Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να εμποδίσουμε την αξιολόγηση - παρωδία
Eίναι προφανές ότι μια μαζική συμμετοχή στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση, πραγματοποιώντας όλα τα υπόλοιπα καθήκοντα μας, θα εμποδίσει τις όποιες συνέπειες

Θέλω καταρχήν να διευκρινίσω ότι θεωρώ αναγκαίες κι επιτακτικές βαθιές τομές στη Δημόσια εκπαίδευση, που έχουν ως προαπαιτούμενο μια υγιή και σοβαρή αξιολόγηση συνολικά του θεσμού του ελληνικού Δημόσιου σχολείου.

Μια αξιολόγηση η οποία μαζί με σωρεία αλλαγών στο Δημόσιο σχολείο (βιβλία, προγράμματα σπουδών, ύλες, αναθέσεις και πολλά άλλα), αναγνωρίζω ότι πρέπει να οδηγήσει και σε αλλαγές που θα επηρεάσουν και τη «βολή μου», τη δική μου και των συναδέλφων μου.

Αντιλαμβάνομαι, συμφωνώ και  συμμερίζομαι την απογοήτευση του μεγάλου μέρους της κοινωνίας, λόγω ενός αναποτελεσματικού και ταξικού Δημόσιου σχολείου, στο οποίο οι γονείς βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού και στο οποίο σχολείο το μορφωτικό επίπεδο των αποφοίτων είναι συχνά πολύ κατώτερο των προσδοκιών. Ενός σχολείου επίσης που πολλές φορές μαθητές εγκλωβισμένοι στο δρόμο για τον τελικό στόχο των Πανελλαδικών, πνίγονται στο άγχος, χάνοντας την ουσία της γνώσης και της μόρφωσης. Αναγνωρίζω, επιζητώ και βροντοφωνάζω ότι το Δημόσιο σχολείο χρειάζεται σαρωτικές αλλαγές, των οποίων θα προηγηθεί μια αξιολόγηση- αποτίμηση της κατάστασης.

Νιώθω όμως την ανάγκη να επικοινωνήσω προς όλους τους μη εκπαιδευτικούς, γενικά  όσους δε γνωρίζουν από πρώτο χέρι γιατί δεν είναι στον εκπαιδευτικό χώρο, ότι το πρόσφατα ψηφισμένο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση του σχολείου και των εκπαιδευτικών είναι ένα βαθιά οπισθοδρομικό νομοσχέδιο, που σαφώς υποβαθμίζει τη λειτουργία του σχολείου. Ένα άθροισμα γραφειοκρατικών διαδικασιών και μια αντιδημοκρατική στροφή με τη συγκέντρωση υπερεξουσιών στο Διευθυντή- μονάρχη, σε βάρος  του συλλόγου διδασκόντων.

Πρόκειται επίσης για μια διασπορά φόβου και ανασφάλειας προς τους εκπαιδευτικούς συνδυασμένη με μια σαφή υποβάθμιση- υποτίμηση του αμιγώς διδακτικού έργου, του μαθήματος, που είναι και η ουσία και ο λόγος ύπαρξης του σχολείου.

Άνθρωποι του κομματικού σωλήνα, οι γνωστοί μετακλητοί, σύμβουλοι εκπαιδευτικοί κομματικά αποσπασμένοι για χρόνια σε γραφεία κ.λ.π εκπόνησαν ένα εκτός τόπου και χρόνου σχέδιο, που ακόμα κι δεν κρύβει δόλο, είναι εκτός κάθε σχολικής πραγματικότητας.

Όπως άλλωστε είναι και οι ύλες, προγράμματα σπουδών κ.α που οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι εκπονούν με πλήρη άγνοια της σχολικής πραγματικότητας και με πρώτο μέλημα πελατειακές σχέσεις με κλάδους και κομματικά χρωστούμενα. Θέλω λοιπόν να φωνάξω προς την κοινωνία, που ορθώς είναι απολύτως ώριμη κι έτοιμη για να υποστηρίξει την αξιολόγηση του Δημόσιου σχολείου, να μην ξεγελαστεί και ότι αυτό που ψηφίστηκε δεν είναι υγιής κι επωφελής αξιολόγηση, αλλά αντίθετα μια ξεκάθαρη υποβάθμιση του σχολείου και μια διάχυση χάους, ανασφάλειας  αναποτελεσματικότητας μέσα στο σχολείο.

