pistopoihsh agglikwn LTE golearn AEP
dpth
Την ένταξή τους σε υφιστάμενο κλάδο αλλά με ξεχωριστό ΠΕ για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας και τη σύσταση νέου εκπαιδευτικού κλάδου για εκπαιδευτικούς με διαπολιτισμική επάρκεια και ετοιμότητα ζητούν πάνω από 100 απόφοιτοι του ΔΠΘ

Την αναγνώριση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων και την ένταξή τους σε υφιστάμενο κλάδο, αλλά με ξεχωριστό ΠΕ, ζητούν με ανοιχτή επιστολή τους 118 απόφοιτοι του τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ).

Επιπλέον, οι υπογράφοντες ζητούν τη σύσταση νέου εκπαιδευτικού κλάδου για εκπαιδευτικούς με διαπολιτισμική επάρκεια και ετοιμότητα.

Οι απόφοιτοι απευθύνθηκαν στην Επιτροπή Ένταξης σε Κλάδους Εκπαιδευτικών του ΙΕΠ, σε συνέχεια της απάντησης που έλαβαν από τη Διεύθυνση Διορισμών και Προσλήψεων Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την ένταξη των αποφοίτων του ανωτέρω Τμήματος σε εκπαιδευτικό κλάδο.

Αναλυτικά η επιστολή των αποφοίτων του ΔΠΘ:

ΠΡΟΣ 

Επιτροπή Ένταξης σε κλάδους Εκπαιδευτικών του Ι.Ε.Π. 

Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες,  

Εμείς οι απόφοιτοι του τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων χωρών, της σχολής Κλασσικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, που εδρεύει στην Κομοτηνή, θέλουμε να σας ενημερώσουμε για την κατάσταση του Τμήματός μας και επιθυμούμε να μας δώσετε έγγραφες απαντήσεις σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα του Τμήματος που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες σας. Πιο συγκεκριμένα, θέλουμε να μας εξηγήσετε γιατί οι απόφοιτοι του Τμήματος δεν μπορούν να συμπεριληφθούν στους πίνακες των αναπληρωτών και να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί για την διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα σε διαπολιτισμικά σχολεία, σε Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης (ΔΕΥΠ) και σε Τάξεις Υποδοχής (ΖΕΠ).  

Το τμήμα ιδρύθηκε το 2000 και σύμφωνα με το ΦΕΚ ιδρύσεως που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως στις 10/03/2000, «το τμήμα έχει ως αποστολή την καλλιέργεια, την προαγωγή και διάδοση, με τη διδασκαλία και την έρευνα της γλώσσας, της γλωσσολογίας, της λογοτεχνίας και του πολιτισμού των λαών των παρευξείνιων χωρών ιδίως των ελληνικής καταγωγής και την κατάρτιση επιστημόνων ικανών να μελετούν, ερευνούν, κατανοούν και διαδίδουν τις γλώσσες, τη λογοτεχνία και τον πολιτισμό των λαών των προαναφερόμενων χωρών, όπως Ελλήνων, Ρώσων, Ουκρανών, Γεωργιανών, Αρμενίων, Ρουμάνων, Βουλγάρων, Τούρκων και λοιπών» (σελ. 1451). Όπως διαπιστώνετε διαβάζοντας το προεδρικό διάταγμα, οι απόφοιτοι του τμήματος δύναται να διδάξουν, εκτός από την γλώσσα επιλογής τους ΚΑΙ την ελληνική γλώσσα, γλωσσολογία, λογοτεχνία και πολιτισμό. Παρόλα αυτά, σε μας τους απόφοιτους του τμήματος, δεν δίνεται η δυνατότητα να διδάξουμε την ελληνική γλώσσα, λογοτεχνία και πολιτισμό στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο ούτε στην Πρωτοβάθμια ούτε στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.  

