να υποβάλλονται μέσω της προβλεπόμενης διοικητικής διαδρομής: Εκπαιδευτικός → Διευθυντής Σχολείου → Διεύθυνση Εκπαίδευσης → Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (με την άποψη της νομικής υπηρεσίας, και σε περίπτωση μη στελέχωσης, με την άποψη του οικείου Περ/κου Διευθυντή) → Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (μόνο εφόσον απαιτείται).

3. Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια καθώς και τα Συμβούλια Επιλογής αποτελούν συλλογικά όργανα διοίκησης και λειτουργούν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ασκώντας τις αρμοδιότητές τους ανεξάρτητα, με βάση την προσωπική κρίση των μελών τους.

Οι αποφάσεις τους δεν υπόκεινται σε ιεραρχικό έλεγχο, ούτε σε αξιολογική κρίση από άλλες διοικητικές μονάδες. Ερωτήματα προς τις υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού (συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων οργανικών μονάδων) υποβάλλονται αποκλειστικά στις εξής περιπτώσεις:

 Όταν υπάρχει ασάφεια ή κενό στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

 Όταν δεν έχουν εκδοθεί εγκύκλιοι ή οδηγίες για το συγκεκριμένο θέμα.

 Όταν έχει εξαντληθεί η διοικητική διερεύνηση του θέματος από τις Διευθύνσεις και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ερωτήματα που δεν πληρούν τα παραπάνω κριτήρια δεν θα εξετάζονται και θα επιστρέφονται στην υπηρεσία προέλευσης. Τα Γραφεία Νομικής Υποστήριξης των Περιφερειακών Διευθύνσεων έχουν αρμοδιότητα παροχής νομικών απαντήσεων για θέματα λειτουργίας και άσκησης αρμοδιοτήτων όλων των οργάνων που υπάγονται σε αυτές. Συνιστάται η δημιουργία εσωτερικού πρωτοκόλλου διαχείρισης νομικών υποθέσεων, ώστε τα αιτήματα να ανατίθενται σε συγκεκριμένο νομικό και να κατατίθενται γραπτώς ως "Σημείωμα" και όχι ως "Γνωμοδότηση", προκειμένου να αποφεύγεται σύγχυση με τις γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Για θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος και εφόσον υπάρχουν αντικρουόμενες ερμηνείες μεταξύ των Γραφείων Νομικής Υποστήριξης, μπορεί να ζητείται τελικά η γνώμη της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου.

Συμπερασματικά: Οι υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης εξετάζουν μόνο όσα ερωτήματα υποβάλλονται νομίμως μέσω ιεραρχίας και μόνο αν υπάρχει ανάγκη ερμηνείας ή συμπλήρωσης του ισχύοντος πλαισίου.

Οι τέσσερις οργανικές μονάδες της Γενικής Διεύθυνσης (Διεύθυνση Διοίκησης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, Διεύθυνσης Υπηρεσιακής Κατάστασης και Εξέλιξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, Διεύθυνση Διορισμών - Προσλήψεων Εκπαιδευτικού Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και Αυτοτελές Τμήμα Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού) διατηρούν την αρμοδιότητά τους για τα οικεία θέματα και δεν εκφέρουν κρίση για αποφάσεις άλλων συλλογικών ή αποκεντρωμένων οργάνων.

Μη τήρηση των ως άνω διαδικασιών συνεπάγεται επιστροφή των ερωτημάτων ως μη αποδεκτών. Παρακαλούμε για την αυστηρή εφαρμογή των ανωτέρω.

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΜΑΡΚΑΚΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hlikia
Πώς να μειώσετε τη βιολογική σας ηλικία ακολουθώντας πέντε απλές αρχές
Ο Δρ. Φέλιξ Μπέρτραμ, επιτυχημένος γιατρός και επιχειρηματίας, πίστευε πως είχε τον έλεγχο της ζωής του, μέχρι που μια εξέταση άλλαξε τα πάντα.
Πώς να μειώσετε τη βιολογική σας ηλικία ακολουθώντας πέντε απλές αρχές
νοσοκο
Ο πόνος μετά το γυμναστήριο τον οδήγησε σε καρκίνο στους όρχεις
Η ιστορία του 21χρονου Rob από το Delaware των ΗΠΑ είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πόσο εύκολο είναι να παραβλέψουμε τα σήματα κινδύνου που...
Ο πόνος μετά το γυμναστήριο τον οδήγησε σε καρκίνο στους όρχεις
τσιπρα
Δημοσκόπηση Alco: Πόσοι και ποιοι εμπιστεύονται τον Αλέξη Τσίπρα - Καθόλου ικανοποιημένοι από τον Μητσοτάκη πάνω από τους μισούς
Το 62% των πολιτών δεν τον εμπιστεύεται καθόλου, το 17% λίγο, το 12% αρκετά και μόνο το 5% πολύ
Δημοσκόπηση Alco: Πόσοι και ποιοι εμπιστεύονται τον Αλέξη Τσίπρα - Καθόλου ικανοποιημένοι από τον Μητσοτάκη πάνω από τους μισούς