Βαθμολογία - ΟΛΜΕ: Διευθυντές σχολείων λένε ότι είναι υποχρεωτική
Διευθυντές σχολείων πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να καταθέσουν βαθμολογία, λέγοντας ότι είναι υποχρεωτική, σύμφωνα με καταγγελίες που επικαλείται η ΟΛΜΕ

Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι τους ασκούνται πιέσεις από διευθυντές σχολείων για να καταθέσουν βαθμολογίας στο Α’ τετράμηνο, παρά το γεγονός ότι η νομοθεσία προβλέπει τη μη κατάθεση βαθμολογίας, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ.

Επιπλέον, οι διευθυντές σχολείων λένε στους εκπαιδευτικούς ότι είναι υποχρεωτική η κατάθεση βαθμολογίας, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ που επικαλείται τις καταγγελίες εκπαιδευτικών.

Στη συνέχεια, η ΟΛΜΕ παραθέτει την σχετική νομοθεσία για το ζήτημα.

«Τονίζουμε δε ότι είναι αδιανόητο να «ακυρώνεται» όλη η παραπάνω νομοθεσία για τη δυνατότητα μη κατάθεσης βαθμολογίας με εγκυκλίους (ως γνωστόν οι εγκύκλιοι δεν κατισχύουν των νόμων και των προεδρικών διαταγμάτων), και δημιουργούν παραπάνω σύγχυση στους συναδέλφους», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της.

Επιπλέον το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ζακύνθου με αφορμή τις πιέσεις που ασκούνται από διευθυντές σχολείων και στελέχη εκπαίδευσης για το ζήτημα της βαθμολογίας του Α΄ τετραμήνου γνωστοποιεί στους συναδέλφους ότι η άρνηση κατάθεσης βαθμολογίας μπορεί να τεκμηριωθεί με στήριξη στους εξής νόμους και Π.Δ.:

  • Παράγραφοι 4 και 7 του άρθρου 103 και παράγραφοι 1 και 4 του άρθρου 122 του Ν.4610/2019
  • Προεδρικό Διάταγμα 126/2016 στο άρθρο 12 παρ. 3.

Παράλληλα καλεί τους εκπαιδευτικούς σε περίπτωση που πιεστούν από διευθυντή σχολείου ή στέλεχος εκπαίδευσης να βάλουν υποχρεωτικά βαθμό, να ζητήσει να του χορηγηθεί η οδηγία εγγράφως και μόνον. Το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ θα προχωρήσει άμεσα σε ενέργειες σε περίπτωση που δ/ντης σχολείου ή στέλεχος εκπ/σης παραβιάσει τα δικαιώματα των συναδέλφων.

ΟΛΜΕ: Αδιανόητο να «ακυρώνεται» η νομοθεσία

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για το ζήτημα της βαθμολόγησης:

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αναγκάζεται να επανέλθει στο ζήτημα της αξιολόγησης των μαθητων/τριων, μετά από καταγγελίες συναδέλφων ότι τους ασκούνται πιέσεις να καταθέσουν βαθμολογία για το Α τετράμηνο από Διευθυντές σχολείων, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι κάτι τέτοιο είναι υποχρεωτικό.

Τους εφιστούμε την προσοχή, καθώς η κείμενη νομοθεσία προβλέπει ξεκάθαρα τη δυνατότητα μη κατάθεσης βαθμολογίας. Συγκεκριμένα:

Για τα ΕΠΑΛ: « Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν κατατεθεί βαθμός ενός μαθήματος σε ένα τετράμηνο, τότε ο βαθμός που λείπει, αναπληρώνεται από τον βαθμό του μαθήματος του άλλου τετραμήνου». (αρθ. 133, παρ.2 4610/19) 

Για τα  Γυμνάσια: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου». (άρθρο 12 του Π.δ 126).

Για τα ΓΕΛ: "7. Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας."  (παρ.7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).  