Ρίχνοντας μια ματιά στο πρόγραμμα σπουδών θα παρατηρήσει κανείς ότι στα υποχρεωτικά μαθήματα, εκτός από τις Ιστορίες των διαφόρων χωρών ΚΑΙ της ελληνικής, έχουμε και «Εισαγωγή στη Γλωσσολογία», «Σημασιολογία», «Ιστορική και συγκριτική γλωσσολογία», «Διδακτική της γλώσσας», «Διδακτική της λογοτεχνίας», «Δίκαιο προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων», «Η διεθνής προστασία των μειονοτήτων και η θέση τους στον παρευξείνιο χώρο». Ακόμη, έχουμε μαθήματα κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά όπως «Γενική Παιδαγωγική», «Διαπολιτισμική παιδαγωγική», «Έρευνα και διδασκαλία του λεξιλογίου» κτλ. Τα μαθήματα αυτά γίνονται στα ελληνικά, αφορούν κυρίως την ελληνική γλώσσα και όχι τις γλώσσες επιλογής του Τμήματος. Ιδίως τα μαθήματα της Γλωσσολογίας θεωρούνται θεμελιώδη μαθήματα σε όλες τις φιλολογικές και παιδαγωγικές σχολές για την καλύτερη κατανόηση της γλώσσας και την αποτελεσματικότερη διδασκαλία της.

Αναρωτιόμαστε λοιπόν, πως είναι δυνατόν να διδασκόμαστε μαθήματα που αρμόζουν σε φιλολογικές και παιδαγωγικές σχολές και να μην έχουμε την δυνατότητα να διδάξουμε την μητρική μας γλώσσα σε αλλοεθνείς; Για ποιο λόγο διδασκόμαστε όλα αυτά τα μαθήματα εάν δεν μπορούμε να διδάξουμε; Είναι τελικά η αποστολή του τμήματος η διάδοση της γλώσσας, της ιστορίας και πολιτισμού των Ελλήνων; Αν όχι εμείς γιατί διδασκόμαστε αυτά τα μαθήματα που αφορούν την ελληνική γλώσσα και τα διδασκόμαστε στα ελληνικά; Αν δεν μπορούμε να διδάξουμε, γιατί οι απόφοιτοί μας  με την καθοδήγηση του Τμήματος, έκαναν την πρακτική τους άσκηση σε διαπολιτισμικά σχολεία ως εκπαιδευτικοί για την διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα; Εμείς από την πλευρά μας θεωρούμε τους εαυτούς μας ΙΚΑΝΟΥΣ να διδάξουμε την ελληνική γλώσσα, ιστορία και πολιτισμό σε άτομα από διαφορετικό εθνικό και πολιτισμικό υπόβαθρο. Και αυτό δεν είναι κάτι που το πιστεύουμε μόνο εμείς αλλά και διάφοροι φορείς που μας εμπιστεύτηκαν να ασκήσουμε αυτό το επάγγελμα.  

Το 2004, όταν και άρχισαν να βγαίνουν οι πρώτοι απόφοιτοι του τμήματος, διαφαίνονταν μια προοπτική να μπορούμε να διδάξουμε τα ελληνικά ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα και κάποιοι από τους πρώτους απόφοιτους εργάστηκαν ως εκπαιδευτικοί στο Τμήμα σε μαθήματα γλωσσικής στήριξης που προσφέρονταν για αλλοεθνείς αλλά και στον ιδιωτικό τομέα σε φροντιστήρια.

Ακόμα, επιμορφωθήκαμε με σειρά σεμιναρίων για την διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα, συνεργαστήκαμε και δουλέψαμε μέσω ΕΣΠΑ με διάφορα ελληνικά πανεπιστήμια όπως π.χ. Ε.Κ.Π.Α., Α.Π.Θ., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου κτλ, σε προγράμματα ενίσχυσης γλωσσομάθειας, των οποίων η συνεισφορά στην Διαπολιτισμική εκπαίδευση έχει αναγνωριστεί από το ΙΕΠ, όπως το πρόγραμμα «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών» και το πρόγραμμα «Ένταξης και Εκπαίδευσης των παιδιών Ρομά». Επιπλέον, κάποιοι από εμάς έχουν εργαστεί ως εκπαιδευτικοί στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Οδυσσέας» του Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ) για την εκπαίδευση των μεταναστών στην ελληνική γλώσσα, ιστορία και πολιτισμό.

