Μάσκες και όλα… πάνε καλά;
Ορισμένες σκέψεις από μια μητέρα και εκπαιδευτικό για τις μάσκες και τα άλλα μέτρα που πρέπει να ληφθούν στα σχολεία

Χτες το βράδυ πηγαίνοντας στο φαρμακείο για σπρέι για τη μυτούλα (τα εννιάχρονα δίδυμά μου έχουν ίωση, όχι covid, μετά από ενδελεχή κλινική εξέταση από γιατρό) και σκεπτόμενη ότι η μάσκα από μόνη της προφανώς δεν τα προφύλαξε και προβληματιζόμενη, αφού στις 10 ημέρες μάθημα τα δικά μου παιδιά έχουν ήδη χάσει τις 2 (από αίσθημα ευθύνης δικό μου απέναντι στη σχολική κοινότητα και λόγω των πρακτικών δυσκολιών που θα συναντούσαν: πώς να καθαρίσει ένα παιδί τη μυτούλα με τη μάσκα, πού να ακουμπήσει αυτή την προφανώς λερωμένη μάσκα, πώς να αντιμετωπίσει όλα τα μάτια που θα το κοιτάνε σαν την Χολεριασμένη του Παπαδιαμάντη), άρχισα να τραγουδάω, δεν ξέρω γιατί, το Everything's coming up roses.

Βέβαια, στα ελληνικά σχολεία, δυο εβδομάδες μετά, δεν είναι όλα καλά. Και πρέπει να το λέμε. Μόνο μέτρο η μάσκα, αλλά από μόνη της προφανώς -εκ του αποτελέσματος- δε φτάνει. Άσε που το 1/3 των μαθητών φοράει τη μάσκα διακοσμητικά πολύ κάτω από τη μύτη, άσε που το άλλο τρίτο φοράει εντελώς ακατάλληλες μάσκες που στις πρώτες λέξεις που θα αρθρώσουν μέσα στο μάθημα αυτή θα πέσει στο σαγόνι, άσε που το κράτος στάθηκε εντελώς ανίκανο να εξασφαλίσει έστω μια σωστή μάσκα στα παιδιά (και δεν είναι μόνο το μέγεθος για το οποίο έγινε πολύς λόγος, αλλά και η ποιότητα του υφάσματος που τουλάχιστον για την εξωτερική πλευρά -ειδικός δεν είμαι- κρατάω σοβαρές επιφυλάξεις, όπως και η κακή αισθητική τους που τουλάχιστον στα μεγαλύτερα παιδιά -είτε μας αρέσει είτε όχι- παίζει τον ρόλο της). Εμείς οι δάσκαλοί τους δεν μπορούμε να παίξουμε τον ρόλο του αστυνόμου και ούτε πρέπει. Μόνο το παράδειγμα μας μπορούμε να δώσουμε και τον δημοκρατικό διάλογο μαζί τους.

Δεν πρέπει να σταματήσουμε να απαιτούμε το αυτονόητο, το μέτρο της φυσικής απόστασης, πράγμα που μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη διάσπαση των τμημάτων και μέγιστο αριθμό μαθητών τους 15 ανά τμήμα. Το μόνο μέτρο που μπορεί να φέρει κάποιο αποτέλεσμα και τα παιδιά μας να μην πηγαίνουν στο σχολείο, όπως θυμάμαι έλεγε ο πατέρας μου για τις άδειες του στρατού: 2 μέσα, 1 έξω. Να έχει και νόημα το σύνθημα: Σχολεία Ανοιχτά. Να μην είναι επικοινωνιακό σλογκανάκι και μόνο.

Και να αρχίσουμε να ζητάμε μεγαλύτερης διάρκειας διαλείμματα. Στα 5λεπτα και 10λεπτα διαλείμματα, όχι την αίθουσα δεν προλαβαίνουμε να αερίσουμε, ούτε κουλούρι από το κυλικείο δεν μπορούμε να πάρουμε. Για να μην μιλήσουμε εδώ για τη "φοβερή" και φοβική συνάμα ιδέα-πρόταση του υπουργείου των 3 διαλειμμάτων του ενός τετάρτου, πράγμα που σημαίνει μιάμιση ώρα 25+ άτομα κλεισμένα μέσα σε συχνότατα ακατάλληλες και μικρές αίθουσες, χωρίς επαρκή αερισμό (έρχεται και χειμώνας σε λίγο, εδώ στα ορεινά τα δικά μας ήδη έδωσε σημάδια του ερχομού του).

Κατά ένα παράξενο λόγο, συνεχίζω και σήμερα απ' το πρωί να σιγοτραγουδάω μέσα μου το Everything's coming up roses...

Υ.Γ. Για τα παγούρια δεν θα μιλήσω καθόλου. Τα κάναμε κορίνες για ένα παιχνίδι μπόουλινγκ που έχουμε και είχαμε χάσει τις δύο.

*Μητέρα - Εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aksoniki_tomografia
Ακτινολόγοι που δεν ξέρουν να διαβάζουν αξονικές και άλλα παράδοξα...
Γιατί δεν λειτουργεί όλες τις μέρες ο αξονικός τομογράφος στο νοσοκομείο Κιλκίς, παρόλο που υπάρχει πάντα ακτινολόγος σε βάρδια;
Ακτινολόγοι που δεν ξέρουν να διαβάζουν αξονικές και άλλα παράδοξα...
σχολικοι σεισμογραφοι
Οταν οι σχολικοί σεισμογράφοι καταγράφουν έγκαιρα σεισμό, αλλά το πρόγραμμα καθυστερεί
Αυτού του τύπου οι σχολικοί σεισμογράφοι είναι πολύ εύκολο να κατασκευαστούν και μπορούν να αξιοποιηθούν εκπαιδευτικά
Οταν οι σχολικοί σεισμογράφοι καταγράφουν έγκαιρα σεισμό, αλλά το πρόγραμμα καθυστερεί