Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
«Ε όχι όλα δεν είναι για κατανάλωση. Τα πάντα δεν ανήκουν στην αρένα της ασύδοτης αγοράς» - Τι προβλέπει το νέο αθλητικό νομοσχέδιο που τέθηκε σε διαβούλευση

Χθες αιφνιδιαστικά, όπως πάντα γίνεται τελευταία, βγήκε στη διαβούλευση το πέμπτο αθλητικό νομοσχέδιο, που περιμέναμε εδώ και καιρό με αγωνία, γιατί σε αυτό περιέχεται όλο το «ζουμί» για όσα θα επακολουθήσουν από εδώ και πέρα σε όλους τους τομείς της παιδείας, κομμάτι της οποίας ως έκφανση πολιτισμού είναι και ο αθλητισμός.

Δεν υπάρχει λόγος να εξαντληθώ άλλο στον πρόλογο:

Πάμε στο προκείμενο: Καλά συνάδελφοι απόψε ξεσηκωνόμαστε όλοι και για δέκα ημέρες, μέχρι να λήξει η διαβούλευση, δεν αφήνουμε πέτρα πάνω στην πέτρα, γιατί αλλιώς κανένας δεν θα μας λυπηθεί και θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Σχολιάζουμε και επιδεικνύουμε την αντίθεσή μας με κάθε τρόπο και αφήνουμε ελεύθερη την αγανάκτησή μας να εκφραστεί. Η διαβούλευση του πέμπτου αθλητικού νομοσχεδίου άνοιξε εχθές και θα μείνει ανοιχτή μέχρι τις 22 Νοεμβρίου 2021.

Κατάλαβε κανείς τι περιέχεται στο υπό διαβούλευση πέμπτο αθλητικό νομοσχέδιο; Εάν δεν το κατάλαβε να το κάνουμε λιανά για τον καθένα. Στο άρθρο 17 με τον τίτλο σωματείο αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους προβλέπεται στην ουσία η κατάργηση του επιτυχημένου θεσμού των προγραμμάτων των Δήμων αθλητισμός για όλους, με αποτέλεσμα οι οικονομικά αδύνατοι συμπολίτες μας χάνουν την ευκαιρία για δωρεάν ή φτηνή παροχή υπηρεσιών άσκησης και αθλητισμού. Ταυτόχρονα χιλιάδες οικογένειες επαγγελματιών επιστημόνων πτυχιούχων φυσικής αγωγής που απασχολούνταν σε αυτά επί πολλές δεκαετίες μένουν κυριολεκτικά στον δρόμο, πολλοί μάλιστα λίγο πριν την συνταξιοδότηση στερούνται τα τελευταία ένσημα για να δικαιωθούν κάποια πενιχρή σύνταξη για το υπόλοιπο του βίου τους.

Ταυτόχρονα υλοποιείται η παράδοση παροχής υπηρεσιών για τους πολίτες που κατ’ εξοχήν ανήκει στο κράτος, σε ιδιωτικές επιχειρήσεις με την μορφή αθλητικών σωματείων ή ακόμα και ιδιωτικών εκπαιδευτικών οργανισμών. Πώς θα αθληθεί ο κόσμος, που θα βρει τα λεφτά για να το κάνει; Ή μήπως τα ιδιωτικά αυτά σωματεία και οι οργανισμοί που η ίδρυσή τους προβλέπεται στο νομοσχέδιο, θα το κάνουν τζάμπα για την ψυχή της μάνας τους;

Ποιος από αυτά τα προβλεπόμενα στο νομοσχέδιο ιδιωτικά σωματεία και οργανισμούς θα ενδιαφερθεί για τις ειδικές κατηγορίες αθλούμενων που κάλυπταν τα προγράμματα των Δήμων αθλητισμός για όλους; Σύμφωνα με το νομοσχέδιο δεν καλύπτονται αυτές οι κατηγορίες. Ενδεικτικά άθληση φυλακισμένων, ατόμων τρίτης ηλικίας, ατόμων με ειδικές ανάγκες κλπ. που πρόσφεραν οι Δήμοι.

Οι κατηγορίες αυτές των συμπολιτών μας δεν προσφέρονται για αποκόμιση κερδών, δεδομένης της ανέχειας και του μικρού αριθμού τους. Είναι κοινωνικά ανάλγητη συνολικά η ρύθμιση του νομοσχεδίου και πρέπει να αποσυρθεί. 

Στο άρθρο 20 προβλέπεται ο ορισμός της επαγγελματικής ιδιότητας του εκπαιδευτή και με λίγα λόγια θεσπίζεται ένας επαγγελματίας για όλα τα γούστα, «πασπαρτού» για όλους του αθλούμενους και για όλα τα αθλήματα, αρκεί να έχει λάβει πιστοποίηση των ιδιωτικών σχολών, η λειτουργία των οποίων στον χώρο της άσκησης και του αθλητισμού αφήνεται ανεξέλεγκτη, ανεξαρτήτως επιστημονικής και παιδαγωγικής επάρκειας.