Μετά από την οικονομική κρίση το 2009, τα περισσότερα από αυτά τα προγράμματα σταμάτησαν και εμείς βρεθήκαμε χωρίς αντικείμενο εργασίας. Κάποιοι λίγοι από εμάς βρήκαν διέξοδο και συνεχίζουν να διδάσκουν τα ελληνικά ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα στο εξωτερικό (π.χ. Ρωσία), όπου το πτυχίο του Τμήματος τους δίνει τα απαραίτητα εργασιακά δικαιώματα. 

Αρκετοί από εμάς επένδυσαν κάνοντας επιπλέον διαπολιτισμικές σπουδές, μοριοδοτούμενα σεμινάρια, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ευελπιστώντας ότι θα μπορέσουν να φανούν χρήσιμοι στην σύγχρονο πολυπολιτισμικό σχολείο. Με το νέο προσφυγικό κύμα το 2015, δημιουργήθηκαν σταδιακά Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφυγόπαιδων (ΔΥΕΠ) και Τάξεις Υποδοχής - Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) και παρόλα αυτά εμείς οι απόφοιτοι του τμήματος ΔΕΝ έχουμε κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα για να μπορέσουμε να μπούμε στις λίστες των διδασκόντων.

Αλλά ούτε και στα υπάρχοντα διαπολιτισμικά και μειονοτικά σχολεία μπορούμε να μπούμε ως ειδικοί επιστήμονες, παρόλες τις διαπολιτισμικές μας δεξιότητες και την γνώση της γλώσσας καταγωγής κάποιων από των μαθητών. 

Απευθυνθήκαμε στο Υπουργείο Παιδείας (επισυνάπτεται η απάντηση του Υπουργείου στο email που σας στέλνουμε) και μας παρέπεμψε σε σας ως αρμόδιο όργανο για ζητήματα που άπτονται των τυπικών προσόντων των εκπαιδευτικών, όπως εν προκειμένω, της ένταξης των αποφοίτων του Τμήματός μας σε υφιστάμενο κλάδο ή της σύστασης νέου εκπαιδευτικού κλάδου με διαπολιτισμική επάρκεια και ετοιμότητα όπου οι απόφοιτοί μας θα μπορούν να ενταχθούν.

Ζητάμε 

Να εξεταστεί το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος σε σχέση με το διδασκόμενο μάθημα της ελληνικής ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα σε ΔΥΕΠ και ΖΕΠ και να μας γνωστοποιήσετε εγγράφως την γνωμοδότηση σας ως προς την ικανότητα μας να διδάξουμε στις προαναφερθέντες δομές.  

Ενώνουμε τις φωνές μας με άλλους εκπαιδευτικούς που πιέζουν και νομικά για την συγκρότηση πινάκων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης από όπου και θα προσλαμβάνονται στα σχολεία ειδικά επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί.  

Αιτούμαστε:  

-Την ένταξη μας σε υφιστάμενο κλάδο αλλά με ξεχωριστό ΠΕ για την διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα ή/και 

-Την σύσταση νέου εκπαιδευτικού κλάδου για εκπαιδευτικούς με διαπολιτισμική επάρκεια και ετοιμότητα 

Η παρούσα επιστολή θα διανεμηθεί στα ΜΜΕ με στόχο την ανάδειξη του ζητήματος το οποίο είναι για μας ζωτικής σημασίας. 21 χρόνια μετά θέλουμε επιτέλους να μπορέσουμε να εργαστούμε πάνω στο αντικείμενο των σπουδών μας και να προσφέρουμε τις γνώσεις μας για την διευκόλυνση της εκπαιδευτική διαδικασίας στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο. Αναμένουμε την θετική σας εισήγηση ώστε να μπορέσουμε να το πραγματοποιήσουμε.

Είμαστε στη διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινήσεις και μπορούμε να προσκομίσουμε τα απαραίτητα έγγραφα της προϋπηρεσίας των αποφοίτων του Τμήματος στα προγράμματα ενίσχυσης της γλωσσομάθειας που αναφέρθηκαν εφόσον ζητηθεί.  

Ζητάμε να μας γνωστοποιήσετε εγγράφως την απάντηση στο αίτημα μας και επιφυλασσόμεθα κάθε νόμιμου δικαιώματός μας.

Σε περίπτωση μη ικανοποίησης των αιτημάτων μας όπως μας γνωρίσετε τους λόγους. 