Τονίζουμε δε ότι είναι αδιανόητο να «ακυρώνεται» όλη η παραπάνω νομοθεσία για τη δυνατότητα μη κατάθεσης βαθμολογίας με εγκυκλίους (ως γνωστόν οι εγκύκλιοι δεν κατισχύουν των νόμων και των προεδρικών διαταγμάτων), και δημιουργούν παραπάνω σύγχυση στους συναδέλφους.

Επιπλέον, υπενθυμίζουμε ότι οι συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία πραγματοποιούνται εντός ωραρίου. Είναι αδιανόητο σε μια περίοδο που οι εκπαιδευτικοί επιβαρύνονται με επιπλέον φόρτο εργασίας και σηκώνουν όλο το βάρος της τηλεκπαίδευσης να υποχρεώνονται σε συνεδριάσεις εκτός ωραρίου.

Το ΥΠΑΙΘ, συνεχίζοντας το αφήγημα της κανονικότητας, με τις παλινωδίες και την ανεπάρκειά του έχει προκαλέσει μία πρωτοφανή κατάσταση στα σχολεία, με τεράστιες ψυχοπαιδαγωγικές και μορφωτικές συνέπειες στους μαθητές και απαράδεκτες παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Εμμένει ακόμα και στην καταχώριση των απουσιών όσων μαθητών αδυνατούσαν να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση. Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου παιδείας να κρατήσει μια υπεύθυνη στάση και να λάβει υπόψη τις δυσχέρειες της λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης και την αδυναμία των μαθητών μας να λάβουν μέρος στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω τεχνικών αλλά και ουσιαστικών προβλημάτων για τα οποία φέρει το ίδιο ευθύνη.

Απαιτούμε:

  • Μείωση της ύλης για όλες τις τάξεις και επανάληψη της εξ αποστάσεως διδαχθείσας ύλης, με δια ζώσης διδασκαλία μόλις ανοίξουν τα σχολεία
  • Απόσυρση των αιφνιδιαστικών αλλαγών στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ
  • Μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών που αδυνατούσαν να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση λόγω έλλειψης υπολογιστή, αδυναμίας σύνδεσης ή άλλων τεχνικών προβλημάτων
  • Ιεράρχηση των σκοπών και των στόχων της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τη φετινή σχολική χρονιά προκειμένου να αμβλυνθεί όσο είναι δυνατόν το μορφωτικό κόστος της πανδημίας και να μη οξύνει ακόμα περισσότερο της ήδη υπάρχουσες μορφωτικές/εκπαιδευτικές ανισότητες.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Πώς θα γίνει η αξιολόγηση 170.000 εκπαιδευτικών

Νέο βίντεο από Νέα Σμύρνη που διασύρει την ΕΛ.ΑΣ.: Η στιγμή της επίθεσης σε πολίτη που διαμαρτύρεται 

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΑΣΕΠ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!)

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

σχετικά άρθρα

ΣΥΡΙΖΑ για Νέα Σμύρνη: Οι άνθρωποι έχουν ξεφύγει επικίνδυνα
ΣΥΡΙΖΑ για Νέα Σμύρνη: Οι άνθρωποι έχουν ξεφύγει επικίνδυνα
«Όσο η αποτυχία της κυβέρνησης στην αντιμετώπιση της πανδημίας και σε όλα τα μέτωπα ξεσκεπάζεται, τόσο οι Μητσοτάκης και Χρυσοχοϊδης θα ξεσπούν επάνω...
ΣΥΡΙΖΑ για Νέα Σμύρνη: Οι άνθρωποι έχουν ξεφύγει επικίνδυνα
Νέα Σμύρνη: Μαζική κινητοποίηση κατοίκων μετά την άγρια καταστολή
Νέα Σμύρνη: Μαζική κινητοποίηση κατοίκων μετά την άγρια καταστολή
Μαζική πορεία διαμαρτυρίας ενάντια στην αστυνομική καταστολή και τον άγριο ξυλοδαρμό νεαρών στην πλατεία της Νέας Σμύρνης
Νέα Σμύρνη: Μαζική κινητοποίηση κατοίκων μετά την άγρια καταστολή