Τώρα με ποιά προσόντα και ακαδημαϊκές γνώσεις μπορεί ο επονομαζόμενος «εκπαιδευτής», με πιστοποιημένη κατάρτιση από αρμόδιο φορέα εκτός των πανεπιστημιακών σχολών, να ενημερώνεται για την κατάσταση υγείας και φυσικής κατάστασης των αθλουμένων; Με ποιες γνώσεις και ποιάς χρονικής διάρκειας σπουδές; Αυτό, ως φαίνεται από το νομοσχέδιο, λίγο ενδιαφέρει την πολιτεία και ας είναι άκρως επικίνδυνη για την δημόσια υγεία η διάταξη αυτή.

Κατά τα λοιπά ποιός αποκαλούμενος στο νομοσχέδιο «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Φαίνεται να μην ενδιαφέρει την πολιτεία ότι ένας τέτοιος επαγγελματίας δεν κατέχει την επιστημονική και παιδαγωγική επάρκεια για να φέρει εις πέρας όλα τα παραπάνω.

Η πολιτεία φαίνεται επίσης να μην γνωρίζει ότι η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται με επιπολαιότητα και άγνοια κινδύνου για την δημόσια υγεία. Στην καλύτερη περίπτωση το υφυπουργείο αθλητισμού είναι ανενημέρωτο ή στην χειρότερη περίπτωση εξυπηρετεί συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχει ιδέα από αθλητισμό και άσκηση και στην δεύτερη περίπτωση διακινδυνεύει την δημόσια υγεία, για να κάνει τα χατίρια σε κάποιους επιχειρηματίες που προσδοκούν πολλαπλά και οικονομικά οφέλη από την απορρόφηση αποφοίτων των ταχύρρυθμων σχολών και ιδρυμάτων τους. Στην περίπτωση αυτή η διάταξη του άρθρου 20 του νομοσχεδίου είναι μία εξόφθαλμα φωτογραφική ρύθμιση. 

Εξηγούμαι: Πως αλλιώς θα πηγαίνουν να παρακολουθούν, καταβάλλοντας το παχυλό αντίτιμο, τα προγράμματα επιμόρφωσης των ιδιωτικών σχολών και ΙΕΚ τάχα άσκησης, προπονητικής, αθλητισμού κλπ. αν δεν υπάρχει ένας νόμος που θα τους εξασφαλίζει θέσεις, έστω και χαμηλά αμειβόμενες, στην αγορά εργασίας ως δήθεν «εκπαιδευτές»; Μόνο αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί αυτό το νομοσχέδιο και όχι το δημόσιο συμφέρον.

Πάμε παρακάτω. Στο άρθρο 21 προβλέπεται ότι όποιος ασκεί το επάγγελμα του εκπαιδευτή, υποβάλλει σχετική αίτηση, η οποία συνοδεύεται από πτυχίο ή δίπλωμα ή βεβαίωση ή αποδεικτικό σπουδών αναγνωρισμένης σχολής της ημεδαπής ή σχολής της αλλοδαπής που έχει αναγνωριστεί ως ισότιμο και αντίστοιχο ή ως επαγγελματικά ισοδύναμο από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, συνοδευόμενα από αντίστοιχη πιστοποίηση προσόντων επαγγελματικής επάρκειας του επιπέδου που απαιτείται σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) για τη δραστηριότητα για την οποία επιθυμούν να αναγγελθούν. 

Αν καταλαβαίνουμε καλά εδώ το πτυχίο αναγνωρισμένης σχολής για την άσκηση και τον αθλητισμό απαιτείται επιπλέον να συνοδεύεται και από πιστοποίηση προσόντων επαγγελματικής επάρκειας για να λάβει κάποιος τον τίτλο του «εκπαιδευτή» και να εισέλθει στα αντίστοιχα μητρώα. Απαράδεκτη ρύθμιση για όλους τους Έλληνες πολίτες που έδωσαν το αίμα και την ψυχή τους για να αποκτήσουν ένα πτυχίο ΑΕΙ οι ίδιοι ή τα παιδιά τους. Αρκεί μία βεβαίωση αναγνωρισμένης σχολής, αποφεύγεται βέβαια η ρητή αναφορά σε πτυχίο ΑΕΙ, συνοδευόμενη απαραίτητα όμως με πιστοποίηση του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. για να αποκτήσει κάποιος επαγγελματικά δικαιώματα. Απίστευτα ανερμάτιστη ρύθμιση για να μην πω σκόπιμη και υποβολιμαία. Θέλετε και κάτι άλλο για να σηκωθείτε από τον καναπέ και να συμμετέχετε στην διαβούλευση; Σας αφαιρούν τον κόπο σας και την οικονομική αιμορραγία σας.

Πλέον ξεκάθαρα προκύπτει η βούληση της κυβέρνησης να προωθήσει ιδιωτικές σχολές, τάχα αναγνωρισμένες της ημεδαπής και της αλλοδαπής, παρέχοντάς τους διέξοδο στην αγορά εργασίας. Λίγη ειλικρίνεια τουλάχιστον θα ήταν περισσότερο αποδεκτή. Αυτή τη διάταξη καλύτερα δεν θα την έγραφε ούτε ένας ιδιοκτήτης ιδιωτικού εκπαιδευτικού οργανισμού που παρέχει «διπλώματα» τάχα προπονητικής, άσκησης και αθλητισμού «για όλους».