Οι υπογράφοντες, 
  
1.    ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ 
2.    ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ 
3.    ΑΘΗΝΑ ΙΩΑΝΝΑ 
4.    ΑΛΕΞΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ  
5.    ΑΜΠΑΤΣΗ ΣΟΥΛΤΑΝΑ 
6.    ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ ΦΩΤΕΙΝΗ 
7.    ΑΣΙΚΗ ΣΙΜΕΛΑ 
8.    ΑΥΓΕΡΗ ΒΕΡΑ  
9.    ΒΑΪΡΑΜΗ ΜΑΡΙΑ 
10.    ΒΑΛΑΣΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 
11.    ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΙΛΙΑΔΑ 
12.    ΒΑΣΙΛΙΔΗ ΑΝΝΑ 
13.    ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΗΛΙΑ 
14.    ΒΟΓΙΑΡΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ 
15.    ΓΑΒΡΙΗΛ ΕΛΕΝΗ 
16.    ΓΙΑΝΝΑΚΟΥΛΗ ΘΩΜΑΗ 
17.    ΓΙΟΒΑΝΟΥΔΑ ΜΑΡΙΑ 
18.    ΓΚΑΛΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ 
19.    ΓΚΑΝΑ ΕΛΕΝΗ 
20.    ΓΚΙΑΟΥΡΗ ΦΩΤΕΙΝΗ 
21.    ΓΟΥΣΒΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 
22.    ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ 
23.    ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ 
24.    ΔΗΜΟΠΟΥΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ  
25.    ΔΟΥΛΚΕΡΙΔΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ 
26.    ΔΡΟΜΠΙΛΑ ΔΗΜΗΤΡΑ 27. ΕΜΙΝΙΔΟΥ ΔΙΑΝΑ 
28.    ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΕΙΡΗΝΗ 
29.    ΕΝΙΣΟΓΛΟΥ ΣΟΦΙΑ 
30.    ΕΞΑΚΟΥΣΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 
31.    ΖΗΣΗ ΑΘΗΝΑ 
32.    ΘΑΝΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 
33.    ΙΝΤΟΥΔΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ 
34.    ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ 
35.    ΚΑΜΠΡΑΓΚΟΥ ΤΟΨΙΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 
36.    ΚΑΡΓΙΩΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ 
37.    ΚΑΡΝΕΖΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ 
38.    ΚΑΡΟΛΙΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ 
39.    ΚΑΡΤΣΩΛΗ ΖΩΗ 
40.    ΚΑΡΥΔΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ 
41.    ΚΑΣΣΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ 
42.    ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗ ΙΩΑΝΝΑ 
43.    ΚΑΥΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ 
44.    ΚΕΛΕΣΙΔΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ 
45.    ΚΕΝΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ 
46.    ΚΟΚΚΙΝΗ ΕΥΔΟΞΙΑ 
47.    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΘΕΟΦΑΝΩ 
48.    ΚΩΣΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ 
49.    ΛΑΙΟΥ ΣΤΕΛΛΑ 
50.    ΛΑΜΠΡΟΥ ΙΩΑΝΝΑ 
51.    ΛΑΠΠΑ ΣΟΦΙΑ 
52.    ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ ΜΑΡΙΑ 
53.    ΛΕΡΜΑ ΔΗΜΗΤΡΑ  
54.    ΜΑΜΑΛΑΚΗ ΔΙΑΛΕΧΤΗ  
55.    ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ 
56.    ΜΑΡΜΑΡΙΔΟΥ ΕΛΠΙΔΑ 
57.    ΜΑΤΖΙΑΡΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ 
58.    ΜΗΤΣΑΝΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ 
59.    ΜΟΡΕΛΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 
60.    ΜΟΣΧΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 
61.    ΜΟΥΔΑΝΙΩΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ  
62.    ΜΟΥΛΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ  
63.    ΜΟΥΣΤΑΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 
64.    ΜΠΑΞΕΒΑΝΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ 
65.    ΜΠΑΡΔΩΣΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΓΕΩΡΓΙΑ 
66.    ΜΠΕΤΣΙΔΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ 
67.    ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ ΚΕΛΑΗΔΗ 