Εκπαιδευτικοί: Να πιαστούμε από την περυσινή άρνηση και τα πρωτόγνωρα γρήγορα αντανακλαστικά της ΟΛΜΕ

Είναι γνωστό ότι πέρυσι στο 90% των σχολείων δεν έγινε δεκτή η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, αξιοποιώντας την απεργία- αποχή από την αξιολόγηση, που κήρυξε το σωματείο μας.

Για όσους δε γνωρίζουν πρόκειται για αποχή μόνο από τη διαδικασία της αξιολόγησης, ενώ ασκούμε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντα μας, διδακτικά κι εξωδιδακτικά. Είναι προφανές ότι φέτος τα πράγματα θα στριμωχτούν πολύ περισσότερο, καθώς ήδη έχουν ανακοινωθεί ποινές με στέρηση μισθού και όχι μόνο, για τους «αρνητές».

Είναι επίσης κατά τη γνώμη μου προφανές ότι η περυσινή μαζική άρνηση ήταν σε μια χρονιά που έτσι κι αλλιώς, εκ των συνθηκών, δε θα προχωρούσε τίποτα, δε θα πιεζόμασταν και σίγουρα δεν πρόκειται για μία έντονα αγωνιστική διάθεση των εκπαιδευτικών, όπως κάποιοι ρομαντικά νομίζουν. Άλλωστε οι εκπαιδευτικοί είμαστε μέλη μιας κοινωνίας που στο σύνολό της αδρανεί και κάθεται στον καναπέ της, δεν αποτελούμε εξαίρεση.

Όμως η παρακαταθήκη της περυσινής, ανώδυνης και χωρίς πίεση έστω, άρνησης, μαζί με την αρκετά τεκμηριωμένη νομική συμβολή του σωματείου μας (ΟΛΜΕ), που και δικαστικά έχει σχετικά κατοχυρωθεί για το νόμιμο της απεργίας- αποχής από τη διαδικασία της αξιολόγησης, πρέπει να αξιοποιηθούν. Είναι πιθανό ότι θα φτάσουμε στο επίπεδο της  καταγραφής όσων δηλώνουν την απεργία- αποχή της ΟΛΜΕ, από τους Διευθυντές, ώστε να έχουν στέρηση μισθού ή πειθαρχικές κυρώσεις. Υπεραπλουστεύσεις του τύπου « Δε θα προχωρήσουν αυτά καθώς απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες ή είναι αντισυνταγματικά», δε βοηθούν και είναι εκτός πραγματικότητας. Η παρούσα κυβέρνηση έχει δείξει ότι δε θα είχε κανένα πρόβλημα να καταστρατηγήσει νόμους και το σύνταγμα και ας βρούμε το δίκιο μας στα δικαστήρια 15 χρόνια μετά (αν το βρούμε φυσικά).

Όμως είναι προφανές ότι μια μαζική συμμετοχή στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση, πραγματοποιώντας όλα τα υπόλοιπα καθήκοντα μας, θα εμποδίσει τις όποιες συνέπειες. Δεν ανήκω σε αυτούς που χρησιμοποιούν το γνωστό κλισέ της μαζικής συμμετοχής στις αποτυχημένες 24ωρες απεργίες, κυρίως γιατί το θεωρώ ουτοπικό και κόντρα στο γενικότερο κλίμα.  Στην προκειμένη περίπτωση όμως είναι νομίζω ρεαλιστική, παρότι δύσκολη και ίσως με συνέπειες, μια μαζική άρνηση, πατώντας στο περυσινό προηγούμενο, στη νομική στήριξη της ΟΛΜΕ και στη … συνείδηση μας. Το οφείλουμε στο Δημόσιο σχολείο, στους εαυτούς μας, στους μαθητές μας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βουλή
Βουλή: «Αναρμόδιο» δηλώνει το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη
Θρασκιά: Όταν εντέλει ο σκοπός για τον οποίο οι μαθητές με αναπηρία πηγαίνουν στο σχολείο καθημερινά δεν εξυπηρετείται, δεν μπορεί παρά να είναι...
Βουλή: «Αναρμόδιο» δηλώνει το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη
xylodarmos_3.jpg
Ξυλοδαρμός δημοτικού συμβούλου στον Βόλο – Καταγγελία 53 συμφοιτητών: «Μαφιόζικη συμπεριφορά από τη διοίκηση Μπέου»
Τι υποστηρίζουν 53συμφοιτητές του δημοτικού συμβούλου για τον ξυλοδαρμό
Ξυλοδαρμός δημοτικού συμβούλου στον Βόλο – Καταγγελία 53 συμφοιτητών: «Μαφιόζικη συμπεριφορά από τη διοίκηση Μπέου»