Και για το κερασάκι στην τούρτα φτάνουμε στην ρύθμιση του άρθρου 49: Προϋποθέσεις λειτουργίας κέντρων γιόγκα (yoga). Οι προϋποθέσεις λειτουργίας και οι ειδικές κτιριολογικές προϋποθέσεις των άρθρων 3 και 4 αντίστοιχα του π.δ. 219/2006 (A’ 221), περί καθορισμού των όρων και των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών γυμναστηρίων ή ιδιωτικών σχολών εκμάθησης αθλημάτων, δεν απαιτούνται για τη λειτουργία κέντρων γιόγκα (yoga), εφόσον αυτά λειτουργούν αυτόνομα και παρέχουν αποκλειστικά και μόνο υπηρεσίες εκμάθησης και πρακτικής γιόγκα. 

Η ρύθμιση αυτή αποτελεί, αν περάσει, το τέλος όλων των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων γυμναστηρίων της χώρας. Ποιος εξασφαλίζει ότι σε χώρους δήθεν εκμάθησης και πρακτικής γιόγκα, δεν θα παρέχονται υπηρεσίες άσκησης όλων των ειδών; Στην περίπτωση που κάποιος πιαστεί να παρέχει άλλου είδους υπηρεσίες άσκησης σε κέντρο γιόγκα εκτός από γιόγκα, πως τιμωρείται; Γιατί δεν προβλέπονται εξοντωτικές ποινές;

Το άκρον άωτον του αθέμιτου ανταγωνισμού. Μόνο εάν πιστέψουμε ότι στο υπουργείο είναι όλοι τους βουδιστές, ινδουιστές, ταοϊστές, σιντοϊστές ή δεν ξέρω και εγώ τι άλλο, δικαιολογείται η ρύθμιση αυτή. Εάν συνδυαστεί μάλιστα με την έλλειψη ποινών του Π.Δ. 219/2006 για όσους δεν τηρούν τους όρους του, τότε ο αθέμιτος ανταγωνισμός βρίσκει την απόλυτη εφαρμογή του στην διάταξη αυτή.

Θέλετε και κάτι άλλο για να αντιδράσετε τουλάχιστον ψηφιακά; Δεν είναι μεγάλος κόπος να σχολιάσετε αρνητικά τα άρθρα του νομοσχεδίου και να εκφράσετε κατά εκατοντάδες την αντίθεσή σας. Αυτό απαιτεί όχι μόνο η διαφύλαξη της αξιοπρέπειάς σας ως επιστήμονες, αλλά και η προστασία του μέλλοντος και της εκπαίδευσης των παιδιών μας. 

Ε όχι όλα δεν είναι για κατανάλωση. Τα πάντα δεν ανήκουν στην αρένα της ασύδοτης αγοράς. Δεν αυτορυθμίζονται όλα από μόνα τους. Δεν κερδίζει πάντα ο έχων. Υπάρχει και ένα αγαθό που πρέπει για πάντα να μείνει δημόσιο. Το αγαθό της μόρφωσης και η ελεύθερη για όλους πρόσβαση σε αυτό. Η αξιοκρατία με βάση τις ικανότητες και όχι η αξιολόγηση με βάση το πορτοφόλι, είναι ο οδηγός μας. Για αυτό ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν. Συνάδελφοι εισέλθετε στη διαβούλευση, μελετήστε τις διατάξεις και σχολιάστε κατά συνείδηση.

*Μέλος του Δ.Σ. του Πανελληνίου Συλλόγου Επαγγελματιών Αθλητισμού και Άσκησης (Π.Σ.Ε.Α.Α.)

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κλειστά σχολεία σε όλη την Ελλάδα - Η ανανεωμένη λίστα

Νέες Προκηρύξει ΑΣΕΠ για 5889 ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ξεκινάει η 1η ΕΤΗΣΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Εκπαιδευτικών στον ΑΥΤΙΣΜΟ στην Ελλάδα

ΑΣΕΠ 13Κ/2021 - Δήμοι: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ Lower - Proficiency (90 μόρια) σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ για 90 μόρια

Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Το κορυφαίο 9ΜΗΝΟ σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

τηλεκπαίδευση εξ αποστάσεως εκπαίδευση αξιολόγηση μαθητών, υπολογιστές
Υπουργείο Παιδείας: Τηλεκπαίδευση στα σχολεία που θα κλείσουν λόγω κακοκαιρίας
Τηλεκπαίδευση θα εφαρμοστεί στους δήμους που θα αποφασίσουν την αναστολή λειτουργίας των σχολείων, λόγω κακοκαιρίας
Υπουργείο Παιδείας: Τηλεκπαίδευση στα σχολεία που θα κλείσουν λόγω κακοκαιρίας