68.    ΜΠΟΥΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ 
69.    ΜΥΤΙΛΗΣ ΘΩΜΑΣ 
70.    ΝΤΟΡΦΜΑΝ ΑΘΑΝΑΣΙΑ 
71.    ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 
72.    ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ 
73.    ΠΑΛΗΣΙΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 
74.    ΠΑΝΟΥΣΗ ΘΕΟΔΩΡΑ 
75.    ΠΑΝΤΣΙΟΥ ΜΑΡΙΑ 
76.    ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΡΟΥ ΛΕΜΟΝΙΑ 
77.    ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ΜΙΧΑΕΛΑ 
78.    ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ ΣΟΦΙΑ 
79.    ΠΑΡΛΑΚ ΜΕΛΙΣΣΑ 
80.    ΠΑΡΟΥΤΟΓΛΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ 
81.    ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 
82.    ΠΕΤΡΕΝΚΟ ΑΝΝΑ 
83.    ΠΕΤΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 
84.    ΠΕΧΛΙΒΑΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 
85.    ΠΙΤΣΙΚΑΚΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ 
86.    ΡΕΓΓΙΝΑ ΜΑΡΙΑ 
87.    ΡΙΖΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ 
88.    ΡΟΒΟΓΛΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ 
89.    ΣΑΒΒΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ 
90.    ΣΑΛΑΜΑΛΙΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 
91.    ΣΑΛΑΜΑΝΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 
92.    ΣΙΔΗΡΑ ΒΙΚΥ 
93.    ΣΚΑΡΛΑΤΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ 
94.    ΣΠΑΝΟΥ ΘΩΜΑϊΣ 
95.    ΣΠΛΗΝΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 
96.    ΣΤΑΓΙΔΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 
97.    ΣΤΑΚΙΝΟΥ ΦΛΩΡΑ 
98.    ΣΤΡΑΒΟΡΑΒΔΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ 99. ΣΩΤΗΡΙΑΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ 
100.ΣΩΤΗΡΙΑΔΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ 
101.ΤΖΙΩΤΖΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ 102.ΤΖΩΡΤΖΙΝΗ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ 
103.ΤΖΩΤΖΟΥ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΑ 
104.ΤΣΑΟΥΣΚΑ ΜΑΡΙΑ 105.ΤΣΕΛΙΟΥ ΚΑΛΥΨΩ 
106.ΤΣΙΒΟΓΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ 
107.ΤΣΙΓΚΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 
108.ΤΣΙΜΙΓΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 
109.ΤΣΟΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 
110.ΦΑΝΤΣΟΥΔΗ ΦΩΤΕΙΝΗ 
111.ΦΑΧΟΥΡΙΔΟΥ ΑΡΓΥΡΩ 
112.ΦΩΤΙΑΔΟΥ ΒΑΣΙΑ 
113.ΧΑΛΑΤΣΗ ΔΙΩΝΗ ΕΛΕΝΗ 
114.ΧΑΡΙΣΚΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ 
115.ΧΑΤΖΗΑΝΕΣΤΗ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΑ 
116.ΧΑΤΖΗΧΡΙΣΤΑΚΗ ΕΛΕΝΗ 
117.ΧΡΙΣΤΟΦΑ ΘΩΜΑΗ 
118.ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σπαζοκεφαλιά: Πόσα ζώα βλέπετε στην εικόνα;

1000 ΕΥΡΩ ΈΚΤΑΚΤΟ επίδομα σε ανέργους - Πώς θα τα πάρετε και πότε μέσω του GoLearn

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους δύο ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

kardia agapi
Θεσσαλονίκη: Ένα σχολείο για ασθενείς με καρδιαγγειακές νόσους
Ένα σχολείο για ασθενείς με καρδιαγγειακές παθήσεις σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία τον προσεχή Σεπτέμβριο η Πανεπιστημιακή Γ΄ Καρδιολογική Κλινική...
Θεσσαλονίκη: Ένα σχολείο για ασθενείς με καρδιαγγειακές νόσους
Θερινές εκπτώσεις 2022: Πότε ξεκινούν και πόσο διαρκούν
Οι θερινές εκπτώσεις ξεκινούν κάθε χρόνο τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου και διαρκούν μέχρι το τέλος Αυγούστου. Σύμφωνα μάλιστα με την ισχύουσα...
Θερινές εκπτώσεις 2022: Πότε ξεκινούν και πόσο διαρκούν